ארכיון הנושא 'כל הארץ'

סכנה לחופי ת"א: תחרות אופנועי שטח

יום חמישי, 09 לפברואר 2012   מאת:

האם התחרות שתתקיים באפריל תפגע בחופי העיר? במפלגת הירוקים טוענים כי האירוע מנוגד לחוק ויסכן את הטבע. עיריית ת"א: החוף ישבו לקדמותו בסוף האירוע.

לדברי דרור עזרא, זו עוד עדות להתנהלות שערורייתית של עיריית תל אביב כלפי חופי העיר. "לא מספיק שכבר חודש חופי העיר סגורים בגלל זיהום ביוב, עכשיו העירייה יוזמת אירוע שפוגע בחוף, לקידום כלי משחית – כלים שאנו רואים שוב ושוב את הנהגים שלהם פוגעים בטבע ונוהגים בחוף בפראות". עזרא מוסיף: "האירוע הזה מוכיח שחוק הספורט המוטורי הינו מסוכן לסביבה ולטבע, אם מארגני התחרות סבורים שלגיטימי להפוך חוף למסלול מרוצי אופנועי שטח, אזי אף שטח טבע לא מוגן מפני הפיכה למסלול מרוצים".

לכתבה בNRG לחצו כאן…

בעלי הקרקעות בכיכר המדינה: לבטל את תוכנית הבנייה

יום שלישי, 07 לפברואר 2012   מאת:

ועד בעלי הקרקעות מבקש לחזור לתוכנית ישנה, שלפיה יוקמו בכיכר שלושה מגדלים מחוברים הכוללים 387 דירות

לדברי ויסנר, "חזרה לתוכנית הישנה אינה אפשרית. מדובר בתוכנית הרסנית לעיר מכל הבחינות. ראש העירייה, רון חולדאי, הצטרף להצעת סיעת הירוקים והציע לוועד החלפת שטחים תמורת זכויות בנייה במתחם רמז-ארלוזורוב. רק כך ניתן יהיה לסיים את הסאגה הממושכת הזו".

לכתבה בדה-מרקר לחצו כאן…

הצד השחור של איסור נורות הליבון

יום ראשון, 05 לפברואר 2012   מאת:

בתחילת המאה ה20 נורת הליבון נחשבה לאחת ההמצאה החשובות ביותר, ואכן לנורה הפשוטה הזו הייתה חשיבות גדולה בהפצת השימוש בחשמל.
אבל מסתבר שתהילת עולם זו היא קצרת טווח, הנה קצת יותר ממאה שנה אותה נורה שהייתה פאר התעשייה הופכת למוצר לא חוקי ומגונה. וגם מדינת ישראל פתחה את שנת 2012 באיסור השיווק של הנורות.


עולה התהייה מדוע דווקא הנורה נאסרה לשיווק האם היא מוצר אשר מהווה סכנה מספר אחת לציבור? האם הנורה מסוכנת יותר למשל סיגריות או משקאות עתירי סוכר, או תכשירים קוסמטיים שמכילים רעלנים? לא!

הרי אומרים לנו שהאיסור הזה, הוא לטובתנו והכי חשוב זה לטובת איכות הסביבה.
הרשו לי לפקפק בזאת, הרקע היסטורי יכול לאושש חשוד כי המניעים לאיסור הזה לא הכי כשרים, בשנת 1924, הקימו חברות יצור הנורות קרטל שנקרא פובוס (Phoebus) המטרה הייתה ברורה, לדאוג שטכנולוגית נורות הליבון לא תשופר ותוגבל ל1000 שעות עבודה. וזה בא על רקע השיפור בטכנולוגית שהגדיל את זמן פעולת הנורה לאלפי שעות. נמצאו אפילו מסמכים על קנסות ששילמו חברות בגין יצור נורות שעברו את מכסת ה1000 השעות שקבע הקרטל.
הסיפור הזה הוא אחת הדוגמאות הבלוטות, למה שנקרא עידוד תרבות הצריכה או יותר נכון "השבתה מתכננת", כלומר חברות מייצרות בכוונה מוצרים נחותים כדי שאלו יתבלו בהתאם לתכנון, בכוונה שהצרכנים יזרקו אותם ויקנו מוצרים חדשים, וכך החברות ישמרו על רווחיות.
ואכן חברות רבות בכל התחומית אימוצו את המדיניות הזו, התחרות לא באמת על איכות המוצרים, והיום לא תראו חברה שתגיד יש לנו מוצר מעולה שיחזק הרבה שנים, להפך האחריות על מוצרים היא מוגבלת, ואלו שמתקלקלים העלות לתקנם כל-כך גבוהות ולמעשה מכריחים אותם לקנות מוצר חדש.
הבעיה עם המדיניות הזו היא כפולה, ראשית ליצור המוצרים הללו גוזלים המון משאבים, ומן הצד השני המוצרים הללו יוצרים המון פסולת. ואלו כמובן פוגעים בסביבה.

בגלל הפשטות של הנורה מדיניות "השבתה מתכננת" כל-כך בולטת לעין, הרי לא מתקבל על הדעת שהנורה העמידה ביותר בהיסטוריה יוצרה דווקא בתחילת המאה הקודמת.
והנה אנו מגיעים לאבסורד, היום אותם תכונות נחותות שחברות הכניסו בנורות הפוכות בעצם לאמצעי שכנוע מרכזי לזרוק אותן ולהחליפן בנורות אחרות יקרות יותר מטכנולוגיה מתקדמת יותר, שאומרים לנו שהן טובות יותר, יחזקו יותר וכמובן יתרמו לאיכות הסביבה.

מעבר להיסטוריה המפקפקת של החברות הללו, שווה גם להטיל ספק בנתונים שמספקים לנו על חיסכון אדיר בחשמל בזכות החלפות הנורות, אם נוסיף על זה את המשאבים המבזבזים ביצור והפסולת מן הנורות החדשות, בכלל לא בטוח שיש להן תרומה משמעותית לאיכות הסביבה.

אם רוצים לתרום לבריאות הציבור, יש לאסור שיווק סיגריות, אם רוצים לחסוך באנרגיה תיקרו את השימוש במכונית הפרטית ותעודדו שימוש בתחבורה ציבורית, אם רוצים לחסוך באמת בחשמל תעודדו בתים ועסקים לאטם מבנים על מנת להקטין את צריכת החשמל לקירור וחימום.

רגולציה אמיתית הייתה צריכה למנוע את מדיניות צרוך וזורק של חברות, כמו חיוב באחריות ארוכה למוצרים, או חיוב חברות למחזר מוצרים בסיום השימוש, וכדומה.

אין לי מושג אם ההחלטה המוזרה הזו של איסור השיווק נורות הליבון היא תוצאה של "שתדלנות" מצד חברות ויבואנים, או סתם רדידות של מקבלי החלטות, אבל אני לא אוכל את הלוקש הזה ולא אחליף אף נורה ליבון תקינה באלו החדשות.

כתבה בזמן השרון – נפלה ברשת

יום שלישי, 24 לינואר 2012   מאת:

דרור עזרא העלה לפייסבוק שבה נשמעת יעל גרמן לפטר בכיר בבנות השרון אם לא ישלב ישראליות בהרכב – ראש העירייה מכחישה, אך עזרא "היא משקרת ולבראשונה"
הנה הסרטון המדובר

הנה הכתבה הסורקה
חלק ראשון

חלק שני

הצעה חילופי קרקע עם בעלי מגרשים בכיכר המדינה

יום שני, 23 לינואר 2012   מאת:

על פי התוכנית, בעלי הקרקעות יעבירו את הכיכר לרשות העירייה, שתהפוך אותה לריאה ירוקה, ובתמורה יקבלו קרקעות במתחם רמז-ארלוזורוב * בעלי הקרקעות בתגובה: הצעה לא רשמית ולא רצינית * מחיר יחידת דיור במתחם: 1.5-2 מיליון שקל

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, הנחה בשבועות האחרונים את חבר מועצת העיר דן להט להעביר הצעה לבעלי קרקעות בכיכר המדינה, ולפיה זכויות הבנייה שלהם יועברו למתחם רמז-ארלוזורוב שבבעלות העירייה. את ההצעה יזמו חברי סיעת הירוקים בעירייה, להט ופאר ויסנר, שמעוניינים לשמור על כיכר המדינה כריאה ירוקה. בעלי הקרקעות מסרו בתגובה: "מדובר בהצעה לא רשמית ולא רצינית".

לכתבה בדה מרקר לחצו כאן…

הקרב של סוחרי שוק בצלאל: "לא רוצים שום פיצוי – רק פרנסה"

יום שני, 16 לינואר 2012   מאת:

את שוק בצלאל הוותיק יחליפו בקרוב בניינים על שטח של 11.8 דונם * הסוחרים בשוק רואים בפרויקט פגיעה חמורה בפרנסתם: "הרווחים שלנו יירדו בלפחות 80%, אין לנו לאן ללכת"

פאר ויסנר יו"ר סיעת הירוקים טען כי תוכנית בניין העיר שאושרה ב-1993 מאפשרת לוועדה המקומית להתערב בתוכנית העיצובית ובבנייה. לגישתו, לעירייה אסור להיות שותפה להריסת מרקם חיים אורבני עממי, ולייצר במקומו מתחם מגדלים מנוכר. "שוק בצלאל ממוקם באזור המאופיין בבנייה נמוכה", טוען ויסנר. "רצון היזמים לבנות 'שטרונגול' שלא קשור למרקם החיים הסביבתי, כדי לראות את הים מכל פינה – הוא ברור, אבל לא מקובל".

בסופו של דבר, בעקבות ההתנגדויות שהוביל ויסנר התכווץ הפרויקט לבנייה נמוכה יותר, של 6-8 קומות בלבד. גם שטחי הדירות צומצמו – מ-100 מ"ר ל-60-70 מ"ר – מה שהגדיל את מספר הדירות בתוכנית המקורית מ-125 ל-160 בתוכנית החדשה. הוועדה המקומית אף הצליחה להגדיל את מספר מקומות החניה שיועדו לציבור במקום ולחייב את חברת אלעד בהקמת שני גני ילדים במתחם.

לכתבה בדה מרקר לחצו כאן…

כתבה ברשת ב' – חצי מיליון קוב ביוב לים באישור המשרד הגנת הסביבה

יום שלישי, 10 לינואר 2012   מאת:

בימים האחרונים מזרים השפד"ן מאות אלפי קוב ביוב לים, חופי הרצליה ות"א נסגרו. את האישור להזרמת הביוב נתן המשרד להגנת הסביבה.

דרור עזרא רכז תחום ים וחופים במפלגת הירוקים:"זו שערוריה, המשרד להגנת הסביבה היה צריך לחייב את השפד"ן להשתמש ברזרבות הכלכליות האדירות שלו כדי להימנע מזיהום הים."

[audio:http://www.green-party.org.il/reshet_b_zihom_yam_10_1_2012.mp3]

ההדרה האמתית בתחבורה הציבורית

יום ראשון, 18 לדצמבר 2011   מאת:

לפתע פתאום התקשורת הישראלית גילתה את הפרדה בין נשים לגברים, הנושא הפך לכותרות ראשיות ושוב מככב במאבק האין סופי בין חילוניים לדתיים. אבל משום מה הכפייה הדתית האמיתית, אי הפעלת התחבורה ציבורית בשבת, הודרה משיח הציבורי הזה. מדובר בנוהג מוזר וטיפשי שהמדינה אמיצה לה במשך עשרות שנים וכמעט אף-אחד לא מפקפק בנוהג הזה.

נכון יש בישראל קהילה המאפשרת לפלגים קיצוניים מתוכה לכפות עליה התנהגות מוזרה, בה זוגות אינם יכולים לשבת יחד על ספסל אחד באוטובוס, בה עצם נוכחות נשים בקרבת גברים במהלך נסיעה יכולה להביא את הגברים הללו למחשבות מיניות. מה לנו כי נלין על אותה קהילה, הרי אותן נשים מרשות את ההתנהגות הזו, וגברים רבים באותה קהילה נכנעים לאותם פלגים קיצוניים.
וברור כי הפרדה זו נאכפת בעיקר באותה קהילה עצמה, ואולי בשוליים לגבי אנשים שלא מאותה קהילה. לעומת זאת, הכפייה הדתית בנוגע לאי-הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, פוגעת אך ורק בקהילות אחרות, ביהודים חילוניים, במוסלמים, בתיירים וכמעט בכולם ומשום מה זה מקובל וכמעט אף-אחד לא פצה פה ומצייץ וזאת בשם הסטוס-קוו המקודש!

הנזקים של אי-הפעלה של תחבורה ציבורית בשבת הם עצומים, מאות אלפי אנשים חסרי רכב לא יכולים ליהנות מבילוי בים או בפארק ביום המנוחה שלהם, סבתא ללא רכב שרוצה לבקר את נכדיה אינה יכולה לעשות זאת, נערים שרוצים ללכת לים הופכים את הוריהם לנהגי הסעות.
אי-הפעלת התחבורה הצבירות בשבת לא רק שפוגעת באיכות החיים היא גם פוגעת בחיים עצמם, כמעט מדי סוף שבוע נהרגים ונפצעים אנשים בתאונות בחזרה מבילויים, בשל עייפות או שכרות.
לא רק זאת, אי-הפעלת תחבורה ציבורית מעודדת קניית כלי רכב, וכך יש עוד גודש בדרכים, עוד הרוגים בתאונות ועוד מתים בגלל זיהום האוויר.
הרי ידוע שיש הלכה הקובעת כי "פיקוח נפש דוחה שבת", אבל הנה נפש אחר נפש נעלמות, שהיו יכולים להינצל אילו הייתה תחבורה ציבורית בשבת, אבל אותם רבנים ועסקנים דתיים מקריבים אותם כזבח לשמירה על הסטוס-קוו "הקדוש".

עכשיו נשאלת השאלה מדוע בכלל חל איסור הפעלת תחבורה ציבורית בשבת? הרי אותו ציבור דתי ממילא לא נוסע בשבת, וממילא החרדים אינם משתמשים בתחבורה ציבורית "חילונית" שאין בה הפרדה בין נשים לגברים?
גם קשה להבין מה הגיון בו, הרי חשמל וטלפון פועלים, ערוצי הטלוויזיה והרדיו משדרים, מסעדות, בתי קפה, בתי קולנוע פתוחים, יש משחקי כדורגל, החניונים גובים דמי חנייה, ואפילו יש פקחים שנותנים דוחות חנייה. למה אלו כן ותחבורה צבירות לא?

לאור ההמולה התקשורתית הזו, אין לי אלא לתהות למה החילונים רוצים לכפות נסיעה מעורבת בבני ברק, ולמה הדתיים/החרדים כופים עלינו החילוניים אי-הפעלת תחבורה ציבורית בשבת בתל-אביב.

אני מוכן ונראה שרבים בציבור יצטרפו אלי, בקריאה לשינוי לסטוס-קוו חדש, שהחרדים לא יכפו עצמם על החילונים וחילונים לא יכפו עצמם על החרדים.
שר התחבורה וראש הממשלה יעשו חסד גדול אם ינצלו ההמולה שנוצרה ויקבלו החלטה היסטורית להפעיל את תחבורה הציבורית בשבת, ובאחת גם יעניקו לנו גם צדק חברתי וגם צדק סביבתי.

היועץ המשפטי לממשלה: ההסכם בין המינהל לתעשיות מלח צריך להיבחן מחדש

יום רביעי, 30 לנובמבר 2011   מאת:

היועץ המשפטי, יהודה וינשטיין, הגיש היום (ד') את תגובתו לבג"ץ המתייחסת לעתירה נגד ההסכם בין מנהל מקרקעי ישראל (ממ"י) לבין תעשיות מלח בנוגע לשינוי ייעוד הקרקעות.

דרור עזרא, היו"ר בפועל של מפלגת הירוקים שהייתה מעורבת במאבק מסר כי" אנו שמחים על החלטת היועץ המשפטי לממשלה, למרות שבאה באיחור. אנו סוברים שאין שום הצדקה לשינוי יעוד בריכות המלח, שהן אתר טבע יפיפה, אשר במשולב עם המבצר הסמוך יוצרים אתר נדיר. ההחלטה להפוך את הבריכות הללו לנדל"ן הייתה אומללה וכנראה נגועה בשחיתות ויש לבטלה. כמו כן, אנחנו קוראים לשר האוצר לפועל להחזיר לאוצר המדינה את הכספים שנלקחו בהתבסס על שינוי יעוד אלו כולל הדיווידנדים שנמשכו מבנק הפועלים במשך השנים ע"י משפחת דנקנר".

לכתבה בדה-מרקר לחצו כאן…

פנייה ליועמ"ש נגד מינוי מהנדסת מחוז מרכז החדשה

יום רביעי, 19 לאוקטובר 2011   מאת:

חבר המועצה המקומית הרצליה, דרור עזרא, פנה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפעול לביטול מינויה של דניאלה פוסק למהנדסת מחוז מרכז. במכתב ששלח ליועמ"ש באמצעות עו"ד רונן צ'ינאו ממשרד מרקוביץ', צ'ינאו ושות' טוען עזרא כי פוסק, בהיותה מהנדסת עיריית הרצליה, הטעתה, לכאורה, את הוועדה המקומית בתוכנית גליל ים. עזרא אף פנה לפני כן ליו"ר הוועדה המחוזית גילה אורון בדרישה לבטל את התוכנית. "דניאלה פוסק לא צריכה להיות מהנדסת עיר וכל שכן היא אינה ראויה למינויה החדש כמתכננת מחוז מרכז", אמר עזרא ל"כלכליסט".

לכתבה בכלכליסט לחצו כאן…