ארכיון הנושא 'איכות אוויר'

האוטו שלהם גדול – אבל לא ירוק

יום שני, 03 למרץ 2008   מאת:

"האוטו שלנו גדול וירוק" הוא שיר ילדים ידוע. אך אם לשפוט לפי העדפותיהם של שרי ממשלת ישראל ליסוע בוולוו, סקודה ובכלי רכב אחרים שאינם ידידותיים לסביבה, ספק אם הם מכירים את השיר או שרים אותו לילדיהם.

בראש ובראשונה היה מצופה מהשר להגנת הסביבה גדעון עזרא לקום, לגרוס את מכונית הוולוו ולעבור למכונית היברידית. כך היה מצמצם את צריכת הדלק שלו ואת הנזק הסביבתי, לעומת מכונית הוולוו שבה הוא נוסע כיום. בשעה שעניינים סביבתיים רבים הדורשים מאמץ, מאבקים ומלחמות מצדו נמצאים על סדר היום של המשרד להגנת הסביבה, צעד כזה היה עשוי לשמש זרז למהלך דומה מצד שרים נוספים.

השרים טוענים כי איכות הסביבה בראש מעיניהם. למשל, שר התשתיות בנימין בן אליעזר מקים ועדה לחיסכון בחשמל ושר התחבורה שאול מופז טוען כי אין צורך בכבישים ויש לעודד את השימוש בתחבורה ציבורית. אך בה בעת הם ממשיכים לתרום באופן ישיר לפגיעה בסביבה, בשעה שהם חוצים את המדינה לאורכה ולרוחבה במכוניות השרד שלהם, במקום במכוניות היברידיות.

בהנחה שרכב השרד משמש את השר לעבודה שוטפת, לנמנום קל ולשיחות טלפון בדרכו, הטענות כי המכונית ההיברידית קטנה מדי לשרי ממשלת ישראל נשמעות כמו עוד תירוץ לא מוצלח למה לא לנטוש את מכונית השרד האהובה. בישראל נוסעות כיום כמה אלפי מכוניות היברידיות של מנכ"לים, ראשי חברות ואנשים שאינם עסוקים פחות משרי הממשלה, אשר עובדים לא פחות תוך כדי נסיעה ואשר נוחותם אינה נפגמת.

כמי שנוהג כבר כמה חודשים במכונית היברידית, איני מופתע מההיענות הרבה בציבור לנהוג בירוק. הראיה היא כי בישראל נרשם בחודשים האחרונים גידול בכמות הרוכשים של מכוניות היברידיות מצביעה כי אזרחי ישראל שוב מצליחים להפנים ולעשות למען הסביבה והחברה לפני השרים.

מסתמן שזה ניצחון

יום חמישי, 28 לפברואר 2008   מאת:

קרב נוסף במערכה על עיר הבה"דים התרחש היום בבית המשפט העליון. צו המניעה לבניית העיר נשאר על כנו עד לעריכת תסקיר השפעה על הסביבה של זיהום אפשרי מרמת חובב

יו"ר מפלגת הירוקים, פאר ויסנר מסר בתגובה: "החלטת בית המשפט מצביעה על כך שהרצון להתחיל בעבודות הקמת עיר הבה"דים לפני למעלה מחודש ימים היה ניסיון לבצע מחטף בטרם ברור כי השטח  עליו תוקם עיר הבה"דים ראוי לשהיית אלפי חיילים.

"החלטת בית המשפט מחזקת את הקריאה להמתין עד להשלמתו של סקר משרד הבריאות על האזור. מפלגת הירוקים דורשת לבנות את עיר הבה"דים במקום אחר בנגב הרחב של מדינת ישראל".

לכתבה  המלאה לחצו כאן

יוזמה של הירוקים: גג סולארי לאצטדיון בהרצליה

יום שישי, 22 לפברואר 2008   מאת:

יוזמה יוצאת דופן מציעה כי גג האצטדיון העירוני יהפוך למוקד אנרגיה עבור הסביבה, לאחר שיוצבו עליו קולטים סולאריים שיפיקו חשמל מאנרגית השמש.

את הרעיון יזמה מפלגת הירוקים בהרצליה, את היוזמה העלה רכז פורום השרון מפלגת הירוקים דרור עזרא בפני ראש עיריית הרצליה יעל גרמן. עזרא, הציע להשתמש בשטחים ציבוריים על מנת להפיק חשמל, כמקובל בערים שונות באירופה.

stade_de_suisse.jpg
גג האצטדיון בשוויץ

עזרא כתב לגרמן:
"גג האצטדיון בהרצליה זקוק לשיפוץ, זאת בשל נפילה שהתרחשה בו לפני מספר שנים. לדעתנו, אפשר במסגרת שיפוץ גג האצטדיון לכלול הצבת של פנלים סולאריים על גג האצטדיון, בכך גם להחזיר לצופים במגרש את הגנה מפני מזג האוויר וגם לייצר לא מעט חשמל נקי ולהפחית את פליטת גזי החממה."

הירוקים הציגו לגרמן מודל שקיים בשוויץ על גג אחד האצטדיונים המרכזיים בשוויץ Stade de Suisse, שאף יאחר את משחקי יורו 2008 הקרובים, הוצבו ע"י משקיעים פרטיים הוצבו כ8000 פאנלים סולאריים על גג היצעים אשר מיצרים בשנה כ1134000 kWh אשר יכולים לספק חשמל ל350 בתי אב ותוך כך לחסוך פליטה של 630 טון co2.

הערכה היא כי על גג האצטדיון בהרצליה יהיה אפשר להציב כ1500 פאנלים סולאריים, וכך לנצל את אנרגית השמש הרבה שיש בישראל. הערכה כי למימון הפרויקט יהיה אפשר לרתום משקיעים פרטיים וכן גופים ממשלתיים.

יש לציין שהרצליה הצטרפה השבוע לאמנה להפחתת זיהום אוויר של פורום 15 הערים הגדולות.

למכתבו של דרור עזרא לחצו כאן…

נדחתה העתירה לעצירת סלילת כביש 531

יום שלישי, 19 לפברואר 2008   מאת:

מפלגת הירוקים עתרה לבג"צ בדרישה לבטל את תוכנית כביש 531. הירוקים טענו בעתירה כי התכנית מגלמת בתוכה מפגע אקולוגי, סביבתי, אנושי, תחבורתי ונופי. השופטים דחו את העתירה בנימוק שאין בית המשפט אמור להתערב בעניינים תכנוניים

דרור עזרא, רכז פורום השרון במפלגת הירוקים, אמר בתגובה להחלטת בית המשפט : "קטע כביש 531 הוא מיותר, יקר ורק יחמיר את בעיות התחבורה של גוש-דן. קברניטי התשתיות של ישראל שבויים בקונספציה של השקעה מסיבית בכבישים שהוכחו ככישלון לעומת תת השקעה במערכות תחבורה ציבורית שבכל העולם הוכחו כיעילות ונכונות. הועדה לתשתיות לאומיות מזיקה למערכת התכנון הישראלית, מדובר בוועדה להכשרת "שרצים" תכנוניים, שהחלטותיה מתגלות פעם אחר פעם "כקדושות". על הכנסת לפעול להפסקת העוולות שוועדה זו גורמת ולשנות את החוק".

לכתבה בלוקל לחצו כאן…

דו"ח זיהום האוויר: אפשר לנשום

יום שני, 18 לפברואר 2008   מאת:

השיפור חל עקב ירידה בפליטת גזים מכלי רכב, ומזג אוויר שסייע לפיזור הזיהום. בירושלים חלה הרעה באיכות האוויר, בעיקר בשל עבודות בניית הרכבת הקלה

לכתבה  המלאה לחצו כאן

עיריית תל אביב בוחנת מעבר למוניות היברידיות

יום שני, 18 לפברואר 2008   מאת:

העירייה שוקלת לחייב את כל בעלי המוניות לעבור להיברידיות תמורת תמריצים שונים. התוכנית תוגש בעוד חודשיים לראש העיר

העירייה החלה לבדוק את העניין לאחר שסגן ראש העיר, פאר ויסנר (הירוקים), העלה בראשונה את ההצעה לפני כחודשיים.

לכתבה המלאה לחצו כאן

 

הכניסה לתל אביב תעלה 25 שקל

יום ראשון, 17 לפברואר 2008   מאת:

בעיריית תל אביב רוצים שתשלמו בכל כניסה לעיר, אם אינכם תושביה והמכונית שברשותכם אינה נקיה. תחבורה ציבורית יעילה במקום? תגיע מאוחר יותר, בעזרת כספי האגרה.

בכל העולם מבינים היום שאי אפשר להתנהל אחרת", אומר היום (א') ויסנר ל-ynet. "הראשן שעשה את זה היה ראש עיריית לונדון, שהלך נגד דעתם של הרבה מאוד מומחים לתחבורה, והצליח. כמובן שההבדל הוא בכך שבערים הגדולות בחו"ל יש תחבורה ציבורית ראויה, ואצלנו אין. אי אפשר לבוא אל האזרחים ולהטיל עליהם אגרות גודש, מבלי שתהיה להם חלופה ראויה בדמות תחבורה ציבורית. לכן, את רוב הכספים שיתקבלו מגביית אגרת הגודש, נסיט לטובת התחבורה הציבורית".

לכתבה  המלאה   לחצו כאן

מסביב לעולם, החשמל זורם ברחובות

שבת, 16 לפברואר 2008   מאת:

15 ערים גדולות בישראל התחייבו השבוע לחסוך באנרגיה ומשאבים כדי לזהם פחות את האוויר ולהלחם בשינוי האקלים. הבטחה בלי כיסוי? אולי, אבל אל תתנו לראש העיר להגיד לכם שזה לא אפשרי: 700 ערים בעולם כבר עשו זאת. הנה רק 13 לדוגמא

לכתבה ב YNET לחצו כאן

תוכנית להפחתת עומס התנועה בלב תל אביב

שבת, 16 לפברואר 2008   מאת:

לפי התוכנית שמקדם סגן ראש העיריה פאר ויסנר, החל מ-2010 יצטרכו הנהגים לשלם על הכניסה למרכז העיר בין השעות שש בבוקר לשבע בערב.  גבולות האזור שהכניסה אליו תהיה כרוכה בתשלום: שדרות רוקח בצפון, נתיבי איילון במזרח ודרך קיבוץ גלויות בדרום.  המשמעות: ירידה של 30 אחוז בנפח התנועה.  החדשות הטובות: פחות זיהום, פחות פקקים  החדשות הרעות: פגיעה אפשרית בחלק מבתי העסק

לכתבה המלאה לחצו כאן

אי-אפשר לנשום לרווחה בעיר הרצליה

שבת, 16 לפברואר 2008   מאת:

linshom.png 

בימים האחרונים תושבי הרצליה נחשפים לקמפיין העירייה בכותרת "אפשר לנשום לרווחה", זאת בהקשר לאמנה למען אוויר נקי של פורום ה15.

השבוע שלח רכז פורום השרון דרור עזרא מכתב לראש עיריית הרצליה בו הוא מתרעם על הקמפיין הפרסומי הזה כאשר העירייה עצמה גורמת לזיהום אוויר קשה ע"י מפוחים.

עזרא כותב במכתבו "אנו תמהים על-כך שעיריית הרצליה יוצאת בראש חוצות במסר כאילו האוויר בהרצליה נקי ותושבי הרצליה יכולים לנשום אותו לרווחה, אבל בה בעת קבלני גינון וניקיון שהעירייה עצמה מפעילה משתמשים מדי יום במפוחים שגורמים לזיהום אוויר קשה כפי שפרטנו במכתבנו אשר בסימוכין.

בחודשים האחרונים אנו קיבלנו עשרות פניות מתושבים בנושא המפוחים, אין ספק שזיהום אוויר מן המפוחים, שהעירייה החלה להפעיל באינטנסיביות בנובמבר 2007, הינו מפגע זיהום אוויר חמור שפוגע באיכות החיים של תושבי הרצליה.

חתימה על האמנה היא צעד מבורך, אבל חתימה על האמנה ויצאה בקמפיין פרסומי כאילו האוויר בהרצליה נקי כאשר העירייה עצמה גורמת לזיהום אוויר הינה ציניות בוטה אם לא למעלה מזה.

אם באמת יש רצון מצד העירייה לשפר את איכות האוויר בהרצליה, כצעד ראשון יש להורות לאלתר על הפסקת השימוש במפוחים לקבלני הגינון והניקיון שהעירייה מפעילה."

דרור עזרא רכז פורום השרון במפלגת הירוקים מוסיף: "פעם אחר פעם אנו עדים לכך שראש העירייה יעל גרמן, עוסקת ביצרת תדמית ירוקה לעצמה. אבל מאחורי הדיבורים והצהרות מדיניות של גרמן היא אנטי סביבתית, אם זה בעניין זיהום האוויר, אם בעניין בניה על החופים או על שטחים פתוחים וכמעט בכל עניין סביבתי אחר.
לצערנו תדמיתה "הירוקה" של ראש העיר גרמן אינה אלא אחיזת עיניים, אנו קוראים לגרמן במקום להשקיע בקמפיינים והצהרות לשנות את מדיניותה."

לקריאת המכתב לחצו כאן…