תוכנית התחבורה של הירוקים בהרצליה

450Image_00004

 

כמו ערים אחרות בארץ ובעולם הרצליה סובלת מבעיית גודש בדרכים, בשנים האחרונות החלה לחלחל הבנה כי תפיסת העולם של בניית כבישים חדשים שהייתה מקובלת בישראל עד לפני כמה שנים פשטה את הרגל.

בשנים האחרונות החלו ראשי ערים וקברניטי משרד התחבורה להבין כי הדרך הנכונה להקטין את הגודש בדרכים היא על ידי הפחתת השימוש במכונית הפרטית ועידוד שימוש בכלי תחבורה אלטרנטיביים כמו, תחבורה ציבורית, אופניים ואפילו הליכה ברגל.

בכמה עשורים האחרונים מדינת ישראל השקיעה כמעט אך ורק בתשתיות למכונית הפרטית, זאת לעומת הזנחה אדירה בתשתיות אחרות כמו, רכבת, אוטובוסים, אופניים ואזורים להליכה ברגל.
ההשלכות הסביבתיות של מערכת תחבורה המבוססת על מכונית פרטית הן דרמטיות, כמו זיהום אוויר, איבוד שטחים פתוחים, שימוש בדלק, ועוד…

הירוקים בהרצליה מאמינים שפתרון בעיות התחבורה של הרצליה צריך להיות כחלק מפתרון מערכתי למטרופולין גוש-דן. עם זאת ובמקביל, אנו נקדם יוזמות משמעותית בתוך העיר הרצליה שיתרמו לשיפור מצב התחבורה בעיר.

תוכנית הירוקים לשיפור מערכת התחבורה בהרצליה.

רשות תחבורה מטרופולינית – ראשית הירוקים בהרצליה יפעלו במשותף עם סיעות הירוקים בערים השכנות להקמת רשות תחבורה מטרופולינית לגוש-דן שתתמקד בקידום מערכת תחבורה ציבורית אינטגרטיבית בעלת נגישות ויעלות.
כבר הוכח כי הערים בגוש-דן יכולת להתאגד ולקדם פתרונות מערכתיים לנושאים שונים, נושא התחבורה הוא אחד הנושא הקריטיים למטרופולין גוש-דן בחמש השנים הקרובות הירוקים בהרצליה יפעל לקידום שיתוף הפעולה ולקידום חשיבה אסטרטגית.

העדפה של הולכי רגל – הרצליה יכולה וצריכה להיות עיר ידידותית להולכי רגל, המדרכות בהרצליה צריכות להיות מיועדות להולכי-רגל בלבד, ברחובות מרכזיים בעיר שבהם המדרכות צרות נפעל להרחבתם. נפעל ליצירת שבילי הליכה ברגל מיוחדים (סמטאות) בין הרחובות.

קידום והעדפת רכיבה על אופניים – הירוקים בהרצליה יפעלו לשיפור רשת שבילי האופניים בהרצליה, כיום שבילי האופניים בהרצליה אין מתחברים ואינם מתואמים; יש צורך בתכנון יעודי לשבילי אופניים ולא כסרך עודף של פרויקטים אחרים. נפעל לפרדה בין טובה בין שבילי האופניים לאזורי הולכי הרגל, כך שלא תהיה התנגשות בין הולכי הרגל לרכובי האופניים

קווי אוטובוסים ותוואי הBRT – הירוקים בהרצליה יפעלו לייעול מערך קווי האוטובוסים בעיר והתאמתם לצורכי התושבים השונים בעיר. כלומר, שיפור תוואי הBRT שיהווה "עמוד שדרה" מעבר לאוטובוסים יותר קטנים, הגברת התדירות, שיפור רשת האוטובוסים, הפעלת הסעות לים ולפארק בשבת, ועוד…

תחנה מרכזית ותחנת רכבת – הירוקים ימשיכו לפעול לחיבור תחנת הרכבת לאזור התעשייה, אנו נקדם את פתיחת השער המערבי בתחנת הרכבת, נפעל להקמת מנהרת הולכי רגל מתחת לכביש החוף. אנו חושבים שתחנת הרכבת בהרצליה צריכה להיות אמצעי התחבורה המרכזי בו יגיעו עובדי אזור התעשייה להרצליה.

העברת התחנה המרכזית לאזור תחנת הרכבת – אנו נפעל לקידום מעבר התחנה המרכזית ממרכז העיר אל אזור תחנת הרכבת, זאת על מנת לשפר את הנגישות של תחנת הרכבת לכל השוכנות של העיר. נפעל לקידום הקמת תחנת רכבת צפונית באזור כפר שמריהו.

קידום תחבורה דו גלגלית – שימוש בכלים דו-גלגליים חוסך גודש בדרכים וזיהום אוויר, אנו נפעל להוספת מקומות חניה מסודרים לרכבים דו גלגליים, נפעל לפריסת מערך השרכת אופניים בדומה לת"א, ועוד…

הירוקים יפעלו למתן הטבות לתושבים אשר אינם מחזיקים ברשותם מכונית פרטית, הטבות כמו הנחה על כרטיסיות, הנחה בארנונה ועוד.