ארכיון הנושא 'סניפים'

"נצבע את הכנסת בירוק": רם פרייס ודרור עזרא מסתערים

יום שלישי, 18 לדצמבר 2012   מאת:

לא דופקים חשבון ליעל גרמן ומרים פיירברג, נשבעים להילחם בברוני ההון וישלחו לכלא את מי שיפגע בבעלי החיים. דרור עזרא ועו"ד רם פרייס-סיטון (כן, ההוא מ"האח הגדול"), מועמדי מפלגת הירוקים לכנסת, לא יתנו לאף אחד לפגוע בטבע. אם הם רק יצליחו להיבחר

צילום: אסף פרידמן

אם הכול ילך לפי התוכניות שלהם, והציבור הישראלי יצביע למען איכות הסביבה, יכהנו בכנסת שני תושבים מאזור השרון המועמדים מטעם מפלגת הירוקים. חבר מועצת עיריית הרצליה, דרור עזרא (39) ועו"ד רם פרייס-סיטון (28), יו"ר מפלגת הירוקים בנתניה, נבחרו לרשימות מועמדי המפלגה לכנסת. "אנחנו נצבע את הכנסת בירוק", הם מבטיחים.

"עוד כנער למדתי על בשרי שאסור לחכות שהמפגע הסביבתי יגיע לחצר האחורית שלך", מציג פרייס-סיטון את המניע להחלטתו להתמודד. "אנשים בדרך כלל לא חשים את זה, למרות שמה שנמצא ליד הבית זה הדבר הכי קריטי: מים ואוויר. הגיע הזמן לשנות את סדר העדיפויות הלאומי".

"צריך לזכור שישראל היא מדינה קטנה בשטחה וצפופה באוכלוסיה. הלחצים על השטחים הפתוחים הם אדירים, ואין שכבת הגנה עליהם. אין כיפת ברזל על השטחים הפתוחים, כי יש אינטרסים אדירים של כסף ונדל"ן, ומול זה אין שום כוח רציני", מוסיף עזרא. "אנחנו רואים בשני העשורים האחרונים שפיסה אחר פיסה, בעיקר באזור השרון, נגזלים והופכים לפיסת בטון ואספלט".

לכתבה המלאה בNRG לחצו כאן…

סיעת הירוקים בת"א נאבקת נגד המגדלים בככר המדינה

שבת, 01 לדצמבר 2012   מאת:

שתי החלטות שונות שהתקבלו השבוע בנוגע לבנייה בכיכר המדינה בתל אביב הביאו לשתי מסקנות הפוכות: בעלי הקרקע בטוחים שלאחר 70 שנה נסללה סוף-סוף הדרך להקמת רבי הקומות המיוחלים. סיעת הירוקים במועצה, שמתנגדת לבנייה, מאמינה כי היא תיקבר לעוד שנים רבות

בסיעת הירוקים טוענים כי התוכנית להקמת פרויקט היוקרה היא שערורייה. לדבריהם, היא צפויה לעלות לעירייה כ-240 מיליון שקל – 40 מיליון שקל עבור מימון הסטת הקרן וכ-200 מיליון שקל נוספים, על פי הערכות שהם מציגים, לכריית המנהרה מתחת לכיכר. "מה שהעירייה צריכה לספק לאזרחיה זה ביוב, מים וחינוך, ולא לשלם 40 מיליון שקל להסטת הקרן. זה סכום אסטרונומי. שיחכו עם הקרן. העירייה משלמת 40 מיליון שקל כדי שמישהו יוכל להתגורר בקומה 34. זו שערורייה", טוען להט.


הדמייה של הפרויקט

לכתבה בדה מרקר לחצו כאן…

התנגדות לכביש שינתק את עג'מי ביפו מן הים

יום חמישי, 29 לנובמבר 2012   מאת:

מפלגת הירוקים מתנגדת להקמת כביש בסמוך לחוף ביפו, כביש יחצה את שכונת המגורים עג׳מי יסכן את ילדיה ויהרוס את אופיה המיוחד.

להלן התנגדות של מכיאל רועה – חבר בהנהגת מפלגת הירוקים, אפשר להעתיק חלקים ממנה ולהשתמש בה להגשת התנגדות שלכם. צריך לצרף תצהיר של עו"ד

—————-
לכבוד הועדה המחוזית לתכנון ובניה-מחוז תל-אביב

דרך מנחם בגין 125

תל-אביב- יפו

הנדון: התנגדות לבקשה לשינוי תב"ע – תוכנית 2660 א בשכונת עג'מי ביפו.

ההתנגדות הינה עקרונית, ציבורית ואישית.

הנני מתגורר מזה 20 שנה בשכונה. כיהנתי 10 שנים כחבר מועצת העיר תל-אביב-יפו , כ- 9 שנים כחבר וועדת המשנה לתכנון ובנייה, מתוכם כ- 4 שנים כסגן ראש העירייה ויו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה.

בכל השנים הללו עסקתי בשיקום ופיתוח יפו. מכאן הידע וההבנה שרכשתי לתהליכים ולהשפעות המקומיות ולהרחבות של התוכנית 2660 א על עג'מי וסביבותיה.

כללי – התוכנית סותרת שני מרכיבי מדיניות של עיריית ת"א- יפו:

1 . את המדיניות התחבורתית המוצהרת של עיריית ת"א- יפו.

2 . השינוי המוצע מנוגד לעיקרי תוכנית 2660, התב"ע הראשית.

המשך »

הישג למפלגת הירוקים אושרה מדיניות עיבוי עירוני בת"א

יום רביעי, 07 לנובמבר 2012   מאת:

לאחר דיונים ממשוכים שהתארכו עד שעות הערב המאוחרות, אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בתל אביב אישרה את מדיניות התוכנית לחיזוק מבנים שתחול על כל העיר. מדובר במהפכה של ממש, היות והעירייה עשויה לאשר תוספת של 2.5 קומות לכל מבנה שיחוזק בכל העיר, גם באזורים שהוכרזו כאתרי מורשת לאומית.

"העיר תל אביב הולכת לקראת התחדשות עירונית וחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה", מסביר סגן ראש העיר יו"ר מפלגת הירוקים פאר ויסנר, שפעל בשנתיים האחרונות לקידום התוכנית, "הסרנו לפחות 90% מהמגבלות שהיו. מדובר בפריצת דרך של התחדשות העירונית, בשורה ליזמים ופריחה שעשויה להיות בתחום חיזוק המבנים והצפת העיר בדירות חדשות".

לכתבה הדה מרקר לחצו כאן…
לכתבה נוספת לחצו כאן…

תעלומה: הכתם הצהוב שהופיע בחופי הרצליה

יום רביעי, 13 ליוני 2012   מאת:

בגלל החורף ברוך הגשמים נצפה כתם צהוב וגדול בחוף אפולוניה. המקור: ככל הנראה פיצוץ במפעל תע"ש בשנות ה-90. המשרד להגנת הסביבה: החומר אינו מסוכן

את דרור עזרא, חבר מועצת עיריית הרצליה ואיש מפלגת הירוקים, זה לא מרגיע. "הבדיקה שבוצעה בעבר הייתה רק לחומר שיוצר את הצבע הצהוב, חומרים אחרים לא נבדקו ולכן קיים חשש כבד שיש חומר כאלו". לדבריו, במקום יש ריח כימי חריף. "

לכתב באתר NRG לחצו כאן…

הוגשה עתירה לבטל את איסור הצילום בישיבות מועצת העיר הרציה

יום רביעי, 28 למרץ 2012   מאת:

דרור עזרא חבר מועצת העיר הרצליה מסיעת הירוקים הגיש השבוע עתירה נגד ראש עיריית הרצליה יעל גרמן בשל החלטה לאסור צילום והקלטה של ישיבות מועצה עיר.
העתירה הוגשה לבית המשפט לעניינים מינהלים בת"א ע"י עו"ד שי גלילי, בנוסף לעתירה הוגשה בקשה לצו מניעה נגד ההחלטה.

דרור עזרא מוסר:"ההחלטה לאסור צילום ישיבות מועצה הינה החלטה שערורייתית ואנטי דמוקרטית מובהקת, ישיבות מועצה הן הזירה הציבורית המרכזית של העיר. לא יתכן שנבחרי הציבור יסתרו אותן וימנעו את צילומם, בכל העולם וגם בישראל ישיבות מועצה וישיבות ועדות שונות מצולמות הן ביזמות הרשות והן ע"י התושבים משום מה בעיריית הרצליה לא רוצים שתושבים יראו את פעילות המועצה זאת כאשר במקביל העירייה עצמו בולשת אחרי תושבי העיר במאות מצלמות ברחובות העיר ובחופי הים."

עוד מוסיף עזרא:" זו לא הפעם הראשונה שיעל גרמן משתמשת בשיטות של משטר פוטין כדי לפגוע במתנגדיה, אנו מקווים שבית המשפט ישים לזה סוף ויגן על חופש הביטוי כך שחברי המועצה מן האופוזיציה יוכלו לבצע את שליחותם הציבורית."

להלן העתירה

המשך »

הצעה לסדר – הפעלת הסעות בשבת

יום ראשון, 11 למרץ 2012   מאת:

רקע:
בעיר הרצליה, כמו בערים אחרות יש מגוון של שירותים עירוניים, חלק מאותם שירותים כמו הפארק, חופי הים, אירועי תרבות, וכדומה מחייבים שימוש בכלי תחבורה כדי להשתמש בהם.
בעוד שבימי חול שירותים אלו נגישים הן לתושבים אשר משתמשים ברכב פרטי, והן לתושבים אשר משתמשים בתחבורה ציבורית, בסופי שבוע שירותים אלו נגישים אך ורק למשתמשים ברכב פרטי.
עיריית הרצליה משקיעה עשרות מילוני שקלים בטיפוח ובהפעלת אתרים ואירועי פנאי, למרבה האבסורד דווקא בסופי שובע, שבה לרוב התושבים ישנם זמן לפעילות פנאי, נמנע מחלק מן התושבים להשתמש בשירותים אלו אך ורק בשל חוסר יכולת תחבורתית, ורבים מתושבים אלו מתמודדים עם קשיים כלכליים ופעילות הפנאי שהעירייה מפעילה הינם פעילות הפנאי המעטות שהם יכולים להרשות לעצמם, כמו חופי הים והפארק.
מלבד הערך החברתי החשוב הזה, להפעלת תחבורה ציבורית ישנה גם ערך סביבתי, להפחתת השימוש במכונית הפרטית, על כל מגרעותיה, זיהום אוויר, גודש, תאונות, מחסור בחנייה וכו.
בנוסף העיר הרצליה רואה עצמה כעיר תיירות, אבל התיירים שרובם לא משתמשים ברכב פרטי נאלצים להשתמש במוניות יקרות במקום תחבורה ציבורית זולה להנאות מאתרים השונים בעיר.

ביולי 2009 הציע הח"מ הצעה דומה להפעיל את מערכת ההסעות לפארק גם בסופי שבוע, הצעה זו נדחה בטענה המשונה של סכסכנות פוליטית.
בקיץ שעבר, העירייה הפעילה מערכת הסעות בימי שבת בין החניונים באזור התעשייה לחופים כדי להקל על תושבי הרצליה פיתוח שהתלוננו על בעיות חנייה וגודש.
למרבה הצער, הפתרון הזה הינו פתרון די עקום אשר מחייב את התושבים להשתמש ברכב פרטי כדי להגיע לאזור התעשייה ואז להשתמש בהסעות. ברור שמערכת הסעות הזו משמשת אך ורק בעלי רכב פרטי, והעניין לא מהווה שום פתרון לתושבים נטלו רכב הפרטי.

הצעתנו:
מועצת העיר הרצליה מחליטה שהחל מאפריל 2012 תרחיב את מערך הסעות חינם ברחבי העיר כך שיפעל ויסיע תושבים מן השכונות השונות אל הפארק וחופי הים בסופי שבוע.

בברכה,
דרור עזרא
חבר מועצת העיר הרצליה
יו"ר סיעת הירוקים

הישג למפלגת הירוקים בוטלה תחרות האופנועים בחופי ת"א

יום חמישי, 08 למרץ 2012   מאת:

עיריית תל אביב החליטה שלא לקיים בחופי העיר תחרות אופנועי שטח. מארגני התחרות: נקיים את התחרות בחוף אחר. מפלגת הירוקים: אסור בכלל לקיים תחרות רכיבה בחופים

צילום: דרור עזרא

במכתב שהעביר אז דרור עזרא, יו"ר מפלגת הירוקים בפועל, לעירייה נכתב: "האירוע כולל הכנסת עפר ממקורות זרים, יצירת גבעות מלאכותיות ועבודות הנדסיות אשר כולל שינוי התנהגותו הטבעית של החוף החולי – מדובר באירוע בלתי חוקי וראוי שיבוטל". במכתב ציין עזרא כי חוק איסור נהיגה בחופים אוסר נהיגה בחופים גם עם אופנועים.

מארגני האירוע לא מתרגשים מביטולו בתל אביב. בשיחה עם nrg מעריב הם אומרים כי "התחרות חוקית לחלוטין". לדבריהם, הביטול בתל אביב הוא פוליטי. "אנחנו מתכננים לערוך אותה בחוף אחר בארץ", אמרו, אך סירבו לציין באיזה חוף מדובר. "הם פשוט מתגרים בחוק ואני מקווה שכפי שהמשרד להגנת הסביבה היה תקיף במקרה הזה הם יהיו תקיפים בחופים אחרים", הגיב עזרא. לדבריו, דין כל חופי הארץ, כדין חופי תל אביב – באף חוף בישראל אסור לקיים תחרות רכיבה.

כתבה בNRG לחצו כאן…

השוק המשותף: פרויקט שוק בצלאל יוצא סוף סוף לדרך

יום רביעי, 29 לפברואר 2012   מאת:

אחרי הליך ממושך של התנגדויות, הנמכת הבניינים, כיווץ שטח הדירות והגדלת מספרן, קיבל סוף-סוף הפרויקט במתחם שוק בצלאל היתר לתחילת העבודות מנכ"לי החברות השותפות, רונן יפו מאלעד מגורים וחיים פייגלין מצמח המרמן, נזכרים ב-7 השנים הרעות

התנגדות שסגן ראש העירייה פאר ויסנר הגיש במאי 2010 עיכבה את התוכנית, ובאוגוסט 2010 החליטה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה לאשר תוכנית חדשה שהורידה את גובה הבניינים המתוכננים והקטינה את שטח הדירות. לפי התוכנית שאושרה קטן מספר הקומות בבניין ברחוב המכבי פינת בית לחם מ-16 ל-8 בלבד ובבניין ברחוב בית לחם מ-10 ל-9. התוכנית גם הגדילה את מספר יחידות הדיור מ-120 ל-160 וקבעה כי שליש מהדירות יהיו קטנות (60-50 מ"ר), שליש מהן בינוניות (70-65 מ"ר) ושליש מהן גדולות (80 מ"ר ויותר).

לכתבה בNRG לחצו כאן…

לכל הכתובות בנושא לחצו כאן…

"תוכנית גליל ים הופקדה מבלי שאושרה בוועדה המקומית"

יום שני, 20 לפברואר 2012   מאת:

כך טוענים חבר המועצה מסיעת הירוקים דרור עזרא ועו"ד רונן צ'יניאו ומשה לוי המייצגים תושבים שגרים סמוך לתוכנית; מבדיקת TheMarker עולה כי קיימים פערים משמעותיים בין התוכנית שאושרה בוועדה המקומית לזו במחוזית ועיקרם: פחות שטח ויותר דירות

"מדובר בשינויים מהותיים מכל הבחינות שכלל לא הוצגו בפני חברי הוועדה", אומר עזרא, "נעשתה שגיאה חמורה, שלא לומר רמיה, על כך שהוועדה המקומית הסתמכה על הגרסה הישנה שאושרה ב-2002 כדי לקדם אותה בוועדה המחוזית. כיום מדובר בשתי תוכניות שונות וכל המידע הזה הוסתר תוך הצגת מצגי שווא לחברי הוועדה והגשתה לוועדה המחוזית בחוסר סמכות".

למכתב המלא של דרור עזרא בנושא ליו"ר הועדה המחוזית לחצו כאן…

לכתבה בדה-מרקר לחצו כאן…