איילון פרטי לעשירים
07 למרץ 2007 מאת: אתר וואלה!פאר ויסנר מתפלץ מרעיון התשלום בנתיבי אילון: העשירים יסעו שם, העניים יחטפו את זיהום האוויר והפקקים בתוך העיר. אולי להיפך?
פאר ויסנר מתפלץ מרעיון התשלום בנתיבי אילון: העשירים יסעו שם, העניים יחטפו את זיהום האוויר והפקקים בתוך העיר. אולי להיפך?
מגישי תוכניות יחויבו באגרת בסיס בסך 1,000 שקל; עלות הגשת ערר – 180-1,000 שקל
לאחר עתירת אדם טבע ודין נזכר שר הפנים לאפשר לתושבים לתבוע בגין ירידת הערך שנגרמה מהצבת אנטנה סלולרית בשכונה. השמאים מעריכים כי בית שסמוך אליו הוקמה אנטנה יסבול מירידת ערך של עשרות אחוזים
מפעלים שבהם חומרים מסוכנים ננטשו במלחמה על-ידי העובדים שהוסמכו לטפל בהם במקרה אסון
ביום שבו מבקר המדינה וראש הממשלה מתנגחים זה בזה בנוגע לשאלה איך ומתי לפרסם את דוח המבקר בנושא תפקוד העורף במלחמת לבנון השנייה, דווקא נציגי המשטרה הם אלו שחושפים עניין שצריך להדאיג מאוד את תושבי חיפה והקריות.
לכתבה בNRG לחצו כאן…
על פי מסקנות סרט, שישודר השבוע בערוץ 4 הבריטי, ההתחממות היא תהליך טבעי ולא נגרמת על ידי גזי החממה
צוות ממשרד המבקר בוחן חשדות לפיהם אישורי הבנייה במתחם התקבלו בהליכים לא תקינים
קיבוץ הזורע הגיש לבית המשפט המחוזי בנצרת תביעה נגד מינהל מקרקעי ישראל, בבקשה לחייבו להכיר בזכויותיו הקנייניות בקרקע היישוב.
בישראל כמו בישראל, הרעיון הרבה פעמים מצוין – אך הביצוע כושל. במקרה הרע זה נגמר בבזבוז כספי ציבור, במקרה הרע עוד יותר – זה עלול לעלות בחיי אדם. כך הוא המצב גם לגבי הרעיון להטיל אגרת גודש על הנוסעים בנתיבי איילון.
הכוונה לצמצם את כמות המכוניות על הכביש המהיר ולהפחית את העומס – מבורכת; לא כך המחשבה לעשות זאת באמצעות אגרת גודש דווקא על הכביש הזה תחילה.
במשרד התחבורה רגילים לחשוב כיצד מזיזים את הפקקים ממחלף חדש אחד לצומת ישן אחר. זה בדיוק מה שיקרה אם תוטל אגרת גודש על הנוסעים בנתיבי איילון. שם אמנם תזרום התנועה בלי עומסים, בלי פקקים, ועשירי הארץ ייהנו מכביש רחב מסלולים בו יוכלו לשייט עם מכוניתם המפוארת.
אולם בצירים המקבילים בתוך תל-אביב – דרך נמיר, דרך חיפה, דרך פתח-תקוה, הירקון, לוי אשכול ואבן גבירול – יזדחלו להם יתר הנהגים במכוניותיהם.
בנוסף לפקקים הרבים שייווצרו, "תיהנה" העיר תל-אביב מזיהום אוויר כבד יותר, עקב גידול המכוניות אשר יעברו ברחובותיה. וכידוע, כבר היום גובה הזיהום בגוש דן את חייהם של 1,100 בני-אדם מדי שנה, ועוד עשרות-אלפים סובלים ממנו יום-יום, שעה-שעה . ה"עיר הלבנה" תהפוך ברגע לשחורה.
אם באמת רוצים במשרד התחבורה להפחית את העומס בכניסות לתל-אביב, יש לפעול לגיבוש אגרת גודש לעיר עצמה, בשיתוף עם העירייה והמשרד להגנת הסביבה.
רק תוכנית כזאת תביא לצמצום כלי-הרכב בכניסה לעיר. אגרה כזאת כבר יושמה בסינגפור, בלונדון ובשטוקהולם. ואם תיושם בתל-אביב, תשפיע – אם ירצו ראשי משרד התחבורה ואם לאו – גם על נתיבי איילון ישירות.
במקביל ובאופן בלתי נמנע, יש לדאוג גם לשיפור התחבורה הציבורית (רכבת ואוטובוסים) בכניסה לעיר הגדולה, ולהפוך אותה לזמינה יותר וכדאית יותר.
רק "שילוב כלים" שכזה יסלול את הדרך להפחתת העומס בכבישים המובילים לתל-אביב מצפון ומדרום.
אחרת, אף נהג לא יוותר על הנסיעה במכוניתו, כל עוד הוא יוכל להגיע עם הרכב עד לפתח משרדו – וכל עוד אין לו אלטרנטיבה ראויה לכך.
לחצות את העיר מקצה אחד שלה לקצה השני כבר היום זאת משימה בלתי נסבלת, ששווה לזמן הנסיעה, לדוגמה, מתל-אביב לרעננה באותן שעות. רעיון האגרה בנתיבי איילון הוא לא הפיתרון.
כבר אין-סוף תוכניות הוכנו במשרד התחבורה לארגון מחדש של התחבורה בגוש דן, חבל על הזמן שאותו תשקיע הפעם הוועדה שתייעץ לממשלה בנושא; במקרה הטוב, יהיו אלו עצות אחיתופל.
אחרי שניצחו במאבק והסירו את גדר ההפרדה במדבר יהודה, הארגונים הירוקים מצפים להצלחה דומה במאבקם למניעת בניית חלק הגדר "סובב אדומים" המתפשט הרבה מעבר ליישוב ומגיע לחלק הצפוני של המדבר
על פי החשד, מנחם שני בן 62, ששימש עד אוקטובר באחרון בתפקיד הממונה על הפיתוח במחוז הצפוני, קיבל שוחד מקבלנים שביצעו עבורו שירות ושילשל לכיסו כ-100 אלף שקל