ארכיון עבור יולי, 2009

אושרה הרחבת קיבוץ פלמחים; הירוקים: משתמשים במפוני ההתנתקות כדי להפוך הקיבוץ לשכונת וילות

יום שישי, 17 ליולי 2009   מאת:

ועדת התכנון אישרה בניית 130 יחידות 30 משפחות מפוני אלי סיני ייקלטו בקיבוץ
בהתנגדות נטען בין היתר כי קיימת עתירה מינהלית לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה להוציא צו מניעה על החלטת הולחו"ף לאשר את התוכנית, ולכן על הוועדה המחוזית להמנע מלדון בתוכנית. עוד נטען כי "שווי הנכס בפלמחים גבוה משווי נכסים של מפונים אחרים מגוש קטיף ומפונים אחרים מאלי סיני עצמה … מתיישבי אלי סיני אינם אלא כסות להפיכת הקיבוץ לישוב וילות יוקרתי על הים", כתב עו"ד אריאל יונגר בשם מפלגת הירוקים.

לכתבה בדה-מרקר לחצו כאן…

כפ"ס: המפעל שיורחב לצד השכונה הירוקה

יום חמישי, 16 ליולי 2009   מאת:

המשרד להגנת הסביבה המליץ שלא לאשר את הרחבת מפעל קניאל. בעיריית כפר סבא מרגיעים ומתחייבים לא להנפיק היתר ללא האישורים הנדרשים. ומה על תושבי השכונה העתידית?

חבר מועצת העיר כפר סבא מטעם מפלגת הירוקים, גיא בן גל, טוען כי "החלטת עיריית כפר סבא שאישרה את בקשת ההרחבה של מפעל קניאל שימוקם מרחק של 200 מטר מהשכונה הירוקה, מהווה הוכחה לכך שכפר סבא היא עיר ירוקה למראית עין בלבד. אישור הרחבתו של מפעל קניאל מהווה הוכחה ליחס המקל של העירייה כלפי מפעלים העוסקים בחומרים מסוכנים שאינם עובדים בשקיפות סביבתית מלאה".

לכתבה בNRG לחצו כאן…

דיור למפונים או רווחים לקיבוץ?

יום שלישי, 14 ליולי 2009   מאת:

מפלגת "הירוקים" מתנגדת לבקשת קיבוץ פלמחים לבניית שכונה למפוני אלי סיני. לטענת המתנגדים, הדיור למפונים הוא רק עלה תאנה, ועיקר הבנייה תהיה של שכונת יוקרה, לצורך גריפת רווחים

לכתבה בYNET לחצו כאן…

ארסוף: עיכוב נוסף באישור קיר התמך בביתו של בני שטיינמץ

יום שני, 13 ליולי 2009   מאת:

הפרקליטות קיבלה את הערר שהגישו הירוקים בעניין קיר התמך שבנה היהלומן בני שטיינמץ על מצוק הכורכר בארסוף, והורתה על השלמת החקירה בנושא. דוברו של שטיינמץ: הוא פועל לשיקום המצוק

לכתבה בNRG לחצו כאן…

רשות הטבע: רכבי השטח קורעים לגזרים את הגן הלאומי חוף השרון

יום שישי, 10 ליולי 2009   מאת:

הנזק גדול בעיקר בחלק הדרומי של הגן, המשמר קטע חוף ייחודי. חלקים בו הפכו לאתרי פסולת פיראטיים
כמעט בכל פעם שפעיל מפלגת הירוקים בהרצליה, יואל חדידה, בא לחלק הדרומי של הגן, הוא מגלה עוד חלק ממנו שנפגע, או הפך לאתר פסולת פיראטי.

לכתבה בהארץ לחצו כאן…

ראש ממשלה הולך לאיבוד דרך מרפסת

יום רביעי, 08 ליולי 2009   מאת:

לפני ימים אחדים נאם ראש הממשלה בנימין נתניהו נאום בו המשיל את בעיות הבירוקרטיה בישראל בתחום התכנון לעניין "סגירת המרפסת".
כששמעתי את הדברים הללו תהיתי האם באמת נתניהו מאמין שהליכי בזק בתחום התכנון הם, הם שיביאו לשגשג הכלכלה? האם "משה מנהריה" שמעלה בלילה במוחו רעיון לסגור את המרפסת, בבוקר מקבל היתר, ובערב כבר מתחיל לבנות הוא שיביא מזור לכלכלה הישראלית?
כאשר באים לטפל בבעיה חשוב לחקור ולהבין מה היא באמת הבעיה, בישראל כמו בישראל נהוג לא לפתור בעיות אלא לטפל שוב ושוב בסימפטומים שלהן ללא הצלחה, וכך גם בנושאי הקרקעות התכנון.

ראשית, יש לתהות למה בכלל לסגור מרפסת? אדריכל תכנון בניין, מהנדס תכנון לו את השלד, וקבלן בנה אותו לפי סטנדרטים מקובלים, אז למה בכלל לשנות את צורתו?
נאמר שהשתכנענו כי המרפסת ראוי שתיסגר מה הדרך לעשות זאת? האם העניין מצריך בדיקה הנדסית? האם יש לתת לשכנים שיכולים להיפגע אפשרות להתנגד? האם ועדה צריכה להכריע בנושא?
מדובר כאן בהליכים הגיוניים, שאי-אפשר לוותר על אף-אחד מהם, וכך באמת בנויה מערכת התכנון הישראלית. אם כך נשאלת השאלה מה הבעיה שמכבידה על מערכת התכנון בישראל?

תרבות הקומבינה
הביעה של מערכת התכנון היא אותה בעיה שמקיפה אותנו בכל תחומים שנים רבות "תרבות הקומבינה", אשר בתחום התכנון גורמת הן להתארכות ההליכים והן לתכנון גרוע שפוגע באיכות החיים.
לדוגמא, לא פעם באים יזמים עם תוכנית, התוכנית עוברת את כל השלבים ומתאשרת, לאחר כמה שנים באים שוב היזמים ומבקשים תיקונים ותוספות, ולפעמים לאחר שכבר נבנה הבניין לא בהתאם לתוכנית הם באים ומבקשים אישורים בדיעבד.
וכך קורה שבמקום שתוכן תוכנית אחת טובה ונכונה תעבור בהליך אחד, נוצר מצב שתוכנית גרועה עוברת שלוש פעמים את אותו הליך.
כמובן, שיש עוד עשרות דוגמאות לכשלים חמורים שיש במערכת התכנון, אבל כנראה זה לא באמת מעניין את ראש הממשלה. כמו שלא מעניין אותו לתקן ולשפר את מינהל מקרקעי ישראל.
מה שמעניין את ראש הממשלה שלנו זה להעביר את הרפורמות לא משנה אם הן טובות או לא. העיקר שהן יעברו, רצוי בחפוזה לפי שהציבור ונבחרי הציבור יתעורר ויבנו את משמעותיהן האמיתיות.
לנתניהו יש עבר די מפקפק בשינוי בזק בסדרי שלטון שנבנו בישראל במשך שנים, אזכיר את הבחירה הישירה לראשות הממשלה שעברה בכנסת בזכות נתניהו והתבררה במהרה ככישלון חרוץ.
אין לי ספק שכמו שנתניהו רצה להביא לנו שיטת בחירות מאמריקה שלא מתאימה לנו, כך הוא רוצה לעשות מהפכות בזק לכמה מאבני היסוד של מערכת השלטון בישראל, שלא רק שיכשלו אלא גם יגרמו נזק כלכלי ויפגעו באיכות החיים של כולנו.
אין לי מושג מהיכן נתניהו שואב את מסקנותיו, אבל אני יכול לומר בוודאות שהן בנושא הקרקע והן בנושא התכנון אין פתרונות קסם, יש צורך בשינוי אבל הדרגתי ומדוד תוך בחינה של כל מדרגה ומדרגה.

אבל נתניהו הוא חסר סבלנות, יש לו מצגת קסמים ובשקופית הראשונה כתוב רפורמה בנושא הקרקע בשקופית השנייה כתוב רפורמה במערכת התכנון. אין צורך לברר לעמוק את הבעיות, לבדוק ולהתייעץ לגבי הפתרונות האפשריים, כל שמעניין את נתניהו זה שבמצגת בשנה הבאה יהיה "וי" ליד השקופיות האלו.

אני משער שהציבור מאס בפתרונות הקסם בתחום המדיני, ומשום כך נתניהו עלה לשלטון אם נתניהו רוצה להישאר בשלטון הוא צריך לזרוק לפח את פתרונות הקסם שלו בתחום הכלכלי.

*הכותב חבר ועדת תכנון בהרצליה ופעיל סביבתי שנים רבות במפלגת הירוקים

הישג למפלגת הירוקים: סעיף סמכויות מעצר לפקחים עירוניים יצא מחוק ההסדרים

יום שני, 06 ליולי 2009   מאת:

בעקבות פניה של כמה חברי מועצות ערים מטעם מפלגת הירוקים החליטה ועדת הפנים והגנת הסביבה היום ה06/07/09 להוציא מחוק ההסדרים סעיף אשר מעניק סמכויות "מעצר" לפקחים עירוניים.

הירוקים טענו בפנייתם לחברי ועדת הפנים כי יש להוציא את הסעיף מחוק ההסדרים כיוון שאין לו קשר לתוכנית הכלכלית, ואין לדון בו במחטף ובחופזה.
בנוסף, טענו הירוקים כי הסעיף אינו סביר ונותן סמכויות נרחבות לפקחים של עיכוב אזרחים והפעלת כוח כלפי האזרחים, זאת ללא מגבלות וסייגים תוך פגיעה קשה זכויות אדם.
הירוקים אף הביעו חשש כי החוק הינו בסתירה לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו.
על המכתב חתמו חבר מועצת העיר הרצליה דרור עזרא, חברת מועצת העיר פתח-תקווה שרה אורן, חבר מועצת העיר כפר סבא גיא בן-גל, חבר מועצת העיר רמת-גן דר' אבי ליליאן וחבר מועצת העיר אשקלון יורם שפר.

דרור עזרא יו"ר סיעת הירוקים במועצת העיר הרצליה:"מדובר בשינוי לרעה ביחסים בין הרשות מקומית לתושבים שפוגע קשות בזכויות האדם. אנו חוששים שראשי רשויות ישתמשו לרעה בסמכויות אלו, וינסו לפגוע ולהזיק ליריבים פוליטיים באמצעות הסמכות לפעיל כוח על התושבים."
עוד הוסיף עזרא: "אנו מברכים על כך שהסעיף הזה יצא מהחוק, אנו נעשה כל מאמץ למנוע חקיקת החוק הזה אם יגיע לשלוחן הכנסת שוב."

לקריאת המכתב במלאו לחצו כאן…

חני נחמיאס: קו המתח בגן הילדים הוא מחדל

יום שני, 06 ליולי 2009   מאת:

נחמיאס וחברי מפלגת הירוקים ברמת גן הצטרפו למאבק ההורים למען הסרת קו המתח הסמוך לגני הילדים בשכונת חרוזים. אגף החינוך הציע להורים כמה חלופות, אך הם מאיימים להוציא צו מניעה שייאסור על פתיחת הגן בשנה הבאה

לכתבה בYNET לחצו כאן…

החוק השקוף: אולפן ערוץ 24 אינו חייב בהיתר בנייה

יום חמישי, 02 ליולי 2009   מאת:

הירוקים בהרצליה זועמים: תושבים שבונים מבנים קטנים יותר נרדפים על ידי הרשויות וערוץ 24 מקים ללא בעיה מבנה במרינה. ועדת תכנון ובנייה מחוז ת"א: האולפן אינו מפריע לציבור

לכתבה בNRG לחצו כאן…