ארכיון עבור פברואר, 2010

"העירייה אינה נערכת כראוי לחיזוק מבני ציבור עירוניים מחשש לרעידת אדמה"

יום שישי, 26 לפברואר 2010   מאת:

כך טוען חבר המועצה דרור עזרא, שהגיש שאילתה בנושא. העירייה הודתה כי לא נעשה סקר לקביעה אילו מבין המבנים עומדים בפני רעידת אדמה

עזרא אמר השבוע: "מדובר במחדל חמור ביותר. לא נעשה אפילו הדבר הבסיסי ביותר כמו סקר מבנים. ב-11 שנים ראש העירייה גרמן שפכה עשרות מיליוני שקלים על בניית מבני תרבות חדישים, זאת כאשר קיימים ברחבי העיר עשרות מוסדות חינוך במבנים ישנים שספק אם יעמדו ברעידת אדמה. זה אבסורד שהעירייה הולכת להשקיע 120 מיליון שקל בבית קברות ולא משקיעה שקל בחיזוק מבני ציבור, מדובר בסדר עדיפויות מעוות".

לכתבה בלוקאל לחצו כאן…

תל אביב 2030: גבוהה יותר, צעירה יותר, יפואית יותר – בלי בלומפילד ובלי חניה

יום חמישי, 25 לפברואר 2010   מאת:

לפי תוכנית המתאר שתציג היום העירייה, מבנים ברחובות אבן גבירול וארלוזורוב יוגבהו ב-10 קומות, איצטדיון בלומפילד ייהרס לטובת מבני מגורים ועסקים ותנועת כלי הרכב במרכז העיר תוגבל – לבעיה העיקרית של תל אביב, מצוקת החנייה, אין פתרון

סגן ראש העיר, פאר ויסנר, טוען כי תוכנית המתאר לא נותנת מענה לדינמיקה האורבנית בעיר, שעברה תהפוכות במהלך השנים. "בתוכנית המתאר יש יותר חורים מאשר גבינה. תל אביב תוכננה ונבנתה עם קונצפציה ותפישת עולם של עיר גנים, אך במהלך השנים עברה תהפוכות שונות", אומר ויסנר. "על תוכנית המתאר לרכז את הכל וליצור קונצפט אחיד וחד-משמעי. בציר ארלוזורוב, למשל, ישנו שילוב של הרכבת הקלה ומגדלי מגורים יש ממש סכנה שהתוכנית תעשה 'אלנביזציה' לכל מרכז העיר, כולל הצפון החדש. משמעות הדבר היא כי אזורי מגורים יוקרתיים ייהפכו לאזורים סואנים ומוזנחים עם איכות חיים נמוכה המלאים מגדלים מנוכרים.
"גם כל התפישה הירוקה לא מקבלת התייחסות בתוכנית. יש לשתף את הציבור כדי לא ליצור תוכנית שלבסוף כולנו נתחרט עליה ונאחר את הרכבת".

לכתבה בדה-מרקר לחצו כאן…

מפלגת הירוקים לשר ישי: צריך לפצל את הרפומה בתכנון ובניה

יום רביעי, 24 לפברואר 2010   מאת:

השבוע פנה דרור עזרא, רכז תחום ים וחופים במפלגה וחבר הועדה המקומית הרצליה אל שר הפנים אלי ישי והמליץ לפצל את הרפורמה לשלושה חוקים:

  • חוק יסוד הקניין והתכנון – שיעסוק בקביעת היחס בין הקניין הציבורי, לקניין הפרטי והתכנון.
  • חוק התכנון – שיעסוק במבני מערכת התכנון, והליכי התכנון.
  • חוק רישוי ובניה – שיעסוק במערכת רישוי הבניה ובהליכי רישוי הבניה.

דרור עזרא מוסר:"הפגם המהותי בחלק התכנון של הצעת החוק זו הוא פגיעה אנושה במנגנוני האיזון והבקרה שהיו, ושצריכים להיות בחוק התכנון והבניה. פגיעה זו היא אינה מוגבלת רק "לירוקים" אלא לכל הקהילות בעיקר אלו הקטנות והמוחלשות, כמו חרדים, ערבים ותושבי שכונות מצוקה."
עוד מוסיף עזרא: "חלק מהרפורמה דומה לרעיון שיהפוך את ועדת חוקה בכנסת לגוף שמאשר חוקים, ללא צורך אישור מליאת הכנסת.מדובר כמובן באבסורד, חברי מועצה, כמו חברי כנסת מיצגים, מיצגים מגוון קהילות ולכן חובה שתהיה לכולם השפעה על התכנון."

להלן המכתב המלא… המשך »

אושרה תוספת קומה לקניון "שבעת הכוכבים"

יום ראשון, 21 לפברואר 2010   מאת:

הנהלת הקניון תהיה רשאית להקים בקומה העליונה אולם כנסים, מועדון כושר וספא ובריכת שחייה, והכל בשטח של עד 3,000 מ"ר. דרור עזרא מהירוקים: "ראש העירייה ממשיכה במדיניותה להעשיר את בעלי ההון בשיטת הסלמי"

התכנית אושרה בוועדת המשנה ברוב קולות כאשר רק חבר המועצה דרור עזרא מהירוקים התנגד. עזרא: "ראש העירייה ממשיכה במדיניותה להעשיר את בעלי ההון בשיטת הסלמי. במקרה הזה אין שום הגיון תכנוני להוסיף קומה לקניון שנבנה רק לפני עשור, במיוחד לאור העובדה שקומת המרתף משמשת כקומה שלישית, והקומה המתוכננת היא נטע זר לקניון".

לכתבה באתר לוקאל לחצו כאן…

עיריית ת"א יוזמת הקמת מלונות בוטיק בנמל, הירוקים: יש להמתין לתוכנית כוללת

יום רביעי, 17 לפברואר 2010   מאת:

הוועדה לתכנון ובנייה תדון היום בבקשה להסדיר את השימושים בנמל, לצד הגבלת הקמתם של אולמות שמחה

סגן ראש העיר ומ"מ הוועדה המקומית, פאר ויסנר, הביע התנגדות לתוכנית. ויסנר סבור כי יש להמתין עם קידום התוכנית עד גיבוש תוכנית מתאר לתל אביב, לאור הרגישות באזור חוף הים. "ביהמ"ש המחוזי כבר פסק שאין לבנות באזור שפך הירקון והנמל. המקום משגשג כלכלית ויש לשמור על ציביונו", אמר.

לכתבה בדה מרקר לחצו כאן…

ראיון בנוגע לחוף אפולוניה בתוכנית הרדיו מגזין ירוק

יום שלישי, 16 לפברואר 2010   מאת:

ראיון עם דרור עזרא בתוכנית מגזין ירוק של שרון עידן ברשת א' בנוגע לחוף אפולוניה והאזכרה המתוכננת לחוף.


להגדלה לחצו כאן…

אורך ההקלטה 10 דקות
[audio:http://www.green-party.org.il/reshet_a_apo_beach.mp3]

להרחבה בנושא לחצו כאן…

העירייה חסמה את אתר האינטרנט של הירוקים לגלישה ממחשבי העירייה

יום חמישי, 11 לפברואר 2010   מאת:

יו"ר הירוקים, חבר המועצה דרור עזרא: "עוד נדבך להתנהלות מבישה של ראש העירייה כלפי האופוזיציה". העירייה: "העירייה נאלצה לחסום את האתר בעקבות המטרד של ריבוי האי-המיילים שנשלחו ממנו אל עובדי העירייה"

לכתבה בלוקל לחצו כאן…

ערר נגד פרויקט דירות היוקרה של דנה עזריאלי בהרצליה

יום רביעי, 10 לפברואר 2010   מאת:

ל"כלכליסט" נודע כי הירוקים בעיר מתנגדים להסבה למגורים של מלון האשל בהרצליה פיתוח, שעזריאלי רכשה ב-2006. הסיבה: שמירה על הצביון הציבורי של המקום.

מפלגת הירוקים בעיר, בהובלת חבר מועצת העיר דרור עזרא, הגישה ערר לועדת המשנה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, בטענה כי באישור הסבת המלון למגורים ניתנה עדיפות לרווחיו של היזם על פני שימוש ציבורי נחוץ.

לכתבה בכלכליסט לחצו כאן…

ים הנפץ הכחול

יום שישי, 05 לפברואר 2010   מאת:

בשבוע האחרון והחופים והים זכו לתשומת לב יוצאת דופן, שדרים עמדו עם הגב לים ושידרו בפתח מהדורת החדשות, עיתונים הקדישו לעניין כותרות ראשיות ועמודים שלמים, וסופסוף קיבלו גולשים ואנשי-ים במה תקשורתית נאה. משטרת ישראל סופסוף הקצתה כוחות ראויים לסיורים בחופים, מעל מרחפים כל העת מסוקים, והערנות בשיאה.
לא, אין כאן ניסיון של משטרת ישראל לתפוס את מזהמי הים, לא, אין כאן פועלה משטרתית לסיקול השתלטת של ברון נדל"ן על אחד החופים. יש כאן, ספק ניסיון פיגוע של החמאס.

מאז ניסיון הפיגוע בסירות נפץ בחג השבועות בשנת 1990 לא זכו חופי ישראל לתשומת לב כזו גדולה לא מרשויות השלטון ולא מן התקשורת.

ביני לבין עצמי אני תוהה מה היה קורה אילו בחמאס היו מחליטים על שיטות טרור חדשות, והיו מחלטים לנסות לפוגע בישראל באמצעות הים בטרור ביולוגי וכימי.
אני רואה בעייני רוחי את אלון בן-דוד עומד עם הגב לים, מסכה על פניו, ואמר למצלמה כי ארגוני הטרור בעזה עלו מדרגה בתעוזה שלהם, והרשויות בישראל מאוד מודאגות מן הנזק שסוג טרור כזה יכול לגרום, לבריאותם של המתרחצים בחוף, לגולשים ושאר משתמשי הים.

רגע, רגע, אלו אנחנו שמרעלים את הים, יום יום בזיהומים כימיים וביולוגיים, אלו אנחנו שבמו ידינו מסכנים את בריאותם של מתרחצים, גולשים ושאר משתמשי הים, ואנחנו עושים זאת כבר עשרות שנים בלי בושה ומתוך הרגל.
בעשרות שנים הטרור הכימי והביולוגי העצמי הזה, לא זכה לכותרת ראשית אף יחידת משטרה לא ניסתה לתופס את אותם מחוללי הטרור הזה, ואף חקירה משטרה לא נפתחה על גזילת חוף.

אני מסתכל על חופי ישראל ועל ההרס האדיר שאנחנו גרמנו להם, על המרינות המיותרות בהרצליה ובאשקלון, על מגדלי חוף כרמל, על סי-אנד-סאן, על השפד"ן, על הנחלים המזוהמים ועל כל שאר המפעלים שזיהמו וממשכים לזהם את הים ואני שואל את עצמי האם באמת אותם חמש חביות נפץ הם הבעיה של חופי ישראל, שמחייב להורות על סגירתם?
אני תוהה מדוע זיהום הים לא מקבל כותרות ראשיות? מדוע הרס חוף אפולוניה לא פתח מהדורות חדשות? מדוע אף פושע שזיהם את הים לא נכנס לכלא? מדוע אותם פושעים שבנו את המרינה והרסו את חופי הרצליה לא עמוד לדין? מדוע בתי המשפט נתנו יד להרס בלתי חוקי של חוף אפולוניה?

ישראל מדינה משונה, הרס והרעלה אדירה שמתבצעת באופן יומיומי בחופים עוברת כמעט בשתיקה וכמה חביות נפץ שספק אם שוגרו בכוונה מעוררות פאניקה ואימה?
אותי חביות הנפץ לא מפחידות, מפחיד אותי חוסר המעש של התקשורת ושל הרשויות מול זיהום הים המתמשך והרס חופי ישראל שלא נפסק לרגע.