ארכיון הנושא 'סניף הרצליה'

הוגשה עתירה לבטל את איסור הצילום בישיבות מועצת העיר הרציה

יום רביעי, 28 למרץ 2012   מאת:

דרור עזרא חבר מועצת העיר הרצליה מסיעת הירוקים הגיש השבוע עתירה נגד ראש עיריית הרצליה יעל גרמן בשל החלטה לאסור צילום והקלטה של ישיבות מועצה עיר.
העתירה הוגשה לבית המשפט לעניינים מינהלים בת"א ע"י עו"ד שי גלילי, בנוסף לעתירה הוגשה בקשה לצו מניעה נגד ההחלטה.

דרור עזרא מוסר:"ההחלטה לאסור צילום ישיבות מועצה הינה החלטה שערורייתית ואנטי דמוקרטית מובהקת, ישיבות מועצה הן הזירה הציבורית המרכזית של העיר. לא יתכן שנבחרי הציבור יסתרו אותן וימנעו את צילומם, בכל העולם וגם בישראל ישיבות מועצה וישיבות ועדות שונות מצולמות הן ביזמות הרשות והן ע"י התושבים משום מה בעיריית הרצליה לא רוצים שתושבים יראו את פעילות המועצה זאת כאשר במקביל העירייה עצמו בולשת אחרי תושבי העיר במאות מצלמות ברחובות העיר ובחופי הים."

עוד מוסיף עזרא:" זו לא הפעם הראשונה שיעל גרמן משתמשת בשיטות של משטר פוטין כדי לפגוע במתנגדיה, אנו מקווים שבית המשפט ישים לזה סוף ויגן על חופש הביטוי כך שחברי המועצה מן האופוזיציה יוכלו לבצע את שליחותם הציבורית."

להלן העתירה

המשך »

הצעה לסדר – הפעלת הסעות בשבת

יום ראשון, 11 למרץ 2012   מאת:

רקע:
בעיר הרצליה, כמו בערים אחרות יש מגוון של שירותים עירוניים, חלק מאותם שירותים כמו הפארק, חופי הים, אירועי תרבות, וכדומה מחייבים שימוש בכלי תחבורה כדי להשתמש בהם.
בעוד שבימי חול שירותים אלו נגישים הן לתושבים אשר משתמשים ברכב פרטי, והן לתושבים אשר משתמשים בתחבורה ציבורית, בסופי שבוע שירותים אלו נגישים אך ורק למשתמשים ברכב פרטי.
עיריית הרצליה משקיעה עשרות מילוני שקלים בטיפוח ובהפעלת אתרים ואירועי פנאי, למרבה האבסורד דווקא בסופי שובע, שבה לרוב התושבים ישנם זמן לפעילות פנאי, נמנע מחלק מן התושבים להשתמש בשירותים אלו אך ורק בשל חוסר יכולת תחבורתית, ורבים מתושבים אלו מתמודדים עם קשיים כלכליים ופעילות הפנאי שהעירייה מפעילה הינם פעילות הפנאי המעטות שהם יכולים להרשות לעצמם, כמו חופי הים והפארק.
מלבד הערך החברתי החשוב הזה, להפעלת תחבורה ציבורית ישנה גם ערך סביבתי, להפחתת השימוש במכונית הפרטית, על כל מגרעותיה, זיהום אוויר, גודש, תאונות, מחסור בחנייה וכו.
בנוסף העיר הרצליה רואה עצמה כעיר תיירות, אבל התיירים שרובם לא משתמשים ברכב פרטי נאלצים להשתמש במוניות יקרות במקום תחבורה ציבורית זולה להנאות מאתרים השונים בעיר.

ביולי 2009 הציע הח"מ הצעה דומה להפעיל את מערכת ההסעות לפארק גם בסופי שבוע, הצעה זו נדחה בטענה המשונה של סכסכנות פוליטית.
בקיץ שעבר, העירייה הפעילה מערכת הסעות בימי שבת בין החניונים באזור התעשייה לחופים כדי להקל על תושבי הרצליה פיתוח שהתלוננו על בעיות חנייה וגודש.
למרבה הצער, הפתרון הזה הינו פתרון די עקום אשר מחייב את התושבים להשתמש ברכב פרטי כדי להגיע לאזור התעשייה ואז להשתמש בהסעות. ברור שמערכת הסעות הזו משמשת אך ורק בעלי רכב פרטי, והעניין לא מהווה שום פתרון לתושבים נטלו רכב הפרטי.

הצעתנו:
מועצת העיר הרצליה מחליטה שהחל מאפריל 2012 תרחיב את מערך הסעות חינם ברחבי העיר כך שיפעל ויסיע תושבים מן השכונות השונות אל הפארק וחופי הים בסופי שבוע.

בברכה,
דרור עזרא
חבר מועצת העיר הרצליה
יו"ר סיעת הירוקים

"תוכנית גליל ים הופקדה מבלי שאושרה בוועדה המקומית"

יום שני, 20 לפברואר 2012   מאת:

כך טוענים חבר המועצה מסיעת הירוקים דרור עזרא ועו"ד רונן צ'יניאו ומשה לוי המייצגים תושבים שגרים סמוך לתוכנית; מבדיקת TheMarker עולה כי קיימים פערים משמעותיים בין התוכנית שאושרה בוועדה המקומית לזו במחוזית ועיקרם: פחות שטח ויותר דירות

"מדובר בשינויים מהותיים מכל הבחינות שכלל לא הוצגו בפני חברי הוועדה", אומר עזרא, "נעשתה שגיאה חמורה, שלא לומר רמיה, על כך שהוועדה המקומית הסתמכה על הגרסה הישנה שאושרה ב-2002 כדי לקדם אותה בוועדה המחוזית. כיום מדובר בשתי תוכניות שונות וכל המידע הזה הוסתר תוך הצגת מצגי שווא לחברי הוועדה והגשתה לוועדה המחוזית בחוסר סמכות".

למכתב המלא של דרור עזרא בנושא ליו"ר הועדה המחוזית לחצו כאן…

לכתבה בדה-מרקר לחצו כאן…

שקיפת וניהול תקין של ישיבות מועצה, לא בהרצליה ולא אצל יעל גרמן

יום ראשון, 19 לפברואר 2012   מאת:

שימו- לב כיצד ראש עיריית הרצליה יעל גרמן מתנהלות, תוך חמישים שניות היא מעלה להצבעה נושא שלא היה בסדר היום, בלי דיון ומקבלת החלטה כל זאת בעזרת יועצת משפטית חיצונית שאינה עובדת עירייה.

לכתבה בלוקל בנושא לחצו כאן…

כתבה בזמן השרון – נפלה ברשת

יום שלישי, 24 לינואר 2012   מאת:

דרור עזרא העלה לפייסבוק שבה נשמעת יעל גרמן לפטר בכיר בבנות השרון אם לא ישלב ישראליות בהרכב – ראש העירייה מכחישה, אך עזרא "היא משקרת ולבראשונה"
הנה הסרטון המדובר

הנה הכתבה הסורקה
חלק ראשון

חלק שני

פנייה ליועמ"ש נגד מינוי מהנדסת מחוז מרכז החדשה

יום רביעי, 19 לאוקטובר 2011   מאת:

חבר המועצה המקומית הרצליה, דרור עזרא, פנה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפעול לביטול מינויה של דניאלה פוסק למהנדסת מחוז מרכז. במכתב ששלח ליועמ"ש באמצעות עו"ד רונן צ'ינאו ממשרד מרקוביץ', צ'ינאו ושות' טוען עזרא כי פוסק, בהיותה מהנדסת עיריית הרצליה, הטעתה, לכאורה, את הוועדה המקומית בתוכנית גליל ים. עזרא אף פנה לפני כן ליו"ר הוועדה המחוזית גילה אורון בדרישה לבטל את התוכנית. "דניאלה פוסק לא צריכה להיות מהנדסת עיר וכל שכן היא אינה ראויה למינויה החדש כמתכננת מחוז מרכז", אמר עזרא ל"כלכליסט".

לכתבה בכלכליסט לחצו כאן…

כתבה ברשת ב' – ניצחון למפלגת הירוקים בוטלה תוכנית חלופי שטחים מפקפקת בחופי הרצליה

יום שני, 12 לספטמבר 2011   מאת:

כבר יותר בארבע שנים עיריית הרצליה מקדמת תוכנית חילופי שטחים בה מעורבת עיריית הרצליה וחברת הכשרת הישוב של עופר נמרודי.
חילופי השטחים הם בין מתחם שנמצא בבעלות הכשרת הישוב שנטען שמיועד למלון במבואה של חוף השרון בהרצליה, לבין מתחם של עיריית הרצליה שמשמש היום לחניון חוף זבולון אותו תעניק להכשרת הישוב שעתיד לבניית מתחם וילות ודירות יוקרתי ביותר. במרכז הרצליה פיתוח בקו ראשון לים.

חשיפה של מפלגת הירוקים כי מתחם מלונאות זה של הכשרת הישוב (8.5 דונם) אינו יכול לשמש לבניית מלון, זאת לפי תוכנית מתאר ארצית לחופים(תמ"א 13), גרמה לועדה המחוזית להזמין בדיקה של השמאי הממשלתי אשר קבע כי אין הצדקה כלכלית לעסקה והתוכנית בוטלה לפני שבועות אחדים.

לתחקיר גלובס בנושא לחצו כאן…

[audio:http://www.green-party.org.il/peat_yam_120911_reshet_B.mp3]

עיריית הרצליה בוחנת תכנון של התחדשות עירונית בשכונת שביב

יום רביעי, 31 לאוגוסט 2011   מאת:

אושר תקציב של 750 אלף שקל לבדיקת תכנון מחדש בשכונה, אך במועצת העיר טוענים כי העירייה מעכבת בשיטתיות פרויקטים של פינוי-בינוי ומפלה לטובה פרויקטים שמקודמים על ידי חברות נדל"ן על פני אלה המקודמים על ידי תושבים

"יש הבדל בין התייחסות העירייה לפרויקטים המקודמים על ידי חברות נדל"ן לאלה המקודמים על ידי תושבים", אומר חבר המועצה דרור עזרא (הירוקים). "פרויקטים המוגשים ומקודמים על ידי יזמים זוכים ליחס אוהד מצד העירייה, לעומת פרויקטים של פינוי-בינוי שלרוב נדחים. עד היום לא ראיתי בהרצליה תוכנית פינוי-בינוי אחת שקודמה במתחם מגורים, בניגוד לפרויקטים אחרים לגובה שכן מקודמים. התחושה היא שמשתמשים בסיבות של מגבלות גובה כתירוץ למנוע פרויקטים מורכבים כפינוי-בינוי".

לכתבה בדה-מרקר לחצו כאן…

מינהל מקרקעי ישראל על תוכנית גליל ים: לצמצם את שטחי הציבור כדי למנוע צפיפות יתר

יום רביעי, 17 לאוגוסט 2011   מאת:

במינהל טוענים כי בנייה של אלפי דירות בגליל ים תגרום לצפיפות גבוהה מהמקובל; נציג הירוקים: גליל ים תהיה הולילנד של הרצליה

יושב ראש סיעת הירוקים במועצת עיריית הרצליה, דרור עזרא, הגיש התנגדות להפחתת זכויות הבנייה ומספר יחידות הדיור. עזרא טען כי מינהל מקרקעי ישראל נכנע לקיבוץ גליל ים. "המינהל מעניק לקיבוץ זכויות בנייה בלתי מתקבלות על הדעת. התוכנית היא פשוט פיגוע תכנוני, הולילנד של הרצליה, שתגרום נזקים עצומים לעיר ולשכונות הסמוכות לה. הצמצום בשטחי ציבור נעשה בנוסף ל-180 הדונמים שכבר קוצצו מהפארק העירוני לטובת בנייה. חמור מאוד לקבל את המלצת המינהל לפיה משפחה ממוצעת תהיה שלוש נפשות ולא 3.6 כמו שהעריכו בתחילה. נוצר אבסורד, כי הרי את זכויות הבנייה המופרזות לדירות של ארבעה-חמישה חדרים נתנו לפי 3.6 נפשות ליחידת דיור, ואילו את שטחי הציבור מחשבים לפי שלוש נפשות ליחידה".

לכתבה בדה-מרקר לחצו כאן…

הצעה לסדר – השכרת אופניים

יום חמישי, 12 למאי 2011   מאת:

רקע:

באירופה ומדינות מערביות נוספת הבינו כי השימוש המסיבי במכונית הפרטית הינה אחת הבעיה אורבאנית המרכזיות של ערים מודרניות. ולכן בצד קידום ושדרוג התחבורה הציבורית החלה מגמה לעודד תחבורת אופניים.
אופניים מלבד היותם כלי תחבורה פנים עירוני אידיאלי ובריא, יכולים לשמש ככלי תחבורה משלים לתחבורה ציבורית, וכך בשימוש משלב להוות אלטרנטיבה נאותה למכונית הפרטית.
הדרך הטובה ביותר לקדם שימוש משלוב של תחבורה ציבורית ואופניים הינה מיזמים מסובסדים של השכרת אופניים.

יש לזכור כי סבסוד האופניים לא רק תורם למשתמשיהם אלא גם לשאר משתמשי התחבורה הן ע"י הקטנת הגודש בדרכים, הגדלת מצאי החניה, והפחת זיהום האוויר.
יצוין כי בעיר ת"א החל לפועל בחודשים האחרונים מיזם כזה.

בהרצליה ניכרת התחלה של מגמת סלילת שבילי אופניים, אמנם היזמה רחוקה מלהיות תשתית תחבורתית ראויה וכוללת, אבל כיום הקטעים שכבר סלולים יכולים לשמש את מיזם השכרת האופניים.

העוגן של יוזמת השכרת האופניים צריך להיות אזור תחנת הרכבת, בשלב הראשון שאר נקודות העגינה צריכות להיות באזורים עתירי שימוש, כמו המקומות הבאים: אזור התעשייה, חוף הים, אזור הפארק, והמכללה.

הצעתנו:

  1. העירייה תצא למכרז להפעלת מיזם השכרת אופניים בדומה לזה שנעשה בת"א
  2. המיזם יהיה בהתאם לעקרונות לעיל, כלומר תחנת עגינה מרכזית וגדולה באזור תחנת הרכבת.
  3. נקודות העגינה הנוספות יהיו בשלב הראשון בהתאם למקומות שציונו לעיל, ובהתאם להצלחת המיזם יוספו נקודות עגינה נוספות.
  4. נקודות עגינה אלו יהיו על חשבון מקומות חנייה למכונות פרטיות.

בברכה,
דרור עזרא
יו"ר סיעת הירוקים