דו"ח פעילות סיעת הירוקים בתל-אביב יפו – אפריל 2006

זיהום האוויר :

סגירת תחנת הכח רידינג – מאבק הירוקים הביא לאחרונה לסגירת תחנת הכח רידינג עד למעבר לשימוש בגז. שנים של מאבק בזיהום האוויר ובחברת החשמל, כולל עתירה לבג"צ לסגירת תחנת הכח רידינג, בשיתוף עם עמותת "אדם טבע ודין", הביאו לאחרונה לסגירת התחנה.

ייזום ועריכת כנס מקצועי ראשון מסוגו להפחתת זיהום האוויר במטרופולין גוש דן. בכנס השתתפו מיטב אנשי מקצוע מכל הארץ ו- 13 ראשי ערים מכל גוש דן. בסיום הכנס, ראשי הערים חתמו על אמנה להפחתת זיהום האוויר בגוש דן ועל התחייבות לפעול בנושא. זו הפעם הראשונה שבה הרשויות המקומיות לוקחות אחריות על חיי התושבים שבתחום אחריותם.

מחקר להפחתת זיהום האוויר בגוש דן – הירוקים הם מיוזמי המחקר שנערך בטכניון (מוסד נאמן), שיוביל לפיתוח תוכנית ארוכת טווח להפחתת הזיהום. המחקר מציע מספר אפשרויות להפחתת זיהום האוויר בתל-אביב-יפו. בין ההמלצות: גריעת כלי רכב ישנים, צמצום מקומות חנייה במרכז העיר וחיוב שימוש בדלק ידידותי לסביבה.

התנגדות להקמת חניון ככר רבין – סיעת הירוקים דרשה שימוע ציבורי לשמיעת דעתם של התושבים בשאלת הקמת חניון תת קרקעי בכיכר רבין. הירוקים התנגדו בתוקף להקמת החניון שיעודד כניסת רכבים ויגביר את זיהום האוויר. במהלך השימוע, התברר מעבר לכל צל של ספק שעמדת הציבור תואמת את עמדת הירוקים.

הירוקים יצאו נגד ההחלטה על הפחתת המיסוי על רכב חדש – בטענה כי מדינת ישראל חייבת לעודד את השימוש בתחבורה הציבורית שתקטין את העומס בכבישים ואת זיהום האוויר ולא להקטין את המס על רכב חדש. הירוקים המליצו להוריד את המס רק במקרה ובמקביל יורד רכב ישן מהכביש, או במקרה של רכבים לא מזהמים.

אופניים/שבילי אופניים/תחבורה אלטרנטיבית:

קידום פרויקט שיפוץ ציר אבן גבירול וסלילת שבילי אופניים לקראת הפיכתו ל"שדרות המאה", של העיר תל-אביב-יפו. הפרויקט כולל, השלמת 100 ק"מ של שבילי אופניים, הטמנת קווי המתח של חברת החשמל באדמה, שתילת עצים רחבי צמרת, הצבת ריהוט רחוב, ועוד.

פרוייקט חניית האופניים של הירוקים כולל הבטחת מענה מתאים במקומות ובמתקנים לחניית אופניים באמצעות קביעת הנחיות למיקום מתקנים ושטחי אחסון לחניית אופניים, קביעת תקן חנייה לאופניים ובשלב מאוחר יותר קידום תוכנית בניין עיר שתאפשר תוספת שטחי אחסון לאופניים.

ייזום וקידום פרוייקט תחנות להשכרת אופניים שאמורות להקל על עומסי התנועה והפחתת זיהום האוויר בעיר.

סיוע לקבוצת הרולרבליידס בעיר – לצורך עידוד הסעת המונים יעילה שתסייע בהפחתת זיהום האוויר.

קידום אנרגיה אלטרנטיבית נקייה:

ייזום וקידום פרוייקט אנרגיה סולארית בעיריית תל-אביב-יפו, במטרה להפוך את העיר תל-אביב-יפו לעיר הסולארית העברית הראשונה. עיריית תל-אביב-יפו אישרה את הצעת הירוקים להתחיל לפעול למען התקנת מתקנים סולאריים במבני ציבור, מוסדות חינוך ותרבות בעיר. בשלב ראשון של הפרוייקט, יותקנו קולטנים סולאריים בבניין העירייה שישופץ בקרוב.
במסגרת זו נעשית גם פעולה לשילוב ת"א בפרוייקט "סאן סיטי" של האיחוד האירופי. בפרוייקט שותפים ארגונים משבע מדינות באירופה ומטרתו ליישם אנרגיה סולארית במבני ציבור. בימים אלו אנו פועלים להטמעת נושא זה בערים נוספות בגוש דן בפעילות מול ראשי הערים.

שמירה על החופים/מניעת זיהום הים:

פרוייקט "סי אנד-סאן" – בזכות הירוקים, החוף בפרוייקט סי-אנד סאן הוחזר לציבור. במסגרת המאבק לשמירה על החופים, פאר ויסנר גישר מטעם בית המשפט בין עמותת "אדם טבע ודין" לבין יזמי פרוייקט סי אנד-סאן והדיירים במאבק שנמשך שנים. במסגרת ההסכם, הוחלט על החזרת השטח הפתוח לציבור. ההסכם כולל בין היתר: פירוק החומה והגדרות בקו 100 המטרים מקו החוף, שיקום השטח, בניית טיילת לרווחת הציבור, פיתוח חוף רחצה ואיסור הקמת מבנים וגישה חופשית לציבור לכל שטח החוף.

מאבק נגד צינור השפד"ן בחוף הילטון –הירוקים הובילו את המהלך נגד התוכנית להקמת מיגון הצינור שאמורה היתה לפגוע ברצועת חוף הילטון. לאחר מאבק ארוך ביחד עם הגולשים, העירייה קיבלה את ההמלצת הירוקים לבחור בחלופה שאינה גוזלת ולו סנטימטר אחד מרצועת החוף של תל-אביב-יפו.

בוצת השפד"ן– סיעת הירוקים הובילה דיון בנושא בוצת השפד"ן במסגרת הפורום לטיפול מונע בזיהום מי הים בו היא חברה. הירוקים דרשו לבחון מחדש את פרויקט שריפת הבוצה שיש לו השלכות מרחיקות לכת על הציבור ועל הסביבה. הירוקים טענו כי מדובר בחלופה יקרה שתתבצע רק בעוד מס' שנים ושעד אז הבוצה תושלך לים.

קידום פרויקט הרחבת החוף המערבי ביפו ומצוק תל-ברוך. לאחר שנים בהם התכווצה רצועת החוף ביפו למינימום.

דרישה להקמת פארק חופי בתוכנית "צפון מערב העיר" – הירוקים דרשו הכנת תוכנית אלטרנטיבית ל"תוכנית צפון מערב העיר בעקבות חוק שימור החופים שנכנס לתוקפו בטענה כי הוא חל גם על תוכנית צפון מערב העיר, שם אמורה להבנות העיר החדשה שתכלול 12 אלף יחידות דיור. כמו כן, הירוקים דרשו להכין תוכנית אלטרנטיבית של פארק חופי לאורך כל התכנית. הועדה המחוזית החליטה לקבל את הצעת הירוקים ודרשה מעיריית תל-אביב-יפו לייצר פארק חופי באורך 300 מ'.

קידום פרוייקט כדורעף בחופי העיר במסגרת הפעולות לעידוד ספורט עממי בעיר יוקמו לדרישת סיעת הירוקים, 10 מגרשים נוספים לכדורעף חופים בחופי העיר תל-אביב-יפו. בחלקם יותקנו מתקני תאורת לילה.

קריאה לתלמידי בתי הספר בעיר להצטרף ל"משמר החופים" – הירוקים קראו לתלמידים להתנדב למשמר החופים וליטול חלק בהקמת מסגרת מחייבת שתפעל תחת הכוונה של אגף ים וחופים במשרד איכה"ס ושמטרתה שמירה על החופים בעיר תל-אביב-יפו. המתנדבים יעברו הכשרה בנושאי חוק שמירת הניקיון ואכיפתו, תוצאות מפגעי פסולת וטיפול בזיהום הים.

טיפול בבעיית זיהום הים. מאבק מתמשך בשפד"ן נגד הזרמת השפכים לים, בשיתוף עם ארגונים הירוקים ועמותת "צלול".

הירוקים נגד התכנית "סוף הדרך" של רשת – הירוקים ביקשוו להוריד מהסדרה את הקטע בו נראה ג'יפ נוסע על קו חוף הים, בטענה כי הפרומו מעודד עבירה על החוק.

התנגדות לבנייה שלא באישור הועדה החופית בתוכנית מתחם מרכז פרס לשלום – פעולה במסגרת הועדה המקומית נגד אישור בנייה של פחות מ- 300 מ' מקו החוף ובדרישה לקבל את אישור הועדה החופית לבנייה. הירוקים לא הסכימו לאפשר למרכז פרס לשלום או לכל גוף אחר לעקוף את הוועדה החופית עליה הם נלחמים.

דרישה לפינוי תחמושת בעומק הים מול חופי ת"א-יפו – הירוקים פנו לצ"הל בדרישה לפנות את התחמושת שהושלכה בשנות ה- 80 מול חופי הצוק, על ידי הצבא, משרד הביטחון וקבלן לשעבר.
הירוקים טענו בדרישתם כי הים אינו פח הזבל לתחמושת מיותרת ודרשו שהמצב לא יישנה בעתיד.

קרינה אלקטרו-מגנטית / חברת חשמל :

דרישה להטמנת קווי המתח בפארק הירקון – הירוקים נאבקים מול חברת החשמל בדרישה להטמנת קווי המתח בפארק הירקון. קווי המתח העיליים פוגעים בסביבה ומסכנים שלום ציבור באי הפארק שהווה את השטח הפתוח של כל באי המטרופולין. במהלך שהובילו הירוקים, עיריית תל-אביב-יפו דרשה מחברת החשמל להטמין מיידית את כל קווי המתח בפארק.

הירוקים הצליחו למנוע מחברת החשמל להעביר את קו 400 בשטח פארק הירקון.

הירוקים דרשו שבכל פרוייקט עירוני לשיפוץ רחובות, יש לדרוש מחברת החשמל להטמין את קווי המתח.

טיפול בבעיית השנאים קרינת חשמל במוסדות החינוך בעיר – ביוזמת הירוקים, הוחלט לערוך מיפוי מקיף של רמת הקרינה בסמוך לבתי ספר וגני ילדים, ביניהם 32 בתי ספר הנמצאים במרחק 50 מטר או פחות מתחנות טרנספורמציה.

שמירה על השטחים הפתוחים ועל איכות חיי התושבים:

שמירה על פארק הירקון פתוח לרווחת התושבים – עיריית תל-אביב-יפו אישרה את המלצת הועדה המיוחדת בראשות פאר ויסנר הירוקים שהוקמה בשיתוף עם עמותת אדם טבע ודין והתושבים לדיון בעתיד פארק הירקון.

על פי החלטות הועדה, לא תאושר בנייה נוספת בפארק הירקון מעבר למה שאושר בעבר (1.1%), ויושם דגש על שמירת השטחים הירוקים במתחם הפתוח.

פיתוח פארק ירקון מזרח – בהמלצת הועדה בראשות הירוקים, העירייה פועלת בימים אלו להשלמת תוכנית פארק ירקון מזרח שתהווה חוליה ברצף הפארק העירוני. התוכנית תכלול פארק פתוח ונגיש לשכונות צפון מזרח העיר, על ידי סלילת מערכת שבילים להולכי רגל ורוכבי אופניים, שמירה על מערכות אקולוגיות ובתי גידול יחד עם פתרונות נופיים וכן שימור ואדי נוה שרת כפארק שכונתי.

פארק איילון – ניצחון מכריע לירוקים בנושא פארק איילון. ועדה של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה את תוכנית הפארק ללא בנייה למגורים. בנוסף, הירוקים הביאו לאישור מועצת עיריית תל-אביב-יפו קריאה לתמוך בהקמת פארק איילון שישרת את תושבי דרום העיר. במקביל, קראה העירייה לממשלה לתמוך בהחלטת המועצה הארצית ולהביא למימושה בשנים הקרובות.

עצומה נגד בנייה מתוכננת בפארק איילון – במסגרת ביקור בביה"ס גולומב בתחילת שנת הלימודים, הירוקים החתימו מאות תלמידים נגד בנייה מתוכננת של עשרת אלפים יחידות דיור באיזור אתר חירייה ופארק איילון העתידי. סיעת הירוקים פעלה ביחד עם ארגונים סביבתיים נוספים תחת הססמא: "פארק איילון כבר כאן – די לקומבינת הנדל"ן".

ייזום הקמת גינות קהילתיות – ביוזמת הירוקים, עיריית ת"א-יפו החליטה לקדם פרוייקט שנועד לעודד ולסייע לוועדי בתים לשפץ את הגינות הפרטיות בבתים המשותפים, כפרוייקט לקראת חגיגות המאה לעיר תל-אביב-יפו. במסגרת זו, הירוקים מנסים לעודד את התושבים לקחת אחריות על סביבתם באמצעות תמריצים שונים, ובכך להפוך את העיר לירוקה ופורחת.

תוכנית מוסך דן – הירוקים הגישו ערעור לועדה המקומית על התוכנית ובכך עצרו את פרוייקט המגורים במתחם מוסך דן. הנימוק – פרוייקט להקמת מגדל בגובה 35 קומות הממוקם באזור שבו יש בנייה של חמש-שש קומות, יהרוס את האיזור ואיכות חיי התושבים ויהווה תקדים מסוכן.

פרוייקט "נופי ים" – ביטול ה"דרך הצפונית" המתוכננת בפרוייקט "נופי ים". ביוזמת הירוקים, בוטלה סלילת הכביש בתוך השכונה, כביש שאמור היה להוות המשך לרח' בן יוסף שיתחבר עם הכביש הראשי ת"א-חיפה. הועדה המחוזית החליטה לתת תוקף להסכם שגובש על שינויים במסגרת השולחן העגול בראשות יו"ר הירוקים פאר ויסנר.

ביטול תוכנית הבינוי "נוה-אביבים" – הועדה המחוזית לתכנון ולבנייה קיבלה את ההתנגדות התושבים להקמת השכונה היוקרתית. בסיוע הירוקים, נמנעה קידומה של תוכנית שאמורה לבטל את הריאה הירוקה הקיימת במקום, להגביר את עומסי תנועה ובעיות החנייה וליצור שינוי קיצוני באופי השכונה.

התנגדות לבניית מגדל מגורים רמז- ארלוזורוב – הצבעה של הירוקים וגיוס רוב בועדה המקומית בעד השארת הקרקע בייעודה הציבורי והשארת השטח בידי הציבור למען הדורות הבאים. הירוקים התנגדו לבניית יחידות דיור בשטחים ציבוריים ולמכירת שטחים ציבוריים ליזמים פרטיים.

תוכנית "צומת הפיל" – במסגרת תוכנית ו.ב.ע להקמת מחלף מתחת לצומת, התקיים מאבק של הירוקים על מנת להאריך את המנהרה ב- 200 מ' נוספים, במטרה להרחיק אותה מבתי התושבים ולשמור על איכות חייהם.

התנגדות לכביש הלר בדרום העיר – הירוקים התנגדו לסלילת הכביש שאמור להסלל על הגינה היחידה באיזור יפו, בשיתוף עם התושבים והחברה להגנת הטבע והפורום הירוק.כתוצאה מכך, מומחים יגבשו אלטרנטיבות, ביניהן, כביש אד קוץ' שכבר נסלל, ישמש חלופי להלר המקביל לו.

התנגדות לאזור התעסוקה המתוכנן ממזרח לצומת מסובים בשל הפגיעה בנחל איילון – ההתנגדות נובעת מכך שהפרוייקט ישפיע לרעה על בנחל איילון. הירוקים טענו כי קודם יש לנצל את אזורי התעסוקה הקיימים.

נחל הירקון:

תביעה ייצוגית לניקוי נחל הירקון ואיילון– לאחר מאבק של כשלוש וחצי שנים נגד זיהום נחל הירקון, בית משפט השלום בת"א קיבל את התביעה הייצוגית של עמותת הירוקים כנגד רשות נחל
הירקון, המשרד לאיכות הסביבה, נציב המים והרשויות המקומיות המזרימות בהיתר קולחין לירקון. בית המשפט קבע כי הרשויות ישקיעו מכספם במימון המודעות הקוראות לכל תושבי ישראל שמרגישים נפגעים מזיהום הנחל והמעוניינים להצטרף לתביעה הייצוגית של עמותת הירוקים. כאמור, הירוקים טענו בתביעה הייצוגית כי ספורטאי המכביה האוסטרליים נפגעו מבליעת מי הירקון המזוהמים ולאו דווקא מקריסת הגשר והם דורשים מהנתבעות לנקות את נחל הירקון ואיילון להפסיק את הזיהום המתמשך .

קידום תוכנית "גאולת הירקון", לניקוי הנחל.

הגנה על העצים בעיר:

נוהל גיזום עצים במטרה למנוע גיזום יתר – הירוקים דרשו מהעירייה לבדוק את נושא המכרזים לגיזום וכיום קיים נוהל ברור במכרזים לגיזום שמטרתו להגן על העצים ולפקח על עבודת הגוזמים.

דרישה מהעירייה להגיש תביעות משפטיות כנגד כל מי שיכרות עצים (גם בחצר הבית) ללא היתר של פקיד היערות.

שמירה על עצים ותיקים – לדרישת הירוקים, יוכן נוהל עם הנחיות ברורות להעתקת עצים בעיר (כולל לועדי בתים). הנוהל יכלול צילום של העץ לפני ההעתקה, ויובא לאישור הועדה הקומית.

פרסום לתושבים את דבר איסור כריתת העצים– העירייה נענתה לדרישת סיעת הירוקים ופרסמה באמצעות תלוש הארנונה את העובדה שכל העצים בעיר מוגנים על פי חוק עזר עירוני וכי אין לכרות עצים גם בשטח הפרטי ללא היתר של פקיד היערות.

פרוייקט "אמץ עץ" – הירוקים קידמו בעיריית תל-אביב-יפו את פרוייקט "אמץ עץ" בסביבה העירונית., המותאמת לתוכנית הלימודים בבתי הספר. על פי התוכנית, כל תלמיד יאמץ לו עץ ויקבל תעודה שהיא הסכם של חברות בינם לבין העצים.

"יום הגנת האילן" – הירוקים קראו להסב את שמו של טו בשבט ל"יום הגנת האילן" וזאת על מנת לחנך את הדור הצעיר שחשוב לשמר את העצים הותיקים ולא רק לשתול עצים חדשים.

בעלי חיים :

איסור עירוני על קיום קרקסים שפוגעים בחיות. רון חולדאי אימץ את דרישת סיעת הירוקים להפסקת פעילות קרקסים המתעללים בבעלי החיים- תל אביב-יפו, העיר שאירחה במשך עשרות

שנים קרקסים מכל רחבי העולם – סוגרת בפניהם את שעריה. את הקמפיין נגד הקרקסים בעיר הובילו סיעת הירוקים [הדס שכנאי ואורנה בנאי] ביחד עם עמותת "אנונימוס".

חברת גני יהושע קיבלה הנחיה מלשכת ראש העירייה להמנע מחתימה על חוזי התקשרות בעתיד עם מפעילי קרקסים, הכוללים מופעים של בעליל חיים מכל מין וסוג שהוא.

גינות לכלבים: ביוזמת סיעת הירוקים, עיריית תל-אביב-יפו הוכשרו בשנת ,2005 6 גינות וחורשות ברובעים השונים של העיר לשימוש הכלבים ובעליהם. המטרה, להקל על בעלי הכלבים ולמנוע מתן דוחו"ת רבים לבעלי הכלבים ללא רצועה. הפרוייקט אמור להמשך גם בשנת 2006.

הקמת מתחם לכלבים בלבד בפארק הירקון : הירוקים פנו מנכ"ל פארק גני יהושוע בבקשה לקבל מתחם מיוחד בפארק, שבו יותר לכלבים להסתובב באופן חופשי. מתחם של כמה דונמים יוקם במהלך שנת 2006.

איסור על התעללות בסוסים וחמורים: הירוקים יזמו הכנת תוכנית מקיפה ביחד עם אגף הפיקוח והוטרינר העירוני בחסות מנכ"ל העירייה, לאכיפת החוק הדורש רישוי וביקורת מכל מי שמחזיק סוסים וחמורים בתל-אביב-יפו.

חינוך לאהבת בעלי חיים בבתי הספר: הכנת תוכניות בשיתוף עם מינהל החינוך והעמותות השונות (S.O.S חיות ועוד) להעברת נושא אהבת בעלי החיים ונגד התעללות ואלימות כלפי בעלי חיים בבתי הספר ואף דאגו לכך שהעירייה תתקצב את הנושא.

ייזום חוגים לנוער בכפר שלם שבהם ילמדו הילדים כללים להתייחסות נאותה אל בעלי חיים. יישום הרעיון כולל הפעלת מוקד ייעוץ וחוגים לנוער במסגרת פעילותה של המחלקה והטרינרית על ידי תמיכה מהעירייה ובסיוע ארגונים ועמותות למען בעלי חיים.

פרוייקטים לאימוץ בעלי חיים: קידום הפניניג ימי אימוץ של הכלביה העירונית ועמותת S.O.S. חיות בפארק הירקון. מדי שנה הוצאו הכלבים על ידי הילדים המתנדבים מבתי הספר בסביבה והציבור מוזמן לאמץ אותם.

משטרת בעלי חיים: קידום רעיון הקמת משטרת בעלי חיים שתעבוד בצמוד למשמר האזרחי, משטרת ישראל והפיקוח.

סיוע לפינוי חתולים מתוך בתי קשישים בת"א-יפו לפנסיון של מספר עמותות בשיתוף הוטרינר העירוני . המספר הרב של החתולים והקושי לטפל בהם הובילו לצורך הדחוף להתערבות. (רח' שפרינצ'ק ורח' שפינוזה).

השתתפות בהפגנות ובמחאות נגד מכירת פרוות ויצורן – מול שגרירות קנדה – נגד הרג כלבי הים הלבנים. מול שגרירות סין – ייבוא פרוות לארץ.

טיפול בתלונות על התעללות בבעלי חיים במקומות שונים בתל-אביב ובאזורים נוספים בארץ.

התפלת מים:

קידום פרוייקט מתקן התפלת מי-ים שיספק מים לכל ערי גוש דן וכ- 50-60% מתצרוכת המים של העיר תל-אביב-יפו ויספק מים לרשויות נוספות בסביבה. אספקת מים באמצעות מתקן
התפלה תביא לחיסכון של 10% בצריכת החשמל הארצית, בזכות הפסקת המים של חברת מקורות.

התפלת מים בפארק הירקון – קידום פרוייקט להתפלת מי נחל הירקון שישמש להשקיית הגינות בפארק. החשיבות שבפרוייקט, הוא שימוש כפול במים – הן להצלת הנחל והן להשקיית הפארק.

מיחזור/טיפול בפסולת:

טיפול בפסולת בניין – קידום פרוייקט לטיפול בפסולת בניין הנגרמת משיפוצי בתים. עד היום לא היו בידי הרשויות אמצעי פיקוח יעילים על מקום הפינוי של מכולות האשפה דבר הגורם לנזקים סביבתיים. על פי הצעת הירוקים, העירייה תתקין על גבי המכולות בר-קוד מיוחד על המכולות שיסייע באיתורן ויבטיח את שפיכת הפסולת באתר מורשה.

קידום מהלך להטמנת מכולות האשפה הענקיות מתחת לאדמה – המטרה, להוציא את "הצפרדעים" ולהקים פחי אשפה גדולים תת-קרקעיים וידידותיים לסביבה, כפי שמקובל במדינות המפותחות בעולם.

קידום פרוייקט מיחזור הנייר בעיר תל-אביב-יפו.

אסבסט:

טיפול בבעיית האסבסט במוסדות חינוך – לדרישת הירוקים, עיריית תל-אביב-יפו ערכה סקר אסבסט בכל מוסדות החינוך בעיר ופעלה להסרתם.

עצירת העבודות בגג אבסבט של מחסן פיקוד העורף הממוקם בסמוך לבית ספר בשכונת תל-ברוך צפון עד להתנהלות לפי כללי איכות סביבה מחמירים.
דרישה להחלפת גג האסבסט בתיכון "רוז מצקין".

תרבות:

התנגדות לשיפוץ היכל התרבות – הירוקים הובילו את המאבק נגד תוכנית השיפוץ כפי שהוצגה. ההתנגדות הירוקים לשיפוץ נבעה מכך שלא הוצגה תוכנית מסודרת המפרטת את השיפוץ פרט לציון העלות בסך 35 מיליון. מאחר ומדובר בסכום עתק הממומן על ידי הציבור עבור שיפוצים, הירוקים דרשו דיון רציני ומעמיק.

מאבק נגד קריאת מוזיאון ת"א ע"ש התורם סמי עופר. בזכות המאבק שהובילה סיעת הירוקים נמנעה קריאת המוזיאון על שם התורם סמי עופר. ההתנגדות נבעה מכך שהמוזיאון הוא גוף השייך לציבור ולא נכס של תורמים.

נכויות:

הנגשת העיר לנכים – הירוקים, באמצעות חבר הסיעה מרדכי וירשובסקי המשמש בתפקיד יו"ר רשות הנכים, פועלים להנגשת העיר תל-אביב-יפו לציבור הנכים. הירוקים פועלים מספר שנים ובאופן שיטתי בתחום זה הן בהנגשת רחובות, הנגשת שפת הים והנגשת גינות ציבוריות. הנגשה פירושה לא רק למוגבלים פיזית אלא גם לכבדי שמיעה, כבדי ראייה ועוורים.

ייזום והובלת תוכנית להעסקת מוגבלים פיזית בפעילות העירונית – ביוזמת סיעת הירוקים גובשה תוכנית לשילובם של אנשים עם מוגבלויות פיזיות בפעילות העירונית. זהו ניסיון לצעד מעשי לביצוע האידיאולוגיה והמדיניות שהתגבשה לצורך שילוב מרבי של אנשים עם מוגבלויות בכל מעגלי החיים של החברה.

פיתוח דרום העיר:

ייזום וקידום מהלך להעתקת סמינר הקיבוצים לדרום העיר : לצורך חיזוק השכונות הדרומיות של העיר. מדובר במהלך בעל חשיבות ציבורית וחברתית, שיעלה את קרנו של הדרום ויביא לשגשוג כלכלי וחברתי באזורים המקופחי זה שנים.

כללי:

הצעה להקמת עיריית גג לכל ערי גוש דן. ההצעה – להקים מבנה ארגוני חדש שלא נשען על הגבולות המוניציפליים הנוכחיים, שיאפשר להתמודד עם החברה בישראל בהתאם לצרכי המאה
ה- 21. באופן זה ניתן יהיה לאחד משאבים, לערוך ניצול נכון של השטח ולבנות תוכנית אב לתכנון נכון של צרכי האיזור בתחומי איכות הסביבה, חברה ועוד.

ייזום ועריכת כנס חברי מועצה מרשויות מקומיות בכל הארץ – המטרה, לדון במעמדם ובסמכויותיהם של חברי המועצה ולקדם חקיקה בנושא. המהלך נועד לקדם את הרשות המקומית, לבסס שלטון חוק ומינהל תקין, לשפר את איכות השלטון ולהביא לשיתוף התושבים בעיצוב החיים המוניציפליים.

מאבק בתחנות דלק מזהמות – הירוקים מנהלים במסגרת הועדה המקומית לתכנון ולבנייה מלחמת חורמה בכל תחנות הדלק המזהמות בעיר ושאינן עומדות בתקנים הסביבתיים, כולל דרישה לטפל בזיהומי הקרקע.

חיסכון במים – טיפול בבעיית הממטרות בצדי הדרכים – המטרה: למנוע תאונות דרכים ובזבוז מיותר של מים.

הצעה לשינוי שיטת הרמזורים במטרה למנוע תאונות דרכים – הירוקים הציעו לאמץ את המודל האירופאי בתל-אביב, לפיו יוצב רק רמזור אחד לצד קו ההפרדה בצומת.

מניעת מטרדי רעש ממטוסים – הירוקים דרשו להסיט את מסלולי הנחיתה בנתב"ג כדי למנוע רעש מטוסים מתושבי דרום העיר. הירוקים הגישו תלונה בפני שרי התחבורה ואיכות הסביבה על מטרדי רעש ממטוסים הנוחתים מעל שכונות בדרום תל אביב וביקשו להסיט את מסלולי הנחיתה.

איסור רכיבה על קטנועים וסוסים בתחומי פארק גני יהושע – הירוקים קידמו את היוזמה והפעילו לחץ על הנהלת הפארק להצבת 70 שלטים האוסרים כניסת קטנועים וסוסים לשטח הפארק. בעקבות הצבת השלטים, התופעה הצטמצמה.

תוכנית שימור מבנים בעיר תל-אביב-יפו – הירוקים הציעו לדון מחדש בתוכנית השימור ודרשו להקנות כפיצוי זכויות בנייה מוגדלות לבעלי נכסים לשימור.

חיסכון בנייר– הירוקים פנו למזכירות המועצה בבקשה להפצת הפרוטוקולים באמצעות מדיה מגנטית במקום הפצה בדואר. לאחר בדיקה של היועץ המשפטי לעירייה, אושרה השבוע הפצת הפרוטוקולים באמצעות מדיה מגנטית.

מאבק נגד החב' המשווקת את מי "עין גדי" – הירוקים הורו לכל הגורמים הרלוונטיים בעירייה להפסיק מיידית את רכישת בקבוקי המים של חברת "עין גדי" לעובדי העירייה בטענה כי החברה המספקת את המים הרסה את המעיין המספק מים לשמורת עין גדי ובעלי החיים שבה למטרת רווח.

עישון במקומות ציבוריים: הירוקים יצאו נגד מפיקי ושחקני המחזמר של צ'כוב "שלוש אחיות" בקאמרי ודרשו מהקאמרי לאכוף את החוק האוסר על עישון במקומות ציבוריים ולמנוע מהשחקנים להדליק סגריות במהלך ההצגה על הבמה.

חיוב העירייה להשתמש בסמל העירייה הישן, – שמירת הסמל ההסטורי של תל-אביב-יפו, הסמל הרשמי המאושר על פי חוק.