ארכיון עבור מרץ, 2009

הצעה לסדר – הקמת צוות להכנת תוכנית להפסקת זיהום הים

יום שלישי, 31 למרץ 2009   מאת:

רקע:
בשנים האחרונות בכל חורף ולעיטים גם בקיץ , הגיעו על הח"מ עשרות פניות של תושבים וחובבי ספורט ימי בנוגע למפגעי ריח קשים, ולחשש לזיהום בביוב באזור חוף הנכים בו זורם מוצא הניקוז של נחל גלילות.
בנוסף הגיעו אלינו מספר תלונות בדבר הזרמה פיראטית של ביוב לחוף השרון.

בסיור שערכנו לפני מספר שנים התגלה כי שתי תחנות השאיבה הנמצאות בחוף השרון ובחוף זבולון הינן מיושנות מאוד, ואינן מתאימות לעיר מודרנית. אנו יודעים כי לאורך החופי הרצליה יש מספר לא מועט של נקודות בהם קיימים בורות ספיגה שגם מהם יש חשש לזיהום הים.

בנוסף, בישיבת המועצה בינואר האחרון הודה מנכ"ל העירייה כי תחנת השאיבה ברחוב המסילה כבר חצי שנה אינה פועלת כראוי ומזהמת מיידי פעם את מערכת הניקוז ולכן גורמת לזיהום הים בביוב.

בסוף ספטמבר 2008 פג תוקף של ההיתר שניתן לעיריית הרצליה הזרים קולחין מטוהרי ברמה נמוכה אל הים, ולכן מתאריך זה מחויבת העירייה להזרים לים רק קולחין מטוהרים ברמה שלישונית.
בשבועות האחרונים מתפרסמים כתבות על זיהום ים בביוב בחופי הרצליה בעיקר בחוף הנכים, זאת ככנראה תוצאה מזליגת ביוב למערכת הניקוז.

לאחרונה נשלחו התראות לבכירי העירייה מן המשרד להגנת הסביבה זאת בעקבות בדיקות דגימות מן התאריכים  29/1/09 , 13/03/09 ו22/03/09 בהם התגלה כמות חריגה של חיידקי קולי מעבר לתקן במוצא נחל גלילות. השבוע אף זומנו ראש העירייה, מנכ"ל העירייה ומנהל מחלקת הביוב לשימוע במשרד להגנת הסביבה.

הצעתנו:
מועצת העיר מחליטה על הקמת צוות של חמישה חברי מועצה שיבחן הכשלים, תוכניות הפיתוח, והקצאת המשאבים המתכננת ע"י העירייה.
מטרת הצוות היא להמליץ להנהלת העירייה ולמועצת העיר על תוכנית רב שנתית לשדרוג מערכת הביוב והתיעול  בהרצליה. מטרתה תוכנית זו תהיה למנוע כליל זיהום הים, הפרדה בין מערכת הניקוז ממערכת הביוב, ודרכים להקטין כמות ושפר את איכות הנגר העילי המגיע אל הים.
לצוות יתאפשר לשכור יועץ חיצוני, הצוות יעביר את המלצותיו תוך שלושה חודשים.

לתמליל הדיון לחצו כאן… (עמוד 26)

ראיון ברשת ב' בנושא זיהום הים של הרצליה בביוב

יום שלישי, 31 למרץ 2009   מאת:

דרור עזרא ויעל גרמן מתראיינים ברשת ב' על נושא הביוב שמזהם את הים בהרצליה

[audio:http://www.green-party.org.il/dror_sederyom_310309.mp3]

להשמעה לחצו על כפתור מעלה

יש לך סוס או חמור? רשיונות, בבקשה

יום ראשון, 29 למרץ 2009   מאת:

כל מי שרוצה לגדל סוס או חמור בחצר ביתו, יחויב בהנפקת רשיון – זאת ההצעה לסדר שהגיש בשבוע שעבר חבר מועצת עיריית חדרה, אוהד מרחב, מסיעת הירוקים. המטרה: לשפר את איכות חייהם של הסוסים והחמורים המוחזקים באזור העיר חדרה.

לכתבה בYNET לחצו כאן…

דברים שלא אומרים לירוקים

יום רביעי, 25 למרץ 2009   מאת:

קטע מתוכניתו של שלום אסייג בערוץ 2

הצעה לסדר- שיפור השקיפות בגופי העירייה

יום שלישי, 24 למרץ 2009   מאת:

רקע
בעשור האחרון התחדדה ההבנה כי שיפור השקיפות הוא אחד האלמנטים החושבים ביותר לשיפור מערכת קבלת ההחלטות ולמניעת שחיתות ומעשים בלתי תקינים.
במקביל בעשור האחרון התפתחה רשת האינטרנט, שהפכה את האפשרות להפיץ מידע רב לדבר פשוט ביותר וחסכוני.
לא בכדי אבן היסוד בעיר שרוצה להתקרא עיר ירוקה או עיר בת-קיימא הוא עניין השקיפות.
משמעותה המעשית של שקיפות הוא בכך שהתושב חש כי המעשים שעושה הרשות הם לגיטימיים והוגנים, יש לו את האפשר לדעת על המעשים האלו בזמן אמת, כך שהוא יכול להשפיע על מעשים אלו. מאידך פרסום ברבים מהווה מעין שוט על מקבלי החלטות מפני התנהלות לא תקינה ובניגוד להבטחות לבוחרים.

בעולם המערבי וגם בישראל משרדי ממשלה ורשויות מקומיות מאמצים מודלים של שקיפות באמצעות האינטרנט, בה מתפרסים מסמכים, דוחות, מחקרים ותוכניות באופן קבוע באתרי אינטרנט של גופים אלו.
גופים שנוקטים בגישה זו זוכים לאורך זמן באמון גובר והולך של הציבור.

הצעתנו
מועצת העיר מחליטה כי העירייה מאמצת מודל של שקיפות רחבה כל אפשר, בו יינתן דגש על ניגשות המידע ועל איכות המידע. העירייה תפעל לאימוץ מודל מתקדם לשיתוף הציבור בו: הן התושבים, הן ועדי השכונות והן נבחרי הציבור יכול להשפיע על החלטות בעלות משמעות לעיר ולשכנות ברחבי העיר.

להן עקרונות מנחים

  • עיריית הרצליה רואה לה כמטרה עליונה לפועל בשקיפות תוך שיתוף הציבור.
  • העירייה והגופים מטעה יפעלו לפרסום מלא ובאופן נגיש של מידע בתזמון קרוב כל-כך האפשר להשגת המידע באתר האינטרנט של העירייה.
  • העירייה והגופים מטעה יפעל לשיתוף הציבור והקהילות המקומיות בהחלטות שיש בהם להשפיע על חיי התושבים.
  • העירייה תכין תוכנית רב שנתית לשיפור השקיפות בכל אגף ואגף בעירייה.

רעיונות ליישום
1. פתיחת ישיבות מליאת הועדה המקומית לתכנון ובניה לקהל הרחב
2. פרסום סדרי יום של הועדה המקומית לפני הישיבות
3. פרסום מודעות תכנון ובניה באינטרנט
4. אימוץ מדיניות דו-שלבית של שיתוף ציבור בתכוניות מהותיות, אחד בשלב הגיבוש והשני לאחר סיום הכנת התוכניות כמו שנעשה היום.
5. פרסום סדרי היום של ישיבות המועצה והועדות הסטאטוטוריות השונות.
6. שידור ישיבות המועצה באינטרנט.
7. פרסום פרוטוקולים של ישיבות הועדות העירוניות השונות.
8. פרסום של דוחות בנושאים השונים.
9. פרסום של הצעות תקציב.
10. פרסום של תוכנית העובדה העירונית ותוכניות העובדה לכל שכונה ושכונה.
11. אפשרות לקבלת משוב מן התושבים דרך האינטרנט בנושאים השונים.

מועצת העיר ממנה את מהנדסת העירייה להכין תוכנית לשיפור השקיפות באגף ההנדסה שתובא לאישור במליאת הועדה המקומית תוך 6 חודשים.
מועצת העיר ממנה את מזכיר העיר להכין תוכנית שקיפות עירונית שתובא לאישור מועצת העיר תוך 6 חודשים.

לתמליל הדיון בהצעה לחצו כאן… (עמוד 16)

טענה: בעלי נכסים פרטיים ברחוב גלי תכלת השתלטו על שטחים ציבוריים

יום שני, 23 למרץ 2009   מאת:

חבר המועצה דרור עזרא טוען כי בעלי הנכסים השתלטו על שטח בין שפת המצוק לבתים והקימו גינות וגדרות בשטח שאינו שייך להם. גרמן: "אנחנו לא יכולים לפעול מול השתלטויות ישנות"

לכתבה בלוקאל לחצו כאן…

הרצליה: התראה נגד העירייה בחשד לעבירה על חוק המים והניקיון

יום שני, 23 למרץ 2009   מאת:

בביקורת של המשרד להגנת הסביבה נחשפו כמויות גדולות של ביוב גולמי צפונית למרינה. עיריית הרצליה: אנחנו לא מזרימים ביוב לים. המקור בתל אביב והוא נישא על גבי זרמי הים מדרום לצפון ומגיע אל חופינו

לדרור עזרא, חבר מועצת העיר הרצליה מטעם הירוקים, אין ספק מי אשם במפגע הסביבתי הזה. "לעיר הרצליה חופים מדהימים, ובאופן שערורייתי העירייה מזניחה את החוף ולא דואגת שהביוב יישאר במערכת. מדובר בכשל של שנים".

לכתבה בNRG לחצו כאן…

נציגי מפלגת הירוקים בשרון הקימו פורום הירוקים בשרון

יום שישי, 20 למרץ 2009   מאת:

נציגי מפלגת הירוקים בערי השרון הקימו פורום לשיתוף פעולה אזורי. המטרה: הידוק שיתוף הפעולה וקידום נושאים ירוקים באזור השרון.

השבוע החליטו נציגי הירוקים בערים: הוד השרון, הרצליה, כפר סבא ורמת השרון, להקים פורום אזורי להידוק שיתוף הפעולה בין הערים בשרון בנושאים סביבתיים.
הפורום מורכב מחברי מועצה של מפלגת הירוקים בערי השרון המהווים גם יו"ר סניפי הירוקים בעריהם: אביאל אברמוביץ' – סגן ראש עיריית הוד השרון, דרור עזרא – חבר מועצת עיריית הרצליה, גיא בן גל – חבר מועצת עיריית כפר סבא, אורי לוין – חבר מועצת עיריית רמת השרון.
פגישה ראשונה של פורום הירוקים בשרון התכנסה השבוע בכפר סבא וחברי הפורום מתכוונים להתכנס אחת לחודש כדי להביא לקידום הטיפול בנושאים סביבתיים באזור השרון, כגון: טיפול בבעיות המים והביוב, זיהום קרקע, מחזור, שמירה על שטחים פתוחים, תחבורה. לטענתם בעיות הסביבה אינן נעצרות בגבולות שטח השיפוט של עיר, ולכן חשוב שהטיפול בהן יהיה בשיתוף פעולה אמיתי בין ערי השרון. בכוונתנו ולקדמם, אומרים חברי הפורום.

הציבור מוזמן לפנות לפורום הירוקים בשרון במייל הזה
hasharon@green-party.org.il

הפעולה הראשונה של פורום הירוקים בשרון היא פניה לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ובו קריאה להגדלת תקציב המשרד להגנת הסביבה ומינוי מיידי של השר המיועד להגנת הסביבה.

לצפיה מכתב לנתניהו לחצו כאן…