ארכיון עבור אוגוסט, 2010

הרצליה: העירייה נגד חשמל סולארי בבית אבות

שבת, 21 לאוגוסט 2010   מאת:

בבית הדיור המוגן "פרוטיאה" ביקשו לשמור על הסביבה ולהתקין פאנלים לייצור חשמל מאנרגיית השמש. מי שהתנגדה לנושא היא דווקא עיריית הרצליה, בטענה לחריגות בנייה במבנה. העירייה: הם פעלו שלא כחוק. מומחה לאיכות סביבה: "אנרגיה סולארית זה מתת אל"

דרור עזרא, חבר המועצה היחיד אשר הצביע בעד אישור התקנת הפנאלים, מזכיר נימוק נוסף וחשוב ביותר. "לדעתי יש כאן תקדים שיגרום לאנשים רבים בהרצליה או במקומות אחרים לא להתקין פאנלים סולאריים בגלל חשש שפתאום הוועדה המקומית תיזכר בחריגות בנייה ישנות. לדעתי זו מדיניות לא נכונה וטיפשית, במקום לנצל כל 'טיפת' שמש לייצור חשמל, הוועדה המקומית תופסת טרמפ על העניין".

לכתבה בNRG לחצו כאן…

חדרה: עצי אקליפטוס נכרתו לטובת מיזם נדל"ן

יום שישי, 20 לאוגוסט 2010   מאת:

שלושה עצי אקליפטוס עתיקים, שנשתלו על ידי מייסדי חדרה כדי להילחם בביצות, נכרתו במטרה להקים מיזם נדל"ן. הירוקים זועמים על העירייה, שמצדה טוענת: כריתת העצים נעשתה באישור ובהתאם לחוק

"אני כואבת את מותם של שלושה עצי אקליפטוס עתיקים", אומרת חדווה יחזקאלי, יו"ר סיעת הירוקים במועצת העיר. "בכל האזור יש עצים בני 120 שנה שנטעו המייסדים, שעזרו לייבש את הביצות בחדרה. והנה בא דור שלא ידע את יוסף, ומאשר כריתת עצים עתיקים, בעלי ערך היסטורי, בני גילה של העיר".

לכתבה בNRG לחצו כאן…

נישאים על החוף: חתונת הענק בארסוף מפריעה לשכנים

יום שני, 16 לאוגוסט 2010   מאת:

משפחתו של איש העסקים קובי ריכטר מתכוננת במרץ לחתונת הבן. התכנית כוללת הפקת ענק על חוף הים ביישוב ארסוף, אבל גם פגיעה בשטח ציבורי – והשכנים לא מרוצים

לכתבה ששודרה בערוץ 10 לחצו כאן…

איך הפכו גלי-הים לאויבי המדינה?

שבת, 07 לאוגוסט 2010   מאת:

מאז הקמת המדינה נלחמנו שוב ושוב באויבים מדרום, מצפון וממזרח, אבל ידענו כי לפחות ממערב אין לנו אויבים, אבל זה השתנה ב25/04/2010 ממשלת הכריזה מלחמה על גלי-הים. במסמך מדיניות תמוהה ביותר החליטה ממשלת ישראל לבצר את חופי ישראל ולמנוע מגלי-הים להגיע לחוף, ולהשקיע בכך 500 מילון שקל ב20 שנה הקרובות.

צילום: דרור עזרא

אז מה עשו גלי-הים שהופך אותם לאויבי המדינה? מסתבר, שגלי-הים הפוגעים במוצקי הכורכר וגורמים לנסיגתם מסכנים את הנדל"ן היקר והיוקרתי שנבנה קרוב מידי לשפת המצוק.

גלי-הים כמובן לא שינו את התנהגותם והם מגיעים לבקר בחופינו בתדירות של כל כמה שניות כפי שעשו מקדמא דנא. מה שכן השתנה זו בניה חסרת רסן וגזלנית על שפת המצוק, ובמקביל גרעון חול גדול שנגרם בין השאר מבניית מבנים בתוך הים(כמו מרינות) הגרמים לשיבושים קשים בתנועת החול, ולהצרת חופים רבים.
מדינת ישראל התנהלה מאז הקמתה ביהירות גדולה מול הטבע המקומי, יבשנו את אגם החולה, את ים המלח, ועוד הרשימה ארוכה, כנראה היהירות הזו לא הייתה מספיק גדולה וממשלת נתניהו החליטה לעלות מדרגה ולהילחם בתופעה הכי בסיסית של הטבע, גלי-הים.

כמו במקרים רבים אחרים, ממשלת ישראל לא מכירה בנזק שגרמנו, ובמקום לנסות להסיר את גורמי הנזק או להקטין את השפעתם הולכים למלחמה חסרת תועלת, גרנדיוזית ויקרה.

גלי-הים היו כאן מיליוני שנים לפינו ויהיו כאן מיליוני שנים אחרינו, באו נודה על האמת לכולם ברור שהמלחמה בגלי-הים היא חסרת תועלת, תוך כמה שנים גם קו הביצורים הקשיח ביותר לא יעמוד בפניהם והנדל"ן שנבנה על שפת המוצק יחזר להיות חול ואבנים בחוף.

איך התקבלה ההחלטה?
כמו שקורה לא פעם במקומותינו גם החלטה לבנות ביצורים נגד גלי-הים התקבלה באופן לא תקין. ללא דיון ציבורי(מסמך המדיניות פורסם לאחר קבלת ההחלטה), ללא בדיקה ראויה של חלופות, ללא למידה מן הנעשה בעולם והכי חמור תוך ניגוד עניינים חריף של היועץ ההנדסי של אותו מסמך המדיניות.
אם תשאלו את יוזמי תוכנית ביצורים זו הם כמובן יכחשו כי היא למטרות נדל"ן, הם יאמרו שזה נועד למטרה נעלה והיא הצלת חיים מנפילת מצוקים אל תאמינו, זו הולכת שולל. מנפילת מצוקי החוף ב20 שנים האחרונות נהרג אדם אחד, באותה תקופה נהרגו כמה וכמה אנשים מנפילות מצוקים דומות בנגב, במדבר יהודה, בגליל ובגולן, ההבדל בין מצוקים אלו, שלא יבצור, למצוקי החוף הוא הנדל"ן.

ישנה בהחלט חלופה סבירה ואפילו מקובלת מאוד בעולם, הכוללת טיפול משולב, הקטנת הנזקים מעשי ידי אדם וחיקוי הטבע ע"י הוספת חול לחוף.
וכן, בין השאר פינוי הנדל"ן שנבנה בחוסר מחשבה קרוב לשפת המצוק, הרבה יותר הגינוי לשלם כסף ציבורי להחזרת הקרקע שעל המצוקים לידי הציבור מאשר לזרוק 500 מילון שקל לים לטובת הגנת הנדל"ן של בעלי-ההון החזקים בישראל.

אני לפעמים תוהה מה רוצה גל שנוצר בים מול סיציליה ועובר אלפי ק"מ עד אשר הוא מגיע לחופינו, אין לי ספק כי אותו גל רוצה להתפוגג לאיטו על חוף חולי ובדרך לחוש כל גרגר וגרגר חול כפי שעשו אבותיו מיליוני שנים ולא להתנפץ על קו ביצורים מלאכותי.

אסיים ואומר לשרי הממשלה, עזבו את גלי-הים במנוחה, גלי-הים אינם חסרי ערך, גלי-הים אינם אויבי המדינה, שצריך לבנות נגדם ביצורים!

פורסם גם בדה-מרקר

המגדלים בפרויקט שוק בצלאל בתל אביב יקטנו בחצי

יום שני, 02 לאוגוסט 2010   מאת:

בעקבות הערר שהגיש פאר ויסנר – למרות אישורה של תוכנית בניין עיר שאיפשרה בניית מגדלים
הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב תדון השבוע בתוכניות החדשות להקמת פרויקט גדול למגורים בשוק בצלאל. את התוכניות הגישה אלעד ישראל (לשעבר דנקנר השקעות) שבשליטת יצחק תשובה, בעקבות לחצים שהפעילו חברי מועצת העיר, בראשותו של פאר ויסנר (ירוקים), לאחר שהתוכנית כבר אושרה בוועדה המקומית.

לפני כשלושה חודשים הגיש יו"ר הוועדה פאר ויסנר (ירוקים) ערר על התכנית, שבו דרש לבחון חלופות בנייה במתחם, במקום תוכנית המגדלים שהוצעה. הערר התקבל וצימצם את נפח הבנייה: במקום בנייה לגובה של 16 קומות, כפי שתיכננה החברה במקור, יוקמו רק שבע-שמונה קומות. בנוסף, בכוונת החברה להקים עד 160 דירות קטנות של 2.5-3 חדרים, בעוד שבעבר תיכננה להקים 125 דירות בשטח של יותר מ-100 מ"ר.

לכתבה בדהמרקר לחצו כאן…