ארכיון עבור ינואר, 2009

סקר עדכני בחדשות ערוץ 2: הירוקים עבורים את אחוז החסימה

יום שישי, 30 לינואר 2009   מאת:

12 יום לפני הבחירות, וזאת מפת המנדטים הנוכחית: הליכוד נשאר בראש עם 29 מנדטים, ירידה של מנדט אחד לעומת סקר שנערך בשבוע שעבר. קדימה מאבדת גובה ל-23 מנדטים, העבודה יורדת ל-13 מנדטים, ליברמן ממשיך להתחזק עם 16 מנדטים. וגם הפתעה: "הירוקים" עוברים את אחוז החסימה

לכתבה המלאה לחצו כאן…

בקרוב בתל-אביב? חנה וסל

יום חמישי, 29 לינואר 2009   מאת:

תוכנית שהוגשה לעירייה מציעה להפוך את החניונים בעיר לדו-תכליתיים, ולהקים בהם מגרשי כדורגל, כדורסל ועוד – שישמשו לחנייה ביום וייסגרו לכלי רכב בערב

"מדובר בתוכנית מצוינת, שמגדילה את היצע מגרשי הספורט בעיר, תוך שהיא משתמשת בשטחים קיימים", אומר יו"ר הירוקים, פאר ויסנר, שמקדם את התוכנית בעירייה. "לראות את החניונים הרבים בתל אביב ריקים ממכוניות במהלך שעות הערב, מבלי שנעשה בהם כל שימוש, זה ממש בזבוז. אני חושב שיש כאן הזדמנות מצויינת לשדרג את מערך הספורט והפנאי בעיר מבלי להשקיע הרבה כספים".

לכתבה בYNET לחצו כאן…

ירוקים מתמיד

יום רביעי, 28 לינואר 2009   מאת:

כבר שלושה שבועות שאני עוברת ממקום למקום, נפגשת עם אנשים, מתאמצת לשכנע בחשיבות המסר הירוק, מבקשת מכולם להצביע למפלגת הירוקים.
מוצאת את עצמי שוב ושוב נתקלת באותן אמירות: "זה לא הזמן", "ירוק, אבל לא עכשיו", "רק סיימנו מלחמה" (ומתי בדיוק אנחנו לא רק סיימנו מלחמה, או רק התחלנו מלחמה…), "חשוב מי ינהיג אותנו" (למלחמה הבאה…).

ההתלבטויות כנות ואמיתיות. וכך גם התשובות שלי. כשאני אומרת שמלחמות אינן תירוץ להזנחת הסביבה, אינן אליבי להתעלמות מהנזקים הסביבתיים ההולכים ומצטברים, אני באמת מאמינה בכך. כשאני אומרת שאנחנו נמצאים ממש על נקודת הקצה, שיש מפגעים שאם לא יטופלו מחר, מחרתיים כבר אי אפשר יהיה להשיב את הגלגל לאחור, אני מאמינה ויודעת שאכן כך הוא.
חוקרי נאס"א היו אלו שקבעו שאם תוך עשר שנים לא יטפל העולם בהתחממות כדור הארץ, כל מה שיעשה אחר כך, יהיה מיותר. וכך בהיבט העולמי, וכך כאן אצלנו בבית, מחוץ לחלון חדר הילדים שלכם. כשאני אומרת שבמאבק הזה יש בשורה גדולה, יש המון תקווה, שיש מה לעשות ואפשר לעשות. אני מאמינה בזה.

אנשים אומרים לי, אז למה לא הצטרפתם למפלגה גדולה, לכאלו שגם להן יש סדר יום ירוק. בגלל הניסיון, אני אומרת. הניסיון המצטבר בעולם כולו. בכל העולם המערבי יש מפלגות ירוקות בפרלמנטים.
בכל העולם המערבי הן קמו משום שהירוקים הבינו שמפלגות סופרמרקט גדולות, בסופו של דבר לא תוכלנה, עם כל הרצון הטוב, להתמסר לנושא כמו שתעשה את זה מפלגה ירוקה שזו תכלית קיומה. זה עצוב, אבל זו העובדה.

ולמה התפצלתם, אומרים לי. זו אכן שאלה טובה שאין לי ולא יכולה להיות לי תשובה טובה לה.
ובכל זאת: זה קרה כי זה בד.נ.א של הפוליטיקה הישראלית, ולא רק הישראלית. כי זה קרה וקורה בשמאל הישראלי, בימין הישראלי, וגם אצל הירוקים. הבית היהודי והאיחוד הלאומי לא יכלו ללכת יחד? יכלו. אבל לעיתים האידיאולוגיה ניגפת בפני הכיסאולוגיה. ז
ה חבל, אבל זה לא שיקול בשאלה אם לבחור בנו או לא. עוד לא נבחרתם וכבר אתם רבים, כתבה לי מישהי. נכון. אבל צריך לקוות לטוב, להאמין במסר, לזכור שהנטייה האמבית הזו אינה מלמדת על הרעיון. שהיא באמת תכונה מושרשת בהוויה הפוליטית. וכאמור, לא מחלה ירוקה.

ואני רוצה לסיים בשני קטעים שקיבלתי במהלך השבועות האחרונים. שני קטעים שמתוכם עולה קול בהיר וברור, שגם ההמולה הגדולה, קולות הירי בדרום, והרעש מחריש האוזניים של מערכת הבחירות הזו, אינו יכול להם.

הקטע הראשון לקוח מתוך הספר "הארגון הלומד" של פיטר סנג'י. בפרק האחרון הוא מצטט את האסטרונאוט רסטי שהיה בצוות אפולו 9 ב – 1969, שבחנה את התא שעתיד לנחות על הירח.

"כשאתה מסתכל למטה", כתב רסטי "אתה לא יכול להעלות על דעתך כמה גבולות חצית פעם אחר פעם אחר פעם, אתה אפילו לא רואה אותם…אבל אתה יודע שיש שם מאות אנשים שהורגים זה את זה בגלל איזה קו דמיוני שאינך יכול לראות.. מהמקום שבו אתה צופה, כדור הארץ הוא קטן ושביר, נקודה כל כך יקרה ביקום, שאפשר להסתיר אותה באגודל. ואתה תופס שעל הנקודה הזו נמצאים כל מה שחשוב ויקר לך בעולם. ההיסטוריה והמוזיקה, השירה והאמנות, המלחמה והמוות, הלידה והאהבה, הדמעות והשמחה… ואין שום גבולות".

והדברים האלה מתחברים לסרט לא קצר, לא קל, שמדבר על תהליכי ההרס שאותו כדור קטן ושביר עובר. איך הצלחנו לנצל, עד היום, שליש המשאבים העולמיים העומדים לרשותנו, לייצר ולהפיץ מאה אלף סוגים שונים של כימיקלים רעילים, לכרות בכל דקה אלפיים עיצים. לגדוע, אם לומר זאת באופן ציורי, את הענף שעליו אנחנו יושבים. ולא רק אנחנו, כל החי והצומח על פני הכדור הזה. ובסוף הסרט, כמו בסוף הספר, עולה הקול הבא, שיש בו תקווה גדול, ואמונה בכוחותינו, אם רק נקשיב. הקול שאומר שזה בידיים שלנו. שכן, למרות שנדמה שאנחנו רק בורג קטן במערכת, יש גם לנו כוח להשפיע. והכוח הזה הוא יקר, וחשוב וצריך לנצל אותו. הסתכלו סביב, אומר הסרט, תהיו מעורבים. דברו עם אנשים על כך, עשו שקולכם ישמע.

זה אולי לא משרת את בעלי ההון, את סוכני הצריכה, את מי שמרוויח מההרס הזה מיליארדים, אבל זה משרת אותנו, ואת ילדינו ואת ילדי ילדינו. הכוח להשפיע, קוראים לזה. לבחור נכון. לא להיסחף אחר הסיסמאות שדוחסים לנו למוח יום אחר יום, שנה אחר שנה, שקודם הביטחון (איזה ביטחון בדיוק???) ואחר כך כל השאר.

אני מאמינה שזה באמת, כמו שנאמר בסרט, כמו שעולה מתוך הספר, זה באמת בידיים שלנו.

עשו שהקול הזה, הקול הירוק, ישמע.

בברכה, אריאלה רינגל הופמן, מקום 3 ברשימת מפלגת הירוקים לכנסת.

נ.ב. אשמח כמובן אם תפיצו את המכתב הזה, ותעבירו אותו הלאה לחברים שלכם, לחברים של החברים שלכם….

בחירה ירוקה: לשפר את התחבורה הציבורית

יום רביעי, 28 לינואר 2009   מאת:

בדקנו איך יטפלו המפלגות הירוקות בנושא התחבורה הציבורית. במרצ יעודדו שימוש באופניים, הירוקים יפעלו למתן הטבות מס לעובדים שלא ישתמשו ברכב ובתנועה הירוקה מימד לא מאמינים בסלילת כבישים. מדור יומי חדש לקראת הבחירות-על מצע ירוק

לכתבה בNRG לחצו כאן…

קדימה והירוקים חתמו על הסכם עודפים

יום שלישי, 27 לינואר 2009   מאת:

מפלגת קדימה ומפלגת הירוקים חתמו היום (יום ג' 27.1.2009) על הסכם עודפים לקראת הבחירות לכנסת ה-18. על הסכם העודפים חתמו יושב ראש מפלגת הירוקים פאר ויסנר ויושב ראש סיעת קדימה בכנסת, יואל חסון.

img_3768_

יו"ר סיעת קדימה, ח"כ יואל חסון: "שיתוף הפעולה עם הירוקים מתאים ונכון לתפיסת עולמה של קדימה. בעקבות הקרב הצמוד שיש במערכת הבחירות הנוכחית כל מנדט בין המפלגות יכול להיות בעל משמעות רבה ולכן היה חשוב לנו לחתום על הסכם עם מפלגה שקרובה אלינו בעמדותיה ויכולה לשתף איתנו פעולה בעתיד בממשלתה של ציפי בני".

יו"ר מפלגת הירוקים פאר ויסנר: "הסכם העודפים עם קדימה הוא הוכחה שקדימה מאמינה שמקומה של מפלגת הירוקים הוא בכנסת. הנושא הסביבתי נמצא בכל העולם בראש סדר היום ואסור שנושאי הביטחון יסיתו את הנושאים הסביבתיים חברתיים הצידה. מפלגת הירוקים נמצאת בכל העולם בפרלמנט והגיע הזמן שגם בישראל מפלגת הירוקים תהיה בכנסת".

פנייה למזוז פתח בחקירה נגד אגן כימיקאלים

יום שני, 26 לינואר 2009   מאת:

רכז תחום ים וחופים במפלגת הירוקים דרור עזרא פנה השבוע ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז בדרישה לפתוח בחקירה לאור הממצאים החמורים שעלו בתחקיר ידיעות אחרונות.

==============
לכבוד:
מר מני מזוז
היועץ המשפטי לממשלה

שלום רב,

הנדון: העברת חקירת אגן כימיקאלים לפרקליטות ולמשטרה

בסוף השבוע האחרון התפרסם תחקיר של עמיר בן-דוד בעיתון ידיעות האחרונות, מן התחקיר עולה תמונה מבהילה. מחד התנהלות רשלנית לכאורה של מנהלי ובעלי החברה ומאידך התנהלות סלחנית ותמוהה של המשרד להגנת הסביבה.

בין השאר, נכתב בכתבה כי לפני חודשיים ביצעו פקחי המשרד להגנת הסביבה ביקור פתע במפעל באשדוד ונמצאו בו ממצאים חמורים ביותר. בכתבה מיוחסת לאנשי המשרד להגנת הסביבה ההתבטאות הבאה: "דרך שבה הוחזקו חומרים מסוכנים עלולה הייתה להפוך תקלה לתגובת שרשרת".
ראוי להדגיש שאנשי המשרד להגנת הסביבה אינם פרשנים, מתפקדים למנוע את הסיכונים שהתגלו ולהעניש את העבריינים.

בכתבה עוד נחשף על קיימו של צינור ישן, רעוע ודולף בין מפעל החברה בבאר-שבע לרמת חובב שבמשרד להגנת הסביבה מתמהמהים לסגור אותו.

מן הכתבה עולה תחושה קשה ביותר כי קו סלחני זה של המשרד להגנת הסביבה נובע מהפעלת לחצים פוליטיים על אנשי המקצוע במשרד להגנת הסביבה.

בכל מדינה מערבית מתוקנת ממצאים חמורים ומתקנים רעועים כפי שנחשפו היו מביאים לסגירה מיידית של המפעל. משום מה ובאופן תמוהה מפעלים אלו ומתקנים אלו ממשכים לפעול ולהוות סכנה ממשית ומיידית לעובדי המפעל, לאנשים שגרים בקרבת מקום ולסביבה.

לאור הדברים החמורים שנחשפו בתחקיר ידיעות אחרונות, נבקשך להורות למשרד להגנת הסביבה להעביר את החקירה לפרקליטות המדינה ולמשטרה, ולהורת על מניעת התערבותו של השר להגנת הסביבה בחקירה.

כמו-כך נבקשך לבחון אם יש הצדקה להוצאת צו סגירה מינהלי למפעלים או המתקנים לאור הממציאים שבידי המשרד להגנת הסביבה המעידים על סכנה מיידית.

בברכה,
דרור עזרא
רכז תחום ים וחופים ורכז פורום השרון

אדם טבע ודין, חופש הביטוי, והכת הסהרורית

יום שני, 26 לינואר 2009   מאת:

האנשים באגודת אדם טבע ודין הם ללא ספק העלית של "לחומי" הסביבה בישראל, באדם טבע ודין יש כמה וכמה אנשים שאני מאוד מעריך, ואפילו הם ייצגו אותי בלא מעט מקרים. כל זה לא מונע מהם לצאת לפעמים ביציאות מביכות, כמו זו של אתמול.

אתמול קיבלנו מכתב מאחד מעורכי הדין של אדם טבע ודין שמורה לנו לא להזכיר את אדם טבע ודין באף פרסום באתר אינטרנט של הירוקים.
אני נמצא הרבה שנים בעשייה הציבורית, אני לא זוכר שאי-פעם קיבלתי דרישה מגוחכת כזו, והעצוב מכל שדרישה זו באה מארגון שאני משתף איתו פעולה באופן הדוק, וכמעט יומיומי.

אני תוהה מה המשמעות של האיסור הזה שאדם טבע ודין רוצים לכפות על מפלגת הירוקים?
האם אנשי אדם טבע ודין שכחו מה המשמעות של חופש הביטוי?
האם באחת שכחו אנשי אדם טבע ודין את העבודה הקשה שהשקענו אני וחבריי בשיתוף פעולה איתם למען הסביבה?
האם באמת יש באדם טבע ודין אנשים שחושבים שאפשר לשכתב את ההיסטוריה?
האם חושבים אנשי אדם טבע ודין שאפשר לקדם דברים ולשנות תפיסת עולם ללא פוליטיקה?
והכי חמור האם חושבים אנשי אדם טבע ודין שעיסוק בפוליטיקה הוא טמאה, ואין להיות מקושר אליו?

לצערי אנשי אדם טבע ודין לא חשבו הרבה לפני שהם שלחו את המכתב הזה, המכתב הזה משמועתו גט כריתות שלהם מן הפוליטיקה. אם מפלגה פוליטית ששיתפה הרבה שנים פעולה עם אדם טבע ודין לא יכולה להזכיר את אדם טבע ודין, למה שהמפלגה הזאת תשתף פעולה בעתיד עם אדם טבע ודין? או למה שמפלגה אחרת תשתף פעולה איתם בעתיד?

רק לסבר את האוזן, כבר ארבע שנים שבאתר שלנו יש לינקים לאתרי הארוגונים הירוקים כמעט בכל דף באתר, באתר שלנו יש עשרות כתבות שמסקרות את הפעילות שלנו שעשינו במשתף ובמקביל לאדם טבע ודין.
אני מסרב לקבל את הסיפא של המכתב המיותר הזה, שאומר שבשל העובדה שאני מזוהה פוליטית אני טמא או מזוהם באיזה שהיא דרך. לדעתי מי שחושב שאפשר להביא לשינוי אמיתי ללא פוליטיקה הוא עצמו לוקה בחשיבה מזוהמת ושגויה.

הכת הסהרורית
אני לא תמים ברור לי לחלוטין מהיכן יצא המכתב הזה, הוא המשך לפסיכוזה שאחזה בארגוני הסביבה בחודשים האחרונים.
הפסיכוזה הזו היא תוצאה של הקמתה של כת סהרורית שמובלים ערן בנימיני ופרופ' אלון טל, הכת הזו כמו ספות טורנאדו מרחוק ניראת מרשימה אבל שמתקרבים אליה רואים שמדובר במערבולת שחורה שמביאה רק הרס.
כמו כל כת גם בכת הזו מנהגי הכת משחקים במאמיניהם השוטים כאילו היו פלסטלינה, יום אחד ממלכים מנהיגי הכת גורו חדש, ואנשי הכת גדולים כקטנים אומרים אמן ונוהים אחר הגורו החדש. יום אחר מנהיגי הכת מסמנים איוב ומאומני הכת השוטים מיד פתוחים במסע השמצה שיקרי, מכעור ונקלה. מנהיגי הכת לא בוחלים ועושים מעשים חמורים ביותר פוגעים באנשים טובים, מסכסכים בין חברים ועוד שורה של מעשים פשוט מחרדים גם ברמה של פוליטיקאים ותיקים.
הכת הזו ואנשי הכת הזו לא באמת מעניינים אותי, ואני כותב את הדברים האלו לא על-מנת להתריס מולם אלא להזהיר את האנשים בארוגנים הירוקים מפי ההשלכות הצפויות. השם הטוב שהארגונים האלו יצרו נמצא בסכנה וזאת בשל גחמות אישיות של אותם שני אנשים.

אני יודע שאנשים בארגונים הירוקים אחוזי פחד מן הכת הזו, אנשים לא רוצים להיות קשורים בשום דרך לאויבי הכת שמא מאמיני הכת יתנפלו גם עליהם בחמת זעם.
לצערי הרב, אני רואה את סופת הטורנאדו הזו חולפת על פני כל הארוגונים הירוקים וזרעת הרס שייקח שנים רבות לתקן. לצערי החיידק הפוליטי שאחז בחלק מאנשי הסביבה הוא חיידק טורף.
לאנשים האלו אין מושג ירוק מהי היא פוליטיקה, במקום לשתף פעולה עם פוליטיקאים שקרובים לדעתם הם משמיצים אותם ובעצם משמיצים את עצמם, ולא רק את עצמם אלא את כל חבריהם שקושרים לנושא.
מי שחושב שהציבור שנחשף לרעל וארס שאנשי הכת הזו מנסים לזרוע יתפוגג לאחר הבחירות טועה, ארומת הרעל וארס תישאר ותחתים את כל אלו הקשורים לנושא גם אנשים טובים ותמים בארגונים הירוקים.

מפלגת הירוקים לא מתקפלת ולא מפחדת, לא מבעלי ההון, לא מברוני הנדל"ן וגם לא מגורמים מסוימים בארגוני הסביבה.

למכתב שקיבלנו בהשמטת שם עו"ד ששלח אותו כאן.

נושאים עיניים בתקווה

שבת, 24 לינואר 2009   מאת:

"בנגב יבחן כושר היצירה והעוז החלוצי של ישראל – ומבחן זה יהיה גורלי. בנגב יבחן כושר המדע והמחקר היהודי ועל אנשי המדע והמחקר שלנו שומה להתרכז בשדות מחקר חדשים שלעמי הצפון לא היה בהם צורך: המחקר להמתקת מי-הים בתהליכים זולים, לניצול אנרגיה שמשית המרובה בארצנו, ובייחוד בנגב, יותר מכל מדינות אירופה. לניצול כוח הרוחות לייצור כוח חשמלי, למניעת בזבוז מי הגשמים המועטים הזורמים לשווא לים התיכון ולים המלח".
דוד בן גוריון שדה בוקר 1955

את החזון הזה של דוד בן גוריון מצפה העולם שיגשים נשיא ארה"ב הטרי אובמה . הציפיות מהנשיא השחור הראשון בבית הלבן הן רבות בתחומים מדיניים ובתחומים כלכליים , אבל בעיקר הציפייה מאובמה נשיאה הטרי של ארה"ב היא שידאג לשיווין זכויות וישים על ראש סדר היום את הנושאים האזרחיים , החברתיים והסביבתיים שלהם יש השפעה ישירה גם על תחום הכלכלה.

אובמה חייב כבר בתחילת הקדנציה, כפי שכבר הצהיר בעבר כי בכוונתו לעשות, לקדם את נושא האנרגיה הירוקה , תוך הפניית משאבים ותקציבים לכך והשקעה בטכנולוגיות אשר חוסכות אנרגיה ובמקביל מפחיתות זיהום .
על אובמה לקדם מעבר של תעשיית הרכב בארה"ב לתעשיית רכב ירוקה – מכוניות היברידיות . ולהביא את החברה האמריקאית לצמצום השימוש במשאבי הטבע תוך פגיעה בסביבה.

הנשיא אובמה מגיע אחרי שמונה שנים שחורות , תרתי משמע בניצוחו של הנשיא בוש , מבחינת הדאגה לסביבה . ממשלו של בוש דאג בין השאר להקל על גופים מזהמים בארה"ב , לתמוך בשימוש בפחם בהפעלתן של תחנות כח ועוד. אל גור סגן נשיא ארה"ב כבר הצביע על "האמת המטרידה" של הבעיות הסביבתיות הסובבות את העולם כולו וגם את ארה"ב ,ובכך בעצם כבר הכשיר במידה מסוימת את הקרקע לאובמה . היום נשיא ארה"ב אשר יטפל בנושאים סביבתיים ויתמודד מול האתגרים והבעיות , לא ייתפס כנשיא הזוי , אלא נהפכו יהיה נשיא אשר יחזק את התמיכה בו בארצו ובעולם כולו .

אם הנשיא הטרי אובמה רוצה לפחות בתחילת דרכו לחבק סביבו את תושבי ארצות הברית בפרט ואת העולם כולו בכלל , עליו לעשות מעשה מיד עם תחילת כהונתו למען כדור הארץ הזה , מעשה אחד מתוך שורה ששל דברים שבכוונתו לעשות במהלך הקדנציה ולאותת בכך על דרכו . צעד שכזה יסחוף אחריו העולם כולו וידגיש כמה מטרידה האמת וכמה אנחנו חייבים לעשות שינוי כדי שיהיה לנו ולדורות הבאים איפה לחיות בעולם הזה.

דר' רפי קישון למען בעלי החיים

שבת, 24 לינואר 2009   מאת:

הירוקים מציגים את התוכנית שמונת הנקודות למען בעלי החיים. עיקרי התוכנית הם העברת הטיפול בנושא בעלי החיים ממשרד החקלאות למשרד להגנת הסביבה והגברת האכיפה בנושא.

דר' רפי קישון מספר 4 ברשימת הירוקים לכנסת מוסר:" ישנה טענה דיי מבוססת שהאדם הוא בעצם עוד חיה אחת מני רבות. אמנם מתוחכם מאוד אומנם בעל שליטה מדהימה בכלים ומכשירים שעשו אותו לחזקה שבין החיות על כדור הארץ, אבל עדיין חלק מההרמוניה של הטבע שמסביב. כל פגיעה מהותית בסביבה הטבעית תפגע גם באדם.
בזכות כוחו הרב הצליח האדם להיות הגורם השליט והדומיננטי על פני כדור הארץ : בכוחו בונה- ובכוחו מחריב. אנו במפלגת הירוקים רוצים לנצל את כוחו וחכמתו של האדם כדי לבנות ולא להרוס."

עוד מוסיף דר' קישון:"מפלגת הירוקים תפעל בכנסת ליישום תוכנית הירוקים למען בעלי-החיים"

להלן ראשי פרקים של התוכנית:
1. העברת הטיפול בענייני בעלי החיים ממשרד החקלאות למשרד הגנת הסביבה
2. הרחבת מבצעי העיקורים והסירוסים של חתולי רחוב לפריסה כלל ארצית כולל תקציב מיוחד לנושא זה
3. משמר אזרחי, בתמיכת משרד הפנים, שיעסוק בבעלי חיים:מניעת התעללות ואכיפה.
4. יוזמה לקביעת יום זכויות בעלי החיים שנתי
5. החזקת סוסים וחמורים – פיקוח ורישוי
6. קידום חוק מניעת ניסויים בבעלי חיים
7. הקמת תחנת חינוך ארצית שתעסוק בכל נושאים הקשורים בבעלי חיים
8. איסור יבוא ייצור ומכירת פרוות בעלי חיים

לתוכנית המלאה ותמיכה בה לחצו כאן…