זו הארץ שלנו וכאן אנחנו נשארים!

הגיע הזמן שנפסיק לנהוג כנוודים
הגיע הזמן שנפסיק לנהוג כנוודים, אלא כמי שנשארים לגור ולחיות כאן. זו הארץ שלנו וכאן אנחנו נשארים. חייבים להפסיק ללכלך, לזהם ולהרעיל, כאילו אנחנו תיכף עוזבים ומשאירים לזה שיבוא אחרינו לנקות. הרי זה שיבוא אחרינו זה הילד שלנו. הביטו סביבכם ותראו איזה ירושה אנחנו משאירים לילדים שלנו.

הגנה על הסביבה חשובה לכל אדם, בלי כל קשר למיקומו במפה החברתית או הפוליטית. הסביבה היא דבר שכולם יכולים וחייבים להתאחד סביבו– יהודים וערבים, דתיים וחילוניים, עשירים ועניים. הסביבה היא המכנה המשותף בין כולנו נושמים את אותו אויר.

אנחנו מגנים על הגבולות אבל מפקירים את הארץ בה אנחנו חיים. שמירה על הסביבה היא מסר חד משמעי: אני נשאר כאן, וכאן יגורו ילדי. זהו מסר חשוב מעין כמוהו בתקופה בה אנחנו חיים, כשהחברה הישראלית מתפוררת.

הגנה על הסביבה היא מסר חד-משמעי: אני נשאר כאן, לכן אני מגן ושומר על הסביבה. כי בלי ים ללכת אליו, בלי נחלים שאפשר לטייל לאורכם, בלי אויר נקי לנשימה ובלי מים ראויים לשתיה – אי אפשר לקיים חיים נורמליים. הירוקים נאבקים על עתידה של המדינה.

טרור הוא לא תירוץ להשחתת הסביבה
יש אנשים שיאמרו שעכשיו אנחנו עסוקים בענייני ביטחון והגנה על הגבולות, וההגנה על הסביבה יכולה לחכות. זהו טיעון של מי שרוצה לכסות את ישבנו.
הרי טרור אינו תירוץ לניהול גרוע של חברה עסקית. טרור אינו תירוץ לשיווק כושל. עסק צריך לנהל בחוכמה דווקא בתקופות קשות. בואו נפריד בין הגנה על הסביבה והגנה על הגבולות, בדיוק כמו שצריך להפריד בין טרור וכלכלה. הטרור אינו יכול לשמש עוד תירוץ לטימטום, אטימות ואינטרסים של מונופולים, כרישי נדל"ן ומפעלים שמזהמים את האוויר, האדמה, הנחלים ומי התהום. טרור לא יכול להצדיק את העובדה שאנחנו נושמים פיח מרעיל שנפלט מאגזוזי אוטובוסים. הטרור לא יכול להיות תירוץ למחדל ניהול משק המים והתייבשות הכנרת. טרור לא יכול להצדיק את זיהום והרעלת הקישון, ירקון ונחלים נוספים בכל הארץ. טרור לא יכול להצדיק את מי המוות שחדרו לגופם של הספורטאים שנפלו מגשר המכבייה.
אנחנו חייבים להפריד בין צרכי הביטחון והגנה על הגבולות, לבין הצורך הקיומי להגן על האדמה, האוויר והמים שנמצאים בתוך בגבולות. אם לא נעשה זאת, בקרוב האדמה הזו לא תהיה ראויה להלחם בשבילה.

השחיתות משחיתה את האדמה האוויר והמים
השחיתות בפוליטיקה מסכנת לא רק את הבריאות של כל אחד ואחד מאתנו, אלא מסכנת את עצם קיומנו כאן. המינויים הפוליטיים במשרד לאיכות הסביבה מסכנים אותנו באופן ממשי. אנשים לא מקצועיים נותנים אישורים להשליך פסולת רעילה שמזהמת את מי השתייה שלנו ואת הנחלים. אנשים לא מקצועיים מאשרים את הפעלתם של מפעלים מסוכנים, וכך פצצות מתקתקות כמו חיפה כימיכלים מקבלים היתרים לפעול. אותה שחיתות שנמצאת ברשויות המקומיות חדרה למשרדי הממשלה ומסכנת לא רק את הדמוקרטיה אלא את עצם ישיבתנו כאן.

יש ירוקים – יש תוצאות
הירוקים מאמינים שאסור לנו לחכות עד שנתפנה מבעיות הביטחון, שילוו אותנו עוד שנים רבות. הירוקים מאמינים שזכותו של הציבור לדעת מי מרעיל, הורס ומשחית את הסביבה בה הוא חי. הירוקים עשו דברים רבים במהלך 8 השנים מאז קמו. בכל מקום ובכל נושא בו פעלו הירוקים, אפשר לראות תוצאות.

הירוקים העלו לסדר היום הציבורי את הסכנה הטמונה בקרינה מאנטנות וטלפונים סלולרים. בכך חייבו הירוקים מהחברות הסלולריים לחשוף את מיקומי האנטנות כולל את אלה שהחביאו בדירות באדניות ואפילו בתוך דודי שמש. כיום בעקבות מאבקם של הירוקים, חייבות החברות הסלולריות לעמוד בתקנים המחמירים בעולם של קרינה אלקטרומגנטית.
הירוקים העלו לסדר היום את העובדה, שמאות אנשים מתים מידי שנה בגלל זיהום האוויר שגורמים האוטובוסים. היום מחוייבות חברות האוטובוסים דן ואגד לעבור לדלק דל גופרית ופחות מזהם. בתל אביב הביאו הירוקים לחקיקת חוק למניעת זיהום אויר.
הירוקים הגישו עתירות כנגד בניה על החופים השייכים לכלל הציבור. מאות דונמים של חוץ ים עומדים היום לרשות הציבור ולא הפכו לרכושם של כרישי נדל"ן.
הירוקים הגישו עתירות כנגד הפגיעה של מפעלי ים המלח הפוגעים באחד הנכסים הגדולים שקיבלנו למשמרת, כדי להעביר לדורות הבאים.

קחו את תל אביב לדוגמא
בתל אביב הצליחו הירוקים לחולל מהפכה בצורת החשיבה של ניהול העיר. מישהו מעלה על הדעת שלולא הירוקים היו נסללים שבילי אופניים בעיר? מישהו מעלה על דעתו שללא הירוקים היה מתחיל פרוייקט שיקום הירקון? מישהו חושב שללא הירוקים היו נמנעים פרוייקטים של בניה על שטחים פתוחים?
את השינוי שעשו הירוקים בתל אביב, הם יעשו בכל עירייה ומועצה מקומית בארץ. אחרי הכרת המערכת בעיר הגדולה והצפופה ביותר בישראל, המסקנה ברורה – הבעיה אינה משאבים. צריך את הירוקים שידאגו שהמשאבים יופנו לטובת הציבור ולא לטובת האינטרסים של עסקנים ובעלי ממון.

חייבים לקחת את הסביבה בחשבון
הירוקים דורשים שהמחיר הסביבתי יילקח בחשבון. בכל פרוייקט, בכל עשיה יש לקחת בחשבון את המחיר הסביבתי. זוהי תפיסה כלכלית טהורה. כיום, כאשר מאשרים את הקמתה של תחנת כוח פחמית ומזהמת, מה שמכריע את הכף, היא העובדה שתחנה כזו תספק עוד 500 מקומות עבודה. זו מטרה חשובה, אבל התחשיב הזה אינו לוקח בחשבון את העובדה שהתחנה תביא למותם של מאות ולתחלואה של אלפים בגלל זיהום האויר. חייבים לקחת בחשבון את המיליונים שידרשו, כדי לטפל בכל אותם אנשים שיחלו. זכות הציבור לדעת את החשבון האמיתי.

רק הירוקים לא נבהלים מהבריונים
ישראל מלאה בבריונים פוליטיים ועסקיים, שמנשלים אותנו בכוח מכל מקום. אלו בריונים בעלי ממון וקשרים, הגוזלים,רומסים וחומסים כל חקלה טובה, למען יוכלו לנצל אותה לעסקיהם. עומד לו בריון כזה מעל ילד הבונה ארמון מחול ואומר לו: עוף מפה, אני רוצה לבנות פה. יושב לו בריון כזה במפעלו, ומזרים את השפכים לנחלים. זה יותר זול, זה קל וחוץ מזה – מי יכול להגיד לו משהו?! יושב לו שר בממשלת ישראל וממנה מקורבים חסרי כישורים, להיות אחראים על החומרים המסוכנים.
הירוקים אינם חוששים מהבריונים, המעמידים את עצם קיומנו כאן בסכנה.
אנשים שאכפת להם, אנשים שקמו ועשו
האנשים ברשימת הירוקים הם אנשים שאכפת להם, אנשים שקמו ועשו. זה הרבה יותר ממה שאפשר להגיד על כמה וכמה חברי כנסת ומועמדים.
האנשים ברשימת מפלגת הירוקים הם אנשים שעשו למען הכלל, מבלי לקיים משא ומתן על התמורה, או על הג'וב. כל מה שהם רוצים בתמורה, היא סביבה טובה יותר לאנשים שחיים כאן ולילדים שיחיו כאן ועוד טרם נולדו.

בקצרה:

הירוקים מגינים על הארץ – על הבית

כי זו הארץ שלנו וכאן אנחנו נשארים

חייבים להגן על הארץ לא רק על הגבולות

השחיתות מסכנת לא רק את הדמוקרטיה אלא גם את עצם קיומנו

ללא מים ראויים לשתיה, ללא אויר נקי לנשימה, ללא נחלים וים,
הארץ הזו לא תהיה ראויה להלחם בשבילה.