ארכיון עבור נובמבר, 2009

הרצליה: חוף הג'יפים נסגר לכניסת מכוניות

יום שישי, 27 לנובמבר 2009   מאת:

סוף להשתוללות רכבי השטח בחוף הג'יפים בהרצליה: בעקבות לחץ ציבורי בנושא הוחלט במשטרה לסגור את מעבר הרכבים לחוף הים. עכשיו גם ימצא לו שם אחר?

דרור עזרא: "עיריית הרצליה שוב ושוב כושלת בשמירה על החוף, לא יתכן שהחוף הזה יהפוך לגן שעשועים לנהגי ג'יפים משתוללים. חבל מאוד שעיריית הרצליה הבינה שהיא צריכה לשמור על החוק רק לאחר פניית המשטרה"

לכתבה בNRG חצו כאן…

בניגוד לתוכנית המתאר: המדינה תומכת בבנייה סמוכה לים בקיבוץ שדות ים

יום שישי, 27 לנובמבר 2009   מאת:

מדוע פועלת המדינה לקדם הרחבת בנייה של 48 נכסים בתחום של 100 מטר מקו הים בקיבוץ שדות ים, למרות קיום תוכנית מתאר ארצית שמונעת זאת, ובניגוד להחלטת בית המשפט? בכך, תומכת המדינה בניסיונות מתמשכים של הקיבוץ להרחיב ולקבל אישורים בדיעבד למבנים שהוקמו שלא כחוק בחוף הים.

עו"ד אריאל יונגר "לא ביקשנו שהבתים ייהרסו, אלא שיישארו במתכונתם הנוכחית. נראה אם כך, כי כולם מצפצפים על פסק הדין של בית המשפט המחוזי. הוועדה המקומית לתכנון ובנייה עושה מה שבא לה. ומי עוזר לה בזה? פרקליטות המדינה. מה שקורה כאן זה פתח להתערבות הפרקליטות בהתעלם מחוקי תכנון והבנייה, החלטות בית משפט והוועדות עצמן".

לכתבה בדהמרקר לחצו כאן…

ההתחמקות הגלובלית

יום חמישי, 26 לנובמבר 2009   מאת:

בשבועות הקרובים, לקראת ועדת קופנהגן, נשמע דיווחים ודיונים בנושא ההתחממות הגלובלית, ועל דרכים "להצלת" כדור-הארץ. אין ספק שהנושא הוא לגיטימי, אבל למען האמת מדובר בנושא שרק מגרד את פני השטח של בעיות הליבה של האנושות היום.

צריך להבהיר כדור-הארץ אינו נתון לסכנה אלא האנושות. כדור-הארץ עבר שינויי אקלים דרמטיים בעבר "ושרד". למען האמת, גם האנושות עברה ב100 אלף השנים האחרונות כמה וכמה שינויי אקלים ושרדה, יעידו על כך כפרים פרה-היסטוריים שנמצאים בתוך הים מול חופי ישראל.

זו תהיה טעות לחושב שהבעיה הגדולה ביותר שהאנושות מתמודדת מולה היום היא ההתחממות הגלובלית, האנושות עומדת בפני משבר עמוק של דילול משאבים.
בפשטות היום יש הרבה יותר בני אדם על כדור-הארץ שחיים יותר שנים וצורכים הרבה יותר משאבים.
קצת מספרים, בשנת 1900 היו על כדור-הארץ 1.6 מיליארד בני-אדם, היום יש 7 מיליארד מדובר בגידול שלי פי 4.3. תוחלת החיים הממוצעת בעולם בשנת 1900 הייתה 36 שנים, היום היא 67 שנים כמעט פי שתיים. השימוש בנפט, למשל, גדל מ57 מיליון חביות לשנה בשנת 1900 ל30 מיליארד חביות בשנה היום, פי 500. באותה תקופה השימוש בפחם גדל פי 10 ובפלדה פי 28.

למעשה אפשר למקמם את שינוי אקלים כגורם נוסף להחמרה בקצב התדלדלות משאבי טבע כמו: מים, אדמה, תוצרת חקלאית וכדומה.
גם אם נניח שיהיה נס ונצליח למנוע את שינוי אקלים עדיין האנושות תהיה זקוקה "להוציא" מכדור-הארץ בשנת 2050 כמות משאבים אדירה שיתמכו ב10 מיליארד איש שיחיו באיכות חיים סבירה.

תרבות הצריכה
הדרך הנכונה והגיונית ביותר להוריד את קצב התדלדלות המשאבים, היא הקטנה משמעותית בצריכה. וכאן מגיע הפרדוקס הגדול, הרי תרבות הצריכה זו אחת מאבני היסוד של הכלכלה העולמית היום.
התמקדות בשאלת ההתחממות הגלובלית היא לא יותר מבועת עשן שמאפשרת התחמקות משאלת הליבה היום, איך להוריד למינימום האפשרי את צריכת המשאבים?
התשובה לשאלה זו היא פשוטה, ומשמעותה ביטול למעשה של המונע הכלכלי של האנושות היום.
ספק אם יש מנהיג בעולם שיכול לבוא ולהגיד את האמת "אנחנו צורכים את עצמנו לדעת", וימשך במעשים.
למשל, הגדלה משמעותית של המס על הדלק, איסור מכירת מכוניות פרטיות, חינוך הדור הצעיר למתן מאוד את הצריכה. מישהו יכול לדמיין נשיא אמריקני שאומר לציבור, תפסיקו לקנות ולנוסע במכוניות פרטיות? או לחנך את הדור הצעיר לא לצרוך?
נשיא כזה מייד יהפוך לבר-מינן פוליטי. הרי המערכת הפוליטית באמריקה, ובכלל בעולם המערבי, תלויה כמעט לחלוטין בגופים כלכליים מבוססי צריכה.

באופן מוזר שינוי האקלים עצמו הופך למין זרז להגדלת הצריכה, מכל עבר מנהיגים וגופים שונים מנסים לשכנע אותנו לקנות עוד ועוד מוצרים "ירוקים", אם זו מנורה "חסכונית" או מכונית חשמלית.
הרי מדוע להגיד את האמת הקשה ולהביא לשינוי אמיתי כאשר אפשר להוליך שולל את הציבור ועל הדרך לגרום לכך שמקורבים ירווחו הון.
צריך להקשיב טוב לדברים שיאמרו בשבועות הקרובים, האם נשמע אותן מילים נבובות על כדור-הארץ וגזי החממה או התמודדות אמיתית עם בעיות הליבה של האנושות כיום.

הקטנת פליטת גזי החממה לבדה תחת מעטה עבה של התחסדות, חשיבה פוליטית קיצרת טווח, ואינטרסים כלכליים לא יכולה "להציל" את האנושות.
הקטנת פליטת גזי החממה חייבת להיות חלק ממהלך רחב ומשמעותי של הקטנת השימוש במשאבים ושינוי כלכלי רדיקלי בה התחרות תהיה בצמצם הצריכה ולא בהגדלתה.

מצוק אפולוניה: העליון מותח ביקורת קשה על עיריית הרצליה

יום רביעי, 18 לנובמבר 2009   מאת:

שופטת בית המשפט העליון אילה פרוקצ'יה לעיריית הרצליה: "אילו בתחילת התהליך הייתם לוקחים תוכנית מפורטת ומסודרת על פי הכללים והייתם הולכים בדרך המלך לא היה ההליך הזה ולא היו עוברות ארבע שנים"

לקריאת תמליל הדיון במלאו לחצן כאן…

לכתבה בNRG לחצו כאן…

עיריית ת"א ירדה מהעץ: תושבים יוכלו לערער על כריתת עצים ליד ביתם

שבת, 07 לנובמבר 2009   מאת:

יועץ לכל עץ: בעקבות מחאה ממושכת של תושבי תל אביב על כריתה ועקירה של עצים ברחובותיה, גיבשה העירייה נוהל מיוחד שמגדיר כללים ברורים לטיפול בעצים. על פי הנוהל החדש, במקרה שבו עיריית תל אביב תרצה לכרות עץ שנטוע במרחב ציבורי או להעתיקו ממקומו, יהיה עליה למסור על כך הודעה מוקדמת לתושבים שמתגוררים בקרבתו, וזאת כדי שיוכלו להגיש התנגדויות לצעד.

על רקע מקרים דומים רבים שאירעו בעבר, הקים לפני כשנתיים סגן ראש העיר, פאר ויסנר מסיעת "הירוקים", ועדה שהשלימה בימים האחרונים את גיבוש הטיוטה לנוהל מקיף, שבקרוב יהיה גם מחייב.

לכתבה בהארץ לחצו כאן…

סופית: חוף אפולוניה יחוסל!

יום רביעי, 04 לנובמבר 2009   מאת:

למרות הביקורת על התנהלות עיריית הרצליה בית המשפט העליון החליט אתמול לא לקבל את הערעור של מפלגת הירוקים נגד הקמת סוללת הסלעים בחוף אפולוניה, ולפיכך סופית חוף אפולוניה יחוסל ויכוסה כולו בעשרות אלפי טון סלעי מחצבה.

צילום:דרור עזרא
חוף אפולוניה לפני התחלת הבניה

צילום: דרור עזרא
חוף אפולוניה היום

במהלך הדיון בבית המשפט העליון מתחו שופטות הרכב, נאור, ארבל ופרוקצ'יה ביקרות על עיריית הרצליה על כך שמלכתחילה היה צריך להכין תוכנית מפורטת חדשה כולל תסקיר השפעה על הסביבה ולא להסתמך על תוכנית משנת 1961. עם זאת השופטות לא ראו מקום להתערבות בית המשפט, ובשל הלך הרוח בדיון החליטו הירוקים למשוך את הערעור.
עוד החליט בית המשפט העליון לעשות צדק עם הירוקים ולבטל את חיוב ההוצאות של 20 אלף ₪ שבית המשפט המחוזי חייב אותם.
עו"ד אריאל יונגר שייצג את הירוקים במאבק המשפטי מתחילתו מוסר: "אומנם עקב חשש ממשי שנטען כי זה קיים במצוק, בית המשפט לא שש ליטול על עצמו את האחריות במקרה של אסון, אך באותה נשימה ניתן גם להתנחם בביקורת הקשה ובאמירה החד משמעית שנאמרה על יד בית המשפט העליון לפיה לא ניתן להוציא היתרי בניה בתחום החוף ללא תוכנית מפורטת ע"פ תמ"א 13."

דרור עזרא רכז תחום ים וחופים במפלגת הירוקים מוסר:"זה יום עצוב לאנשים שאוהבים את חופי ישראל, אחד החופים היפים והמיוחדים ביותר בישראל ימחק ויישאר רק בתמונות ובזיכרונות. אנחנו עומדים על כך כי פסק-הדין בבית המשפט המחוזי היה שגוי ורשלני וההיתר שנתין לפרויקט הוא בלתי חוקי, אילו היו מכינים תוכנית כנדרש ותסקיר השפעה על הסביבה שיבדוק את כל החלופות היה אפשר להגיע לפתרון שישפר את הגנה על מצוק אפולוניה וגם יישמר את החוף."
עוד מוסיף עזרא: "הרס חוף אפולוניה הוא פשע סביבתי שירשם לדיראון עולם לחובת כל אלו שנתנו לכך יד, לא יתכן שפאניקה מזויפת תהיה עילה להרס אתרי טבע."

למען התיעוד ההיסטורי אלו שמות האנשים שאחראים לחיסול חוף אפולוניה:
רשות העתיקות: דר' אהוד (אודי) גלילי, שוקה דורפמן
רשות הטבע והגנים: חגי יחונן, זאב מרגלית, יוני שילה, אלי אמיתי
המשרד להגנת הסביבה: גידי ברסלר, דר' יוסי ענבר, גדעון עזרא, גלעד ארדן.
עיריית הרצליה: יעל גרמן, עו"ד אילנה בראף, אדר' דיוויד סוקט, אדר' דניאלה פוסק.
החברה התיירות בהרצליה: חיים פלד, יריב פישר, לאונרדו שטדלר, יוסי בן-שפרוט.
ועדת ערר: עו"ד מיכה גדרון, סיגל לחמני, איתי הוז, אדר' מיכאל גופר, אמירה מלאמנט
בית משפט: השופטות מיכל רובינשטיין, איילה פרוקצ'יה, עדנה ארבל, ומרים נאור
הועדה המקומית לתכנון ובניה: יעל גרמן, יונתן יסעור, יריב פישר, איל אורון, צבי וייס, צבי הדר, רות רזניק, אלי כחלון.
מועצת העיר הרצליה: יעל גרמן, יונתן יסעור, טובה רפאל, יריב פישר, יוסי בן-שפרוט, עופרה בל, אליהו שריקי, צבי וייס, צבי הדר, דורון אלקיים, דן פנחס, מאיה כץ, רות רזניק, יוחנן נתנזון .

מנגד, למאבק המשפטי למען חוף אפולוניה היו שותפים שורה של אנשים שזה המקום לציינם ולהביע הערכה ותודה לתרומתם: עו"ד אריאל יונגר, עו"ד שירה בן-אשר, עו"ד שרי נוימן, רחל יונגר, דר' יעקב ניר, עו"ד אלי בן-ארי, עו"ד אסף רוזנבלום, יואב הלמן.

המשך »

תל אביב – עיר בלי 'אלטע-זאכן'

יום שלישי, 03 לנובמבר 2009   מאת:

לאחר מאבק ממושך שארך יותר משש שנים, אתמול הורחקו הסוסים באופן סופי מהעיר תל אביב-יפו. 'אלטע-זאכנים' כבר לא יורשו להיכנס לעיר העברית הראשונה כשהם רכובים על סוסים וחמורים, הקשורים לעגלות. וכך, בשנת ה-100 לתל אביב, מפנות בהמות המשא באופן סופי את מקומן לרכבי משא

"אנחנו מקווים שב- 2009 כבר לא נראה מראות של סוסים מוכים ורזים הסוחבים עגלות בעיר תל אביב-יפו" אמר אז פאר ויסנר, ראש סיעת הירוקים. "כל העניין של עגלונים המשתמשים בסוסים ככלי תחבורה הוא עניין ששייך לתקופה אחרת ולא ייתכן שכעת שהעיר עומדת לפני חגיגות ה-100 שלה עדיין יתקיימו תופעות שכאלה".

לכתבה באתר חדשות 2 לחצו כאן…

גב-ים תחסום גישה לשטח ציבורי ששימש את באי החברה כחניה פרטית

יום שני, 02 לנובמבר 2009   מאת:

חברת גב ים שבשליטת נוחי דנקנר תחסום דרכי גישה לשטח ציבורי ששימש את באי החברה בחודשים האחרונים כחניה פרטית באיזור התעשייה בהרצליה פיתוח. מדובר בהסכם פשרה שהתקבל בין כל הצדדים בוועדת ערר של מחוז תל אביב בראשות עו"ד מיכה גדרון.

דרור עזרא יו"ר סיעת הירוקים במועצת העיר מוסר: "אנו שמחים שוועדת הערר הפעילה שיקול דעת נכון, ותיקנה את ההחלטה התמוהה של הוועדה המקומית הרצליה, שלא מנעה את האפשרות לשימוש פרטי בשטחים ציבוריים כנדרש ממנה. אנחנו מקווים שעכשיו יהיה ברור לכולם כי אין להשתלט על שטחים ציבוריים ולעשות בהם שימוש פרטי, והעיקרון הזה תקף הן על האזרח הקטן והן על חברות ענק ששייכות לטייקוני ההון של ישראל".

לכתבה בדה מרקר לחצו כאן…

הקרב בין הירוקים לעיריית הרצליה על מיגון אפולוניה מגיע לבג"ץ

יום ראשון, 01 לנובמבר 2009   מאת:

עיריית הרצליה מבקשת למגן את המצוק שעליו ניצב המבצר, כדי למנוע את התמוטטותו, והירוקים טוענים: קיר המגן יפגע בחוף הטבעי.

על פי הירוקים, קיר המגן ייצור חומה באורך מאות מטרים שתגרום פגיעה קשה לחוף הטבעי ולכן יש לבחון חלופת מיגון אחרת. בתגובה לטענת העירייה והוועדה המקומית לתכנון ובנייה של הרצליה שיש הכרח לבצע את המיגון בגלל הסיכון הבטיחותי נכתב בעירעור: "המשיבות מבקשות לזרוע אימה ולא בוחלות באמצעים לשם הצגת מצג שווא עובדתי". לטענת הירוקים, באפולוניה אכן קיים חשש להתמוטטות מצוק, אבל סכנה כזו קיימת בעוד קטעי חוף נרחבים שבהם אין כוונה לבצע עבודות מיגון מידיות.

לכתבה בהארץ לחצו כאן…