בחיפה רוצים להשתחרר ממפעלי תעשיות הנפט

29 לינואר 2008   מאת:

הוועדה לאיכות הסביבה בעיריית חיפה, שכינסה דיון חירום על חריגות זיהום האוויר באזור המפרץ, ממליצה לפתח את הכלכלה ואפשרויות התעסוקה באזור בתחומים אחרים, "כדי להשתחרר מהתלות הכלכלית במפעלים. עוד היא ממליצה להקפיא את פיתוח והתרחבות המפעלים, ולבחון את התועלת שלהם בהשוואה לנזק הכלכלי, הישיר והעקיף, שהם גורמים

זוהי אחת ההחלטות המופיעות בטיוטה שהכין יו"ר הוועדה, סגן ראש עיריית חיפה שמואל גלבהרט, ועלו אמש (ב') בדיון חירום שכינסה הוועדה. כמו כן הוצע ליזום מחקר שיבחן את התועלת הכלכלית של המפעלים לאזור ולתושביו, בהשוואה לנזק הכלכלי הישיר והעקיף שהם גורמים.

לכתבה  המלאה  לחצו כאן

אגסי לא לבד: מיזם ישראלי מקדם את מכונית המימן

29 לינואר 2008   מאת:

חזון המכונית מונעת המימן מעולם לא נראה קרוב יותר: טכנולוגיה ישראלית מתגברת על אחד המכשולים העיקריים בייצורה – נשיאת הגז הדליק. במיזם משקיעים בכירים כמו שלמה נחמה וקבוצות בינלאומיות. שי אגסי במתח

לכתבה  המלאה  לחצו כאן

ארגוני הסביבה: לא להקים עוד תחנת כוח באשקלון

27 לינואר 2008   מאת:

יממה לפני שהוועדה לתשתיות לאומיות מכנסת דיון ציבורי סביב התוכנית להקים תחנת כוח פחמית נוספת באשקלון מציגים ארגוני הסביבה חזית אחידה. הם טוענים כי התחנה תגרום לעליה מסוכנת בזיהום האוויר ותגביר את פליטת גזי החממה בניגוד לשאיפות הממשלה. עוד הם טוענים כי כלל אין צורך בהקמתה ושיש לפתח מקורות אנרגיה מתחדשים ולא מזהמים

לכתבה המלאה לחצו כאן

הכפר הירוק

27 לינואר 2008   מאת:

בפעם המיליון נזכיר: זוהי שנת בחירות מוניציפאליות. זה הזמן לבקר בערי ישראל ולבחון מקרוב את מחויבות המועמדים המכהנים ואלה שהיו רוצים, לאג'נדה ירוקה. מתחילים בכפר סבא

חלק מהפעילויות הירוקות בכפר סבא מתרחשות בלחץ האופוזיציה. כך לדוגמא, לאחרונה נחנכה גינה ראשונה לכלבים, בעקבות פניית תושבת העיר והצעה אותה הגיש חבר המועצה מטעם הירוקים, גיא בן גל, במסגרתה ביקש להקים גינות ציבוריות להולכים על ארבע, בדומה לאלה שבתל אביב ורעננה.

לכתבה המלאה לחצו כאן

ועדת התכנון בחיפה אישרה: מגדלי מגורים בפארק הכרמל

24 לינואר 2008   מאת:

הארגונים הירוקים: נצא למאבק ציבורי – מנהל סניף החברה להגנת הטבע: תוכנית הזויה ומופרכת הסותרת תוכניות קיימות

לכתבה בNFC לחצו כאן…

שחררו את גאידמק!

23 לינואר 2008   מאת:

המאבק נגד הניסויים במכון ויצמן והקמפיין לשחרור הקופים המסכנים נמשך. אורנה בנאי בכבודה הסירה הבוקר את הלוט מעל שלט חוצות ענק הקורא לשחרורם

אורנה בנאי חברת מפלגת הירוקים ופעילה לזכויות בעלי חיים, היא שהסירה אחר כבוד את הלוט מעל שלט החוצות בסמוך לרידנג בתל-אביב.

ממרומי הסולם אמרה: "אני וחברי לקמפיין נגד  הניסויים בקופים ממשיכים במאבק ולא נרפה עד שהקופים ישוחררו ויפסקו ניסויי  הזוועה  שמתבצעתים בהם.

"התנהלותו של מכון ויצמן היא חסרת לב של וכל יום שעובר וההתעללות בקופים נמשכת הוא אות קלון למוסד הזה" .

לכתבה המלאה לחצו כאן

תכירו את אויבת הסביבה מספר אחת – המכונית הפרטית

23 לינואר 2008   מאת:

אתם רואים אותה כל בוקר שאתם הולכים לעבודה, יש כאלו שמלטפים אותה ומטפחים אותה באדיקות, יש כאלו שמתייחסים אליה כאל הביטוי האולטימטיבי של אישיותם ורוב אזרחי ישראל מאמינים שהם לא יכולים בלעדיה אבל המכונית הפרטית היא היום אויבת הסביבה מספר אחת.

מטרתה האמיתית של המכונית הפרטית היא לקחת אנשים ומשאת קלים מנקודה לנקודה ביעילות ובמהירות.
אבל בחסות ובעידוד של תעשיית הרכב יש נטייה לשכוח את חסרונותיה הרבים של המכונית הפרטית ובמידה רבה גם את מטרתה.

בזבוז אנרגיה
הבעיה הבסיסית של המוכנית היא בזבוז אנרגיה, מכונית היא כלי בזבזני מאוד באנרגיה ולא כל-כך משנה מה סוג המנוע שלה, בנזין, גז, דיזל, חשמל, או לחץ אוויר. המסה של מכונית ממוצעת גדולה פי 15 ממסה של אדם ממוצע, כלומר רוב האנרגיה של המוכנית מתבזבז על הנעה של המכלולים שלה עצמה ורק חלק קטן משמש למטרה האמתית.
מלבד הבזבוז הבסיסי של אנרגיה מעצם השימוש במכונית יש בזבוז אנרגיה גם כאשר מנוע המכונית פועל אבל היא לא זזה, כמו בפקקים, רמזורים וכו…
בזבוז שטח
המכונית הפרטית בזבזנית מאוד בשטח, ראשית שטחה של מכונית הוא בזבזני, כדי לספק את היכולת למכוניות הפרטית לנוע צריך לסלול כבישים רחבים שתופסים שטח רב, זאת בנוסף לשטח שתופסת המכונית כאשר היא חונה ובדרך כלל זו יותר מחניה אחת.
לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה יש כיום בישראל כ1.7 מיליון מכוניות אם נאמר שטח המכונית הממוצעת היא 10 מ"ר ולכל מכונית יש שתי מקומות חניה נגיע שרק לשם חנייה זקוקות מכוניות לשטח של 34,000 דונם שזה בערך כמו שטחה של כל פתח-תקווה.
במדינה קטנה כמו שלנו של כל פיסת אדמה יש משמועת כבירה, אנחנו מבזבזים שטח של עיר גדולה רק למען זה שגושי מתכת ישבו להם בלי נוע.
בזבוז זמן
אם לוקחים בחשבון את העובדה שיש בישראל מעט שטח, את העובדה שסלילת כבישים הינה יקרה ואת העובדה שיש מספר רב של מכוניות ומספרן גדל בקצב מתגבר, אנו מגיעים לעובדה המצערת שאין לכבישי ישראל יכולת לשאת את כמות המוכניות .
מכאן קצרה הדרך לתופעה שכולנו חווים אותה והיא הגודש בכבישים, הגדוש בכבישים גורם לנו לבזבז עוד משאב יקר הנמצא במחסור והוא הזמן.
בזבוז משאבים
כאמור מוכנית היא כלי כבד, למען יצורה דורשים המון חמורי גלם, כמו מתכת, פלסטיק, גומי, זכוכית ועוד.
הנסיעה במוכנית עצמה גם היא דורשת משאבים, דלק, שמן מצברים ועוד. התשתית למען נסיעת המכונית אף דורשת המון משאבים כמו בטון, אספלט, מתכת, תחנות דלק וכו…
ובל נשכח שגם לשם יצור המכוניות, יצור המשאבים שמניעים אותן וסלילת התשתית להן דרושה המון אנרגיה.
בזבוז בחיי אדם
נהיגה במכונית דורשת מיומנות, וגם כאשר נרכשת המיומנות הזו אין בכך ערובה שבכל זמן נתון מיומנות זו תהיה זמינה. בכל יום נתון יש יותר ממיליון נהגים שנוסעים בכבישים, בכל נסיעה הנהג מבצע אלפי החלטות מתוך החלטות האלו חלק יכולת להיות שגויות, החלטה שגויה אחת של כל משתמש דרך יכולה לגרום לתאונה ולאובדן חיים. אמנם בשנים האחרונות קיימות מערכות כמו כריות אוויר, שמפחיתות את הפגיעות במקרה של תאונה, אבל מערכות כאלו לא יכולת למנוע את השגיאות שגורמת לתאונות ולכן יש וימשכו להיות תאונות.
זיהום אוויר
זיהום אוויר הינו אולי הבעיה שהכי מורגשת והכי נראית לעין, מכוניות לא משנה מאיזה סוג גורמות לזיהום אוויר ישיר בכל דקה שהמנוע שלהן עובד. וחייבים לומר שגם מכוניות ללא מנוע בערה פנימית יוצרת זיהום אוויר, הזיהום לא יוצא ישירות מן המכונית אבל הוא יוצא בנקודת ייצור החשמל שהמכונית צורכת.
יש גם זיהום אוויר עקיף, שהוא הזיהום שקשור לייצור המכונית, הובלת חמורי הגלם להנעתה ולבניית הכבישים. המשך »

תלוש משכורת מזוהם

23 לינואר 2008   מאת:

לא מפתיע לגלות שהמפעלים המזהמים ביותר בארץ הם גם אלה שפוגעים בזכויות העובדים שלהם בצורה החמורה ביותר. איתמר כהן בעד האוויר שלנו והעובדים שלהם

לכתבה המלאה מNRGלחצו כאן

רבע מיליון שקל קנס

23 לינואר 2008   מאת:

המועצה המקומית זיכרון יעקב נקנסה הבוקר ב- 250 אלף שקלים בעקבות הזרמת שפכים ממתקני טיהור אל הים

יו"ר מפלגת הירוקים פאר ויסנר בתגובה: "הקנס שהטיל בית המשפט על  מועצת זכרון יעקב הוא מגוחך ואין בו כדי להרתיע רשויות מקומיות אחרות. על בית המשפט היה להעניש באופן אישי את ראש המועצה הנושא באחריות אישית להזרמת השפכים לים מתוקף תפקידו".
לכתבה המלאה לחצו כאן