רם פרייס סיטון – היו"ר החדש של מפלגת הירוקים בעיר נתניה

08 לינואר 2010   מאת:

יחליף בתפקיד את עו"ד אדיר בנימיני המסיים את תפקידו לאחר למעלה משנתיים בתפקיד

סיטון הינו סטודנט למשפטים ומנהל עסקים במרכז הבינתחומי בהרצלייה, נציג מסלול באגודת הסטודנטים ומורה לאנגלית בבית הספר "וול-סטריט", אשר התמודד בבחירות האחרונות למועצת העיר ולכנסת ביחד עם בנימיני ברשימת הירוקים. מאז שהחל את פעילותו הציבורית בעיר הספיק סיטון לפעל רבות בנושאים סביבתיים כגון: הגנה על שמורת האירוסים החופים ושלולית החורף.

לכתבה באתר לוקאל לחצו כאן…

חשש: עליית מפלס הים תסכן את הבנייה בערי החוף

05 לינואר 2010   מאת:

הבנייה בקו החוף של ישראל מותאמת לתחזיות שדיברו על עלייה של חצי מטר בפני הים. אך כעת מתברר כי התחזיות היו אופטימיות מדי: מפלס הים התיכון יעלה במאה השנים הקרובות בכמטר וחצי. המשמעות: נזקים גדולים לחופי יפו ועכו

בשנת 2003 העריכו מומחים כי פני הים יעלו בחצי מטר במאה השנים הקרובות, ובהתאם לכך חוקק חוק השמירה החופית, הקובע היכן ייבנו המבנים לאורך החוף. "היום, חמש שנים אחרי החקיקה, מתברר שהערכת המומחים הייתה אופטימית מדי" כתב דרור עזרא, רכז ים וחופים מפלגת הירוקים לשר להגנת הסביבה גלעד ארדן, "והתחזית היום אומרת כי במסגרת ההתחממות הגלובלית מפלס הים יעלה ב-1.4 מ' במאה השנים הקרובות".

לכתבה בNRG לחצו כאן…

עיר ללא מכוניות חלום או מציאות?

05 לינואר 2010   מאת:

משחר ההיסטוריה מערכות תחבורה יבשתיות היו מבוססת על שני עקרונות, לכלי הרכב יש נהג ועליו נישא מקור האנרגיה הדרושה להנעתו.
העקרונות האלו נכונים כמעט לכל סוגי כלי הרכב, מרכבות וסוסים, אופניים, רכבות, מכוניות, אופנועים וכדומה.
למעשה המכונית הכי מודרנית של היום דומה מאוד למרכבות שהאנושות השתמשה בהם לפני 5000 שנים, רק במקום סוסים של לפני 5000 שנים המכונית של היום כוללת מנוע כלשהו.

ניצני מהפכה תחבורתית היו כאן לפני 200 שנה עם המצאת הרכבת, פן אחד שלה היה הרעיון החדש, שנבע מאילוץ טכנולוגי, של הסעת המונים, והפן השני הוא שימוש במנוע הקיטור. בתחילה, רכבת הייתה דורשת כמויות אדירות של פחם, אבל ככל שהתפתחה טכנולוגית המנועים, כך קטן משקל מקור האנרגיה הנישא על הרכב, ואפשר היה לזנוח את רעיון הסעת ההמונים ולשוב לקונספט של "הכרכרה", המכונית של היום.
ראוי לציין, כי תמיד השיפור הטכנולוגי היה במטרה ליצור מנוע קומפקטי יותר, שמייצר יותר אנרגיה, ודורש פחות "דלק", מה שנקרא "יעילות אנרגטית". ואגב, זו הסיבה שכלי הרכב החשמליים שנמצאים היום בכותרות הם נסיגה טכנולוגית ולא התקדמות.

הטכנולוגיה היום מאפשר בניית כלי רכב ללא נהג, וביטול הצורך לשאת את מקור האנרגיה על כלי הרכב. למשל, הרכבת החשמלית שהמנוע שלה ניזון ישירות מרשת החשמל, המצאה מתקדמת יותר היא הרכבת המגנטית (maglev) שאפילו לא כוללת מנוע ולא גלגלים. המגבלה של מערכות אלו היא היותם מערכות מסילתיות ולכן משמשות היום רק למערכות הסעת המונים.
ההתפתחויות הטכנולוגיות בעשור האחרון בתחום המחשוב מביאות אותנו למצב שכבר היום יש אבות-טיפוס למכוניות ללא נהג, בתחום המסילתי המחשבים כבר היום מחליפים את הנהגים.

תחבורה ציבורית vs. פרטית
מערכות תחבורה נחלקות לשני סוגים שימוש, תחבורה פרטית ותחבורה ציבורית אשר נבחנות בכמה היבטים עיקריים כמו: זמינות, זמן נסיעה, בטיחות, עלות, ולאחרונה גם יעילות אנרגטית. כמובן הבחינה של היבטים אלו שונה ממקום למקום ותלויה בסביבה כלכלית, חברתית וגיאוגרפית. המשך »

אין מים? לא בהרצליה. פטור מארנונה על בריכות

10 לדצמבר 2009   מאת:

למרות מצוקת המים בישראל, העשירים של הרצליה, רמת השרון וירושלים ממשיכים לקבל פטור מארנונה על בריכה פרטית. חבר מועצת הרצליה: "תושבים לא מבוססים נאלצים לשלם על כל מטר מהדירה, והעשירים מקבלים פטור"?

"מדובר בפטור חסר היגיון לחלוטין," אומר דרור עזרא. "בעוד שבשכונות הלא מבוססת התושבים משלמים ארנונה על כל מטר מהדירה הקטנה שלהם, כאן האנשים הכי עשירים בארץ מקבלים פטור מלא על בריכות גדולות שקיימות בהרצליה פיתוח. המדינה סובלת ממחסור במים, התושבים נאלצים לשלם תעריפי ארנונה גואים, אבל חגיגת הבזבוז של העשירים בהרצליה פיתוח נמשכת בחסות עיריית הרצליה".

לכתבה בYNET לחצו כאן…

עיריית תל אביב נלחמת למניעת בניית פרויקט המגורים של קבוצת חג'ג': דוחה הסדר של ביהמ"ש המחוזי

10 לדצמבר 2009   מאת:

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב נלחמת בכל האמצעים כדי למנוע את בניית פרויקט המגורים של קבוצת חג'ג' במתחם קק"ל בן יוסף בשכונת רמת אביב ג'. בצעד חריג החליטה היום הוועדה המקומית לא לאשר את ההסדר שהתגבש לפני כשבוע בבית המשפט המחוזי ולהשאיר את המתחם בייעוד ציבורי.

פאר ויסנר, "מי נתן את הסמכות לבית המשפט לקבוע או להביע עמדה לגבי ייעודי קרקע? הלך הרוח של הוועדה המקומית הוא להגיע בנושא זה עד בית המשפט העליון כדי להסדיר אחת ולתמיד את סוגיית ייעודם של שטחים ציבוריים. השערורייה הגדולה עוד יותר היא שמינהל מקרקעי ישראל מספסר קרקעות ציבוריות ומוכר אותן לפרטיים. יזם שרוכש קרקע שהייעוד שלה ציבורי לא יכול לצפות שהיא תשתנה בעתיד".

לכתבה בדה מרקר לחצו כאן…