תוכנית הירוקים בהרצליה לטיפוח ושמירה על רווחת בעלי החיים

450Image_00003

 
פיקוח על החיים המשותפים בין בני האדם לבעלי החיים בעיר:
אנו שואפים ליצירת אינטרקציה חיובית והרמונית עם בעלי החיים העירוניים, גם בקרב התושבים שאינם מחזיקים (עדיין) חיות מחמד. לכן, חשוב לנו שלא תיווצר הפרעה מצד בעלי החיים לשכניהם: אנו נקפיד על חינוך ל"אחריות אישית" בהחזקת בעל חיים – הצורך לספק לו תנאים נאותים מחד ולהשגיח שלא ילכלך את העיר ולא יפריע או יפגע בשכנים מאידך.

הקמת "משטרת בעלי חיים"/מערך חירום לבעלי חיים:
שאיפתנו היא להקים מערך פיקוח מיוחד לבעלי החיים, אשר ייתן מענה מידי גם בחירום לכל פניה: חיות פצועות ללא בעלים, חיות משוטטות, דיווחים על התעללות בבעליי חיים, דיווח על קרבות כלבים ועוד.. המערך יפעל כפיקוח מחנך ולא כפיקוח המטיל קנסות.

התוכנית לשמירת האיזון הטבעי בעיר:
אנו נמשיך בתוכנית עיקור/סירוס העירונית של חתולי הרחוב, כדי לשמור עליהם, להבטיח את רווחתם ולמנוע את הסיבות הגורמות לתושבים להתייחס אליהם כאל מטרד. מטרתנו, ליצור אוכלוסייה מאוזנת ובריאה של חתולי חצר, אשר יחיו עם האדם והסביבה בהרמוניה ובעזרה הדדית.

עבודה משותפת עם העמותות השונות הפועלות לרווחת בעלי-חיים:
הירוקים ימשכו את הקשר ההדוק עם כל העמותות למען בעלי חיים, לצורך קידום רווחת בעלי החיים בעיר והשמירה על זכויותיהם. נפעל במשותף לקידום פרוייקטים בתחום החינוך לאהבת בעלי החיים וכו', ונדאג לתקצוב עירוני נאות לקידום הנשאים שעל הפרק. בנוסף, אנו נמשיך לדאוג לתמיכה עירונית לכל העמותות הפועלות בהרצליה ואשר עומדות בקריטריונים המתאימים.

פיקוח על ניסויים בבעליי-חיים :
הירוקים מתנגדים נחרצות לניסויים מיותרים בבעלי-חיים חסרי ישע. כפי שבוטלו על פי חוק כל הניסויים בתחום הקוסמטיקה, כך אנו שואפים להמשיך לפעול לביטול ניסויים מיותרים בבעלי חיים, תוך כדי שימוש בתחליפים בתחום תרביות התאים, מודלים המתמטיים, והשענות על ניסויים שכבר נעשו.

הקמת מערך יעוץ ותמיכה בנושא בעלי חיים:
הירוקים שואפים להקים מערך יעוץ ותמיכה לכלל התושבים, בסוגיות משפטיות ורפואיות הנוגעות לרווחת בעלי החיים. הייעוץ יינתן באמצעות הטלפון ובאינטרנט.

קידום יוזמה להקמת חווה ייחודית לטיפול ושיקום כלבים:
מטרת החווה, לשקם בעלי חיים שעברו התעללות והזנחה ולשלב אותם עם אנשים באוכלוסיות שונות הנזקקות לשיקום באשר הוא (נוער בסיכון, אסירים, ילדים עם הפרעות קשב וריכוז, בעיות למידה, בעיות נפשיות, נכויות שונות ועוד.) החווה תאחד בין טובת האדם וטובת בעלי החיים.

פרוייקט אימוץ בעלי חיים על ידי קשישים:
פרוייקט ייחודי של אימוץ בעלי חיים על ידי קשישים, שמטרתו לתת מענה לקשישים המעונינים לאמץ חיית מחמד ולסייע להם בתהליך. המפגש בין הקשישים לבעלי החיים יסייע להם בהפגת הבדידות, יספק להם תעסוקה, פעילות גופנית ואף הזדמנויות חברתיות.