10 סיבות למה לא לנהוג על רכב שטח

1. אתה לא חקלאי
אתה גם לא מנתח עצים, לא וטרינר של חיות משק, לא מתקן של טורבינות רוח, לא קבלן עבודת עפר ולא חבר ביחידת חילוץ. אז אם אתה לא אחד מאלו (או מעוד תריסר מקצועות דומים) באמת שאין לך צורך ברכב שטח . בעיקרון אם את חי בסביבה עירונית, היתרונות היחידים של רכב כזה הם במקרה שיורד שלג או שיש בוץ עמוק, וזהו! זה לא עושה את הרכב שלך בטוח יותר, מתמרן יותר בקלות, או עוזר לך לעצור מהר יותר.

2. המשפחה שלך נהנתה מנוחות טובה מאוד גם ברכב משפחתי רגיל
רוב המשפחות והמטען הנלווה להם יכולות להיכנס לרכב משפחתי רגיל, אפילו אם יש לכם הרבה ילדים (וגם כלב גדול) מכונית משפחתית גדולה תספק לכם יותר מקום מכל רכב שטח ולמלא את הצרכים היומיים שלכם. תחשוב איך אבא שלך הסתדר כשהייתה ילד?

3. אתה תנשום נקי יותר
מחקרי זיהום אוויר במדינות המערב, קבעו שבעומסי תנועה, את האוויר הכי מזוהם לא נושמים רוכבי אופניים או אנשים שמחכים לאוטובוס על המדרכה אלא ע"י אלו שבתוך המכונית באמצע הכביש. אם אתה חושב שזה לא סביר, תבדוק היכן נמצא פתח כניסת האוויר ברכב שלך, ותראה לאן נפלטים גזי האגזוז של רכב השטח שלפניך.

4. אתה תחסוך כסף
נותנים מן האתר הבריטי הזה מראה שרכב שטח עולה 200$ יותר בכל חודש במחירי דלק בלבד אם משווים רכב שטח עם מנוע של 4 ליטר לרכב רגיל עם מנוע של 2 ליטר.בנוסף מיסי הקניה על רכבי שטח כבדים יותר מרוב הרכב הרגילים. בבריטניה שני שליש מן הציבור תומך במס מיוחד על רכבי שטח. גם חברות הביטוח עם לא גמרו אומר לגבי תעריפי הביטוח והפרמיות הראויות לגבי רכבי שטח. אז בשורה התחתונה הנזק מרכב השטח שלך יהיה הרבה יותר גדול.

5. אתה לא תצטרך לשקר לנכדים שלך
לצאצאים שלנו יישאר לתקן את הנזקים לאקלים שאנו גורמים משימוש בזבזני בדלקים, ונזקים הרבים שנהגי השטח גורמים לשטחים הפתוחים ולטבע. נהגי רכבי שטח צרכים להיות הראשונים להכין את האלבומי התמונות.

6. רוב הסיכויים שאתה לא תהרוג הולך רגל
רוב תאונות עם הולכי רגל קורות כשהולך הרגל מתפרץ לכביש בלי אזהרה, אז אפילו אם אתה נהג מעולה לא תוכל להימנע מתאונה. אבל מכונית שמותאמת לכך יכולה לעשות את הבדל בין חיים ומוות להולך הרגל. הגבוה ומשקל של רכבי השטח בנוסף לצורה התלולה של הפגוש הקדמי של רכבים אלו אומר שהם נמצאים בתחתית הסולם של בטיחות הולכי הרגל לפי התקן האירופי הזה.

7. אולי תראה ילד מאחורי הרכב מספיק מהר כדי להגיב ולא לדרוס אותו בנסיעה לאחור
רכב שטח גדול וגבוה חוסם הרבה יותר את מבט לאחורי הרכב, גורם לכך שזה יהיה בלתי אפשרי לראות את הילד באזור חמשת המטרים שמאחורי הרכב. תבדוק את העובדות לגבי הסיכון שגרמים רכבים גבוהים להולכי רגל באתר הזה.

8. רוב הסיכויים שלא תפצע קשה נוסעים במכוניות אחרות
הפגושים הגבוהים של רכבי השטח גורמים למערכת הגנה ברכבים הרגילים שאנו נהגים בהם לא לעבוד. למשל כאשר רכב שטח עושה תאונת צד עם רכב רגיל מקדם הקריסה של הרכב הרגיל לא מתפקד כראוי והעובדה שרכב השטח בעל מסה גדולה יותר מגדילה את הסיכון. הגלגל הרזרבי באחוריהם של הרבה רכבי שטח תופס את במקום שהפגוש האחורי, ומגדיל את הסיכון לרכבים אחרים וגם לנוסעי הרכב עצמו בתאונות צד.

9. הנסיעות שלך יהיו הרבה יותר קלות
רכבי שטח גדולים מהווים בעיה להחנותם, בגלל שדה הראיה העלוב שהם מעניקים בקרבת הרכב. בפניות מרכז הכובד הגבוה של רכב השטח מפחית את יכולת ההיענות של הרכב ומוציא את הכיף מזה. אל תצפה גם ליכולת זינוק ברמזורים, בגלל משקלו הרב של הרכב.

10. אנשים לא יחשבו שאתה אידיוט
ברכב רגיל כשאתה נוהג בעיר לא תקבל מבטי בוז ממשתמשי הדרך האחרים, לא תצרך להימנע מלהסתכל בעיני נוסעי האוטובוסים, רוכבי אופניים לא יקללו אתך בגסות כשהם מנסים לנסוע במרווחים הצרים שאתה משאיר להם בין המכוניות בפקקי תנועה. ובונוס נוסף נהגים אחרים יהיו יותר אדיבים אלייך אם יהיה לך צורך להשתלב בתנועה.

מקור: http://www.stopurban4x4s.org.uk/reasons.htm
תרגום: דרור עזרא מפלגת הירוקים