ארכיון הנושא 'סניף הרצליה'

עצומה למען הטבע סביב אפולוניה

יום שישי, 13 לאפריל 2007   מאת:

רשות הטבע והגנים רוצה לבנות שם קניון של 5000 מ"ר, עיריית הרצליה ומינהל מקרקעי ישראל רוצים לבנות שם שכונת יוקרה של 3500 יחידות דיור.

ואנחנו? אנחנו במפלגת הירוקים, רוצים שישארו את המעט טבע שנשמר שם ושרד את המולת הבטון והאספלט של גוש-דן.

.nof_yam_kanim.jpg

להלן מצגת של תמונות שהכנו על אזור הטבע הזה שנמצא לרבים מאיתנו מתחת לאף.
להורדה והפצה של המצגת לחצו כאן[4.5 MB]…
ללינק נוסף של אותה המצגת לחצו כאן…

לחתימה על העצומה שלנו למען הטבע סביב אפולוניה לחצו כאן… 

נודה לכם אם תעבירו את המצגת והעצומה בין מכריך חובבי הטבע.

  

בונים בשטח הפתוח האחרון של הרצליה

יום שני, 09 לאפריל 2007   מאת:

במפלגת הירוקים מוחים על כוונת רשות הטבע והגנים להקים קניון בצמוד לפארק אפולוניה שיממן את תחזוקתו.

כתבה שהתפרסמה בידיעות אחרנות 
 כתבתו של עמיר בן דוד מיום 08/04/07
להגדלה לחצו כאן…

תגובת דרור עזרא רכז פורום השרון במפלגת הירוקים "לצערנו אנו מגלים שוב איך אנשי רשות הטבע והגנים שוחקים את תפקידה החוקי והמוסרי של הרשות בשמירה על הטבע והופכים ליזמי נדל"ן חסרי בושה.
סביבה אפולוניה נשמר אחד משטחי הטבע היפים באזור גוש דן, רשות הטבע והגנים פשוט מכרה את הסכמת להרס הטבע באזור ולבניית שכונת מגורים יוקרתית תמורת קניין של 5000 מ"ר.
בשנים האחרונות רשות הטבע והגנים ממסחרת את הטבע של ישראל למוות, וזה כולל סגירת אתרים לכניסה בתשלום, הפיכת אתרים לגני אירועים פרטיים, וקידום יוזמות נדל"ן חסרות בושה כמו זו, מאידך רופפה הרשות מאוד את מדיניות האכיפה שלה למען שמירת הטבע.   
הציבור בישראל צריך להיות מודאג מאוד ממצבה של רשות הטבע והגנים, אשר הפכה עורה ובמקום לשמור על הטבע עוסקת בנדל"ן ונותנת יד להרס טבע."

יו"ר מפלגת הירוקים פאר ויסנר מוסיף: "שני אירועים גרמו למצב הרעוע של רשות הטבע והגנים ולתרומתה השלילית לשמירת הטבע בשנים האחרונות. שורש הרעה היה החיבור הלא נכון שנעשה ב1998 בין רשות שמירת הטבע לבין רשות הגנים הלאומיים ובנוסף על זאת נפגעה הרשות מן המינויים הלא ראויים שנעשו בתקופה שצחי הנגבי היה השר לאיכות הסביבה.
מפלגת הירוקים קוראת לכנסת לשוב ולשנות את החוק כך שתהיה בישראל רשות שתעסוק בשמירת טבע, כי יזמי נדל"ן יש בישראל בלי סוף."

בירוקים מציינים כי כבר יותר משנה הם מנהלים מאבק ציבורי למען שמירת הטבע סביב אפולוניה, על העצומה שנמצאת באתר מפלגת הירוקים כבר חתמו קרוב ל5000 איש!

איך יגיב העיט לרוכבי האופניים?

יום שני, 05 למרץ 2007   מאת:

פארק מתוכנן בשטח בריכת החורף בהרצליה, שם נמצאו עשרות מיני חיות וצמחים נדירים

לכתבה בהארץ לחצו כאן…

הצלחה למפלגת הירוקים בהרצליה: נפתחה נקודת איסוף לפסולת אלקטרונית

יום ראשון, 04 לפברואר 2007   מאת:

לפני מספר חודשים פנתה מפלגת הירוקים לראש העיר גרמן, והמלצנו על פתיחה של נקודת איסוף לפסולת אלקטרונית. השבוע נפתחה נקודת איסוף לפסלות אלקטרונית ליד הקנטרי בהרצליה

psolet_ad.png

דרור עזרא רכז פורום השרון במפלגת הירוקים מוסר: "אנו שמחים שבעקבות הפעילות שלנו נפתחה נקודת האיסוף הזו. בקרב תושבי הרצליה יש מודעות רבה לנושא, תושבים רבים פנו אלינו ונאלצנו לשלוח אותם עד היום לת"א. יש לזכור הפסולת האלקטרונית ללא טיפול נכון יכולה להוות מקור זיהום משמעותי, ולכן יש חשיבות בטיפול בה"

למכתב בנושא שנשלח ליעל גרמן לחצו כאן..

שיתוף פעולה בין הירוקים לעיריית רעננה למען כביש 541

יום שלישי, 09 לינואר 2007   מאת:

מפלגת הירוקים ועיריית רעננה בוחנים שיתוף פעולה למען עיכוב סלילת כביש 531 וקידום כביש 541

השבוע נפגש פאר ויסנר יו"ר מפלגת הירוקים עם ראש העיר רעננה נחום חופרי בנושא הכביש 531
בפגישה הציגו אנשי מפלגת הירוקים את עמדתם בנוגע לכביש שעומד לבתר  את  רעננה מהרצליה.
הצעת הירוקים כולל המלצה לבטל את תוואי כביש 531 המחבר בין כביש 4 לכביש איילון אך עם זאת להשאיר את מסילת הרכבת בתוואי זה. עוד ממליצים הירוקים לשדרג את כביש 541 העתיד להיסלל מצפון לרעננה, לכביש ראשי שיהווה תחליף לכביש 531 ויהווה כניסה צפונית לעיר ולאזור התעשייה.
הצעה זו הוצגה לוועדה לתשתיות לאומיות בספטמבר האחרון, ונדחתה לפני כחודש, כאשר קטע כביש זה אושר. במפלגת הירוקים שוקדים בימים אלו על הכנת עתירה לבג"ץ נגד החלטת הועדה.

פאר ויסנר יו"ר מפלגת הירוקים מוסר:" מדובר באחד הכבישים היקרים ומזיקים בישראל, 5.5 ק"מ כביש שיעלו 1.5 מיליארד שקל. הכביש הזה לא יפתור שום בעיות תחבורה, ההפך הוא הנכון,  כביש זה יחמיר את המצב הקיים ע"י הוספת תנועה מכביש 6 לרעננה ולהרצליה. אנחנו חושבים, כמו שהבינו בכל העולם, שרעננה והרצליה זקוקות לרכבת ותחנות רכבת נגישות להולכי הרגל ורוכבי האופניים. הבעיה היא שהכביש כלוא את מסילה הרכבת בין שני מסלולי כביש מהיר ובכך מקשה על הניגשות אליה."
עוד ציינו הירוקים, כי הכביש שרעננה זקוקה לו בדחיפות הוא כביש 541 ולא כביש 531.
ראש העיר רעננה ציין פגישה את עמדתו המצדדת בכביש 541, ומתנגדת לכביש 551. עוד הבטיח ראש העיר חופרי לבחון את הרעיון לביטול או דחייה של סלילות קטע כביש 531 בין רעננה להרצליה.

הודעה בנוגע להצעת מפלגת הירוקים בקשר לכביש 531

תקשורת מגויסת לטובת הסתרת מחדלי העירייה

יום שישי, 05 לינואר 2007   מאת:

לפעמים אני שואל את עצמי האם בישראל יש באמת תקשורת חופשית, שבאמת מביאה לציבור את האמת כפי שהיא התרחשה. שני מקרים שהייתי מעורב בהם לאחרונה מוכיחים אחרת, בהם התקשורת המקומית פעלה להסתרת מידע חשוב זאת כדי לסייע לפוליטיקאים החביבים עליהם.

חשש לניגוד עניינים – סיפור שנקבר
באוגוסט האחרון כתבתי מכתב לועדה למניעת ניגוד עניינים במשרד המשפטים, זאת לאחר שהתברר שחברה של חבר דירקטוריון בחברה עירונית של הרצליה זכתה בשני מכרזים של העירייה בהיקף של יותר 50 מיליון שקל זאת באמצאות החברה העירונית האחות "הכלכלית". לא זו בלבד, חוות הדעת המשפטית שטיהרה את העניין נכתב ע"י היועץ המשפטי של החברה הכלכלית שהיה מעורב עד צוואר בהליכי המכרז בו זכתה חברתו של חבר הדירקטוריון.
לכל הדעות מדובר כאן בסיפור חשוב על התנהלות עיריית הרצליה, חבר דירקטוריון בחברה עירונית זוכה בשני מכרזים גדולים של העירייה וממשיך להיות במעגל מקבלי החלטות של העירייה ובנוסף חוות דעת שהוזמנה לנושא נכתב ע"י לא אחר מאשר העו"ד שהיה אחראי משפטית על הליכי המכרזים.

בהחלט מדובר בסיפור לא נעים שיכול לפגוע בתדמיתה של ראש העיר יעל גרמן, "שחרטה" על דיגלה את נושא התנהלות התקינה. באופן מפתיע או לא מפתיע(תלוי איך מסתכלים על זה) הסיפור הזה לא פורסם בתקשורת המקומית של אזור השרון, למעט המקומון "קול הרצליה".
יותר מזה אני יודע שאחד העיתונאיים כתב על הסיפור, אבל הסיפור לא פורסם זאת בהחלטת העורך.
לדעתי אין חולק שיש כאן מידע חשוב לציבור של הרצליה שהיה ראוי שיפרסם, אבל באופן תמוהה לא פורסם בצורה ראויה.

מנכ"ל שמאיים לקבור חבר מועצה – עוד סיפור שנקבר
לפני ימים אחדים הייתי עד למקרה חמור שבו איים מנכ"ל עיריית הרצליה על חבר מועצה מטעם הירוקים ועליי שיקבור אותנו זאת בשל הערה על עישון במקום ציבור. אני ראיתי את העניין בחומרה רבה ופניתי בכתב לראש העיר יעל גרמן בדרישה להעמיד את המנכ"ל לדין משמעתי.
שוב לכל הדעות יש כאן סיפור משמעותי על איש בכיר בעירייה שמתנהג כבריון, עובד ציבור שתושבי הרצליה משלמים את משכורתו, והם ראויים לקבל דיווח על התנהלותו הציבורית.
גם כאן ראש העיר גרמן שמתגאה במאבק חסר פשרות נגד האלימות, טיאטאה את המקרה החמור הזה מתחת לשטיח. וגם כאן התקשורת המקומית של השרון, למעט "קול הרצליה", נמענה מלפרסם את הסיפור וכנראה כדי לא גרום מבוכה לראש העיר.
באופן תמוהה באותו יום שאמורה להתפרסם הידיעה המביכה על המנכ"ל זיכתה ראש העיר גרמן את אחד ממקומוני השרון בראיון מקיף ובלעדי. ואין פלא כי שבוע לאחר מכאן התפרסמו באותו מקומון מספר מודעות סרק, בעלות של עשרות אלפי שקלים, למוקד העירוני מטעם העירייה.

לסיכום
התדמית של עיתונאות חופשית ודמוקרטית היא בעירבון מגובל, התפקיד של עיתון לדווח על המתרחש באזור הכיסוי של העיתון לא מתקיים כפי שאפשר לצפות. האם אלו ממניעים כלכלים, האם אלו ממניעים "אידיאולוגיים" או האם אלו מניעים אישיים? קשה לשים את האצבע מה הסיבה להטיה הזאת, אבל לא משנה מה הסיבה מדובר בהתנהלות פסולה וחמורה שאינה מתיישבת עם כבוד מקצועי של מקצוע עיתונאות.
לי יש חשש כי יש מספר מקרים לא קטן שתוכן של עיתון נקנה ע"י פוליטיקאים ובכסף ציבורי.
למזלנו, בעידן האינטרנט יהיה זה בלתי אפשרי להסתיר עניינים כאלו, והנה עובדה אתם קוראים את זה כאן בבלוג שלי.       

למרות צו הסגירה, מפעל החמצן ממשיך לפעול

יום חמישי, 04 לינואר 2007   מאת:

מפעל חמצן בהרצליה שבו אירעו בעבר מספר פיצוצים ושריפות היה אמור להיסגר בצו בית משפט לפני בחודש שעבר, אולם למרות המאבק העיקש נגד פעילותו – המקום ממשיך לתפקד. המפעל: "פעילות הייצור הופסקה, יש רק עבודות שינוע"

רכז פורום השרון במפלגת הירוקים, דרור עזרא, ביקר השבוע במקום ואמר: "לצערנו ראש העיר הרצליה מיהרה לחגוג את סגירת המפעל, אבל המקום ממשיך לפעול, שנה לאחר שהוא 'נסגר רשמית'. יש להפסיק את כל פעילות הקשורה למפעל לאלתר".

לכתבה בYNET לחצו כאן…

העליון קבע: המרינה לא למגורים

יום ראשון, 10 לדצמבר 2006   מאת:

המאבק הממושך של החברה להגנת הטבע נשא פרי: בית המשפט העליון הכריע כי חברות הבניה לא יוכלו לבנות במתחם המרינה, שנועד לציבור הרחב, בנייני מגורים יוקרתיים

דרור עזרא, רכז פורום השרון במפלגת "הירוקים", ברך על הישגה של חברה להגנת הטבע. "זהו ניצחון של ההיגיון והצדק על תרבות הקומבינה. המרינה בהרצליה נולדה בחטא, בשל הרצון לעקוף את תוכניות המתאר הארצית ולמכור דירות מגורים יוקרתיות על הים במסווה של הקמת מרינה ובה דירות נופש. הנזק שנגרם לחופי הרצליה בשל קומבינה זו הוא קשה ובלתי נסלח.
"המרינה היא פשע סביבתי וכלכלי, יש מעט צדק בכך שבית המשפט העליון העניש את יזמי המרינה בסיכול קומבינת דירות הנופש ובכך צמצם את הרווחים העצומים. פסק הדין הזה הוא תמרור אזהרה חמור ומסר חד משמעי ליזמי נדל"ן ולראשי רשויות שאומר שתרבות שלטונית מושחתת ומשחיתה סופה לפגוע בהם עצמם".
לכתבה בNRG לחצו כאן…

הירוקים: "להסיר את תחנת ההצלה בסידני עלי"

יום חמישי, 26 לאוקטובר 2006   מאת:

הירוקים פנו לשר להגנת הסביבה בדרישה להורות לעירייה להסיר את תחנת ההצלה בחוף סידני עלי בתום עונת הרחצה, בטענה שהתחנה מזיקה לחוף ופוגעת בסביבה

רכז פורום השרון במפלגת הירוקים, דרור עזרא, פנה השבוע לשר להגנת הסביבה, גדעון עזרא, בדרישה להפעיל את סמכותו ולהורות לעיריית הרצליה להסיר את תחנת ההצלה בחוף סידני עלי, וזאת לאחר שהסתיימה עונת הרחצה הרשמית.
צילום:דרור עזרא
תחנת הצלה בסידנא-עלי בתחילת חודש אוקטובר

לכתבה בLOCAL לחצו כאן…

מתנגדים לכביש 531

יום רביעי, 20 לספטמבר 2006   מאת:

היום אני ופאר ויסנר, יו"ר מפלגת הירוקים, נסענו לירושלים והופענו בפני חוקר של הועדה לתשתיות לאומיות בנוגע לכביש 531. (ההתנגדות שלנו מופיעה כאן… )
ההתייחסות של אנשי מע"צ לא הייתה מפתיעה, הטיעונים שלהם בתגובתם אילנו היו די קלושים.

כולם מכירים את הפקק היומי בבוקר באיילון, מגלילות לכיוון דרום כמעט לכל אורכו של הכביש, וזאת למרות שהכביש הורחב ל5 נתיבים, כפול מה שתוכנן במקור.
באופן מפתיע נציג מע"צ הצהיר בדיון כי יש בידיהם דו"ח שאומר כי כביש 531 יקצר באופן ניכר את זמני הנסיעה ויש בו יתרונות כלכליים.
הרשו לי לפקפק באמינות הדו"ח, אני מאמין שמדינת ישראל הולכת להשקיע מיליארדים על כביש שלכל-היותר יגרום לפקק באיילון להתחיל במקום בגלילות בכפר שמריהו.
ככה זה בישראל משקיעים מיליארדים בכבישים שנסתמים תוך זמן קצר, במקרה הזה אפילו לא יהיה צורך לחכות, הכביש כבר סתום ורק מוסיפים לו עוד מכוניות.
לא ברור איך יקצר הכביש הזה את זמני הנסיעה? הרי לא יתווספו עוד כניסות לתל-אביב, והרי לא יהיו שינוי משמעותי במספר מקומות החנייה בתל-אביב?

הכביש הזה יהיה כישלון תחבורתי שהוא גם אבן רחיים כלכלית על מדינת ישראל.
אנו טענו בדיון כי הדרך היחידה לקדם את התחבורה בישראל היא להפחית את השימוש ברכב פרטי ולהגביר את השימוש בתחבורה ציבורית.

לגבי הצעתנו שכביש 541 ישודרג ויהיה תחליף לכביש 531 נאמר לנו שמע"צ בכלל מתנגדת לכביש הזה.

לגבי החיבור האלכסוני שאני הצענו באזור רשפון, להפתעתנו נאמר לנו כי החלופה לא נבחנה כלל כי היא קורבה מידיי לרשפון.
באופן תמוהה הנימוק הזה לא הפריע למתכנני הכביש להצמיד אותו לשכונות של הרצליה ורעננה. הצמדה שתמרר את חיי של רבבות התושבים בהרצליה וברעננה הן מרעש, הן מזיהום אוויר והן ע"י פגיעה בנוף.
אני מעריך שאנשי מע"צ העדיפו לא להתעסק עם כמה עשרות תושבי רשפון המיוחסים, ובחרו להשמיד מאות דונמים של שטחים פתוחים שכוללים גם ערכי טבע נדירים.

צר לי לקלקל לאלו שמאמנים שיש בישראל גוף שרואה את התמונה התחבורתית הכוללת ומספק לנו פתרונות תחבורתיים מתאימים ונכונים – אין גוף כזה!
לצערי בישראל אין ראייה מערכתית כוללת, הפתרונות שמספקים לנו מונעים בעיקר מאינטרסים צרים של אנשים המקורבים למקבלי ההחלטות.
אנחנו נמשיך לפעול לשינוי מדינות התחבורה של ישראל, בתקווה שבבחירות הבאות אנו נהיה בין מקבלי ההחלטות ונוכל להשפיע יותר.