ארכיון עבור אוקטובר, 2008

מפלגת הירוקים נגד תחנת הכח הפחמית

יום רביעי, 29 לאוקטובר 2008   מאת:

מפלגת הירוקים הגישה ערר על ההחלטה לאשר את הקמת תחנת הכח הפחמי באשקלון

הירוקים טוענים כי "המועצה הארצית לתכנון ובניה שגתה כאשר התירה את הקמת המבנה ללא דרישה להשלמת הנתונים החסרים בתכנית, וללא קבלת היתרים לביצוע העבודות הנוספות בשטח הסביבה החופית. עבודות שתוצאתן תהיה פגיעה והפקרה של הסביבה החופית ופגיעה קשה בכניין הציבורי".

לכתבה בNRG לחצו כאן…

גם באשקלון יש ירוקים

יום שלישי, 28 לאוקטובר 2008   מאת:

בכנס השקה משותף לרשימת תכלית ומפלגת הירוקים נפתח סניף חדש של המפלגה באשקלון.

בכנס השקה שנערך ב- 15.9.08 במלון "גני שמשון" באשקלון הודיע הגב' הדס שכנאי על פתיחת סניף חדש של מפלגת הירוקים בראשות יורם שפר העומד גם בראשות רשימת תכלית המתמודדת השנה בבחירות הקרובות כתכלית הירוקים למועצת העיר אשקלון.

 

בכנס נשאו דברים, הן יורם שפרס תוכנית עבודה מסודרת בכל הקשור לטיפול במפגעים סביבתיים בעיר. והן הגב' שכנאי, שלדבריה בתחילת דרכה הפוליטית היא שאלה את עצמה "כיצד אשנה ואוביל פרויקטים במועצה היום מפלגת הירוקים מהווה משקל סגולי רב מול ראש העיר בוועדת תכנון ובנייה כשראש הרשימה מר פאר ויסנר משמש כסגן ראש העיר ואנחנו יכולים לציין בסיפוק על פרויקטים רבים שהובלנו בשנים אלו". אנחנו גאים, שיורם שפר לקח על עצמו ובשיתוף עם המפלגה פתח את הסניף אשקלון מתוך למעלה משלושים סניפים אשר פזורים לרחבי הארץ אשר רצים במקביל הן למועצה והן לראשות תחת האג'נדה הירוקה.

 

יורם, לאור פעילותו הענפה והמרשימה לאורך השנים ראוי לכך שנחזק ונתחזק יחד ובכך נעצים את כוחו במועצת העיר כי התושבים הם ההון האנושי אשר עומדים בראש סדר היום הציבורי.

 

הירוקים הגישו ערר על החלטה לאשר את התחנה הפחמית באשקלון

יום שלישי, 28 לאוקטובר 2008   מאת:

השבוע הגישה מפלגת הירוקים באמצעות עו"ד שירה בן-אשר ערר למועצה הארצית לתכנון ובניה על החלטת הועדה לשמירה הסביבה החופית לאשר את התוכנית להקמת שני יחידות חדשות ליצור חשמל בפחם.

הירוקים טוענים בערר כי הועדה לא שקלה את החלופות להקמת התחנה, בניהם חלופת אפס אשר כוללת שידורג כמה תחנות כוח באמצעות טורבינות גז.

עוד טוענים הירוקים כי התוכנית שאושרה לא כוללת את החלק הימי של הפרויקט, שבין השאר כולל עבודות שיפוץ מסיביות של המעגנה והוספת עגורן ענק לפריקת פחם בים. הירוקים מציינים בערר כי בפריקת פחם גרומת לזיהום ים.

במפלגת הירוקים מזכירים השבוע כי הדיון בוועדה לשמירת הסביבה החופית נעשה בעקבות עתירה של מפלגת הירוקים לבג"ץ.

דרור עזרא רכז תחום ים וחופים במפלגת הירוקים מוסר:"תחנה פחמית גורמת נזק אדיר לסביבה, ובכלל נזק לסביבה החופית, חשוב הדגיש שיש חלופות סבירות ליצור חשמל, לא מפחם. חבל שבמשרד התשתיות ובחברת חשמל נעולים על יצור חשמל מפחם מזהם ומזיק לסביבה."

יורם שפר יו"ר סניף "תכלית- הירוקים" באשקלון פועל בנושא הקמת תחנת הכוח הפחמית השלישית עוד משנת 2000 כשהחלו לדון בעניין במשרד התשתיות.
בשנת 2003 נבחר ראש עיר חדש באשקלון, רוני מהצרי; זמן קצר לאחר היבחרו יורם שפר הקים את ועדת איכות הסביבה העירונית בעירית אשקלון.
אחד הנושאים הראשונים והמרכזיים ששפר דרש לטפל בהם, הייתה בלימת הקמת תחנת כח פחמית באשקלון; ראש העיר מהצרי, לא היה שותף לעמדת הירוקים וניסה להיתלות במחקרי בריאות שהתקיימו לאורך שנים. באותה תקופה הציג שפר לראש העיר מחקרים אחרים שהראו הוכחה לנזקים בריאותיים.
זאת ועוד, ובלי קשר למחקרים הבריאותיים או להקמת יחידות נוספות בתחנת הכוח, ידוע שהקולטנים מאוד ישנים בתחנת הכוח הקיימת ולא נעשה שום נסיון לשפרם או להחליפם.

ראש העיר לאורך כל השנים האחרונות למעט בשנה האחרונה כאשר פעמי הבחירות נשמעים בפתח, לא פעל לבלימת הקמת תחנת כוח נוספת, לא שיתף את הציבור ופעילותו הייתה מינורית בנדון.

העיר אשקלון על אלפי תושביה זועקים ומביעים מחאה רבתי בהתנגדות להקמת תחנת כוח נוספת ומתרעמים על חוסר השדרוג הסביבתי של התחנה הקיימת. תושבי העיר רואים בשפר ובירוקים כבלם העיקרי לעצם הקמתה של התחנה, ומאמינים ומייחלים שרשימת "תכלית – הירוקים" בישיבתה במועצת העיר תהיה חוד החנית במאבק למניעת הקמת התחנה.

לקיראת הערר במלאו לחצו כאן…

סקר מעריב:הירוקים עוברים את אחוז החסימה ומקבלים 3 מנדטים

יום שני, 27 לאוקטובר 2008   מאת:

סקר מעריב טלסקר שנערך אמש בעקבות הודעתה של לבני לנשיא שהולכים לבחירות מוקדמות מראה שרק שני מנדטים מפרידים בין יו"ר קדימה ליו"ר הליכוד בדרכם לראשות הממשלה.

לכתבה בNRG לחצו כאן…

רשות הטבע רוצה לבנות בחוף הבונים כדי לפקח על המבקרים

יום חמישי, 23 לאוקטובר 2008   מאת:

תוכנית להקמת מתקני שירותים בחוף שיאפשרו פיקוח על הבאים אליו, נתקלת בהתנגדותם של המשרד להגנת הסביבה והחברה להגנת הטבע, הטוענים כי הבנייה תפגע בשטחי החולות ובמבקרים. היום תכריע בסוגיה המועצה האזורית לתכנון ולבנייה

בעוד רשות הטבע והגנים טוענת שמדובר בתוכנית להצלת החוף שחלקו מוגדר כשמורה, טוענים החברה להגנת הטבע, המשרד להגנת הסביבה ומפלגת הירוקים שמדובר בבנייה שתפגע בסביבה ותגביר את לחץ המבקרים.

לכתבה בהארץ לחצו כאן…

עיריית הרצליה מזהמת את הים בניגוד לחוק

יום רביעי, 22 לאוקטובר 2008   מאת:

בתחילת החודש פג תוקף היתר שניתן לעירייה להזרים את קולחי מכון הטיהור לים ברמת טיהור נמוכה, שדרוג מכון הטיהור טרם הסתיים ולכן עיריית הרצליה מזהמת את הים בניגוד לחוק.

ים מזהום

השבוע פנה דרור עזרא יו"ר הירוקים בהרצליה למשרד להגנת הסביבה בדרישה להעמיד את עיריית הרצליה את המנכ"ל העירייה ואת ראש העירייה לדין בשל זיהום הים.

דרור עזרא יו"ר הירוקים בהרצליה אומר: "הים של הרצליה הוא לא פח זבל של העירייה, במשך שנים הזרימה עיריית הרצליה לים עשרות מיליוני קוב של מי ביוב מזוהמים, עיריית הרצליה כשלה לעמוד ביעדים שהוצבו לה וכתוצאה מכך הים של הרצליה ממשיך להיות מזוהם במי קולחין. הכישלון לא יכול להישאר יתום העירייה עברה על החוק לכאורה ולכן על קברניטי העירייה לעמוד לדין בגין זיהום הים."
עוד מוסיף עזרא:"עיריית הרצליה הזניחה את מערכת הביוב שנים רבות, שדרוג מכון הטיהור היה צריך להתבצע לפני עשור, הרבה לפני שאר פרויקטים ראוותניים שנבנו בהרצליה".

להלן מכתבו של דרור עזרא יו"ר הירוקים בהרצליה: המשך »

די למגדלי השמועות !

יום ראשון, 19 לאוקטובר 2008   מאת:

לפי כשבוע פורסמה כתבה בעיתון תל אביב שכותרתה מנסה לצייר אותי כמי שביד אחת פועל לאישור המגדלים בכיכר וביד השניה ומטעמי בחירות מנהל קמפיין נגד המגדלים. אותה כתבה שתוכנה רחוק מהאמת ומלאה באי דיוקים ובסילוף העובדות, משמשת את האינטרסנטים השונים , הן הנדלנים והן הפולטים ,כדי לפגוע באמינותי , בהתאם לזאת החלטתי לעשות סדר בדברים כדי להבהיר , התנגדנו ! ונמשיך להתנגד לטירוף המגדלים בתל אביב !!!

הטענה כי הצבעתי בעד מגדלים בכיכר המדינה בתל אביב לא היתה ולא נבראה והיא המצאה של בעלי אינטרסים פוליטיים , אשר אינם בקיאים ככל הנראה בענייני תיכון ובנייה. בנושא זה המסמכים הכתובים שחור על גבי לבן מדברים בעד עצמם ואין כאן מקום לפרשנויות של בעלי אינטרסים או גורמים אחרים. צריך רק לדעת לקרוא את הנאמר בהם.

ישיבת ועדת המשנה לתיכנון ובניה בישיבתה ב27.6.2007 לא דנה כלל ועיקר בנושא בניית המגדלים בכיכר המדינה, אלא עסקה בהמרת שטחי מסחר למגורים . כמי שדגל ודוגל גם היום כי על הכיכר להישאר כסנטרל פארק של תל אביב ללא בניני מגורים וללא שטחי מסחר על אחת כמה וכמה. על כן הטענה כי בעבר הייתי בעד הקמת המגדלים הינה שקרית מכל יסוד. לא רק שהתנגדתי ואני מתנגד לבניית המגדלים, אני הבאתי מספר שטחים חלופיים הנמצאים ברשותה של עיריית תל-אביב יפו להקמת יחידות הדיור אשר על פי התוכניות אמורות היו לקום על כיכר המדינה. האלטרנטיבה אותה אני מציע כפיצוי אפשרי לבעלי הקרקע:בניית 300 יחידות דיור במתחם בבלי, תוכנית 1770 א' אשר בבעלות עיריית תל-אביב-יפו ,מגדל "בית אלה" במע"ר הצפוני, המיועד למגורים ולמשרדים – בבעלות עיריית תל-אביב-יפו 12.000 מ"ר מתוך 36.000 מ"ר המאושרים לבניה.

בניית 300 יחידות דיור במתחם השוק הסיטונאי שבבעלות העירייה.

התנגדותי להקמת המגדלים בכיכר המדינה אינה נעשית ממניעים כלכליים אלה כולה ממניעים מתוך אמונה בנושא.

הירוקים בתל אביב הם היחידים הנאבקים כבר שנים נגד מגדלים בעיר תל אביב וכיכר המדינה לא היה המאבק הראשון . קדמו לו מאבקים על מגדל נווה צדק, מאבק על מגדל ברמז ארלוזורוב (שטח ציבורי), מאבק נגד מגדל אסותא ואחרים. שבכולם נלחמתי נגד טירוף המגדלים בתל אביב. הירוקים בתל אביב ראו כל העת את טובתו של המרקם העירוני בתל אביב ולא שינו את דעתם בנושא בסנטימטר אחד. כל טענה אחרת היא שיקרית, אינה מתבססת על עובדות ומושמעת מפיהם של מי שלא נכחו בישיבת ועדה מקומית בחייהם.

אני וחברי בירוקים נמשיך לעשות להפסקת טירוף המגדלים בתל אביב ונתייצב בפני כל תושב אשר יהיה מעוניין להצטרף למאבק שהוא למען העיר תל אביב – יפו ותושביה.

בכתבה אף צוטט מייסד עמותת אורבניקה שהיתה שותפה איתי במאבק שהביע כביכול את אכזבתו מכך שניצלתי אותם לטובת מניעים פוליטים

אני מצרף לכם מכתב שקיבלתי בעקבות הכתבה מהבחור מעמותת אורבניקה שלמעשה ניהל מולי את הקשר בכל תקופת המאבק,לשיפוטכם…

(בהערת אגב, שימו לב כי הוא מציין כי הוא משתייך לגוף פוליטי יריב לי ועל אף זאת הוא אומר דברים שכדי לקרוא)

שלכם,
פאר ויסנר
יו"ר מפלגת הירוקים

הכרזת הירוקים: הרשימה למועצת העיר הרצליה

יום רביעי, 15 לאוקטובר 2008   מאת:

בראשות דרור עזרא יו"ר הירוקים בהרצליה

דרור עזרא – יועץ ומתכנת מחשבים בכיר
פעיל סביבתי שנים ארוכות באזור השרון, הוביל מאבקים לשמירת החוף ושמירה על שטחים פתוחים בשרון. בין יתר הפעילות הירוקה, הגיש דרור מספר עתירות לבג"ץ בעניין תע"ש נוף-ים וכביש 531.

במקום השני יואל חדידה – יועץ איטום
פעיל סביבתי, איש ים וטבע ותיק, הוביל מספר מאבקים לשמירת הטבע בהרצליה, בין השאר הצליח להציל את שלולית החורף של הרצליה ולגרום לכך שחלקה ממנה ישמר.

במקום השלישי אריק ליברמן – יזם ואיש עסקים בתחום האקולוגי
מבכיר ועד ההורים העירוני, כבר יותר מעשור משמש בתפקידים שונים בוועד ההורים, פעיל חברתי שנים ארוכות.

במקום הרביעי עו"ד משה לוי –עורך דין עצמאי
עוסק בתביעות אזרחיות מול הרשויות, בין השאר הגיש עתירות למען שמירה על שטחים פתוחים בגליל-ים ונגד זיהום קרקעות. בעבר חוקר ביאח"ה.

במקום החמישי בטי תורג'מן – פעילה חברית ואמנית
פעילה חברתית בנווה עמל, עוסקת בהתנדבות בעזרה לזולת וטיפוח השכונה.

דרור עזרא:"רשימת הירוקים למועצת העיר מורכבת מאנשי עשייה, העוסקים שנים בפעילות סביבתית וחברתית, דאגה לחי לצומח ולשטחי הנוף הייחודיים שבאזורינו.
אנו בטוחים כי הירוקים בהרצליה יהוו גורם משמעותי במועצת העיר הבאה. כל אחד ואחת מן האנשים ברשימה מביא איתו עשייה ורצון לתרום לעיצוב דמותה הירוקה של העיר הרצליה."

שנת שקט בפתח? הכנסת נגד מפוחי העלים

יום שלישי, 07 לאוקטובר 2008   מאת:

ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת ממליצה לרשויות המקומיות להגביל את השימוש במפוחים באזורים מגורים, ולהשתמש במפוחים שקטים. אם לא תתקבל ההמלצה – הבטיחו הח"כים ליזום חקיקה בנושא

המפוחים מקבלים את פניהם של תלמידים שמגיעים לבתי הספר והגנים", אמר בדיון סגן ראש עיריית תל אביב ויו"ר מפלגת "הירוקים" פאר ויסנר, שמתמודד על ראשות העיר בבחירות הקרובות.הנושא עלה לסדר יומה של הוועדה בעקבות בקשת מפלגת "הירוקים.

 

לכתבה  המלאה  לחצו כאן