ארכיון הנושא 'פוליטיקה ירוקה'

מערכת החינוך לא צריכה להיות מנגנון דיכוי

יום ראשון, 06 לינואר 2013   מאת:


יותר מ30 אלף צפיות לסרטון בן של 7 דקות מפאנל בחירות בתיכון אליאנס, מה בסרטון הזה עורר כל הרבה אמוציות אצל כל כך הרבה אנשים?
מערכת החינוך שלנו חולה רבים יאמרו את זה, תלמידים, הורים ואפילו מורים, לגבי מה המחלה של מערכת החינוך יש ויכוח נוקב. ואני חושב שכאן הסרטון נגע בנקודה רגישה, שהביא כל הרבה אנשים להגיב אליו.
יש תפיסה שרווחת במאה ומשהו שנים האחרונות, שילדים הם "חומר גלם" נכנסים ל"מפעל" בית הספר, שבסופו של פס היצור יצאו אזרחים צייתנים, עם ידע שהשלטון סבור שצריך להטעין את מוחתיהם. כמובן בתהליך היצור כמו כל תהליך יצור, יש "דפקטים" שנפלטים שלא ראוי שיצאו מפס היצור.
תפיסת פס היצור אולי מתאימה ליצור שולחנות, שאת "הדפקטים" ביניהם אפשר למחזר, אבל אינה מתאימה לבני אדם.

השולחן לא יחזור למפעל ויגיד למנהלי המפעל טעיתם, אבל התלמיד שנפלט כן יחזור ויוכיח שהשיטה שגויה. זה מה שהיה כאן, כפי שפאר ויסנר אמר בסרטון, הוא חווה בדיוק את הדחייה הזו, ולא רק שהדחייה הזו של המערכת לא ריסקה אותו אלא חישלה אותו, הפכה אותו לאיש עסקים מצליח לראש של מפלגה, ולסגן ראש העיר הגדולה בישראל.

אני חייב לומר שאני חוויתי חוויה דומה, גם אני לא התאמתי למנטאליות של פס היצור של בתי הספר, וחוויתי את היכולות של מערכת החינוך לפועל כמערכת דיכוי למי שאינו מתאים.

במשך עשרות שנים מערכת החינוך ראתה בשתי תכונות חזות הכל, צייתנות ויכולת שינון, מי שהצטיין בכך זכה להיות פאר המערכת, ומי שלא נזרק לא פעם לשולים.
היום בעידן המחשב והאינטרנט בכל כף יד, כבר מיותר לשנן מידע חסר ערך ולא מעניין, וכאן נשאלת מה הטעם וההיגיון, בהליך "בקרת איכות" של הציונים? לדעתי, אין בהם שום טעם, הציונים הם בעיקר ליכולת שינון, שהיום אינה כל-כך חשובה.
וכאן, כאשר נשמט השטיח מהבסיס הרעיוני של בתי הספר, בעיקר התיכונים, מה שנשאר זה להפוך את בני הנוער לצייתנים, ודרך לעשות את זה היא ע"י דיכוי בעונשים ושיטות אחרת.

אמנם ברור לי שכאשר יש כיתה של 40 בני נוער, יש צורך במשמעת, ואני בהחלט מבין את הדילמה של המורים, ואני יודע שרבים מהם בתוך המערכת מתוך תחושת שליחות ואחריות לעצב את דור העתיד, אבל לא די במורים טובים ורצון טוב שלהם, המערכת עצמה צריכה להיות צודקת והגיונית.

לדעתי, עידן שבתי ספר הם בית חרושת לציונים והכנסה תלמידים לתבניות עברו מן העולם, ביתי ספר צריכים להוריד מאוד את הדגש על יכולת השינון, בתי ספר צריכים לחזק ולפתח תוכנות אופי, ערכי מוסר, ויכולת לקבל החלטות בבני הנוער, תוך הבנה שבני אדם הם שונים וצריך להתייחס אליהם באופן שונה, כדי לממש את הכישרונות שלהם.

כפי שלא פעם מתגלה האנשים פרצי הדרך של האנשות הם דווקא אלו שלא גילו צייתנות, "מרדו" במערכת ולא הלכו בתלם, אנשטיין, טלסה, ג'ובס, גייטס, ועוד רבים אחרים שבזכותם האנושיות מתפתחת.

לסיום, אני מכיר את פאר ויסנר שנים רבות, לא פעם כאשר הוא רואה עוולה של השלטון הוא לא שותק ואומר את שלו בתקיפות והוא עשה זאת לא פעם בהצלחה בנושא סביבתיים, וזה בדיוק מה שהוא ראה כאן. לדעתי הוא צדק לחלוטין שהוא הציף את הנושא בפומבי. יש לזכור שמדובר בנערים בוגרים בני 18 שקיבלנו עונש שאין בו היגיון, ולא ברור מה האפקט החינוכי שבו.
בכלל צריכים לחשוב כיצד מגיעים בבתי הספר לאווירה טובה ושלווה בין התלמידים והמורים בלי צורך להפעיל מנגנוני דיכוי, של משמעת ועונשים.

כתבה קצרה על הירוקים בערוץ 2

יום רביעי, 02 לינואר 2013   מאת:

השקת תוכנית הדיור של הירוקים – כתבה ברשת ב'

יום רביעי, 26 לדצמבר 2012   מאת:

לתוכנית הדיור המלא שלנו לחצו כאן…

למה הטיילת יותר חשובה משדרוג תחנת הביוב בחוף זבולון?

יום חמישי, 20 לדצמבר 2012   מאת:

היום בבוקר סיירתי בחופי הרצליה, במהלך הסיור גילתי נחל חדש זורם מתוך מבנה בחוף זבולון.

פשוט עברתי בחוף זבולון ורצתי לצלם את החוף בזמן סערה, כאשר הסתכלתי על החוף ראיתי נחל יוצא מתוך המבנה של תחנת הביוב, התקרבתי וראיתי את הביוב יוצא מן התחנה וזורם לים, נראה שהביוב זורם כבר כמה שעות, היה פשוט ריח מסריח שכמעט גרם לי להקיא.

מדובר בתחנת ביוב מאוד ישנה בת 40 שנים שכבר לפני 8 שנים התראתי שהיה צריך להחליף אותה, לצערנו לעיריית הרצליה יש סדרי עדיפויות מעוותים לפני כמה חודשים ראש העירייה גרמן החליטה להשקיע 16 מיליון שקל בטיילת בחוף הזה, זאת במקום לשפץ את תחנת הביוב ולמנוע את זיהום הים. התנהלות של עיריית הרצליה ורפיסות של המשרד להגנת הסביבה לטפל בנושא חוף הרצליה מוכיח שצריך את הירוקים בכנסת

אתם מוזנים להצטרף לדף הפייסבוק של הירוקים, לחצו כאן…

"נצבע את הכנסת בירוק": רם פרייס ודרור עזרא מסתערים

יום שלישי, 18 לדצמבר 2012   מאת:

לא דופקים חשבון ליעל גרמן ומרים פיירברג, נשבעים להילחם בברוני ההון וישלחו לכלא את מי שיפגע בבעלי החיים. דרור עזרא ועו"ד רם פרייס-סיטון (כן, ההוא מ"האח הגדול"), מועמדי מפלגת הירוקים לכנסת, לא יתנו לאף אחד לפגוע בטבע. אם הם רק יצליחו להיבחר

צילום: אסף פרידמן

אם הכול ילך לפי התוכניות שלהם, והציבור הישראלי יצביע למען איכות הסביבה, יכהנו בכנסת שני תושבים מאזור השרון המועמדים מטעם מפלגת הירוקים. חבר מועצת עיריית הרצליה, דרור עזרא (39) ועו"ד רם פרייס-סיטון (28), יו"ר מפלגת הירוקים בנתניה, נבחרו לרשימות מועמדי המפלגה לכנסת. "אנחנו נצבע את הכנסת בירוק", הם מבטיחים.

"עוד כנער למדתי על בשרי שאסור לחכות שהמפגע הסביבתי יגיע לחצר האחורית שלך", מציג פרייס-סיטון את המניע להחלטתו להתמודד. "אנשים בדרך כלל לא חשים את זה, למרות שמה שנמצא ליד הבית זה הדבר הכי קריטי: מים ואוויר. הגיע הזמן לשנות את סדר העדיפויות הלאומי".

"צריך לזכור שישראל היא מדינה קטנה בשטחה וצפופה באוכלוסיה. הלחצים על השטחים הפתוחים הם אדירים, ואין שכבת הגנה עליהם. אין כיפת ברזל על השטחים הפתוחים, כי יש אינטרסים אדירים של כסף ונדל"ן, ומול זה אין שום כוח רציני", מוסיף עזרא. "אנחנו רואים בשני העשורים האחרונים שפיסה אחר פיסה, בעיקר באזור השרון, נגזלים והופכים לפיסת בטון ואספלט".

לכתבה המלאה בNRG לחצו כאן…

מי שמצביע ירוקים קונה מניה אישית בעתיד של הנכדים שלו

יום ראשון, 16 לדצמבר 2012   מאת:

חברים יקרים ,
שבוע טוב,מינה צמח בסקר לפני שבועיים נתנה לירוקים שני מנדטים וזה עוד לפני הקמפיין שמתחיל השבוע.
דמוקרטיה זה להצביע, אין יותר גושים גדולים. למפלגות הגדולות, אין יותר דרך, יש אינטרסים אישיים של הרבה אנשים שונים, שמרכיבים רשימות.
אנחנו נותנים דרך חיים ,כל קול, כול בוחר שמצביע ירוקים קונה מניה אישית בעתיד של הנכדים שלו. את המפלגות הגדולות חוף הים לא מענין ,סליחה כן מענין לתת אותו לטייקון תומך במרכז מפלגה לגזול את החוף מהילדים שלנו.
חס ושלום ללכת נגד ועד העובדים של חברת חשמל ,שגוזל אנרגיות בחשמל חינם. לעולם לא יפנו את הפצצה האקולוגית בקריות ,כי המפלגות הגדולות מוכרות את נכסי המדינה ,ים המלח, הים התיכון ,כינרת בזן ועוד ועוד.
הדברים ברורים, אל דאגה יש מספיק מי שיבחר בהם, יש הרבה מדינאים ,הרבה ביטחוניים יודעים מי ראש הממשלה הבא, אבל אין מי שדואג לאדמה, לאוויר, לחיות, לבריאות שלנו.
לכל פרלמנט בעולם יש ייצוג לירוקים, רק לנו בישראל אין ,אז בא כולנו יחד נכניס ייצוג נחוקק חוקים ירוקים, נחתום על אמנות ירוקות, נצטרף לאומות העולם, נצביע יחד, ניכנס לכנסת ,תמיד אנחנו על הסף, דחיפה קטנה אנחנו בפנים.

רשימת הירוקים לכנסת הוגשה

יום שישי, 07 לדצמבר 2012   מאת:

אנו שמחים להודיע שרשימת הירוקים לכנסת הוגשה אתמול בלילה לועדת הבחירות, הרשימה מורכבת מחברי מועצות עיר, מסיעות הירוקים וסיעות צעירים ברחבי הארץ רשימה שתקרא "הירוקים והצעירים לעתיד ירוק בישראל"

בצילום יו"ר מפלגת הירוקים פאר ויסנר מגיש את הרשימה לועדת הבחירות

להלן הרשימה:

  1. עו"ד עמיר מלצר – סגן ראש מועצת מטולה לשעבר, ממייסדי מפלגת הירוקים, פעיל סביבתי בולט בצפון לשמירה על הנחלים ולמניעת זיהום מים וקרקע
  2. דרור עזרא – חבר מועצת העיר הרצליה, ראש הירוקים בהרצליה ופעיל ותיק למען החופים
  3. רז קינסטליך – המשנה לראש עיריית רשל"צ , ראש הירוקים ברשל"צ
  4. עו"ד רם פרייס סיטון – ראש הירוקים בנתניה, פעיל למען זכויות בעלי חיים.
  5. לירון פוליצר – ראש הירוקים בגבעת שמואל, יו"ר אגודת הסטודנטים בבר אילן
  6. אורן יגאנה – חבר מועצת העיר נס ציונה, ממובלי המאבק למען חוף פלמחים
  7. פרופ' שרגא קירשנר – סגן ראש עיריית רמת השרון מטעם הירוקים, ראש החוג לעיצוב פנים וסביבה בשנקר
  8. שרה אורן – חברת מועצת העיר פתח תקווה, ראש הירוקים בפ"ת

לאתר הבחירות לחצו כאן…

מפלגת הירוקים מתמודדת לכנסת ה19

יום שישי, 02 לנובמבר 2012   מאת:


מפלגת הירוקים תתמודד בבחירות הקרובות לכנסת ה19 (2013), יו"ד הירוקים פאר ויסנר מוסר כי בכוונת המפלגה להתמודד לכנסת, "מאז 1997 מפלגת הירוקים מתמודדת בכל מערכת בחירות גם לכנסת וגם לרשויות המקומיות, וגם הפעם אנחנו נתמודד, ונביא לזירה הפוליטית הציבורית את נושאי הסביבה, שהוזנחו במשך הקדנציה של ממשלת נתניהו." אומר ויסנר

עוד הוסיף ויסנר,"מפלגת הירוקים למרות שלא נכנסה לכנסת ממשיכה לפועל בזירה המקומית כל הזמן ונציגי המפלגה משפיעים על חיי אזרחי ישראל ברמה המקומית, אנו משוכנעים כי כאשר יהיה לנו ייצוג בכנסת נוכל להשפיע ברמה הלאומית ולהביא את ממשלת ישראל לקחת את נושאי הסביבה בצורה רצינית כמו מדינות אירופה."

בימים הקרובים נודיע על הרכב הרשימה.

לאתר הבחירות החדש לחצו כאן…

לעמוד הפייסבוק החדש שפתחנו לחצו כאן…

כרטיסה לכול פועל

יום ראשון, 02 לספטמבר 2012   מאת:

מדינת ישראל נמצאת היום בזמן קריטי להחליט על תפנית למערכת התחבורה במדינה, מרבצי הגז האדירים שהתגלו בים, מחסור בשטחי בנייה, גודש בכבישים, ומחירי הדלק המאמירים, צריכים להביא את הממשלה לזנוח את מדיניות עידוד השימוש במכונית הפרטית ולקדם באמת תחבורה ציבורית.

צריך לומר את האמת התמכרות של אזרחי ישראל למכונית הפרטית הגיעה לנקודה בלתי אפשרית. בעשורים האחרונים טיפחנו את חלום האמריקני המופרך של בית בפרברים, ושתי מכוניות משפחתיות בחניה. "מכונית לכל פועל" שהייתה בשנות השבעים הסיסמא שטיפחה את החולם הזה הפכה לנגד עינינו לחלום בלהות, יקר, מזהם וקטלני.

צריך להסתכל על המציאות, אין בישראל את המרחבים העצומים של קליפורניה, אין לנו תעשיית רכב, יש לנו מדינה קטנה וצפופה, לכן תפיסת התחבורה חייבת לשקף זאת. צריך לזכור תפקידה של מערכת תחבורה הוא להביא אנשים מנקודה לנקודה בצורה מהירה ויעילה.
היום מטרת מערכת התחבורה שלנו ורוב המשאבים מושקעים בלהעביר קופסאות מתכת מנקודה לנקודה, וזה לא נעשה במהירות ולא ביעילות. מערכת התחבורה הקלוקלת הזו, עולה לנו המון, זיהום אוויר, בניית כבישים, בניית חניונים תת קרקעיים, תאונות, זמן, מחרי דלק ועוד. המכונית שהייתה אומרה לשרת אותנו, הפכה לנטל בלתי נסבל.

ממשלת ישראל צריכה לקבל החלטה אסטרטגית ברורה ואמיצה, אשר זונחת את המכונית הפרטית ומקדמת בכל הכוח תחבורה ציבורית, בעיקר אוטובוסים.
שינוי כזה אינו פשוט, הכנסות המדינה ממס קניה, תשתיות לא מתאימות, ואזרחים שלא מאמינים במערכת התחבורה הציבורית לא משנים בין לילה. אבל כמו שתושבי ישראל ידעו להתגייס לחסוך בשנים האחרונות במים, ובקיץ האחרון בחשמל, אני בטוח שאם הממשלה תציב זאת כמטרה לאומית השינוי יבוא, גם בציבור וגם בכל הרמות של מקבלי ההחלטות.
סיבה נוספת וחשובה שצריכה להביא אותנו לשינוי הזה, היא מרבצי הגז שהתגלו בים, אם היום כמעט כל האנרגיה לתחבורה היא מבנזין וסולר, הדרך הנכונה והיעילה לעבור לשימוש מוגבר בגז בתחבורה היא להמיר את צי האוטובוסים לשימוש בגז. וברור שככל שיותר ויותר אנשים ישתמשו בתחבורה ציבורית כך תקטן מאוד התלות של מדינת ישראל ביבוא דלק, ובמחירי הדלק.

בהקשר של תחבורה ציבורית אי אפשר להתחמק מעניין התחבורה הציבורית בשבת, אם מדינת ישראל רוצה שאזרחי המדינה יזנחו את המכונית הפרטית היא חייבת לספק תחבורה ציבורית בשבת.
אני מעולם לא הבנתי את ההגיון שעומד מאחורי ההתנגדות של העסקנים החרדים והדתיים להפעלת אוטובוסים בשבת, הרי במילא רוב עם ישראל משתמש במכונית הפרטית "ומחלל" את השבת, ואלו שאין להם מכונית נאלצים לשלם למוניות או לוותר על הבילוי.
גם הטענה שבגלל "חילול" השבת דתיים יאלצו להחרים את חברות האוטובוסים היא חסרת שחר. ראשית, כבר היום יש אוטובוסים נפרדים לדתיים, שנית, חילול שבת בחברות התעופה הזרות, בחברת חשמל, מקורות ובעוד מקומות לא מונע מן הדתיים להשתמש בשירותים של החברות הללו.
לטעמי, התעקשות הזו נוגדת את אחד הכללים החשובים בהלכה "פיקוח נפש דוחה שבת", אילו הייתה תחבורה ציבורית חייהם של מאות ואולי אלפים נהגים ונוסעים היו ניצלים מתאונות שמרחשות בסופי שבוע בשל עייפות, שיכרות וכדומה.
התעקשות של העסקנים החרדים והדתיים בעניין ניראת על רקע אגו או רצון לא לוותר על הישגי העסקנות. לדעתי, הדרך היעילה לשבור את ההתנגדות הזו היא ע"י הפעלת הסעות חינם בשבת מטעם העיריות, כאשר העסקנים החרדים והדתיים יראו שהסוסים ברחו מן האורוות, הם יאלצו לוותר ואפשר תחבורה ציבורית בשבת.
לצערי, מספר ראשי ערים בישראל העדיפו לשמור על הקואליציה שלהם ופעלו בזירת יחסי ציבור בלבד ע"י עתירות ופניות תקשורתית למשרד התחבורה, כאשר הפתרון האמיתי לעניין נמצא בידיהם.

פורסם גם בNRG