הפיקוח גדל, אבל הזיהום בנחלים ובחופים לא קטן
05 למרץ 2008 מאת: אתר הארץדו"ח חדש: אין ירידה משמעותית בכמות השפכים המזוהמים שמוזרמים לנחלים ולים
דו"ח חדש: אין ירידה משמעותית בכמות השפכים המזוהמים שמוזרמים לנחלים ולים
על פי הצעת החוק, תוך חמש שנים תוחלף מערכת התאורה במבני הציבור במתקנים ובנורות חסכוניים בחשמל. ומה באשר לטענה כי הנורות מסרטנות? משרד הבריאות שולל אותה וקובע: זיהום האוויר מתחנות הכוח מסוכן יותר לבריאות. המכשול כעת: משרד האוצר שטען שהחוק יקר מדי – אך "שכח" לחשב את החיסכון בהוצאות החשמל
יו"ר מפלגת הירוקים, פאר ויסנר, מבקש ממשה נור להסיר את התביעה שהגיש נגד אברי גלעד: "הגשת תביעה אישית כנגד עיתונאי שהעז להביע את דעתו מהווה פגיעה מסוכנת בדמוקרטיה ובחופש הביטוי"
"האוטו שלנו גדול וירוק" הוא שיר ילדים ידוע. אך אם לשפוט לפי העדפותיהם של שרי ממשלת ישראל ליסוע בוולוו, סקודה ובכלי רכב אחרים שאינם ידידותיים לסביבה, ספק אם הם מכירים את השיר או שרים אותו לילדיהם.
|
||||||||
"האוטו שלנו גדול וירוק" הוא שיר ילדים ידוע. אך אם לשפוט לפי העדפותיהם של שרי ממשלת ישראל ליסוע בוולוו, סקודה ובכלי רכב אחרים שאינם ידידותיים לסביבה, ספק אם הם מכירים את השיר או שרים אותו לילדיהם.
בראש ובראשונה היה מצופה מהשר להגנת הסביבה גדעון עזרא לקום, לגרוס את מכונית הוולוו ולעבור למכונית היברידית. כך היה מצמצם את צריכת הדלק שלו ואת הנזק הסביבתי, לעומת מכונית הוולוו שבה הוא נוסע כיום. בשעה שעניינים סביבתיים רבים הדורשים מאמץ, מאבקים ומלחמות מצדו נמצאים על סדר היום של המשרד להגנת הסביבה, צעד כזה היה עשוי לשמש זרז למהלך דומה מצד שרים נוספים.
השרים טוענים כי איכות הסביבה בראש מעיניהם. למשל, שר התשתיות בנימין בן אליעזר מקים ועדה לחיסכון בחשמל ושר התחבורה שאול מופז טוען כי אין צורך בכבישים ויש לעודד את השימוש בתחבורה ציבורית. אך בה בעת הם ממשיכים לתרום באופן ישיר לפגיעה בסביבה, בשעה שהם חוצים את המדינה לאורכה ולרוחבה במכוניות השרד שלהם, במקום במכוניות היברידיות.
בהנחה שרכב השרד משמש את השר לעבודה שוטפת, לנמנום קל ולשיחות טלפון בדרכו, הטענות כי המכונית ההיברידית קטנה מדי לשרי ממשלת ישראל נשמעות כמו עוד תירוץ לא מוצלח למה לא לנטוש את מכונית השרד האהובה. בישראל נוסעות כיום כמה אלפי מכוניות היברידיות של מנכ"לים, ראשי חברות ואנשים שאינם עסוקים פחות משרי הממשלה, אשר עובדים לא פחות תוך כדי נסיעה ואשר נוחותם אינה נפגמת.
כמי שנוהג כבר כמה חודשים במכונית היברידית, איני מופתע מההיענות הרבה בציבור לנהוג בירוק. הראיה היא כי בישראל נרשם בחודשים האחרונים גידול בכמות הרוכשים של מכוניות היברידיות מצביעה כי אזרחי ישראל שוב מצליחים להפנים ולעשות למען הסביבה והחברה לפני השרים.
במאמר שפורסם כאן בשבוע שעבר נטען שהחקלאים הם שומרי השטחים הפתוחים, ושפעילותם החקלאים תורמת לסביבה. זה נכון לגבי החקלאים האמיתיים, אלה שעובדים את האדמה. אך יש בקרבם לא מעט "חקלאים" שהם למעשה ברוני נדל"ן, שנהנים מהחלטות המדינה, תוך ניצול הנחלות והקרקע החקלאית שלהם למסחר ותעשיה. והם עוד טוענים שבזכותם קמה המדינה
אני מקווה שמפלגת הירוקים תעשה הכל כדי לאכזב את הבוחרים שיצביעו עבורה כמפלגה "לא פוליטית" ושתהיה מספיק חזקה כדי לצבוע את הפוליטיקה שלנו בירוק
לפני ימים מספר נכנסתי לאתר של "מפלגת הירוקים" ונרשמתי כחבר במפלגה. למרות שאפשר לומר שמעורבותי הציבורית בעניינים חברתיים, תרבותיים ופוליטיים היא מעל הממוצע מעולם לא הייתי חבר במפלגה כל שהיא. את ביקורתי הפניתי כלפי כל המפלגות ביחד וכלפי כל אחת מהן בנפרד, לפי העניין. חבריי וידידיי הגיבו בתמיהה להצטרפותי למפלגה בכלל ולירוקים בפרט (ומבלי שהדבר נאמר מפורשות חשתי שבשל גילי היתה הצטרפות ל"גמלאים" מתקבלת יותר בהבנה): מה הטעם בכלל להצטרף למפלגה? למה עכשיו? לירוקים???
לכתבה המלאה ב NFC לחצו כאן