ארכיון עבור אוגוסט, 2008

הישג לירוקים: הועדה לשמירת הסביבה החופית לא מאשרת שוברי גלים בחופי הרצליה

יום חמישי, 28 לאוגוסט 2008   מאת:

השבוע התפרסמה החלטה של הועדה לשמירת הסביבה החופית בה ביקרות חפירה על עיריית הרצליה על כך שבמשך שלוש שנים העירייה לא קידמה תוכנית לטיפול בחופי הרצליה:
" הועדה מביעה מורת רוחה מהעובדה שבתום 3 שנים ממועד הדיון הקודם בעקרונות לטיפול במצוק, בו הנחתה הוועדה על הכנת תכנית, כל שנעשה הוא הגשת חוות דעת שאינה מחדשת בדבר ביחס למידע שהוצג בעבר."

עיריית הרצליה הגישה בקשה לועדה לקבלת אישור עקרוני לבנות שוברי גלים בחופים הצפוניים מreef balls (כדורי בטון ענקיים), הועדה דחתה את בקשת העירייה והחליטה כי על העירייה להגיש תוכנית כוללת אשר תכלול סיקרה ארבע חלופות…

דרור עזרא רכז פורום השרון במפלגת הירוקים מוסר:"הטיפול הנכון ביותר לחופי הרצליה הוא העברת חול בין החופים שעשרים בחול לאלו שאין בהם חול, מדובר פשוט בחיקוי של פעולת הטבע. עיריית הרצליה פשוט אדישה למצבו של חוף הרצליה, כבר לפני שלוש שנים העירייה הייתה צריכה להעביר כמות של לפחות 40 אלף קוב חול בשנה לחופים הצפוניים זאת לפי המלצות יועצי העירייה. אבל במקום להשקיע בשיקום החוף העירייה בחרה להשקיע 10 מיליון שקלים בבניית מעלית יקרה ומיותרת בחוף אכדיה."

להסבר מורחב על תוכנית העירייה לחצו כאן…

למכתבו של דרור עזרא אל יו"ר הועדה לחצו כאן…

להלן החלטת הועדה במלואה המשך »

כפר סבא: מפלגת הירוקים ערכה אתמול כנס לרגל השקת קמפיין הבחירות

יום שני, 25 לאוגוסט 2008   מאת:


מפלגת הירוקים בכפר סבא ערכה אתמול כנס לרגל השקת קמפיין הבחירות למועצת העיר.

 את הכנס פתח חבר המועצה גיא בן גל שהציג את מצע הסיעה ואת רשימתו.

 אל הכנס הגיע גם מנהיג מפלגת הירוקים המתמודד כיום על ראשות העיר תל אביב פאר ויסנר, על מנת להביע את תמיכתו.

 במקום השני ברשימה הוצב חבר המועצה אמיר גבע – ד"ר לכלכלה ויו"ר חברת השקעות, ובמקום השלישי הוצבה אתי גן-אל, בעלת חברה לייעוץ כלכלי.

 

 

כוכב נולד או חופי הכנרת? נא לא לשלוח SMS

יום שני, 25 לאוגוסט 2008   מאת:

מחר תתקיים תחרות גמר כוכב נולד, כמו בשנה שעברה בחרו מפיקי התוכנית לקיים את המופע במסגרת פסטיבל של סלקום שיתקיים בכנרת.
המופע הזה אינו סתם עוד תחרות זימרה, מדובר מיצג פרסומי בוטה של חברת סלקום שהחליטה שחופי הכנרת הם התפאורה מתאימה שיחד עם צעירים וצעירות בלבוש מינימאלי ימשכו הכי הרבה רייטינג.
בכנרת יש כ50 ק"מ של חופים, חופי הכנרת הם תיאורטית משאב ציבורי חשוב שנועד להעניק לציבור אפשרות לפנאי ונופש באגם המים המתוקים היחיד בישראל.
אבל בפועל המצב בכנרת רחוק מכך, במשך השנים נכשלה מדינת ישראל לשמור על חופי הכנרת. חופים רבים הופרטו לזכיינים פרטיים למשך שנים רבות, אותם זכיינים גידרו את החופים, והפכו אותם לטרטוריה פרטית שלהם, גובו כספים, בנו מבנים, וגרשו "פולשים"(אותנו).

בכנרת כבר שנים סוררת הפקרות רבתי, סביב הכנרת התפתחה חממה של דגי פירנה שזוללים מכל הבא ליד. אותם דגי פירנה הפכו כל-כך חזקים שאפילו הממשלה נרתעת מלהתעסק איתם ולדרוש את החופים חזרה את החופים לטובת הציבור.
אחרי שנים שהכנרת הפכה חממה כל-כך טובה לדגי פירנה אין להתפלא שגם כריש טורף כמו נוחי דנקנר וחברת סלקום באים ורוצים להביא ביס דשן מן הכנרת. ואם כבר ביס למה לא לעשות את זה בגדול בזמן צפיית השיא.
בשנים האחרונות מתנהל מאבק על המרחב הציבורי בישראל, עוד ועוד מתחמים במרחב הציבורי הופכים פלטפורמה לשטיפת מוח מסחרית. זה התחיל עם תחנות אוטובוס, עבר לשלטי חוצות שהפכו למציגי ענק הן בכבישים והן בתוך הערים. שיטות שיווק מסחריות הפכו אגרסיביות יותר ויותר, היום גם שילוט רחובות פשוט הוא עוד הזדמנות לדחוף פרסומת.
בעצם המרחב הציבורי הפך לשדה "קטל" בו האזרח מופגז באין ספור מסרים מסחריים מכל עבר. ויש לזכור כאשר אנחנו במרחב הציבורי אין לנו שלט בו אנחנו יכולים ללחוץ על כפתור ולקבוע אם כן או לא לקבל את המסרים, כאשר אנחנו במרחב הציבורי מסרים אלו נכפים עלינו.
לכן אין פלא שאותם מפרסים גדולים לוטשים עיניים אל חופי ישראל.

הכנרת שלנו או של בעלי ההון?
גזל והרס חופי ישראל אכן הדליק נורה אדומה בכנסת ובשנת 2004 אושר חוק שמירת הסביבה החופית שנועד בדיוק למונע את התופעה, תחילה בחופי הים התיכון, ולפני חצי שנה נכללו בחוק גם חופי הכנרת.
חופי הכנרת בשל רגישותם הוגבלו מספר המבקרים בכל חוף וחוף, בחוף גולן בו יהיה המופע הוגבל לשהייה של 1000 נופשים בלבד, המופע הזה מתכנון לקהל של 35000 איש!
מיותר לציין את הפגיעה של שהייה של כמות אדירה כזו של אנשים באוזר רגיש אקולוגית כמו חופי הכנרת, מספיק לראות איך נראה אצטדיון ר"ג לאחר משחק של שעתיים עם הקיף קהל דומה וכאן מדובר בשלושה ימים תמימים.
ויש לזכור החוף נגזל מן הציבור לא רק בזמן המופע, אלא גם ימים רבים לפניו וימים רבים אחריו שהחוף הופך לאתר בניה ענק.
מה שהכי חמור בסיפור הוא איך אישורו את המופע הזה. כדאי לקבל אישור למופע כזה חייב להגיש תוכנית לוועדה ארצית לענייני חופים, להגשת תוכנית כזו יש לא מעט תנאי סף, במקרה הזה מארגני המופע לא עמוד כמעט באף אחד מהם, אבל למרות זאת הועדה אישר את המופע לפי ימים אחדים.
לאלו שהתוהים איך המופע אושר רק לפני ימים אחדים וכבר שבועות הוא מתפרסם כמעט מדיה אפשרית?
התשובה פשוטה, בישראל יש מערכת חוקים לאזרחים רגילים שנקראת חוקי ישראל, לעומת זאת לבעלי הון דוגמת בעלי סלקום וערוץ 2 חוקים אלו פשוט לא תקפים.
כך היה במקרה הזה, לוועדה היו כל הסיבות לא לאשר את המופע הזה וסביר להניח כי אם היה מדובר באדם רגיל לא היו מאשרים. אבל למה להרגיז את נוחי דנקנר שאפשר להתרפס לרגליו?

באופן תמוהה מארגני המופע טועים כי יעברו במהלכו מסרים לשמירת הכנרת, לא רק זאת הם מתהדרים בכך כי הם יתקנו מתקנים למחזור בקבוקים וסלקום דאגה לתת תרומה נדיבה לחברה להגנת הטבע. הרשו לי לגחך, מדובר בהשקעה בטלה בששים לעומת הרווח והפרסום שיקבלו על חשבון הכנרת.

לסיום, לפני שצופי ערוץ מושטים את ידם לטלפון הסלולארי "ומצבעים" לטובת המועמד שלהם אולי שווה לעצור לשנייה ולחשוב האם אנחנו באמת רוצים שחופי הכנרת יגזלו לטובת מיצגים פרסומיים והופעות המוניות?
אם התשובה היא לא, ואתם כן רוצים לשמור על הכנרת, היא הדרך הנכונה להעביר את המסר הזה למארגני המופע הוא לא לשלוח SMS.
במקרה זה אפשר לומר מי שלא מצביע ישפיע, וישמור על חופי הכנרת

החלו העבודות להקמת עיר הבה"דים

יום שני, 25 לאוגוסט 2008   מאת:

יו"ר מפלגת הירוקים, פאר ויסנר אמר כי "תחילת העבודות להקמת עיר הבה"דים לפני שהושלם התסקיר הסביבתי הינו חיפזון מהשטן והוא מעשה חלמאי וחובבני".

לכתבה המלאה לחצו כאן

תחרות כוכב נולד תתקיים בכנרת למרות מחאת הירוקים

יום ראשון, 24 לאוגוסט 2008   מאת:

מסתיימות ההכנות לאירוע "ווליום כנרת", שבמסגרתו ייערך ביום שלישי גמר תחרות "כוכב נולד" בחוף גולן שבמזרח הכנרת. הפסטיבל שבו ישתתפו 35,000 איש, צפוי להתקיים כסדרו למרות ביקורת מצד ארגונים שונים ובכללם "הירוקים", הטוענים כי האירוע יהרוס את החוף.

דרור עזרא ממפלגת הירוקים אמר כי "זוהי כניעה מבישה של הוועדה בפני בעלי ההון. לא ייתכן שהחופים יהפכו למיזם מסחרי ולמיצג פירסומי לסלקום".

לכתבה בהארץ לחצו כאן…

הירוקים: לדרוש ממשפחת עופר להעביר נתח מרווחיה לטובת הסביבה

יום חמישי, 21 לאוגוסט 2008   מאת:

למרות שבשנים האחרונות עומדת כי"ל בכל התקנים הסביבתיים, הירוקים ממשיכים לתקוף ולטעון כי פעולותיהם גורמות להמשך נסיגת ים המלח. כי"ל: הזמנו את יו"ר הירוקים לסיור, אך הוא סירב

לכתבה בNRG לחצו כאן…

הוועדה לשמירת סביבה חופית אישרה את קיום אירוע "ווליום כנרת"

יום חמישי, 21 לאוגוסט 2008   מאת:

לאחרונה נכנס לתוקף חוק שמירת הסביבה החופית שקבע כי הוועדה לשמירת הסביבה החופית מוסמכת לדון ולהחליט בכל תוכניות והתרי הבנייה בחופי הים

דרור עזרא, רכז ים וחופים במפלגת ירוקים: "זוהי כניעה מבישה של הועדה לשמירה חופית בפני בעלי ההון. לא ייתכן שחופי הארץ יהפכו למיזם מסחרי ולמיצג פרסומי לחברת סלקום. אנחנו בוחנים אפשרות לפנות לערכאות משפטיות".

לכתבה בכלכליסט לחצו כאן…

הירוקים: "להקצות כוחות כדי לעצור הנסיעה על החוף"

יום רביעי, 20 לאוגוסט 2008   מאת:

לכתבה  המלאה לחצו כאן

סיעת הירוקים בתל-אביב – עשייה ותכניות לעתיד

יום שלישי, 19 לאוגוסט 2008   מאת:

מפלגת הירוקים בתל אביב קיימת כבר עשר שנים. בראש מפלגת הירוקים – סגן ראש עיריית תל-אביב יפו פאר ויסנר המתמודד על ראשות העיר מטעם הירוקים . פאר ויסנר גדל בתל אביב חי בתל אביב מגדל את ילדיו בתל אביב חי ונושם את העיר תל אביב 365 יום בשנה .

מה נעשה עד כה

חניה

מפלגת הירוקים מתנגדת באופן נחרץ להקמתם של עוד ועוד חניונים בעיר ( חניון הבימה , חניון השוק הסיטונאי ) כפי שנוהג ראש העיריה רון חולדאי , החניונים שמוקמים בעיר הם פתח לעוד מכוניות אשר יכנסו לעיר.

התנגדות להקמת חניון ככר רבין – סיעת הירוקים דרשה שימוע ציבורי לשמיעת דעתם של התושבים בשאלת הקמת חניון תת קרקעי בכיכר רבין. הירוקים התנגדו בתוקף להקמת החניון שיעודד כניסת רכבים ויגביר את זיהום האוויר. במהלך השימוע, התברר מעבר לכל צל של ספק שעמדת הציבור תואמת את עמדת הירוקים.

פאר ויסנר כבר הכין תוכנית שאותה הוא מקדם ואשר הוצגה בועדת הפנים של הכנסת, אשר מטרתה להקטין את מספר כלי הרכב הנכנסים לעיר – אגרת גודש. על פי התוכנית הזו הבאים לתל אביב מחוץ לתחום רחוב רוקח בצפון נתיבי אילון במזרח וקיבוץ גלויות בדרום ייאלצו לשלם עבור הכניסה לתל אביב . בכך התנועה ברחובות תל אביב תדלדל ויהיו יותר מקומות חניה לתושבי העיר . מפלגת הירוקים מדגישה כי יישום תוכנית אגרת הגודש חייב להתבצע רק לאחר שיחול שיפור משמעותי במערך התחבורה הציבורית בעיר וזהו תנאי להפעלת אגרת הגודש ברחבי תל אביב.

המשך »

הירוקים עתרו נגד שר הפנים: לא לצמצם את מספר חברי המועצה

יום שני, 18 לאוגוסט 2008   מאת:

העותרים, חברי מועצת עיר מטעם "הירוקים", טוענים כי החלטת השר שטרית לצמצם את מספר חברי המועצה בעיתוי כל כך סמוך לבחירות פגעה באינטרס ההסתמכות שלהם, המוגן על פי דין, וכי השר פעל בניגוד ברור לעמדת ועדת הפנים של הכנסת. כמו כן, מצבעים העותרים על שיקולים פוליטיים זרים הנוגעים לפריימריס בתנועת קדימה.

חבר מועצת עיריית נתניה, אדיר בנימיני וחבר מועצת עיריית כפר-סבא, גיא בן-גל, ביחד עם חברת מועצת עיריית חדרה, חדווה יחזקאלי, המייצגים את מפלגת הירוקים, הגישו הבוקר (שני) עתירה לבג"צ כנגד שר הפנים מאיר שטרית, באמצעות עו"ד אתי כהנא.

בעתירה (בג"צ 7182/08 אדיר בנימיני ואח' נ' שר הפנים ואח') טוענים העותרים כי בהחלטת השר שטרית לחתום על הצו שיצמצם את כמות חברי מועצות הערים בכל הארץ, נפלו מספר פגמים מהותיים.

ראשית, ההחלטה, בעיתוי שניתנה, פגעה באופן קשה ביותר באינטרס ההסתמכות של העותרים, המוגן על פי דין. כל זאת שכן המדובר בהחלטה שניתנה פחות משלושה חודשים לפני הבחירות, כאשר בשלב זה העותרים בלב ליבם של ההכנות ולאחר נטילת התחייבויות כספיות וחוזיות, הבאות לידי ביטוי בין היתר, בשכירת מטה ופעילים וחתימת חוזי פרסום (עיתונות, אינטרנט, שלטי חוצות). פעולות אלו נעשו על ידי מועמדים רבים בכל רחבי הארץ וזאת תוך כדי הסתמכות על מצג מסוים, אשר לאור החלטת המשיב, שר הפנים, הפך למצג שווא.

שנית, מציינים העותרים כי התנהלותו של שר הפנים מנוגדת לרצון הברור אותו הביע המחוקק, באמצעות ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת אשר דחו את עמדתו רק לפני מספר חודשים. בכך פעל השר בניגוד לרצון הכנסת ועקף באמצעות צו מנדטורי את רצון המחוקק.

שלישית, העותרים מעלים חשש שמא שיקולים בלתי עניינים הולידו את קבלת ההחלטה האמורה בעיתוי הנוכחי, ומציינים כי השר שטרית מתמודד בימים אלה בבחירות המוקדמות (פריימריס) בתנועתו "קדימה", שם לראשי הרשויות החברים בתנועה יש כוח אלקטוראלי רב והשפעה ניכרת על ציבור המתפקדים בעלי זכות ההצבעה. מה עוד שהשר נימק את החלטתו בכך שהיא זוכה לתמיכה מצד ראשי השלטון המקומי.

בסיום העתירה, מבקשים העותרים מבית המשפט העליון, להורות על ביטול הצו או לחלופין להורות על החלתו רק מהבחירות הבאות.

יש לציין שמועצת העיר שספגה את המכה האנושה ביותר היא מועצת העיר חיפה, שיגרעו ממנה בבחירות הקרובות לא פחות מ-6 מושבים (מ-31 מושבים ל-25 בלבד).

חבר מועצת עיריית נתניה, אדיר בנימיני (מפלגת הירוקים): "השר שטרית ממשיך במדיניות שאפיינה את מרבית קודמיו בתפקיד והפך גם הוא ללוביסט הראשי המייצג את האינטרסים של ראשי הרשויות בשלטון המקומי ובכך פוגע אנושות בדמוקרטיה. כל שוחר חירות צריך להסתכל בדאגה במגמת המשרד בשנים האחרונות שתכליתה לחזק יותר ויותר את הכוח הריכוזי שקיים גם כך אצל ראשי הרשויות. הכוח כידוע משחית והיחידים שיכולים לפקח, לבקר ולרסן את ראשי הרשויות הם חברי המועצה ובתנאי שזו תהיה חזקה".

לנוסח העיתרה המלא לחצו כאן…