נדחתה העתירה לעצירת סלילת כביש 531

19 לפברואר 2008   מאת:

מפלגת הירוקים עתרה לבג"צ בדרישה לבטל את תוכנית כביש 531. הירוקים טענו בעתירה כי התכנית מגלמת בתוכה מפגע אקולוגי, סביבתי, אנושי, תחבורתי ונופי. השופטים דחו את העתירה בנימוק שאין בית המשפט אמור להתערב בעניינים תכנוניים

דרור עזרא, רכז פורום השרון במפלגת הירוקים, אמר בתגובה להחלטת בית המשפט : "קטע כביש 531 הוא מיותר, יקר ורק יחמיר את בעיות התחבורה של גוש-דן. קברניטי התשתיות של ישראל שבויים בקונספציה של השקעה מסיבית בכבישים שהוכחו ככישלון לעומת תת השקעה במערכות תחבורה ציבורית שבכל העולם הוכחו כיעילות ונכונות. הועדה לתשתיות לאומיות מזיקה למערכת התכנון הישראלית, מדובר בוועדה להכשרת "שרצים" תכנוניים, שהחלטותיה מתגלות פעם אחר פעם "כקדושות". על הכנסת לפעול להפסקת העוולות שוועדה זו גורמת ולשנות את החוק".

לכתבה בלוקל לחצו כאן…

דו"ח זיהום האוויר: אפשר לנשום

18 לפברואר 2008   מאת:

השיפור חל עקב ירידה בפליטת גזים מכלי רכב, ומזג אוויר שסייע לפיזור הזיהום. בירושלים חלה הרעה באיכות האוויר, בעיקר בשל עבודות בניית הרכבת הקלה

לכתבה  המלאה לחצו כאן

עיריית תל אביב בוחנת מעבר למוניות היברידיות

18 לפברואר 2008   מאת:

העירייה שוקלת לחייב את כל בעלי המוניות לעבור להיברידיות תמורת תמריצים שונים. התוכנית תוגש בעוד חודשיים לראש העיר

העירייה החלה לבדוק את העניין לאחר שסגן ראש העיר, פאר ויסנר (הירוקים), העלה בראשונה את ההצעה לפני כחודשיים.

לכתבה המלאה לחצו כאן

 

הכניסה לתל אביב תעלה 25 שקל

17 לפברואר 2008   מאת:

בעיריית תל אביב רוצים שתשלמו בכל כניסה לעיר, אם אינכם תושביה והמכונית שברשותכם אינה נקיה. תחבורה ציבורית יעילה במקום? תגיע מאוחר יותר, בעזרת כספי האגרה.

בכל העולם מבינים היום שאי אפשר להתנהל אחרת", אומר היום (א') ויסנר ל-ynet. "הראשן שעשה את זה היה ראש עיריית לונדון, שהלך נגד דעתם של הרבה מאוד מומחים לתחבורה, והצליח. כמובן שההבדל הוא בכך שבערים הגדולות בחו"ל יש תחבורה ציבורית ראויה, ואצלנו אין. אי אפשר לבוא אל האזרחים ולהטיל עליהם אגרות גודש, מבלי שתהיה להם חלופה ראויה בדמות תחבורה ציבורית. לכן, את רוב הכספים שיתקבלו מגביית אגרת הגודש, נסיט לטובת התחבורה הציבורית".

לכתבה  המלאה   לחצו כאן

שלום בספק, ביוב נקי בשטחים – בקרוב

17 לפברואר 2008   מאת:

מיזם ישראלי-פלשתיני שהחל בכפר אום א-ריחן נועד לטהר את אקוויפר ההר
לא בטוח שבריכות, ובהן צמחי מים ירוקים, יצליחו לטהר את האיבה בין ישראל לרשות הפלשתינית, אולם פעילי סביבה שפועלים בשבועות האחרונים עם תושבי הכפר הפלשתיני אום א-ריחן שבצפון השומרון מנסים לפחות לטהר את מי הביוב שמהם סובלים שני העמים.

לדברי הדס שכנאי, מזכ"ל הירוקים, מהפעילות הבולטות בקבוצה, "אקוויפר ההר הולך ומזדהם ובארות באזור השפלה הולכות ונסגרות. כל הביוב של תושבי גב ההר, פלשתינאים וישראלים, זורם לאקוויפר. הזיהום נמשך ומתעצם ועלול להביא לאובדן מקור המים האיכותי היחידי של אוכלוסיית ישראל ואוכלוסיית הרשות הפלשתינית".

לכתבה בהארץ לחצו כאן…

מסביב לעולם, החשמל זורם ברחובות

16 לפברואר 2008   מאת:

15 ערים גדולות בישראל התחייבו השבוע לחסוך באנרגיה ומשאבים כדי לזהם פחות את האוויר ולהלחם בשינוי האקלים. הבטחה בלי כיסוי? אולי, אבל אל תתנו לראש העיר להגיד לכם שזה לא אפשרי: 700 ערים בעולם כבר עשו זאת. הנה רק 13 לדוגמא

לכתבה ב YNET לחצו כאן

תוכנית להפחתת עומס התנועה בלב תל אביב

16 לפברואר 2008   מאת:

לפי התוכנית שמקדם סגן ראש העיריה פאר ויסנר, החל מ-2010 יצטרכו הנהגים לשלם על הכניסה למרכז העיר בין השעות שש בבוקר לשבע בערב.  גבולות האזור שהכניסה אליו תהיה כרוכה בתשלום: שדרות רוקח בצפון, נתיבי איילון במזרח ודרך קיבוץ גלויות בדרום.  המשמעות: ירידה של 30 אחוז בנפח התנועה.  החדשות הטובות: פחות זיהום, פחות פקקים  החדשות הרעות: פגיעה אפשרית בחלק מבתי העסק

לכתבה המלאה לחצו כאן

בג"ץ דחה את העתירה של מפלגת הירוקים נגד סלילת קטע כביש 531

14 לפברואר 2008   מאת:

בג"ץ דחה השבוע את העתירה שהיגשה מפלגת הירוקים באמצעות עו"ד אריאל יונגר, נגד סלילת הקטע המערבי של כביש 531, בין כביש 4 לכביש החוף, מפלגת הירוקים טענה בעתירה כי יש לבטל קטע הכביש בתוואי 531 ולהשאיר בו רק את מסילת הרכבת, ואת הכביש לסלול בתוואי 541 מצפון לרעננה. וזאת על מנת למנוע נזק סביבתי לערים הרצליה ורעננה.

מפלגת הירוקים טענה שכביש 531 הינו מיותר ולא רק שלא יביא לא הקלת העומס התנועה אלא אף יחמיר אותו, זאת תוך נגיסה משמעותית בשטחים פתוחים, וגרימת מפגעי זיהום אוויר קשים.

בית המשפט העליון דחה את העתירה בנימוק שאינו נהוג להתערב בעניינים תכנוניים, גם את הטענה של מפלגת הירוקים כי היו פגמים בהליך דחיית התנגדות בועדה לתשתיות לאומיות נדחתה בנימוק כי אין בחוק חובה לספק את כל המידע. יצוין כי בעתירה מפלגת הירוקים התבקש מסמך תחזיות תנועה שהינו קריטי ועל בסיסו נדחתה התנגדות בות"ל.

דרור עזרא רכז פורום השרון במפלגת הירוקים מוסר: "קטע כביש 531 הוא מיותר, יקר ורק יחמיר את בעיות התחבורה של גוש-דן. קברניטי התשתיות של ישראל שבויים בקונספציה של השקעה מסיבית בכבישים שהוכחו ככישלון לעומת תת השקעה במערכות תחבורה ציבורית שבכל העולם הוכחו כיעילות ונכונות.הועדה לתשתיות לאומיות מזיקה למערכת התכנון הישראלית, מדובר בוועדה להכשרת "שרצים" תכנוניים, שאין לה ערכת ערר והחלטותיה מתגלות פעם אחר פעם "כקדושות". על הכנסת לפועל להפסקת העוולות שוועדה זו גורמת ולשנות את החוק."
(בג"ץ 1166/07)

לקריאת פסק הדין לחצו כאן…