ארכיון עבור מאי, 2010

יעל גרמן לא נותנת לדרור עזרא להצביע ולהתבטא בועדה המקומית

יום שני, 24 למאי 2010   מאת:

הקשיבו לשני קטעים מדיון בנושא חוף אכדיה בישיבת ועדה מקומית הרצליה במאי 2010, בו ראש העירייה יעל גרמן גוערת בגסות בחבר המועצה דרור עזרא, לא מאפשרת לו להשלים את שאלתו ולא מאפשרת לו להצביע.

אורך הקלטה 2 דקות

[audio:http://www.green-party.org.il/german_shuot_0510.mp3]

הירוקים הפסידו במאבק נגד מגדל המעלית בחוף הרצליה

שבת, 22 למאי 2010   מאת:

בית המשפט דחה את עתירת מפלגת הירוקים נגד החלטת ועדת הערר לאשר היתר לבניית טיילת, הכוללת מגדל מעלית בחוף אכדיה בהרצליה.

דרור עזרא, יו"ר מפלגת הירוקים בהרצליה, מסר היום:"אנו סבורים שבית המשפט טעה בפסק הדין, מדובר בהיתר לא חוקי למגדל בטון מגלומני שנבנה במרכזו של החוף המרכזי של הרצליה לא שום הצדקה, זאת כאשר היו מספר חלופות הנגשה טובות יותר שכלל לא נבדקו. בנוגע לקו החוף, פסק-הדין למעשה מבטל לחלוטין את ההגדרה שקבע חוק החופים ובכך מקטין בעשרות מטרים את רצועת ה-100 מ' לכול אורך חופי ישראל. אנחנו מתכוונים לערער לבית המשפט העליון".

עוד הוסיף עזרא: "החלטת בית המשפט לקנוס אותנו היא מסר ציבורי חמור שנועד להרתיע עותרים ציבוריים מלפנות לקבל סעד מבית המשפט, וכך במקום שבית המשפט ימנע מרשויות לגרום עוולות, הוא נותן אישור להמשיך לגרום עוולות לא חשש הדין".

לכתבה בכלכליסט לחצו כאן…

דרישה בהרצליה: לבדוק את רמת הזיהום במי המרינה

יום שישי, 21 למאי 2010   מאת:

חבר המועצה דרור עזרא טוען כי העירייה אינה מבצעת בדיקות ניטור במי המרינה על אף המלצת היחידה לאיכות הסביבה לערוך בדיקה שכזט בכל שנה. גרמן בתגובה: המתקן עומד בכל הדרישות של המשרד לאיכות הסביבה

"איזור האימונים העיקרי בתוך המרינה נמצא כ-20 מטר מתחנת הדלק, ממש בצמוד אליה. כבר בכך יש בעייתיות וזה צריך להדליק נורה אדומה ולחייב ניטור ופיקוח מתמידים. גם אם המים לא נראים מזוהמים, הם נקיים רק אם יש בדיקות מעבדה שקובעות זאת", אומר דרור עזרא.

לכתבה בNRG לחצו כאן…

עיריית הרצליה לתושבים: בואו לתכנן את חוף התכלת

יום שישי, 21 למאי 2010   מאת:

גונדולות שישוטו בתעלות ים, הקמת מנהרות תת קרקעיות, גשרים שמשתלבים בנוף, דולפינריום ומצפה תת-ימי. הנה מבחר מההצעות המקוריות שעלו אחרי שבעיריית הרצליה החליטו לשתף את הציבור בתכנון מתחם חוף התכלת, אחד ממתחמי החוף היקרים בארץ

"לדעתי, השטח הזה צריך להישאר שטח פתוח, ולשמור את זה עתודה לדורות הבאים, שהם יחליטו אם לבנות שם או לא", אומר נציג הירוקים בהרצליה שהשתתף בדיון, דרור עזרא. "אין שום בעיה שיגדלו שם תפוחי אדמה ואבטיחים עוד 20 שנה. מי אמר שבהכרח צריכה להיות שם בנייה? אולי באזור הקרוב יותר לאזור התעשיה ניתן לאפשר בנייה אבל רוב רובו של השטח צריך להישאר פתוח".

לכתבה בNRG לחצו כאן…

הצלחה לסיעת הירוקים: דנקנר השקעות תנסח תוכנית חדשה לשוק בצלאל בתל אביב

יום שני, 17 למאי 2010   מאת:

הוועדה קיבלה הערר שהגיש סגן ראש העיר ת"א פאר ויסנר, שהתנגד לאשר את תוכנית הבנייה שהגישה החברה למתחם

"דנקנר השקעות יודעת שהתוכנית שהציגה היא מנוכרת ללב לבה של העיר, כאשר האינטרס היחיד שעומד מולם הוא כלכלי", אמר ויסנר. "המרוויחים הגדולים הם תושבי העיר שיקבלו תוכנית מתוקנת ומרקמית שתמשיך להעניק למרכז העיר את הייחודיות שלה. אנחנו מעריכים את היזמים שפועלים בעיר, אך אלה צריכים להבין שאנו נבחרי הציבור. היות וכך, אנו לא חותמת גומי של שום גורם מקצועי כזה או אחר".

לכתבה בדה-מרקר לחצו כאן…

דרור עזרא: "המידע לא שייך לעירייה אלא לתושבים"

שבת, 15 למאי 2010   מאת:

חבר המועצה דרור עזרא דרש לדעת מדוע פרוטוקולים של ועדות עירוניות, התקציב השנתי, דו"חות כספיים, ועוד אינם מופיעים באתר האינטרנט של העירייה. גרמן השיבה כי העירייה מפרסמת באתר את החומרים שהיא מחויבת בפרסומם על פי חוק

לאחר הישיבה אמר עזרא: "תשובת ראש העירייה לבקשתנו לשקיפות היא תמוהה ביותר. אף חוק לא מחייב את העירייה להפיץ 'דו"ח' מפואר לתושב אבל העירייה משקיעה מאות אלפי שקלים על כך. שקיפות היא אבן יסוד למינהל תקין, המידע לא שייך לעירייה אלא לתושבים והם רשאים וצריכים לקבל אותו באינטרנט. כנראה לעירייה ולראש העירייה יש מה להסתיר מן התושבים, כי אחרת אין שום סיבה הגיונית שתקציבי העירייה ופרוטוקולים של ועדות עירוניות יישארו סודיים".

לכתבה באתר לוקל לחצו כאן…

פאר ויסנר: "יש לשנות התוכנית בשוק בצלאל – שלא תיראה כמו נזם זהב באף חזיר"

יום רביעי, 12 למאי 2010   מאת:

העירייה מבקשת לבטל הבנייה המגדלית לטובת בנייה מרקמית * קבוצת דנקנר השקעות מקבוצת דלק נדל"ן שבשליטת יצחק תשובה רכשה את הקרקע במתחם שוק בצלאל ב-2005 תמורת 6 מיליון דולר במכרז של העירייה * הדיון בתוכנית יתקיים השבוע

"שוק בצלאל ממוקם בין שוק הכרמל, נחלת בנימין, שינקין ובית ביאליק – אזור המאופיין בבנייה נמוכה", מסביר סגן ראש העיר ומ"מ הוועדה המקומית פאר ויסנר. "רצון היזמים לבנות שטרונגול שלא קשור למרקם החיים הסביבתי ולהפוך את המתחם למקום מנוכר אינו מקובל על חברי הוועדה, מינהל התכנון בעירייה או מחלקת ההנדסה. כבר לפני חצי שנה ביקשה הוועדה המקומית מהיזמים להגיש חלופות בנייה ועיצוב, והדבר לא נעשה עד היום", אמר ויסנר.

ויסנר פעל בחצי השנה האחרונה מול מספר משרדי אדריכלים שהציגו לפחות שתי תוכניות חלופיות בבנייה נמוכה. "התוכנית החלופית טובה ללב ליבה של העיר תל אביב. במידה והיזמים יסכימו לפעול לפי התוכנית החלופית נסכים להגדיל להם את הצפיפות במקום והם יוכלו לבנות דירות לצעירים וחנויות קטנות לפי אופי המתחם, ולא תוכנית שתיראה לכאורה כמו נזם זהב באף חזיר. זה שהעירייה מכרה את המתחם ליזמים פרטיים לא אומר שהיא מכרה את נשמתה".

לכתבה בדה-מרקר לחצו כאן…

הפליקפלק של עיריית הרצליה בנוגע למגדל המעלית בחוף אכדיה

יום חמישי, 06 למאי 2010   מאת:

השבוע הגיע שלב הסיכומים בעתירה הירוקים נגד מגדל המעלית בחוף אכדיה, הירוקים הופתעו לגלות כי בסיכומים שהעירייה הגישה לבית המשפט חזרה בה מעמדתה מלפני כמה חודשים כי המגדל הינו הפיך ואינו "מעשה עשוי", ואילו השבוע טוענת העירייה כי המגדל הינו "מעשה עשוי" ולכן יש לדחות את העתירה.

להלן ציטוטים מתגובת העירייה לבקשת הירוקים לצו מניעה(ספטמבר 2009):

גם הטענה כאילו בניית המעלית (והגישרון ) הינן בלתי הפיכות (סעיף 57 לבקשה ) נטען בעלמא- ללא כל הסבר או תימוכין-גם לא התצהיר שהוגש מטעמם.
מכל מקום- אין בטענה זו כל ממש.
יתר על כן-העלאת הטענה כאילו "ניצלו" המשיבות "את מעמדן" והן פועלות על-מנת לשנות את המצב בשטח על-מנת שיבוצעו פעולות בלתי הפיכות "כדי ליצור מצג" בבית המשפט שמדובר במעשה עשוי שאינו הפיך, אינו אלא ניסיון הראוי לגנאי, להכפיש את שמן הטוב של המשיבות, ללא כל בסיס או הצדקה!

להלן ציטוט מסיכומי העירייה (מאי 2010):

כפי שיפורט להלן- דעת המשיבות הינה כי יש לדחות את העתירה מכל וכל וכי אין כל הצדקה להתערב בהחלטת וועדת הערר. מבלי לגרוע-במסגרת שיקוליו של בית המשפט יש לשים משקל מהותי לעבודה שלמעשה ענייננו במעשה עשוי, וכי הסעד המבוקש-אם וככל שיינתן הוא למעשה תיאורטי, נוכח העבודה שהבניה השנויה במחלוקת- ומכל מקום- עיקרה- כבר יהיה גמור בעת מתן פסק הדין.

הדמייה מתוך תוכנית הטיילת

כזכור הירוקים הגישו בינואר 2009 עתירה נגד הקמת המגדל בחוף אכדיה, זאת בטענה כי הוא נמצא בתחום רצועת ה100 מ' מקו החוף, וכי יש לבחון חלופות אחרות להנגשת החוף לנכים שלא כוללת פצע כזה בנוף. בחודש אוגוסט 2009 כאשר גילו הירוקים כי העירייה החלה בהכנות לבניית הטיילת פנו לבית המשפט בבקשה לתת צו מניעה, בתגובה לבקשה הכחישה העירייה את טענת הירוקים כי מדובר במעשה בלתי הפיך, ובית המשפט דחה את בקשת הירוקים.

דרור עזרא יו"ר סיעת הירוקים בהרצליה:"אנו רואים בחומרה רבה את העובדה שהעירייה רימתה את בית המשפט על מנת למנוע מתן צו מניעה. ולכן אנו שוקלים לפנות לבית המשפט בבקשה להאשים את העירייה בביזיון בית המשפט בשל כך."

עוד מוסיף עזרא:" בניית המגדל הזה הינה מחטף תכנוני בזוי, וטענות העירייה כאילו אנו פוגעים בציבור הנכים היא זריית חול בעייני הציבור, כל שאנו רצינו הוא שיבחנו חלופות להנגשת החוף, גם באמצעות מעלית, אבל ללא בניית מגדל מגלומני שפוצע את הנוף".

מצגת בה מתארות חלופות למגדל המעלית

לקריאת קטע מתגובת העירייה לבקשה לצו מניעה לחצו כאן…
לקטע מסיכומי העירייה לעתירה לחצו כאן…