ארכיון עבור ינואר, 2008

בהרצליה המים "באיכות מעולה" אבל עם חומרים מזהמים

יום חמישי, 31 לינואר 2008   מאת:

 water_0108.png

בשבועות האחרונים עיריית הרצליה יצאה בקמפיין פרסומי, בו היא טוענת כי מי השתייה בהרצליה הם "באיכות מעולה" האם אכן כך?

המשך »

לא בצריפין ולא בנגב

יום רביעי, 30 לינואר 2008   מאת:

הניסיון להתמודד עם טענות הארגונים הירוקים גורם לעתים לתומכים בהקמת קריית ההדרכה של צה"ל בצומת הנגב (עיר הבה"דים) להעלות טיעונים מופרכים, שנעים בין מניפולציה לפרובוקציה. כך, יצא פרופ' אורי מרינוב להגנת המפעלים ברמת חובב באמצעות התקפה על צריפין, שם נמצאים כעת בסיסי ההדרכה שאמורים לעבור לנגב ("הארץ" 27.1). גם במרכז הארץ, הסביר, נחשפים החיילים לבעיות סביבתיות קשות. אם הצליח מרינוב לשכנע אותי במשהו, זה שמדובר בהעברת בסיסים ממקום מזיק אחד למשנהו.

מרינוב לא חידש הרבה לאנשי איכות הסביבה. אנו מודעים למצב הבסיסים, בצריפין ובארץ כולה – ולו משירותנו בסדיר ובמילואים. זיהומי הקרקע שצה"ל אחראי להם בבסיסי התחמושת שלו מוכרים היטב, וכך גם נזקי האסבסט והקרינה. אולם זהו לא תירוץ מספיק כדי להיכנס לסחרור מערכות, ולקבל החלטות שעליהן נשלם בעוד מספר שנים מחיר כפול ומכופל.

דווקא בשל ההיכרות של מרינוב עם מצב הבסיסים כיום, ובשל ניסיונו כמנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה בעבר, אפשר היה לצפות ממנו ליתר זהירות ואחריות ולפחות פזיזות, כך שבעוד כמה שנים לא יתאר באופן דומה גם את עיר הבה"דים. זאת לא עיר סרטים שאפשר יהיה לשוב ולהעביר אותה. בעיר הבה"דים לא יתמצה הזיהום בהזנחה ובלכלוך, אלא בחומרים כימיים שנפלטים מרמת חובב ומשפיעים הלכה למעשה על גוף האדם, כפי שהראה מחקר של משרד הבריאות שהצביע על מספרם הגבוה של חולי הסרטן בבאר שבע והסביבה.

מרינוב קובע, שלאחר שיותקנו ברמת חובב כל האמצעים למניעת זיהום אוויר, לא יהיה כל חשש לפגיעה בבריאות החיילים שישרתו בעיר הבה"דים. לא ברור על מה מסתמך מרינוב בקביעתו האמיצה, כאשר דו"ח משרד הבריאות על האזור עדיין לא התפרסם. הוא מזכיר דו"חות שבחנו את מידת השפעתו של אזור התעשייה ברמת חובב על הסביבה, ו"שוכח" לציין שלפחות באחד מהם נטען שאם יתרחש שם אירוע חמור, יתפזרו חומרים מסוכנים למרחק של 8.8 ק"מ – מה שמותיר רצועת ביטחון של 200 מטר בלבד מעיר הבה"דים, שאמורה לקום במרחק של 9 ק"מ מאזור התעשייה. עוד שכח מרינוב לציין, שבאותם דו"חות מצוין שהמצב עלול להיות חמור הרבה יותר לאחר שברמת חובב יקומו מפעלים נוספים.

מי שמציג את הירוקים כקיצוניים שמנסים למשוך תשומת לב לבעיות סביבתיות, כנראה לא היה כאן בשנה האחרונה, כשהנושא הסביבתי הגיע למרכז הדיון הציבורי ומפלגות, ראשי ערים, חברות מסחריות ובתי ספר אימצו אותו. מי שטוען שהירוקים מפריעים לפיתוח כלכלי צריך להבין שהחיים הם לא רק שטרות ירוקים, ואיכות החיים קודמת לפיתוח כלכלי. בעולם מבינים את זה, הגיע הזמן שגם אנחנו נבין זאת.

הכותב הוא יושב ראש מפלגת "הירוקים" וסגן ראש העיר תל אביב

למאמר לחצו כאן

כפר סבא צריכה מועמד ירוק אמיתי לראשות העיר

יום רביעי, 30 לינואר 2008   מאת:

010.jpg 

יו"ר מפלגת הירוקים פאר ויסנר וחבר המועצה מטעם הירוקים, גיא בן גל, מאזינים לתושבי סמטת אביב  

היום, יום שלישי 29.1.08 ביקר בכפר סבא יו"ר מפלגת הירוקים, סגן ראש עיריית תל אביב – יפו, מר פאר ויסנר. ויסנר שהוזמן לסיור על ידי יו"ר מפלגת הירוקים בכפר סבא, חבר המועצה גיא בן גל, ביקר בפארק החדש ובשכונת סמטת אביבים בעיר.

הסיור שכלל פעילים של מפלגת הירוקים בכפר סבא, תושבי שכונת סמטת אביבים (שהתלוננו על מפגעי הריח בשכונה) ועיתונאים התמקד בבעיות הסביבתיות של כפר סבא ובביקורת של מפלגת הירוקים כלפי המפגעים הסביבתיים.

במהלך הסיור הכריז מר ויסנר כי מפלגת הירוקים תרתם למאבק הסביבתי אותו מנהלים תושבי השכונה נגד עיריית כפר סבא בכל הקשור למפגעי הריח בשכונת סמטת אביבים.

בסיור לקחו חלק עו"ד גיא אופיר, המייצג את תושבי השכונה מול עיריית כפר סבא וכן מר אבישי מתיה יו"ר ועד הפעולה של השכונה. השניים הלינו בפני פאר ויסנר וגיא בן גל, על הטיפול המזלזל של העירייה בכל הקשור למפגעי הריח המתמשכים ועל  הזלזול מצד עיריית כפר סבא באי דאגה לבריאותם של תושבי השכונה.

יוזם הסיור, חבר מועצת העיר גיא בן גל מטעם הירוקים בכפר סבא הוסיף:

"מן הראוי שהעיר כפר סבא המתיימרת להיות עיר ירוקה תתחיל להשקיע את המשאבים הדרושים למניעת מפגעי הריח בשכונת סמטת אביבים. על העירייה להשקיע כספים בתיקון תשתית הביוב הלקויה ולא לספק פתרונות זמניים קוסמטיים. בכוונת הירוקים להציף נושא זה בישיבת מועצת העיר הקרובה".

בחיפה רוצים להשתחרר ממפעלי תעשיות הנפט

יום שלישי, 29 לינואר 2008   מאת:

הוועדה לאיכות הסביבה בעיריית חיפה, שכינסה דיון חירום על חריגות זיהום האוויר באזור המפרץ, ממליצה לפתח את הכלכלה ואפשרויות התעסוקה באזור בתחומים אחרים, "כדי להשתחרר מהתלות הכלכלית במפעלים. עוד היא ממליצה להקפיא את פיתוח והתרחבות המפעלים, ולבחון את התועלת שלהם בהשוואה לנזק הכלכלי, הישיר והעקיף, שהם גורמים

זוהי אחת ההחלטות המופיעות בטיוטה שהכין יו"ר הוועדה, סגן ראש עיריית חיפה שמואל גלבהרט, ועלו אמש (ב') בדיון חירום שכינסה הוועדה. כמו כן הוצע ליזום מחקר שיבחן את התועלת הכלכלית של המפעלים לאזור ולתושביו, בהשוואה לנזק הכלכלי הישיר והעקיף שהם גורמים.

לכתבה  המלאה  לחצו כאן

אגסי לא לבד: מיזם ישראלי מקדם את מכונית המימן

יום שלישי, 29 לינואר 2008   מאת:

חזון המכונית מונעת המימן מעולם לא נראה קרוב יותר: טכנולוגיה ישראלית מתגברת על אחד המכשולים העיקריים בייצורה – נשיאת הגז הדליק. במיזם משקיעים בכירים כמו שלמה נחמה וקבוצות בינלאומיות. שי אגסי במתח

לכתבה  המלאה  לחצו כאן

ארגוני הסביבה: לא להקים עוד תחנת כוח באשקלון

יום ראשון, 27 לינואר 2008   מאת:

יממה לפני שהוועדה לתשתיות לאומיות מכנסת דיון ציבורי סביב התוכנית להקים תחנת כוח פחמית נוספת באשקלון מציגים ארגוני הסביבה חזית אחידה. הם טוענים כי התחנה תגרום לעליה מסוכנת בזיהום האוויר ותגביר את פליטת גזי החממה בניגוד לשאיפות הממשלה. עוד הם טוענים כי כלל אין צורך בהקמתה ושיש לפתח מקורות אנרגיה מתחדשים ולא מזהמים

לכתבה המלאה לחצו כאן

הכפר הירוק

יום ראשון, 27 לינואר 2008   מאת:

בפעם המיליון נזכיר: זוהי שנת בחירות מוניציפאליות. זה הזמן לבקר בערי ישראל ולבחון מקרוב את מחויבות המועמדים המכהנים ואלה שהיו רוצים, לאג'נדה ירוקה. מתחילים בכפר סבא

חלק מהפעילויות הירוקות בכפר סבא מתרחשות בלחץ האופוזיציה. כך לדוגמא, לאחרונה נחנכה גינה ראשונה לכלבים, בעקבות פניית תושבת העיר והצעה אותה הגיש חבר המועצה מטעם הירוקים, גיא בן גל, במסגרתה ביקש להקים גינות ציבוריות להולכים על ארבע, בדומה לאלה שבתל אביב ורעננה.

לכתבה המלאה לחצו כאן

בעקבות גילוי צמחים נדירים יש לתכנון מחדש את מתחם צור

שבת, 26 לינואר 2008   מאת:

צילום:דרור עזרא 

באביב 2005 הוזמנו נציגי מפלגת הירוקים לסיור בשטחי תע"ש השרון, במהלך הסיור הקצר הצליחו לתעד מספר צמחים נדירים. (לדיווח מצולם מן הסיור לחצו כאן)
בעקבות הסיור פנינו הן לראשי הערים של הרצליה יעל גרמן, רמת-השרון יצחק רוכברגר, הוד השרון חי אדיב והן לממונה על מחוז ת"א גילה אורון זאת על-מנת שיתבצע סקר טבע מקיף בשטחי תע"ש.
בתחילה היה נדמה שבקשתנו זו נפלת על אוזניים ערלות, אבל בעקבות מאבק ציבורי מוצלח שקיימנו לשמירת הטבע בגוש-דן אכן נערך באביב 2007 סקר טבע מקיף לאחד המתחמים בתוך תע"ש שעליהם הצבענו כעשרים בערכי טבע, מתחם צור (החלק הצפון מערבי של שטח).

בסקר שאותו ערך דר' רון פרומקין התגלו במתחם 18 מיני צמחים שיש חשיבות לשמרם מתוכם 6 מיני צמחים נדירים – אזוביון דגול(בתמונה), אספסת איטלקית, אספסת החילזון, היפוכריס קירח ומריסה זעירה.
גולת הכותרת של הסקר הייתה ללא ספק גילוי מחדש של התלתן הדגול צמח נדיר ביותר שנחשב כנכחד מן העולם, והתגלה מחדש בשטחי תע"ש.

בעקבות עיון בסקר, שלח השבוע דרור עזרא מכתב לממונה על המחוז גב' גילה אורון מכתב בו מתבקשת לתכנון מחדש את מתחם צור, זאת לאור ממצאי הסקר. להלן המכתב: המשך »

ועדת התכנון בחיפה אישרה: מגדלי מגורים בפארק הכרמל

יום חמישי, 24 לינואר 2008   מאת:

הארגונים הירוקים: נצא למאבק ציבורי – מנהל סניף החברה להגנת הטבע: תוכנית הזויה ומופרכת הסותרת תוכניות קיימות

לכתבה בNFC לחצו כאן…

שחררו את גאידמק!

יום רביעי, 23 לינואר 2008   מאת:

המאבק נגד הניסויים במכון ויצמן והקמפיין לשחרור הקופים המסכנים נמשך. אורנה בנאי בכבודה הסירה הבוקר את הלוט מעל שלט חוצות ענק הקורא לשחרורם

אורנה בנאי חברת מפלגת הירוקים ופעילה לזכויות בעלי חיים, היא שהסירה אחר כבוד את הלוט מעל שלט החוצות בסמוך לרידנג בתל-אביב.

ממרומי הסולם אמרה: "אני וחברי לקמפיין נגד  הניסויים בקופים ממשיכים במאבק ולא נרפה עד שהקופים ישוחררו ויפסקו ניסויי  הזוועה  שמתבצעתים בהם.

"התנהלותו של מכון ויצמן היא חסרת לב של וכל יום שעובר וההתעללות בקופים נמשכת הוא אות קלון למוסד הזה" .

לכתבה המלאה לחצו כאן