ארכיון הנושא 'הודעות לתקשורת'

מפלגת הירוקים הגישה ערר לוועדה המחוזית נגד כוונת עיריית הרצליה לבנות קיר על חוף אפולוניה

יום שני, 07 לינואר 2008   מאת:

מפלגת הירוקים הגישה ערר לוועדה המחוזית לתכנון ובניה ת"א על החלטתה של הועדה המקומית הרצליה לאשר בניית קיר ים הבנוי מאבנים על חוף אפולוניה.
הקיר צפוי לכסות כליל קטע חוף באורך 300 מ' מתחת למבצר הצלבני אפולוניה, הקיר המתוכנן הוא דו שכבתי, זאת מתוך הנחה שקיר זה "יגן" על מצוק הכרכור וימנע מפולות.

לטענת מפלגת הירוקים, באמצעות עו"ד אריאל יונגר ממשרד יונגר, ארביב ושות' החלטת הועדה המקומית אשר התירה את בניית קיר הים על חוף אפולוניה המוגדר שמורת חוף הינה בניגוד לתמ"א 13, תוכנית מתאר לחופים. לטענת הירוקים בתמ"א 13 יש איסור גורף על בנייה בשמורת חוף כמו אפולוניה, המחייבת הכנת תוכנית מיוחדת אפילו לשם הזזת סלעים.

צילום ועיבוד:דרור עזרא
חוף אפולוניה לאחר בניית הקיר, הדמיה (מתוך מצגת)

במפלגת הירוקים טוענים כי העירייה בהחלטתה זו בחרה לעקוף הליכי תכנון חשובים ומהותיים, כמו בחינת חלופות פחות הרסניות והכנת תסקיר השפעה על הסביבה.
עוד טוענים הירוקים, כי במקום מתקיימת מערכת אקולוגית ימית עשירה ומגוונת, אשר עצם כניסת הכלים הכבדים והקמת סוללות הסלעים יגרמו נזק אקולוגי קשה וזאת בנוסף לנזק הנופי בלתי הפיך.

במפלגת הירוקים מציינים, כי מתכנן הפרויקט לאונרדו שטדלר טען בפני הועדה כי קיר הים לא ימנע מפולות ויהיה מסוכן למעבר אנשים.

מגיש הערר יואל חדידה רכז תחום שמירת הטבע במפלגה הירוקים מוסר: "מדובר בתוכנית לחיסול אחד החופים היפים ומיוחדים בישראל במסווה של "פתרון חירום" תוך רמיסת כל הליך תיכנוני תקין. לצערנו, כל רעיון לחלופה תומכת סביבה ולא הרסנית נדחתה ע"י ראש עיריית הרצליה יעל גרמן.
הירוקים, מצדדים בהכנת תוכנית כוללת ואינטגרטיבית לטיפול בכל חופי הרצליה, אשר ניזוקו קשות מבניית המרינה ושוברי הגלים מצפון למרינה."

לקראית כתב הערר המלא לחצו כאן…

מפלגת הירוקים הגישה ערר לוועדה המחוזית נגד כוונת עיריית הרצליה להקים מגדל של 22 מ' בטיילת

יום שני, 31 לדצמבר 2007   מאת:

דרור עזרא, רכז תחום ים וחופים במפלגת הירוקים, הגיש היום ערר לוועדה המחוזית לתכנון ובניה על החלטתה של הוועדה המקומית הרצליה לאשר בנייה של מבנים שונים בטיילת, המתוכננת להיבנות לאורך חוף הים בעיר.
במסגרת הבנייה הצפויה, מתכננת עיריית הרצליה להקים מבנה בגובה של 22 מטר, אשר ישמש כמגדל מעלית, לצורך שינוע מהמצוק אל חוף הים. בנוסף, מתכננת העירייה להקים גשר מעל שפך נחל גלילות.

הדמייה מתוך תוכנית הטיילת

לטענת הירוקים, באמצעות עו"ד רמי לנדא ממשרד עו"ד איתן לירז ושות', החלטת הוועדה המקומית, המתירה הקמה של מבנים בתחום של 100 מ"ר מקו המים, האסורים בבנייה, נעשתה בניגוד לשימושים המותרים בתמ"א 13 (תוכנית המתאר של החופים), בהתבסס על תוכנית עתיקה ובלתי רלוונטית שהתקבלה בשנת 1961, ומבלי לשקול את השינויים החריפים שבוצעו בחוף הים של הרצליה כתוצאה מהקמתה של המרינה.
זאת, תוך זירוז מלאכותי של האישור והבנייה, שמקורם ברצונה של ראש העירייה יעל גרמן, לקדם את תוכנית הקמת הטיילת, במנותק מיתר מרכיבי הפיתוח של איזור חוף הים. לטענת הירוקים, משמעותה של ביצוע התוכנית היא סיכול המתווה לשיקום חוף הרצליה.

דרור עזרא רכז תחום ים וחופים במפלגת הירוקים מוסר: "אין לנו בעיה עם הרצון להקים טיילת בחופי הרצליה, הבעיה היא עם הטיילת שאושרה ע"י הועדה מקומית שכוללת כמה מבנים קבע מיותרים ומונומנט גרנדיוזי בדמות מגדל מעלית על החוף בגובה של בניין בן 7 קומת. לצערנו תוכנית הטיילת קודמה ע"י העירייה באופן מזורז ובצורה בלתי תקינה תוך סתירה מתמ"א 13 ומחוק שמירת הסביבה החופית, אנו מקווים שועדת הערר תתקן את הכשלים הרבים שגילנו בהתנהלות עיריית הרצליה."

לכתב הערר המלא לחצו כאן…

רכבים היברידים לצמצום זיהום האוויר וההתחממות הגלובלית

יום ראשון, 16 לדצמבר 2007   מאת:

הצעה לצמצום זיהום האוויר בעיר ת"א שהגיש סגן ראש העיר ת"א ויו"ר מפלגת הירוקים פאר ויסנר לעיריית ת"א. 
העירייה קיבלה עקרונית את התוכנית, ובקרוב יחלו ליישם אותה.

רקע:

כלי רכב היברידיים מצוידים בשני מנועים: מנוע שריפה פנימית רגיל ומנוע חשמלי. המנוע החשמלי מופעל באמצעות מצברים הנטענים מאנרגית הבלימה של הרכב וממנוע השריפה בעת נסיעה שאינה דורשת מאמץ. בעצירה מדומם מנוע השריפה ובתחילת נסיעה מופעל המנוע החשמלי בלבד. באופן כללי אינן פולטות גזים דרך האגזוז כאשר הן נעות במהירות הנמוכה מ 40-30 קמ"ש. בזמן של נסיעה מהירה מנוע הדלק נכנס לפעולה, ופעולתם המשולבת של שני המנועים מסייעת אף היא לצריכת דלק מאוד נמוכה. תכונות הרכב ההיברידי גורמות לחסכון ניכר בצריכת דלק של עד 60% ולצמצום פליטות מזהמים ב 30% עד 50% לעומת רכבים בעלי מנוע בנזין בגודל דומה.

יתרונותיו של הרכב ההיברידי מתעצמות בעיקר בנסיעה בעיר הפקוקה, בעמידה ממושכת ברמזורים ובעת המתנה בשל העובדה שמנוע השריפה כובה בזמן נסיעה איטית ובעמידה ואז הרכב אינו פולט כלל מזהמים לאוויר ולאטמוספירה. תכונה זו חשובה מאד לתושבי העיר בעיקר תינוקות בעגלה ילדים וקשישים אשר חשופים למזהמים הנפלטים מאגזוז כלי רכב בעיקר בצמתים כאשר הרכבים עומדים ברמזור או בפקק והאדם ממתין לחצות את הכביש או ברחבות פקוקים (אבן גבירול, נמיר, המסגר, הרצל, ירושלים, השלום וכד') בהם הדיירים והולכי הרגל סובלים מזיהום אוויר יום יומי מכלי הרכב.

יתרון נוסף הוא הפחתה במפלס הרעש מאחר וכאשר מנוע החשמל בלבד נמצא בפעולה הרכב לא פולט רעש מנוע.

השיטה ההיברידית מאומצת לאחרונה בהצלחה בכל תעשיית הרכב מרכבים פרטיים ועד אוטובוסים ומשאיות עירוניות.

חברת גנרל מוטורס פיתחה, משאיות ואוטובוסים היברידיים הפועלים בארצות הברית ויפן. האוטובוסים, המונעים במנוע דיזל היברידי, מציגים נתונים מרשימים של חסכון של 60% בצריכת הדלק ובפליטות CO2, צמצום של 90% בפליטות חלקיקים ופחמימנים ושל 50% בפליטות תחמוצות חנקן. כל אלה הופכים את האוטובוסים הללו למתאימים במיוחד לאזורים עירוניים צפופי אוכלוסייה.

בישראל שווקו עד כ 1000 רכבים היברידים של החברות טיוטה והונדה. ונעשו ניסיונות בודדים באוטובוס היבירדי.

 

המלצות:

  1. לפעול למעבר ציי המוניות בעיר ת"א למוניות היברידיות לטובת בריאות התושבים, הסביבה ורווחיות נהגי המוניות.

    העיר ניו יורק החליטה לפני מספר חודשים שכל המוניות "הצהובות" בעיר יהפכו ל"ירוקות" בתוך 5 שנים (אורך החיים של מונית הפועלת בעיר). החל מחודש אוקטובר 2008, תדרוש העיר מהמוניות לעמוד בתקנים מחמירים של צריכת דלק וכמות פליטת העשן, ושנה לאחר מכן כל המוניות החדשות יחוייבו להיות היברידיות.הסבת המוניות לרכבים היברדיים היא חלק מתוכניתו של בלומברג להפחתה של כ- 30% מזיהום האויר בעיר ניו יורק, עד לשנת 2030.

    בחשבון פשוט מונית היברידית תעלה כ 40,000 ₪ יותר ממונית "רגילה" (תלוי במיסוי). בהנחה שמונית נוסעת כ 100,000 ק"מ בשנה וצריכת הדלק בהיברידית נמוכה ב 8 ק"מ\ליטר אזי נהג המונית יחסוך 3,333 ליטר שעלותם כ 16,700 ₪ (לפי 5 ₪ לליטר סולר) ויחזיר את ההשקעה העודפת תוך 2.5 שנים. זאת ללא תמריצים נוספים.

    לכן אנו סבורים שגם עיריית ת"א-יפו יכולה לקבל החלטה נבונה ולדרוש מכל תחנות המוניות בתחומה לעבור למוניות היברידיות תוך 5 שנים (על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נראה כי בעלי המוניות הישראלים נוטים להחליף כלי רכב כל שנתיים ומספר חודשים).

  2. לאור ניסיונות מוצלחים בעולם של שימוש באוטובוסים היברידים והיתרונות שהוזכרו לעיל אנו ממליצים לעיריית ת"א-יפו להשקיע תקציב ומאמצים כדי להאיץ בחברות האוטובוסים, משרד התחבורה ומשרדי ממשלה אחרים הנוגעים בדבר לבחון חלופה זו באופן רציני ומחייב כך שבעוד שנה שנתיים יתחילו להופיע ברחבי גוש דן אוטובוסים היברידים פעילים ושעד שנת 2020 ייסעו ברחבי העיר רק אוטובוסים העמודים בתקנים מחמירים של צריכת דלק וכמות פליטת העשן ורעש שוות ערך לפחות לזו המתאפשרת כיום באוטובוסים היברידים.
  3. לאחרונה כאמור החלו חברות לייצור משאיות קלות ובינוניות לייצר משאיות דיזל היברידיות, זאת לאור הביקושים מציי רכב עירוניים בפלח השוק הבינוני בעולם. במשאיות ההיברידיות של אינטרנשיונל לדוגמא, מותקן מנוע דיזל המתפקד כגנרטור, וכן מערכת חשמלית שמספקת את העברת הכוח לגלגלים. היתרון של המשאית ההיברידית בא לידי ביטוי בנסיעה באזורים עירוניים שבהם צריכת הדלק היא חסכנית ביותר, וכך גם פליטת המזהמים.באינטרנשיונל טוענים שהמשאית חוכת בין 30% ל- %40 בצריכת הדלק.
    החיסכון בדלק יכול להגיע ל- %60 ויותר בעת ביצוע משימות שהמשאית נדרשת לבצעם. במקרים אלה ניתן לכבות כליל את מנוע הדיזל (ולא להשאירו עובד בסרק), כשהאנרגיה למערכות העזר מגיעה מהמצברים. רק כשהללו מתרוקנים נדרש להניע את מנוע הדיזל.

    אנו ממליצים לעיריית ת"א-יפו להשקיע תקציב ומאמצים כדי לבחון רכישת משאיות כאלה למערך העירוני (איסוף אשפה, אחזקה ואספקה) ולהאיץ בחברות השיווק המזון (תנובה, שטראוס, מאפיות ועד), משרד התחבורה ומשרדי ממשלה אחרים הנוגעים בדבר לבחון חלופה זו באופן רציני ומחייב כך שבעוד שנה שנתיים יתחילו להופיע ברחבי גוש דן משאיות היברידיות פעילות ושעד שנת 2020 ייסעו ברחבי העיר רק משאיות העמודות בתקנים מחמירים של צריכת דלק וכמות פליטת העשן ורעש שוות ערך לפחות לזו המתאפשרת כיום במשאיות היברידיות.

  4. העיר ת"א-יפו חייבת לשלב ולהוביל במהלך זה את יתר הערים בגוש דן מאחר ומוניות, אוטובוסים ומשאיות חולפות ומגשרות בין הערים הצמודות אחת לשניה.

עיריית הרצליה קיבלה החלטה, חוף אפולוניה יחוסל

יום רביעי, 14 לנובמבר 2007   מאת:

ועדת לתכנון ובניה בהרצליה החליטה אתמול בערב ברוב של 8 מול 2 לאשר תוכנית לבנייה של קיר ים עשוי מסוללות סלעים על חוף אפולוניה, זאת בתקווה להגן על בסיס המצוק מגלי הים וכך להגן על המבצר הצלבני שנמצא בקצהו.
מדובר בסוללות אבנים וסלעים שיכסו את החוף לחלוטין כולל את סימן היכר הייחודי של חוף אפולוניה שרידי המבנים העתקים שנפלו אל החוף ומונחים עליו.

לפי התוכנית של המהנדס לאונרדו שטדלר על פי התוכנית תונח סוללת ברוחב 12 מטרים של אבנים גיר ועליהם יונחו אלפי סלעי גיר גדולים (בולדרים) שיכסו כמעט לחלוטין את החוף המיוחד הזה שעשרות שנים מהווה אטרקציה לצלמים ולבמאי סרטים מכל העולם. 
בדיון שהיה בוועדה המקומית הזהיר המהנדס שטדלר את חברי הועדה שלאחר בניית הסוללות, החוף לא יהיה נגיש למבקרים וימשכו להתרחש במקום מפולות, שטדלר הדגיש שמדובר בפתרון מוגבל ביותר שפותר רק חלק מן הבעיה. עוד הדגיש שטדלר בפני חברי הועדה כי מדובר בפתרון רק ל5 עד 10 שנים בלבד.

במהלך הדיון הזהירה עו"ד שירה בן-אשר מן הצוות המשפטי של מפלגת הירוקים את הועדה כי ההחלטה לתת היתר בלבד היא בניגוד לחוק ולתמ"א 13. לכן על הועדה להכין תוכנית מפרוטת שתכלול תסקיר השפעה על הסביבה, וקיום הליך של שמיעת התנגדויות. 

להלן רשמית חברי הועדה שהצביעו בעד התוכנית לחסל את חוף אפולוניה: יריב פישר, יעל גרמן, יונתן יסעור, איל אורון, צבי וייס, צבי הדר, רות רזניק ואלי כחלון.

שני חברי הועדה שהתנגדו לתוכנית הם ליאור עומסי וורדה מור

לדף רקע על הרס חופי הרצליה לחצו כאן…

צילום:דרור עזרא 
שקיעה בחוף אפולוניה, נובמבר 2007

הירוקים: התוכנית הזו תחסל לחלוטין את חוף אפולוניה. 
דרור עזרא רכז תחום ים וחופים במפלגת הירוקים אומר: "פרויקט ברוטאלי זה, הוא התערבת גסה ודורסנית באחת מפנינית הנוף היפות ביותר בחופי ישראל. כשם שהמבצר הצלבני הוא אתר היסטורי לחוף עצמו יש ערך היסטורי רב, עליו מונחים שרידי עתיקות שנפלו ממרומי המצוק שיוצרים מראה מרשים ביותר.

לצערנו עיריית הרצליה ורשות העתיקות דחו את דרישתנו לחוות דעת נוספות, זאת על אף שכמעט כל המומחים שדיברנו איתם מסתייגים מן הפרויקט הזה. אנו שוקלים הגשת ערר לוועדה המחוזית או/ו פנייה לבית המשפט."
עוד מוסף עזרא: "חבל "שמתנת" יום ההולדת שולש של חוק החופים היא חיסול חוף אפולוניה."

במפלגת הירוקים אמורים שהדרך הטובה ביותר לשמור על אפולוניה היא קידום תוכנית טיפול רב שנתית קבועה לכל חופי הרצליה. שתכלול העברת חול וחומר חופי, אל החופים שנפגעו מבנייתה המרינה ורוחבם הצטמק מאוד, בכדי למנוע את הצורך לבנות עוד שוברי גלים וסוללות הגנה כמו בתוכנית לחוף אפולוניה.     

במפלגת הירוקים פתחו אתר למאבק למען חוף אפולוניה לחצו כאן…

שחר של ים צלול – מבצע לניקוי הים והחופים

יום שלישי, 06 לנובמבר 2007   מאת:

ביום שישי 14.12.07 -21.12.07 נדחה ל-28.12.07 (באילת יתקיים כמתכנן)יקיימו מפלגת הירוקים ו-  Clean Up Israel בחופי הארץ את  מבצע הניקיון השני של הים וחופיו על שם שחר בצלאל.

שחר בצלאל יצא לצלילת דיג ביום שני ה – 11.12.06 ומאז נעלמו עקבותיו. כארבעה חודשים לפני העלמותו פרסם שחר בפורום הדיג הישראלי IFF את חרדתו לגורל הים בשל הלכלוך הרב שבו וקרא לחברי הפורום להתעורר ולעשות מעשה להציל את הים

צילום: תמי שכנאי

מבצע הניקיון על שם שחר בצלאל יתמקד בארבעה חופים לאורך חופי ישראל ויכלול ניקיון בחופים ובים . צלילות הניקיון יתקיימו בשיתוף מועדוני צלילה אשר יקצו לצורך צלילות הניקיון מיכלים בעלות של 20 ש"ח למיכל. עלות מיכל הצלילה תסופק ע"י מפלגת ה"ירוקים" אשר תוביל את מבצע הניקיון. יחד עם זאת נשמח אם תוכלו לעזור במימון הוצאה זו ולתרום את עלות המיכל על מנת שה"ירוקים" יוכלו להמשיך בפעילויות דומות גם בעתיד.  

החופים בהם נקיים את מבצע הניקיון

  • נהריה – בשיתוף מועדון פוצקר.
  • מכמורת חוף הרחצה – בשיתוף מבואות ים.
  • אשדוד – בשיתוף מועדון DiveX.
  • אילת – החוף הצפוני – בשיתוף מועדון מנטה רד סי קלאב.התקיים

 

צוללים אשר מעוניינים להיות חלק ממבצע הניקיון, אנא שילחו מייל לליאורה: lilev@netvision.net.il  בציון שם מלא, אזור בארץ בו אתם מעוניינים להשתתף במבצע הניקיון, דרגת צלילה וטלפון נייד. שימו לב – על מנת להשתתף במבצע הניקיון יש להציג לפני הכניסה למים תעודת צלילה וביטוח צלילה בתוקף.

מתנדבים המעוניינים להיות חלק ממבצע הניקיון החופי אנא שילחו מייל לתמי: volunteergreenparty@gmail.com בציון שם מלא, אזור בארץ בו אתם מעוניינים להשתתף במבצע הניקיון וטלפון נייד.

לפרטים מלאים ומידע נוסף לחצו כאן…

מפלגת הירוקים: "אם לא תבוטל ההחלטה לבנות קיר על חוף אפולוניה נפנה לבית המשפט"

יום שישי, 02 לנובמבר 2007   מאת:

השבוע פנתה עו"ד שירה בן-אשר מן הצוות המשפטי של מפלגת הירוקים ליועצת המשפטית של הועדה המקומית הרצליה עו"ד ענת ברהב בדרישה לבטל לאלתר את החלטה לתת היתר לבניית קיר סלעים על חוף אפולוניה.

צילום ועיבוד:דרור עזרא
חוף אפולוניה לאחר בניית הקיר, הדמיה (מתוך מצגת)

במפלגת הירוקים טוענים כי החלטה שקיבלה ועדת המשנה בחודש ספטמבר הייתה בלתי חוקית זאת מכמה סיבות:

  • לא הוכנה תוכנית מפורטת שצריכה להיות מאושרת בועדה לשמירת הסביבה החופית, אלא ניתן היתר לפי תוכנית מתאר ישנה
  • לא הוכן תסקיר השפעה על הסביבה שבמקרה הזה היה דרוש וחיוני
  • הועדה ניסתה לעקוף הלכי תכנון ע"י שימוש בלתי חוקי בסעיף 9 לחוק החופים

הירוקים מאיימים כי אם לא תבוטל החלטה תוך שבועיים הם שוקלים לפנות לבית המשפט.

יו"ר מפלגת הירוקים פאר ויסנר מוסר :"חוף אפולוניה הוא אחד החופים היפים בישראל מפלגת הירוקים תעשה כל מאמץ להצילו מחיסול, לצערנו נראה שהחלטה התקבלה בצורה רשלנית ללא תסקיר השפעה על הסביבה, ללא קבלת חוות דעת שנייה ואפילו ללא סיור של חברי הועדה במקום."

למכתבה של עו"ד בן אשר לחצו כאן…
להצטרפות למאבק לחצו כאן…

יוזמה של יו"ר מפלגת הירוקים: מרינת תל אביב תהפוך למרינה "ירוקה"

יום שני, 29 לאוקטובר 2007   מאת:

מליאת ועדת בניין עיר של עירית תל אביב אישרה את הפיכתה של מרינה תל אביב למרינה ירוקה . את דבר הפיכתה של המרינה בתל אביב לירוקה יזם יושב ראש מפלגת הירוקים וסגן ראש עיריית תל-אביב יפו, פאר ויסנר.

על פי עיקרי התוכנית שהציג ויסנר תקבע מדיניות בנוגע לסביבה ותוכנית פעולה במרינה. התוכנית תכלול התייחסות למים, פסולת וצריכת אנרגיה וכן שימוש במוצרים שמגינים על הסביבה.

במרינה יוצבו מכלים מתאימים לאיחסון פסולת מסוכנת כדוגמת חומרי קירצוף כלי השיט, פסולת שמנים, חומרים דליקים וכד'. את הפסולת יפנה קבלן מורשה לאתר מורשה לפסולת מסוכנת.

על פי תוכנית הירוקים המרינה תהיה אחראית להצגה של שלוש פעילויות לפחות בתחום החינוך לשמירת איכות הסביבה כמו כן בשטח המרינה חייבים להימצא מתקני שאיבת מים מכלי שיט שיאפשרו להפרדת מים שמכילים שמן או טיהור מים מפסולת שמנונית.

יושב ראש מפלגת הירוקים סגן ראש עיריית תל אביב- יפו פאר ויסנר :"המרינות במדינת ישראל ובהן המרינה בתל אביב מזוהמות ומזהמות את חופי הים ומסכנות את הציבור. במרינות נתגלו מתכות כבדות וחומרים רעילים ומסרטנים אחרים. את "הבלומרין" אימצו כבר במדינות רבות באגן הים תיכון והעיר תל אביב היא הראשונה לעשות כן במדינת ישראל .

למסמך במפרט את הקרטריונים להפיכת מרינה "לירוקה" לחצו כאן…

הירוקים: עיריית הרצליה החליטה לחסל את חוף אפולוניה

יום שישי, 12 לאוקטובר 2007   מאת:

ועדת המשנה לתכנון ובניה בהרצליה החליטה בשבוע שעבר לאשר תוכנית לבנייה של קיר ים עשוי מסוללות סלעים על חוף אפולוניה, זאת בתקווה להגן על בסיס המצוק מגלי הים וכך להגן על המבצר הצלבני שנמצא בקצהו.

צילום:דרור עזרא
ילדים משחקים בחוף אפולוניה

מדובר בסוללות אבנים וסלעים שיכסו את החוף לחלוטין כולל את סימן היכר הייחודי של חוף אפולוניה שרידי המבנים העתקים שנפלו אל החוף ומונחים עליו.

לפי התוכנית של המהנדס לאונרדו שטדלר תיסלל דרך אל החוף בתוך הוואדי המזוהם שהשאיר מפעל תע"ש נוף-ים. על פי התוכנית תונח סוללת אבנים גיר ברוחב של 13 מטרים ועליהם יונחו אלפי סלעי גיר גדולים שיכסו כמעט לחלוטין את החוף המיוחד הזה שעשרות שנים מהווה אטרקציה לצלמים ולבמאי סרטים מכל העולם. 

בדיון שהיה בוועדה המקומית הזהיר המהנדס שטדלר את חברי הועדה שלאחר בניית הסוללות, החוף לא יהיה נגיש למבקרים וימשכו להתרחש במקום מפולות, שטדלר הדגיש שמדובר בפתרון מוגבל ביותר שפותר רק חלק מן הבעיה.

נציג מפלגת הירוקים דרור עזרא שגם השתתף בדיון הביע עמדה ששוללת את התוכנית בטענה שמדובר בחיסול פנינת נוף מיוחדת בעלת חשיבות לאומית, וכי ראש העיר דחתה לפני שנה את דרישת הירוקים להזמין חוות דעת שנייה(second opinion) ממומחה אחר על התוכנית. עוד טען עזרא כי הכשרת דרך גישה לחוף בוואדי תע"ש המזוהם תגרום להרס ניכר למצוק ולזיהום הים מהחומרים הרעלים הרבים שנמצאים בוואדי.

בסיכומו של דבר נציג הירוקים דרש להעביר את החלטה לפורום הרחב של הועדה המקומית, לקיים ביקור במקום, ולהכין תסקיר השפעה על הסביבה שיכלול אלטרנטיבות נוספות.
לנייר העמדה המלא של הירוקים לחצו כאן…

גם בעיריית הרצליה יש השוללים את התוכנית מנהל היחידה לאיכות הסביבה של עיריית הרצליה אורי רוזין, הביע בדיון עמדה נגד התוכנית הזו.

כאמור הועדה לא קיבלה את הטענות המסתייגות מן התוכנית והחליטה לאשר את התוכנית כמו שהיא.

לרקע על הרס חופי הרצליה לחצו כאן…

הירוקים אמורים שהדרך הטובה ביותר לשמור על אפולוניה היא קידום תוכנית טיפול רב שנתית קבועה לכל חופי הרצליה. שתכלול העברת חול וחומר חופי, אל החופים שנפגעו מבנייתה המרינה ורוחבם הצטמק מאוד, בכדי למנוע את הצורך לבנות עוד שוברי גלים וסוללות הגנה כמו בתוכנית לחוף אפולוניה.     

הירוקים: התוכנית הזו תחסל לחלוטין את חוף אפולוניה. 

דרור עזרא רכז פורום השרון מפלגת הירוקים אומר: "פרויקט ברוטאלי זה, הוא התערבת גסה ודורסנית באחת מפנינית הנוף היפות ביותר בחופי ישראל. כשם שהמבצר הצלבני הוא אתר היסטורי לחוף עצמו יש ערך היסטורי רב, עליו מונחים שרידי עתיקות שנפלו ממרומי המצוק שיוצרים מראה מרשים ביותר.

לצערנו עיריית הרצליה ורשות העתיקות דחו את דרישתנו לחוות דעת נוספות, זאת על אף שכמעט כל המומחים שדיברנו איתם מסתייגים מן הפרויקט הזה.

יתרה מזאת הרעיון להשתמש בוואדי תע"ש שהינו אחד הנקודות המזוהמת בישראל כדרך גישה הוא רעיון פשוט טיפשי ומסוכן.

לחסל את חוף אפולוניה בשביל להציל את המבצר זה כמו להוריד את הראש בשביל להציל את הלב."

להצטרפות למאבק למען חוף אפולוניה לחצו כאן…

"על המשרד לאיכות הסביבה להפעיל את העיקרון "המזהם משלם" נגד חברת נביעות"

יום ראשון, 07 לאוקטובר 2007   מאת:

יושב ראש מפלגת הירוקים פאר ויסנר פנה היום , יום ראשון 07 אוקטובר 2007 , לשר להגנת הסביבה ודרש ממנו להפעיל את עקרון המזהם משלם נגד חברת נביעות .

חברת נביעות החלה בימים האחרונים בשיווקו של בקבוק מים מינרליים המכיל 5 ליטרים, אשר לא ניתן להכניסו לכלובי המיחזור הפזורים ברחובות הערים.

במכתבו לשר כותב ויסנר: " מכיוון שמדובר במוצר חדש וחריג אשר משווקת חברת "נביעות", תוך עשיית רווחים לצד פגיעה בסביבה, אני קורא לאדוני להפעיל כנגד החברה את העיקרון "המזהם משלם". דהיינו, לקנוס את החברה על יצורו של המוצר הפוגע בסביבה מבלי להציע חלופה למחזור הבקבוקים ולהורות לחברה להסיר את המוצר מהמדפים, עד אשר תציע פתרון אלטרנטיבי למחזור הבקבוקים הנ"ל.

אדוני השר, זיהום הסביבה מצד חברת נביעות הינו ככל זיהום אחר של מפעל המזהם את האוויר, את המים וכד'. על כן, יש לנקוט יד קשה נגד החברה, אשר חשבה על רווחיה ביצורו של המוצר החדש, אך לא הביאה בחשבון את נושא מחזור הבקבוקים ואת הדאגה לסביבה.

אני סבור כי על המשרד להגנת הסביבה לפעול כפי שפועל משרד הבריאות כאשר מתברר כי על המדפים קיים מוצר העשוי לפגוע בבריאותו של הציבור ולהורות על הסרתו של מוצר אשר פוגע בסביבה ובציבור.

אני סבור כי נקיטת צעדים נגד החברה תדליק נורה בקרב אנשיה באשר לצורך לדאוג לסביבה בצד הצורך לדאגה להגדלת רווחים. צעד כזה גם ידליק נורה אדומה בקרב חברות מסחריות אחרות, אשר לצד הדאגה לעשיית רווחים, יתחילו לדאוג לסביבה וייקחו אותה בחשבון בשעה שהן משווקות מוצרים חדשים" .

למכתבו של ויסנר לשר לחצו כאן…

מפלגת הירוקים תומכת בהתארגנות למען שקיפות והגינות במערכת הווטרינריה ברשויות המקומיות

יום שני, 01 לאוקטובר 2007   מאת:

בישראל נחקק חוק צער בעלי-חיים (הגנה על בעלי-חיים), תשנ"ד 1994 , האוסר על התעללות בבעלי חיים, ומאפשר להעמיד לדין כל אדם המתעלל בבעל חיים, ולהטיל עליו עונש מאסר או קנס כספי. אולם, מסתבר כי העמדה לדין לפי חוק זה נעשתה באופן מצומצם ביותר עד כה, ובפרט לגבי וטרינרים רשותיים.

לאחרונה נחשף כי החל להתגבש נוהל, לאחר פנייה של משרד החקלאות למשרד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה במגמה לסכל כוונות להעמיד לדין ווטרינרים רשותיים או מי מעובדיהם שביצעו עבירות לכאורה על חוק צער בעלי-חיים.

קבוצה של אוהבי בעלי חיים העלתה בחודשים האחרונים אתר ועצומה העוסקת בנושא. בדרישה לא לתת חסינות לווטרינרים המתעללים בבע"ח, עוד דורשים כי יש להוציא את הפיקוח על יישום חוק צער בעלי חיים, ובפרט את הפיקוח על רווחת בעלי החיים בהסגרים של הרשויות המקומיות, מידי משרד החקלאות.

 באדיבות האתר  helpthepets
פאר ויסנר חותם על העצומה

יו"ר מפלגת הירוקים פאר ויסנר שחתם על העצומה אומר :"אסור שיהיה מצב בו תתקיים התעללות בבע"ח בחסות החוק. בדת היהודית שמירה על רווחת בעלי החיים היא מצווה, אל לנו לתת יד כחברה להתנהגות קשה לבעלי חיים כמו זו שאליה נחשפנו לאחרונה."

לאתר שעוסק בנושא לחצו כאן…
לחתימה על העצומה לחצו כאן…