ארכיון עבור מאי, 2008

חשיפה: עיריית הרצליה מתכוונת לתת מתנה בשווי מאות מיליונים לנמרודי

יום רביעי, 28 למאי 2008   מאת:

כבר יותר משנתיים עיריית הרצליה מקדמת תוכנית חילופי שטחים בה מעורבת עיריית הרצליה וחברת הכשרת הישוב של עופר נמרודי(מבעלי מעריב).
חילופי השטחים הם בין מתחם שנמצא בבעלות הכשרת הישוב שנטען שמיועד למלון במבואה של חוף השרון בהרצליה, לבין מתחם של עיריית הרצליה שמשמש היום לחניון חוף זבולון אותו תעניק להכשרת הישוב שעתיד לבניית מתחם וילות ודירות יוקרתי ביותר. במרכז הרצליה פיתוח בקו ראשון לים.

אנו חושפים היום כי מתחם מלונאות זה של הכשרת הישוב (8.5 דונם) אינו יכול לשמש לבניית מלון, זאת לפי תוכנית מתאר ארצית לחופים(תמ"א 13) וכך כל הצדקה כביכול לעסקת חילופי השטחים הינה מפקפקת ביותר.

לפי בדיקה שעשינו בימים האחרונים, מתברר כי אכן יעוד המתחם זה שנמצא כיום כנראה בבעלות הכשרת הישוב קיימות זכויות למלון בהיקף 7000 מ' זאת מתוכנית משנת 1968.
אבל בשל העובדה שתמ"א 13 מסמנת את כל המתחם כשטח פתוח אין שום אפשר לבנות במקום מלון לפי התוכנית הקיימת. יתרה מזאת חצי מן המתחם מצוי ברצועת 100 המטרים האסורה לבניה ולכן ספק רב אם יש סיכוי לאשר תוכנית זו מחדש.

כך או כך על-פניו נראה כי עיריית הרצליה מחלצת ברכוש גדול, ששייך לתושבי הרצליה, את חברת הכשרת הישוב מעסקת נדל"ן כושלת במיוחד.

על-פי התוכנית (הר/2132) שנמצאת בימים אלו לפי אישור להפקדה במליאת הועדה המקומית, התמורה שעיריית הרצליה תעניק להכשרת הישוב היא מתחם חניון חוף זבולון, זאת כולל אפשרות לבניה של 11 וילות ובנוסף בניית קומפלקס מגורים יוקרתי בהיקף 7100 מ"ר בקו ראשון לים.

מדובר בזכיות בניה בשווי של מאות מיליוני שקלים!

כל זאת כאמור תמורת 8.5 דומם שממילא מסמנות בתמ"א 13 כשטח ציבורי.

חשוב להדגיש כי גם המתחם של חניון חוף הנכים בהרצליה עתיד להפוך בקרוב למתום מגורים יוקרתי של משפחת עופר, גם כאן על חשבון שטח ציבורי פתוח.

היום שלחנו מכתב מפורט לראש עיריית הרצליה יעל גרמן עם העתק למבקר המדינה בנושא, להלן חלקו האחרון של המכתב:

  • התוכנית הר/2132 ועסקת חילופי השטחים שבגינה הוכנה התוכנית לחלוטין אינה סבירה, מהווה גזל של שטחי ציבור נרחבים מתושבי הרצליה וכל זאת בתמורה לשטח שיש ספק רב לגבי הקיף זכויות הבניה בו אם אלו קיימות בכלל.
  • עיריית הרצליה אינה כספומט לבעלי הון ואסור לה לחלץ בעלי הון מעסקות נדל"ן כושלות.
  • שטח חניון חוף זבולון הינו שטח ציבורי חשוב ביותר לתושבי הרצליה ולכלל תושבי השרון, אסור לו שיהפוך בשום מקרה לשטח פרטי.
  • חשוב להדגיש אזור החוף אינו החצר הפרטית של תושבי הרצליה פיתוח והמגמה המסתמנת שיש העדפה ברורה לתושבי הרצליה פיתוח בקביעת האופק התכנוני של החוף הינו עוול חמור לשאר תשובי הרצליה ולשאר תשובי האזור.

מכל האמור לעיל עולה שאין שום הצדקה לתוכנית המוצעת, לא תכנונית, לא כספית ולא ציבורית ולכן יש לדחותה.

למכתב ששלחנו היום לחצו כאן…

להחלטת ועדת המשנה בהרצליה מנובמבר 2007 לחצו כאן..

שחקן החיזוק של מטה המאבק בחוף פלמחים

יום רביעי, 28 למאי 2008   מאת:

‬ממפלגת הירוקים נמסר בתגובה: "חקירת המבקר תעלה ממצאים שיחשפו את הקומבינה שבמסגרתה נחתמה העסקה וסוכם על המחיר הנמוך בעבורו נמכרה הקרקע. מינהל מקרקעי ישראל סיפסר במשאב טבע ציבורי עם אילי נדל"ן על גב הציבור. חקירת המבקר היא המפלט האחרון להצלת חוף הים‭."‬

 

לכתבה  המלאה לחצו  כאן

שמירה על רח' מקס נורדאו בנתניה

יום שלישי, 27 למאי 2008   מאת:

בנימיני פנה לנשיא המדינה בעניין הכוונה לבטל את רח' מקס נורדאו

 

מלבד פנייתו לנשיא המדינה, פנה ח"מ אדיר בנימיני גם ליו"ר הכנסת, יו"ר הסוכנות היהודית לא"י ולמספר חברי כנסת. פנייתו נולדה בעקבות הודעה אותה קיבלו דיירים ברח' מקס נורדאו בנתניה, בדבר כוונה להחליף את שם הרחוב שבו הם מתגוררים ולבטל אותו, לצורך החלפתו באישיות אחרת.

בנימיני, הזועם על הכוונה לפגוע באישיות ציונית כל כך חשובה, מאוכזב מאוד מעמיתיו למוצאת העיר, אשר אף אחד מהם טרם הרים קול זעקה והצטרף למאבק למיגור הצעה זו.

בנימיני: "זו דוגמא מצערת להתנוונות החמורה שאחזה גם בבני הדור השני והשלישי של הקמת המדינה. אני חש שעלי למלא את מצוותו של הלל הזקן 'במקום שאין אנשים, השתדל להיות איש'. הואיל ואני מוצא את עצמי מנהל את המאבק הזה בגפי, הרי שאין אלא להסיק את המסקנה ש'כיכר המועצה ריקה' ומורכבת מאישים שנטשו כנראה את ערכיהם הציוניים"

 

חבר מועצת עיריית נתניה ממפלגת הירוקים, אדיר בנימיני, פנה לנשיא מדינת ישראל, שמעון פרס, על מנת ליידע אותו בדבר ההצעה שעומדת על הפרק בעיריית נתניה, לבטל את הרחוב על שמו של ד"ר מקס נורדאו, שהיה אחד מראשי התנועה הציונית ויד ימינו של חוזה המדינה, ד"ר בנימין זאב הרצל.

 

במכתבו ציין בנימיני כי הנשיא פרס, אשר זכה להכיר מקרוב את אבות המייסדים של מדינתנו, וודאי מודע היטב עד כמה עצם הכוונה לפגוע באיש מופת כמו ד"ר מקס נורדאו, צריכה לעורר "רעד חלחלה, זעזוע, שאת נפש ומורת רוח רבה בכל נפש ישראלית וציונית יפה"!

 

מלבד מכתבו לנשיא המדינה, פנה בנימיני בנושא גם ליו"ר הכנסת, דליה איציק, ולחברי הכנסת, לימור לבנת, אריה אלדד, אופיר פז-פינס, גדעון סהר וכן לח"כ יואל חסון, אשר נבחר בקונגרס הציוני האחרון לתפקיד נשיא הקונגרס הציוני, מפעל אותו יסדו הרצל ונורדאו.  כמו כן, פנה בנימיני גם אל יו"ר הסוכנות היהודית לא"י ויו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, זאב ביילסקי, במטרה שהם כולם יפעילו את מלוא כובד משקלם כלפי ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג, על מנת שזו תגנוז את ההצעה.

 

במכתביו מדגיש בנימיני, בהתייחסו לספרו הנודע של נורדאו "התנוונות" כי "ההתנוונות והרדידות המוסרית-אינטלקטואלית-חברתית שרבים נוהגים לעסוק בה בקרבינו לאחרונה, לא באה לדעתי לידי ביטוי ברייטינג הגבוה לתוכנית כמו "הישרדות", אלא דווקא בהחלטה מעין זו, שנובעת לא רק מאובד ערכים אלא ככל הנראה גם מבורות, ואי הכרת האיש ופועלו ותרומתו למפעל הציוני. כשלעצמי אני סבור כי הכוונה לבצע את ההחלפה היא הביטוי להתנוונות האמיתית שננטעה בנו ודווקא בשנת ה-60 למדינה, שמקס נורדאו הקדיש את חייו להקמתה!"

 

בנוגע להתנהלותה של פיירברג מציין בנימיני במכתביו כי "נשגב מבינתו, כיצד נבחרת ציבור, כדוגמת ראש עיריית נתניה, אשר כור-מחצבתך האידיאולוגי נטוע ומיוסד באחת מהתנועות הציוניות הגדולות בתולדות עמנו, שמנהיגיה הגדולים, זאב ז'בוטינסקי ומנחם בגין, העריצו וכיבדו את הרצל ואת פועלו – תיתן את ידה לפגיעה כזו גדולה באחד מענקי התנועה הציונית!". יצוין בהקשר זה כי רק לאחרונה עם הודעתה על ריצתה העצמאית, הצהירה פיירברג על נאמנותה לערכי ז'בוטינסקי. בנימיני מדגיש שהצהרה זו אינה יכולה להתיישב עם התנהלותה של ראש העירייה בעניין זה.

 

 אדיר בנימיני (הירוקים): "זו דוגמא מצערת להתדרדרות הערכית החמורה שמצאה לה אחיזה גם בבני הדור השני והשלישי של אבות המדינה. אני חש אכזבה עצומה מראש העירייה מעמיתי למועצת העיר, שמיאנו עד כה מלהשמיע קול זעקה בעניין, עד שנוצר המצב שעלי למלא את מצוותו של הלל הזקן 'במקום שאין אנשים, השתדל להיות איש' (אבות ב', ו'). הואיל ואני מוצא את עצמי מנהל את המאבק הזה בגפי, הרי שאין אלא להסיק את המסקנה, בהשאלה משירה הנודע של נעמי שמר, כי 'כיכר המועצה ריקה' ומורכבת מאישים שנטשו או שכחו את ערכיהם הציוניים".

 

עוד ציין בנימיני כי בכוונתו לפעול במישור הציבורי כנגד ההחלטה, הצפויה להידון בקרוב הן בועדת שמות רחובות והן במועצת העיר. במכתבו לפיירברג כתב בנימיני כי "אתכבד להודיעך כי בכוונתי להצטרף לכל התקוממות ציבורית ומשפטית של תושבים באזור זה, כנגד הכוונה לשנות את שם הרחוב של אחד מגדולי האישים בתנועה הציונית, ולכש'אינתיפאדה זו' תפרוץ, בכוונתי להיות זה שיזרוק את האבן הראשונה למיגור החרפה הזאת! לצערי אין זו הפעם הראשונה (וחוששני שלא האחרונה!) שעלי לקרוא לך גברתי, בלי כעס, בקרירות אך באיתנות – שימי קץ להפקר!", מסכם בנימיני בתקיפות את מכתבו.

סקר הכל דיבורים – רשת ב- מפלגת הירוקים- 4 מנדטים

יום שני, 26 למאי 2008   מאת:

לכתבה  המלאה  לחצו כאן

יותר תקריות או יותר חומרים?

יום שני, 26 למאי 2008   מאת:

המשרד להגנת הסביבה מסכם את שנת 2007: עלייה במספר התקריות הקשורות בחומרים מסוכנים.

לכתבה  המלאה  לחצו כאן

מפלגת הירוקים: להסביר להורים איך לצמצם את נזקי הסביבה מל"ג בעומר

יום רביעי, 21 למאי 2008   מאת:

מידי שנה נמדדים בל"ג בעומר רמות חריגות של זיהום אוויר, מדורות החג גורמות לפליטת לחלקיקים נשימתיים, המסוכנים ביותר לבריאות האדם, בעיקר לזקנים וילדים קטנים. כמו כן נפלטים כמויות גדולות מאוד של פחמן דו חמצני, אחד הגורמים המרכזיים להתחממות כדור הארץ.

השבוע שלחה מזכ"ל מפלגת הירוקים הדס שכנאי מכתב לשרת החינוך יולי תמיר, זאת בבקשה לנקוט במבצע הסבר להורים לפני ל"ג בעומר.

במכתבה שכנאי כותבת:"אנו יודעים שהן בקרב ההורים והן בקרב הילדים קיימת מודעות רבה לענייני סביבה ולנושא ההתחממות הגלובלית בפרט.
עם זאת אם לא הופכים את המודעות הזו לפרטים והסברים ספציפיים, אזי לא עשינו כלום.
לכן, נבקש שיודפס ויועבר להורי הילידים בגנים ובתי הספר היסודיים דפי הסבר לגבי המלצות בקשר למדורות ל"ג בעומר זאת על מנת לצמצם את נזקי הסביבה שנגרמים מהם. כמו-כן לקיים מערך שיעור בנושא לילדים.
עיקר המלצותינו הן, לקיים מדורה בחבורה גדולה, להימנע ממדורה גדולה ולהדליק רק גזעים וקרשים מעץ מלא ללא צבע"
להלן המלצות המשרד להגנת הסביבה משנת 2007 משולבות בכמה המלצות נוספות שלנו:

  1. אין להשליך למדורה חומרי פלסטיק וניילונים – יש להימנע מלזרוק למדורה כוסות, צלחות וסכו"ם חד פעמי מפלסטיק וכלים מקלקר. שריפתם של חומרים אלה גורמת לפליטה של חומרים מסרטנים ובנוסף מלווה בריחות רעים.
  2. אין לשרוף תחליפי עץ מלא כמו מלמין, M.D.F ופורמייקה יש להימנע מתחליפי עץ מאחר ובתהליך ייצורם כולל ערבוב עם דבקים שונים הפולטים לאוויר בעת שריפתם חלקיקים המכילים חומרים מסוכנים ומלווה בריחות רעים.
  3. אין להשליך למדורה עצים צבועים בצבע או בלכה.
  4. אין להשליך למדורה חומרים מסוכנים – כגון אסבסט, מוצרי אלקטרוניקה, זכוכיות ואבנים. כל אלו עלולים להתפוצץ מחומה של האש ולהוות סכנה לחוגגים סביב המדורה.
  5. מומלץ לחגוג בחברותא – זאת על מנת ל"חסוך" זיהום אוויר, למשל מדורה משולבת של שתי כיתות.
  6. מומלץ להימנע ממדורת גדולות – מדורה בגובה התחליתי של מטר אחד היא בהחלט מספיקה
  7. מומלץ לא לשבת קרוב למדורה ולא בכוון שאליו פונה העשן, כדי להימנע משאיפה מיותרת של מזהמים.

ועוד המלצות כלליות למדורה ידידותית לסביבה:

  • בבחירת האתר להדלקת המדורה הקפידו על שטח נקי וחשוף: אין להדליק מדורה ביער, מתחת לעצים ולא סמוך לשדה קוצים העלול להתלקח. כמובן שגם מרחק בטחון משטח בנוי לא יזיק.
  • דאגו לתחום את המדורה בשורת אבנים שתגביל את התפשטות האש.
  • בתחילת הערב אפשר להסביר לילדים על נושא התחממות הגלובלית, ועל החשיבות הרבה להתנהג באופן שמפחית את זיהום האוויר.
  • לחוגגים בחוף הים: מדורה בחוף הים ניתן להבעיר אך ורק בתוך כלי קיבול, כגון חצי חבית או כל מיכל מתאים אחר. יש לדאוג לכיבוי מוחלט עם סיום המדורה ולהעברה למיכל אשפה. בזמן המדורה יש לדאוג שלא יתעופפו כלים חד פעמיים, שקיות פלסטיק, אריזות למיניהן ומפיות נייר אל החוף ואל הים. בחושך קשה יהיה לנקות את כל הפסולת שהתעופפה. יש לדאוג לאמצעים מספקים וחזקים לאיסוף הפסולת במהלך ועם סיום המדורה.
  • חשוב! הכינו מראש אמצעים לכיבוי אש: מקור מים, חול ולמי שיכול – מטף נייד עשוי תמיד להועיל.
  • עצים למדורה: הקפידו על שימוש בענפים יבשים בלבד, ללא עלוות ירק. עשו שימוש בפסולת עץ נקייה ממסמרים, ברגים ופלסטיק. הימנעו מכריתת עצים ושיחים. בסביבתכם ניתן למצוא מספיק ענפים יבשים ופסולת גזם שמותר לעשות בהם שימוש למדורה.
  • סוף טוב: בסיום הקומזיץ, הקפידו לוודא את כיבוייה המוחלט של המדורה. יש לכסות את הגחלים במים או חול. גחלים עלולים לשוב ולהתלקח לאחר לכתכם.
  • משאירים את השטח נקי: אוספים את כל השאריות משטח המדורה לתוך שקיות אשפה ומעבירים אותן למכולות האשפה הסמוכות.

יש לזכור כי רבבות מדורות ביום אחד הם מקור זיהום משמעותי ביותר, העשן וגזי החממה שנפלטים במהלך המדורה אינם "נעלמים" אלא מוספים עומס על המערכת האקולוגית הרגישה של כדור הארץ שממליא עמוסה.

למכתבה של הדס שכנאי לשרת החינוך לחצו כאן…

הרצליה מפחיתה את השימוש במפוחי עלים

יום רביעי, 21 למאי 2008   מאת:

בהמשך למגמה המסתמנת, גם עיריית הרצליה הודיעה כי תפחית באופן ניכר את השימוש במפוחי עלים, אם כי לא לגמרי. עובדי העירייה לא ינקו עוד במפוחים את הרחובות הפנימיים של העיר אלא רק את הצירים הראשיים; גם הגננים הפרטיים יוכלו להמשיך להרעיש ולהרחיף אבק

גם מפלגת "הירוקים" בהרצליה הפעילה לחץ על העירייה, ודרשה להפסיק את השימוש במפוחים בכל העיר, הן מטעמים של בריאות הציבור שסובל מזיהום אוויר והן מהטעם של סיכון עובדי העירייה המשתמשים במפוח.

לכתבה בYNET לחצו כאן…

מנגנון האכיפה הכושל של המשרד להגנת הסביבה

יום שלישי, 20 למאי 2008   מאת:

לא מטפלים בדו"חות, לא גובים קנסות, לא מגישים כתבי אישום ומאפשרים לתיקים להתיישן. מבקר המדינה מצא את מנגנוני האכיפה במשרד להגנת הסביבה במצב של חוסר תפקוד. עשרות מיליוני שקלים בקנסות יורדים לטימיון ובינתיים נשארת הסביבה מלוכלכת, הזיהום נפלט לאוויר וזורם למים. והעבריינים – הם חומקים מעונש

 לכתבה המלאה לחצו כאן

כשיבוא לתל אביב, לאל גור כבר יהיה מפתח

יום שלישי, 20 למאי 2008   מאת:

בפגישה בכנס בארה"ב העניק יו"ר מפלגת הירוקים לאל גור את מפתח העיר תל-אביב ואמר כי התרשם שהוא מגיע לארץ בשבוע הבא כדי לרתום את ישראל להוביל את המאבק בהתחממות כדור הארץ במזרח התיכון, הנשלט בידי מדינות הנפט

יו"ר מפלגת הירוקים פאר ויסנר ואל גור בפגישה בפילדלפיה בתחילת מאי

לכתבה המלאה לחצו כאן