ארכיון הנושא 'הודעות לתקשורת'

שיתוף פעולה בין הירוקים לעיריית רעננה למען כביש 541

יום שלישי, 09 לינואר 2007   מאת:

מפלגת הירוקים ועיריית רעננה בוחנים שיתוף פעולה למען עיכוב סלילת כביש 531 וקידום כביש 541

השבוע נפגש פאר ויסנר יו"ר מפלגת הירוקים עם ראש העיר רעננה נחום חופרי בנושא הכביש 531
בפגישה הציגו אנשי מפלגת הירוקים את עמדתם בנוגע לכביש שעומד לבתר  את  רעננה מהרצליה.
הצעת הירוקים כולל המלצה לבטל את תוואי כביש 531 המחבר בין כביש 4 לכביש איילון אך עם זאת להשאיר את מסילת הרכבת בתוואי זה. עוד ממליצים הירוקים לשדרג את כביש 541 העתיד להיסלל מצפון לרעננה, לכביש ראשי שיהווה תחליף לכביש 531 ויהווה כניסה צפונית לעיר ולאזור התעשייה.
הצעה זו הוצגה לוועדה לתשתיות לאומיות בספטמבר האחרון, ונדחתה לפני כחודש, כאשר קטע כביש זה אושר. במפלגת הירוקים שוקדים בימים אלו על הכנת עתירה לבג"ץ נגד החלטת הועדה.

פאר ויסנר יו"ר מפלגת הירוקים מוסר:" מדובר באחד הכבישים היקרים ומזיקים בישראל, 5.5 ק"מ כביש שיעלו 1.5 מיליארד שקל. הכביש הזה לא יפתור שום בעיות תחבורה, ההפך הוא הנכון,  כביש זה יחמיר את המצב הקיים ע"י הוספת תנועה מכביש 6 לרעננה ולהרצליה. אנחנו חושבים, כמו שהבינו בכל העולם, שרעננה והרצליה זקוקות לרכבת ותחנות רכבת נגישות להולכי הרגל ורוכבי האופניים. הבעיה היא שהכביש כלוא את מסילה הרכבת בין שני מסלולי כביש מהיר ובכך מקשה על הניגשות אליה."
עוד ציינו הירוקים, כי הכביש שרעננה זקוקה לו בדחיפות הוא כביש 541 ולא כביש 531.
ראש העיר רעננה ציין פגישה את עמדתו המצדדת בכביש 541, ומתנגדת לכביש 551. עוד הבטיח ראש העיר חופרי לבחון את הרעיון לביטול או דחייה של סלילות קטע כביש 531 בין רעננה להרצליה.

הודעה בנוגע להצעת מפלגת הירוקים בקשר לכביש 531

מפלגת הירוקים למזוז:"לפנות לאלתר את חוף ג'ינו"

יום שני, 25 לדצמבר 2006   מאת:

בעקבות הממצאים החמורים שנחשפו בתחקיר של "ידיעות אחרונות" בנוגע לחוף ג'ינו בכנרת דורש יו"ר מפלגת הירוקים, פאר ויסנר, מן היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, להורות לרשות הטבע והגנים לפנות את חוף ג'ינו ולהחזירו לגן לאומי כפר נחום.

בכתבה שפורסמה ביום שישי האחרון נטען כי אדם בשם יוסי ג'ינו השתלט על כ- 10 דונם בתחום גן לאומי כפר נחום והפך את המקום למסעדת חוף גדולה.
הדוברים בכתבה טוענים, כי מנכ"ל רשות הטבע והגנים מנע במשך מספר שנים את ביצוע צו בית המשפט לפינוי מסעדה זו מן החוף וזאת בשל לחצים פוליטיים כבדים, כך על פי הטענה.

יו"ר מפלגת הירוקים פאר ויסנר כתב למזוז:" יש חשד, לכאורה, שמנהל אחת מזרועת האכיפה של ישראל נסחט ואוים ע"י גורמים פוליטיים בכירים וזאת כדי שלא יבצע צו חוקי של בית משפט. אם נכונים הדברים שהתפרסמו בכתבה, הרי מדובר כאן בדברים חמורים ביותר שיש לחוקרם עד תום."

במפלגת הירוקים דורשים כי היועץ יורה לרשות הטבע והגנים לבצע לאלתר את הצו בית המשפט בנוגע לחוף, וכן לפתוח בחקירה בנוגע ללחצים והאיומים לכאורה שהופעלו על מנכ"ל רשות הטבע והגנים.

בנוסף דורש יו"ר מפלגת הירוקים כי המדינה תחל ליישם מדיניות של תביעות נזיקין: "לדעתנו על מדינת ישראל ליישם מדיניות של תביעות נזיקין על פולשים שכאלו שהפיקו רווחי ענק מניצול בלתי חוקי של משאבי המדינה. על המדינה לחייבם בתשלום פיצויים בגובה הכנסותיהם המשוערים מפעילות בלתי חוקית שקיימו."
 

למכתב שנשלח ליועץ לחצו כאן…

ניצחון לירוקים: יישמרו אתרי הטבע בגוש דן

יום חמישי, 14 לדצמבר 2006   מאת:

במחוז ת"א החליטו, תוכן תוכנית אב מחוזית לאתרי טבע ומורשת במחוז, וזאת בעקבות פעילות משותפת של מפלגת הירוקים והפעיל הסביבתי עמית מנדלסון
שינוי ב180 מעלות בעמדת מתכננת מחוז ת"א, לפני חצי שנה עמדה לאישור התוכנית המחוזית ללא סימון אף אתר טבע במחוז וזאת חלק מתפיסת עולם מוצהרת ששוללת שמירה על אתרי הטבע לטובת הקמת פארקים.

רקע:
לפני כשנתיים הופקדה התוכנית המחוזית למחוז ת"א להתנגדויות הציבור, במסגרת ההליך הגישו מפלגת הירוקים והפעיל הסביבתי עמית מנדלסון התנגדות שהתמקדה בדרישה לכלול בתוכנית את אתרי הטבע שרדו במחוז ת"א.


הנרקסים בגלילות

במסגרת הדיון בהתנגדויות נחשף כי אתרי הטבע לא הושמטו מן התוכנית בטעות אלא כחלק מתפיסת עולם ששוללת שמירת טבע. הגדילה לעשות סגנית מתכננת מחוז ת"א טלי דותן והצהירה בדיון בנושא, "במחוז ת"א לא יהיו שמורות טבע, כי אנשים לא רוצים טבע אלא, רוצים פארקים. מי שרוצה טבע שילך למקומות אחרים!" 

מפלגת הירוקים בשיתוף עמית מנדלסון עמלו זמן רב והגישו התנגדות מנומקת באמצעות מצגת על החשיבות הרבה בשמירת טבע גם באזורים אורבניים כמו גוש-דן, זאת במיוחד לאור שלל תבניות הנוף הייחודיות שקיימות באזור. 


החולות ישארו

במסגרת המאבק לשמירת הטבע בגוש-דן פרסמה מפלגת הירוקים את מספר הפקס של טלי דותן וביקשה מן הציבור לשלוח מכתבים לדותן ולכתוב בהם למה חשוב לשמור על הטבע, ואף פרסמו באתר חלק מעשרות המכתבים שנשלחו. 
פעילות נחרצת ונחושה זו של מפלגת הירוקים ועמית מנדלסון שכנעה את מתכננת המחוז נעמי אנג'ל והשבוע היא הודיעה על קידום של "תוכנית אב לאתרי טבע, נוף ומכלולי מורשת ("טבע עירוני") למחוז תל-אביב" בשיתוף המשרד להגנת הסביבה. 

דרור עזרא רכז פורום השרון במפלגת הירוקים מוסר:"שינוי העמדה של מתכננת המחוז משמחת לא רק בשל העובדה שאתרי הטבע בגוש-דן יישמרו כחלק מתוכנית שזה דבר חשוב ביותר כשלעצמו אלא בעיקר חשובה העובדה שהוכח שאנשים פרטיים כן יכולים לשכנע ולהשפיע על תפיסות עולם של מוסדות התכנון. חשו מאוד שהציבור יבין וידע שגם ללא משאבים אפשר להשפיע על התוכניות שבעצם קובעות את עתידנו ואיכות חיינו."

עמית מנדלסון אומר:"מדובר בהישג חשוב, שיאפשר לתושבי המחוז נגישות לאתרי הטבע בקרבת ביתם גם בעתיד. אני מקווה שבהמשך להחלטה זו, יוכנו תוכניות מקבילות לאזורים עירוניים נוספים בארץ, וכן למעורבות נוספת של הציבור בתהליכי התכנון, מחד, ומאידך על רשות הטבע והגנים – הגוף המופקד מטעם המדינה על שמירת טבע – לקחת אחריות לנושא הטבע העירוני, שהוזנח עד לאחרונה." 

הישג למפלגת הירוקים: הועדה המחוזית עצרה את התוכנית לבניית שכונת יוקרה בגעש

יום רביעי, 13 לדצמבר 2006   מאת:

הועדה המחוזית במחוז מרכז לא קיבלה השבוע את תוכנית הבניה לשכונת היוקרה "צוקי ארסוף" שאושרה לפני חצי שנה בועדה המקומית חוף השרון.

השבוע התקיים דיון במליאת הועדה המחוזית מרכז בנושא תוכנית הבניה של שכונת היוקרה "צוקי ארסוף" בקיבוץ געש. הועדה המחוזית נקטה בהליך מיוחד לפי סעיף 28 לחוק התכנון והבניה והפקיעה את סמכויות הועדה המקומית לגבי תוכנית זו.

התוכנית המקורית לשינוי הייעוד מקרקע חקלאית למגורים אושרה במרס 2000 לצורכי הקיבוץ לשם הרחבתו וזאת בשל מצוקת דיור.
בשנים האחרונות עשה הקיבוץ מספר ניסיונות לקצור רווחים ממכירת הקרקעות שנמצאות בצמוד לחוף הים ושמורת טבע, לבניית שכונת יוקרה לאלפיון העליון בדומה ליישוב ארסוף. 
בשנת 2003 כבר החלה הכשרת הקרקע לבניית שכונה יוקרתית של 30 וילות על החוף אך התוכנית נעצרה ובוטלה בעקבות פעילות ציבורית ומשפטית ענפה של מפלגת הירוקים.
 
השנה, מכר הקיבוץ את הקרקע לגורמים פרטיים,  שהצהירו שבכוונתם לבנות שכונת יוקרה של 108 יחידות דיור שחלקן וילות וקוטג'ים והשאר דירות סטודיו יוקרתית, זאת על פי תוכנית מאושרת לטענתם.
 
מפלגת הירוקים פנתה כבר באוגוסט 2006 ליו"ר הועדה המחוזית והתריעה כי יש כוונה להקים ישוב חדש שונה באופיו מן הקיבוץ וכי תוכנית זו לא עברה הקלה מתמ"א 13 ולכן אינה תקפה!!
בעקבות פנייה זו החליטו בוועדה המחוזית לקיים השבוע דיון בתכונית.
 
בדיון הסוער שהיה השבוע טענו נציגי הרוכשים כי הם כבר מכרו 56 מגרשים בפרויקט ויגרם להם נזק כספי אם התוכנית לא תאושר.

בדיון, תקפו חברים בועדה את נציגי המועצה האזורית חוף השרון וטענו כי רומו וכי התוכנית שאושר לבנייה השנה שנוה מהותית מן התוכנית שהובא לאישור בשנת 2000 לועדה המחוזית.

בתחילת הדיון הצהיר יו"ר הועדה המחוזית שוקי אמרני כי הוא לא ייתן שיוקם במקום ישוב חדש.

היום נודע כי הועדה המחוזית לא קיבלה את תוכנית הבינוי שאושרה לאחרונה בועדה המקומית חוף השרון, בטענה שמדובר בבנייה שאינה קיבוצית ואינה תאומת את תוכנית הבינוי המקורית. עוד נודע כי הועדה דרשה מן הקיבוץ לקבל הסברים על השתלשלות העניינים תוך 30 יום .

תגובת עו"ד אריאל יונגר בא כוח מפלגת הירוקים: "אנחנו מברכים את הועדה המחוזית על שלא קיבלה את תוכנית הבינוי המוצעת.  עם זאת, על הועדה להשלים את המלאכה ולבטל כליל את התוכנית בשל העובדה שתוכנית זו לא עברה הקלה מתמ"א 13. המטרה שלנו היא שיעוד הקרקע יהיה בהתאם לתוכנית המתאר הארצית."

דרור עזרא רכז פורום השרון במפלגת הירוקים מוסיף: "מפלגת הירוקים תמשיך לפעול למיגור תרבות הקומבינה. מדובר בשטח שצמוד הן לים והן לשמורת טבע ואנו נמשיך לפעול עד אשר יחזור השטח להיות ירוק ופתוח. חשוב לציין שבמקרה הזה נעשו מעשים חמורים שראוי שיחקרו ע"י גורמי אכיפת החוק ואנו נעמוד על כך שאכן כך יקרה."

הירוקים בקמפוס

יום ראשון, 03 לדצמבר 2006   מאת:

בשעה טובה ומוצלחת נפתח תא פוליטי חדש המייצג את מפלגת הירוקים במועצת אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב. התא שירוץ לבחירות הקרובות לצד תאים אחרים כגון מפלגת העבודה מרץ וחדש מונהג על ידי אמיתי אור, שהוא פעיל איכות סביבה וותיק ובעל נסיון רב במאבקים ירוקים באזור ת"א ובארץ כולה במסגרת הארגונים "מגמה ירוקה" "חיים וסביבה" והחברה להגנת הטבע". דוגמא למאבקים ירוקים שכאלו הם: העברת תחנת הכוח רידינג לגז, המאבק לשמירת חופי הרחצה פתוחים לקהל הרחב וקמפיין עידוד השימוש בתחבורה ציבורית למען ההקלה בעומס בכבישים והפחתת זיהום האוויר.

מטרות התא הן להמשיך במאבק בנושאים דומים גם בתוך אוניברסיטת תל אביב הסובלת מפער גדול בתחום זה בעיקר לעומת קמפוסים אחרים המקנים לנושא משאבים מרובים בהשוואה. מספר דוגמאות לפעילויות בהן לדעת חברי התא יש מקום לפעילות הן: הוצאת האנטנות הסלולריות הרבות מתחומי הקמפוס, הכנסת פחי מיחזור למעונות הסטודנטים, וצימצום צריכת המים והחשמל ברחבי האוניברסיטה. התא פועל בצמוד למפלגת "הירוקים" הארצית לה הצביעו כ 50 אלף איש בבחירות האחרונות כאשר רוב המצביעים היו צעירים שאיכות סביבה מקבלת חשיבות גדולה יותר מנושאי מדיניות וביטחון. אמיתי מוביל התא בקמפוס תל אביב מדגיש כי הנושא החברתי חקוק גם הוא על דגלו של התא וזאת בשל התפיסה כי "מי שירוק הוא בהכרח חברתי אבל מי שחברתי לא בהכרח ירוק" והדבר מתבטא בדוגמאות כגון צדק סביבתי חלוקת משאבים צודקת ונגישות לכלל האוכלוסיה למשאבי טבע.

בשנים האחרונות מורגשת עלייה ניכרת במודעות הציבור לאיכות סביבה וביחוד בקרב ציבור הסטודנטים שמבין את חשיבות הנושא ומקנה לו חשיבות הולכת ועולה בסדר היום הציבורי שלו, הוכחה לכך ניתן לראות בכמות התכנים האקדמיים המתרבים והולכים בכלל הפקולטות בקמפוס העוסקים בנושאי סביבה.
התא קורא לכלל הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב להצטרף לתא ולסייע לשינוי אמיתי באופן ההתנהלות של אגודת הסטודנטים האוניברסיטה ומוסדותיה.

מי שמעוניין להצטרף לעשייה בתא יכול ליצור קשר בדואר האלקטרוני
tauyerukim@gmail.com .

מפלגת הירוקים: לבטל ביטוח חובה לקטנועים ואופנועים

יום שני, 06 לנובמבר 2006   מאת:

במפלגת הירוקים טוענים כי יש להשוואת את ההתייחסות הביטוחית אל קטנועים ואופנועים להתייחסות לאופניים ולכן יש לבטל את ביטוח החובה לקטנועים ואופנועים.

השבוע שלח יו"ר מפלגת הירוקים פאר ויסנר, רוכב קטנוע בעצמו, מכתב לשר האוצר אברהם הירשזון בו הציע לבטל כליל את חובת הביטוח לקטנועים ואופנועים.
יו"ר מפלגת הירוקים טוען במכתבו כי תעריפי הביטוח הנדרשים כיום מרוכבי קטנועים ואופנועים אינם הגיוניים ומופרזים בצורה קיצונית. תעריפים אלו גורמים למצב אבסורדי שנהגי כלי רכב קטנים וזולים מסבסדים כלי רכב גדולים ויקרים, מצב שהוא הפוך למטרה המקורית של חוק ביטוח חובה.

ההצעה מבוססות על הנחה שיש להתייחס לרוכבי קטנועים ואופנועים כאל רוכבי אופניים שלא משלמים ביטוח חובה למרות פגיעותם הרבה.
יו"ר מפלגת הירוקים מציע ליצור מצב שבו בתאונה בין כלי רכב דו-גלגלי למכונית, הנטל על פיצוי של פגיעת גוף יהיה על חברת הביטוח של המכונית, כמו המצב היום בתאונה בין מכונית לאופניים.
בנוסף מציע ויסנר שלנהגי קטנועים ואופנועים תהיה אפשרות לרכוש ביטוח מיוחד למקרה של תאונות עצמיות.

יו"ר מפלגת הירוקים פאר ויסנר מוסר:
"במכוניות היום יש אלמנטים רבים שמגינים על הנהג והנוסעים במקרה של תאונה בין שתי מכוניות, אבל מערכות הגנה אלו לא מפחיתות את הפגיעה בתאונה עם רכב קל חסר הגנה כמו אופניים או קטנוע.
אנשי האוצר חייבים להבין שרק נהגים מעטים יכולים להרשות לעצמם לקנות רכב שטח משוריין כגון האמר ואין זה הגיוני שתעריף ביטוח החובה של האמר הוא חצי מתעריף ביטוח של קטנוע ממוצע!
אנו חושבים שיש לעודד נסיעה על קטנועים הן כדי להקל את הגודש בכבישים, הן כדי להקטין את בעיות החניה, והן כדי להקטין את זיהום האוויר.
להורדת מחירי הביטוח לקטנועים יהיה אפקט שגם נהגי מכוניות ירוויחו ממנו רבות ולכן על המדינה לפעול לעידודם של אלו הנוסעים בקטנועים ולא לדכא ולחנוק אותם."   

למכתב של יו"ר מפלגת הירוקים לחצו כאן…

מפלגת הירוקים לועדת וינוגרד: לחקור את זיהום חופי לבנון

יום ראשון, 05 לנובמבר 2006   מאת:

משימה חדשה לועדת וינוגרד, לחקור את זיהום הים בלבנון שנגרם עקב הפצצות חיל האוויר על מתחם מיכלי הדלק בג'ויה מדרום לבירות .
במפלגת הירוקים רואים בהפצצה של מיכלי הדלק ובזיהום הים כאחד ממחדלי המלחמה בלבנון, השבוע פנה יו"ר מפלגת הירוקים, פאר ויסנר, לועדת וינוגר בבקשה לחקור את דרך קבלת ההחלטה על הפצצת האתר.
לפי דיווחים של ארגוני סביבה בין לאומיים הפצצת מיכלי הדלק גרמה לנזק אקולוגי רב. 55,000 טון דלק בערו וגרמו לזיהום אוויר קשה, שובל העשן הגיע למרחק של 60 ק"מ. 15,000 טון נוספים של דלק רעיל ביותר נשפכו לים וזיהמו 120 ק"מ של חוף,  במספר מקומות דווח שהדלק על החוף הגיע לחצי מטר עומק!
לפי הערכות של גורמים בין-לאומיים לתיקון נזקי הזיהום ידרשו יותר ממיליארד דולר.
בפנייתם דורשים הירוקים לשקול קביעת מדינות לגבי פגיעה במתקני תשתית כמו זה שהופצץ. עוד טוענים כי ההחלטה על פעולות כאלו צריכה ליפול בדרגים הבכירים ביותר  לאחר שהובהרו ההשלכות  גם הסביבתיות.
עוד מציינים הירוקים כי אין להחליט בנושא רגיש זה כלאחר יד כדוגמת המקרה של ג'ויה; הירוקים טוענים: "על הצבא לקחת בחשבון במכלול השיקולים גם נזקים סביבתיים והסיכונים העלולים להיגרם בגינם."
במפלגת הירוקים מבקרים את הפצצה בג'ויה:"המסקנה המתבקשת היא שההתקפה על מתקני הדלק בג'ויה היתה כישלון חמור של מקבלי החלטות. נראה שמקבלי החלטות לא שקלו בכובד ראש את האפקטים הנלווים לפגיעה זאת שבסיכומו של דבר היו בעוכרי המדינה."

יו"ר מפלגת הירוקים פאר ויסנר מוסר: "ישראל היא מדינה שחיה ונושמת את הים התיכון וכל פגיעה סביבתית בים התיכון היא פגיעה גם בישראל, לצערי הפצצה זו לא השיגה שם תועלת אלא רק גרמה נזק אדיר לישראל. בנוסף לנזק הסביבתי האדיר שנגרם לים והתיכון ולחופי לבנון, נגרם לישראל נזק תדמיתי קשה. תמונות חופי לבנון השחורים שודרו שוב ושוב בכל העולם ויצרו רושם קשה שישראל פוגעת ללא הבחנה במטרות לא לגיטימיות."

למכתבו של פאר ויסנר לחצו כאן… לדוח של הארגון הבין לאומי לחצו כאן…

מפלגת הירוקים: קטע כביש 531 מיותר

יום שלישי, 19 לספטמבר 2006   מאת:

הירוקים טוענים: הכביש יגרום למפגעים סביבתיים חמורים והוא מבתר אזור אורבאני. הירוקים מציעים להשאיר את מסילת הרכבת בתוואי 531, ולהעתיק את הכביש לתוואי בגבולה הצפוני של רעננה, עוד מציעים למזג את כביש איילון לכביש החוף באזור שפיים.
מפלגת הירוקים תופיע מחר בועדת התנגדויות ותציג את התנגדותה לתוכנית תת"ל 15 כביש 531, בהתנגדות מותחת המפלגה ביקורות על מדיניות התחבורה של הממשלה שלא מתאימה לאופי האזור.
הירוקים טוענים שכביש 531 בתוואי הזה יגרום למפגעים סביבתיים רבים, יגרום לבזבוז קרקע ובזבוז כספי ציבור, זאת עם תועלת תחבורתית ארוכת טווח שולית.

עוד מציינים הירוקים כי תחימת מסילת הרכבת בין שני עורקי הכביש תגרום לקשיים בהחדרת תחבורה מסילתית לתושבי האזור ותקשה עליהם להגיע לתחנות הרכבת ללא רכב פרטי.

הירוקים ממליצים לבטל את תוואי כביש 531 המחבר בין כביש 4 לכביש איילון אך עם זאת להשאיר את מסילת הרכבת בתוואי זה. עוד ממליצים הירוקים לשדרג את כביש 541 העתיד להיסלל מצפון לרעננה, לכביש ראשי שיהווה תחליף לכביש 531.

בנוסף טוענים הירוקים שהחיבור שנבחר בין כביש איילון לכביש החוף בזבני בשטח ופוגע בערכי טבע, במקום חיבור זה מציעים הירוקים לחבר את שני הכבישים בתוואי אלכסוני קצר יותר בין רשפון לשפיים.

דרור עזרא רכז פורום השרון במפלגת הירוקים מוסר:"מדינות התחברה של ישראל היא אסון; היא מוכתבת ע"י פוליטיקאים קצרי ראות וגופי תשתיות אינטרסנטים. מתכנני הכבישים מתעלמים מהעובדה שישראל היא מדינה קטנה וצפופה שחייבת להתבסס בעיקר על תחבורה ציבורית. יש לאמץ חשיבה מערכתית שתתן עדיפות לשימוש בתחבורה ציבורית בין השאר ע"י הוזלת השימוש, הגברת הניגשת וקיצור משמעותי בזמני הנסיעה. בניית עוד כבישים היא תמריץ שלילי לקידום תחבורה ציבורית וגורמת לפגיעה כלכלית, חברתית וסביבת קשה."
למסמך ההתנגדות לחצו כאן…

מינהל מקרקעי ישראל מתכנן להפוך את שדה החצבים הגדול ביותר באזור המרכז לשדה בוטנים

יום רביעי, 06 לספטמבר 2006   מאת:

בשבועות האחרונים פועלים במינהל מקרקעי ישראל בשיתוף חקלאי בשם וינקלר להפך את אזור "בזק נוף-ים" לשדה חקלאי.

"בזק נוף-ים" נמצא בחלקה הצפוני של הרצליה ממערב לכביש החוף, הוא אתר טבע שמהווה בית גידול למגוון רחב של צמחים ובעלי חיים, בנוסף אזור הוא שדה החצבים הגדול ביותר באזור המרכז, מכיל מאות רבות של חצבים שפורחים בימים אלו, ומן הבודדים שעוד נותרו באזור המרכז.
צילום: דרור עזרא 
בשנים האחרונות מינהל מקרקעי ישראל בשיתוף עם עיריית הרצליה מנסים לקדם תוכנית בניה לשכונת יוקרה במקום, מולם עומדים מפלגת הירוקים וארגוני סביבה נוספים שדורשים לשמור על השדה כשמורת טבע.

במפלגת הירוקים שלחו בשבוע שעבר מכתב לשר מאיר שיטרית, יו"ר מינהל מקרקעי ישראל, בו טוענים כי מדובר בניסיון של המינהל לקבוע עובדות בשטח ובכך לסכל את התנגדות של הירוקים כדי לקדם את תוכנית הבניה הגרנדיוזית שלהם.
דרור עזרא רכז פורום השרון במפלגת הירוקים מוסר: "במינהל רוצים להרוס את הטבע במקום ולהפוך אותו לשדה חקלאי. אנו חושדים בסבירות גבוהה שהמניע הנסתר של המינהל היא פגיעה אנוש בערכיות הטבע של האזור על מנת שבעתיד יקל על המינהל לקדם תוכנת בניה בועדות התכנון כי לא יישאר טבע במקום. לצערנו במינהל מקרקעי ישראל מתנהגים כמו בריון נדל"ן ולא כמו גוף ציבורי, חבל שפעם אחר פעם המעשים של המינהל מוכיחים שצודקים אלו שמכנים אותו "מינהל מהרסי ישראל".
אם היה באמת מדובר ברצון אמיתי לעסוק בחקלאות, יש בקרבת מקום עשרות שדות חקלאיים לא מעובדים שבנקל היה אפשר להפוך אותם לשדה בוטנים."
 
במפלגת הירוקים מוסיפים וטוענים לאפליה, טוענים כי בט"ו בשבט האחרון המינהל מנעה טקס נטיעות של מספר עצי זית במקום ע"י ילדי הרצליה בטענה שהאזור "מזוהם" ואילו היום באמצעות שליחם החקלאי הם לפתע רוצים אישור שמקום לא מזוהם.

למכתב שנשלח לשר שיטרת לחצו כאן…

לפני שהורסים את היכל התרבות יש לבדוק את עמדות הציבור

יום ראשון, 03 לספטמבר 2006   מאת:

במפלגת הירוקים מביעים אכזבה קשה מהאישור שניתן הערב לשיפוץ היכל התרבות ודורשים מראש העיר חולדאי לבצע סקר דעת קהל מקיף

בשנים האחרונות, מקדמת עיריית ת"א תוכנית ל"שיפוץ" פנימי וחיצוני של היכל התרבות בעלות של כ-45 מליוני שקלים. לאחר מאבק של תושבי העיר וסיעת הירוקים בעירייה, נסוגה העירייה מכוונתה לשפץ את המבנה מבחוץ, היום אושרה תוכנית גדולה של שיפוץ פנימי נרחב.
עיריית ת"א טוענת שהשיפוץ דרוש בשל בעיות אקוסטיקה, במפלגת הירוקים טוענים שבידהם חוות דעת אקוסטית שאומרת את ההיפך.

בדיון שהתקיים היום במליאת הועדה לתכנון ובניה של העיר, התנגדו נציגי מפלגת הירוקים לשיפוץ ולפגיעה בנכס תרבות תל-אביבי זה.

הדס שכנאי חברת מועצת העיר ומזכ"ל מפלגת הירוקים: "מדובר בבזבוז משוועה של כספי ציבור; העירייה מתכוונת לזרוק עשרות מילוני שקלים על מנת לפתור בעיה שלא קיימת. ובה בעת הורסת נכס תרבותי מרכזי בתל-אביב.
תרבות היא בין השאר התייחסות ענווה למורשת היסטורית כמו גם אדריכלית; הגיע הזמן, שנלמד מאומות העולם איך אפשר לשמור על אופיים של בניינים חשובים וגם להביא אותם לסטנדרטים של המאה ה21."

במפלגת הירוקים יוצאים בקריאה לראש העיר לבדוק בסקר דעת קהל את עמדות תושבי תל אביב יפו בהתייחס לשיפוץ ולחשש לפגיעה בנכסי התרבות של העיר מול הרצון למודרניזציה.
במפלגת הירוקים מביעים אכזבה קשה על הכוונה של ראש העיר חולדאי לפגוע ולשנות את פניהם של כמה מן האתרים החשובים של תל-אביב והראשון בהם הוא היכל התרבות.