עד החתונה זה ייהרס: גני אירועים לא חוקיים

02 לאפריל 2008   מאת:

לידיעת המתחתנים: מ־40 גני האירועים שפעלו בשרון עד לאחרונה נסגרו או נהרסו כבר עשרה. נגד 26 מהנותרים מתקיימים הליכים משפטיים בגין שימוש לא חוקי בקרקע. כך הפכה תעשייה משגשגת של 400 מיליון שקל בשנה לענף הנלחם על קיומו.

לכתבה בYNET לחצו כאן…

"הסוף להפקרות בחופי הכנרת"

02 לאפריל 2008   מאת:

החוק הירוק האחרון למושב החורף, עבר בכנסת. מעתה תזכה הכנרת להגנה ולטיפול הולמים והציבור יזכה לנפוש בחינם בחופים

דרור עזרא, רכז חופים במפלגת הירוקים מגיב בזהירות ובעוקצניות אופינית: "חוקים במדינת ישראל יש בלי סוף, הבעיה היא עם האכיפה. מבחנו של החוק  הזה יהיה בדרך שבה הוא ייאכף.
"לכינרת היתה בשנים האחרונות – מנהלת הכינרת – אשר נכשלה בתפקידה להגן על האגם הייחודי של מדינת ישראל. מפלגת הירוקים קוראת לבחון מחדש את תוכניות הבנייה שיש מסביב לכינרת, אשר אם יצאו אל הפועל מוציאות מוריקות את החוק".

לכתבה המלאה לחצו כאן

עתירה להצלת תמנע

01 לאפריל 2008   מאת:

המאבק נגד הקמת מתחם המלונאות בתמנע מגיע לבית המשפט. עתירה מנהלית הוגשה השבוע בדרישה לבטל את התוכנית הגרנדיוזית ולהעתיק אותה למקום אחר, בתולי פחות

כתבתה של ענת סרגוסטי ששודרה ב"אולפן שישי" בסוף השבוע האחרון, עוררה תרעומת רבה בקרב אלה הפועלים להעתקת פרויקט המלונות.

דרור עזרא ממפלגת הירוקים פנה בראשית השבוע לנורית דאבוש, יו"ר מועצת הרשות השניה, בתלונה על הכתבה.

לכתבה המלאה לחצו כאן

מפלגת הירוקים נגד חדשות ערוץ 2: "מתרפסת סדרתית בפני בעלי ההון"

01 לאפריל 2008   מאת:

בעקבות הכתבה ב'אולפן שישי' האחרון אודות המלון המיועד לקום בפארק תמנע, שיגרה המפלגה תלונה אל נורית דאבוש, יו"ר הרשות השנייה, בטענה כי הכתבה "מגמתית, רצופה באי-דיוקים, עיוות קשה של המציאות, הוכחה ניצחת לכך ש'חדשות 2' היא פח זבל יח"צני של בעלי ההון"  

לכתבה המלאה באתר אייס לחצו כאן

הממשלה התכנסה לישיבה השבועית במערה בגליל

30 למרץ 2008   מאת:

לרגל פתיחת אירועי "שבוע האהבה לטבע ולסביבה" התכנסה ישיבת הממשלה במערה בגן הלאומי בית שערים בגליל התחתון המערבי והעבירה שתי החלטות לקידום ועידוד הבילוי בחיק הטבע: האחת לשידרוג אתרי קמפינג והשניה לעידוד הרכיבה על אופניים בטבע. "הירוקים": זו זריית חול בעיני הציבור"

במפלגת "הירוקים" ראו בכינוס המיוחד טעם לפגם. "הצהרותיו של ראש הממשלה על פעולותיה של הממשלה למען הסביבה והטבע הן לעג לרש וזריית חול בעיניו של הציבור", אמרו במפלגה. "על ממשלת ישראל להצהיר ולבצע מדיניות כוללת נגד הבנייה המשתלטת על כל שטח פתוח, ונגד הפגיעה הבלתי נסבלת בחופי הים".
במפלגה קראו לממשלה, לצד הפיתוח של שבילי האופנים, לפעול כדי להבטיח שניתן יהיה להעלות איתם לתחבורה הציבורית – לרכבות ולאוטובוסים – כדי לצמצם את השימוש בכלי רכב ממונעים. "פעולות כאלה מצד ממשלת ישראל והעומד בראשה ישדרגו את הטבע למעמד ראוי",

לכתבה המלאה לחצו כאן  

חופים הם לפעמים געגועים לחוק וסדר

28 למרץ 2008   מאת:

החום הכבד שהניס אלפי תושבים לחופיה של הרצליה חשף את אוזלת ידן של הרשויות. חוף הסירות הפך למגרש חניה, חוף הנכים נראה כמו חירייה ביום טוב ולחוף השרון נכנסו רוכבים על סוסים. בעירייה מבטיחים שהכל ייראה אחרת בעונת הרחצה

מצבו של חוף הסירות הגיע השבוע גם לידיעת חברי מפלגת "הירוקים", שהתרעמו על הפגיעה בו. חבר המפלגה ותושב הרצליה, יואל חדידה אמר: "נסיעה בכלי רכב על חוף הים היא עבירה, נקודה. המשטרה וגופים נוספים חייבים על פי חוק לבצע אכיפה, כי מדובר בעבירה על החוק. יש לציין כי גם התופעה של ירידת כלי רכב כטרקטורונים וג'יפים לחוף אסורה בהחלט. אוזלת ידן של הרשויות נתפסת בציבור כאישור לנסוע על החופים. ישנם חופים שבהם מתבצעת אכיפה ואין כלי רכב, לדוגמה החופים של געש ושפיים, שם רשות הטבע והגנים מבצעת אכיפה".

לכתבה באתר לוקאל לחצו כאן…

700 דירות בשווי כמיליארד ש' ייבנו ליד המרכז הבינתחומי בהרצליה

27 למרץ 2008   מאת:

תוכנית הבנייה כוללת הגדלה של מספר הדירות בעיר ואת הרחבת המרכז האקדמי
הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב הפקידה תוכנית בנייה על שטח של 275 דונם לצד המרכז הבינתחומי בהרצליה. במקום אמורים להיבנות 704 דירות בשווי של כמיליארד שקל, וכן כ-1,600 מ"ר שטחי מסחר, כשרוב המתחם הוא בבעלות גורמים פרטיים.

לכתבה בהארץ לחצו כאן…

להלן תגובת דרור עזרא רכז פורום השרון במפלגת הירוקים: "מדובר בהחלטה תמוהה ביותר, לפי התוכנית המחוזית שאושרה רק לפני חודשים ספורים השטח מיועד למוסדות ציבורי כמו מוסדות חינוך ובית חולים, לכן לא ברור למה מאשרים דווקא במתחם זה בניה למגורים כאשר בתוכנית המחוזית יש אזורים רבים אחרים בהרצליה המיועדים למגורים. חשוב להדגיש שבניה למגורים במתחם זה תנטרל שימוש עתידיים למוסדות ציבור כמו בית חולים."

עוד מוסיף עזרא "יש כאן שוב ראיה צרה וקצרת טווח מצד ראש העירייה יעל גרמן, שנכשלה להגן על האינטרסים חשובים של תושבי העיר וזאת לטובת מגדלי מגורים יוקרתיים על הפארק. בכוונתנו להגיש התנגדות לתוכנית ולהיתלות באותם טענות שהעירייה טענה נגד בניה למגורים בפארק שרק בתחילת החודש זכו לאישור בג"ץ."

הודות לטרנד הירוק: שיפור בידיעת הארץ

27 למרץ 2008   מאת:

עשרת אלפים תלמידי השתתפו בחידון "ארץ מולדת" לגיאוגרפיה. לאחר שנים של תוצאות מביכות נרשם השנה שיפור הנזקף לזכות העלייה במודעות לסביבה

לכתבה המלאה לחצו כאן

מדריך הטרמפיסט להתחממות הגלובלית – מיוחד לשעת כדור הארץ

26 למרץ 2008   מאת:

שעת כדור הארץ שמצוינת השבוע נועדה להגביר את מודעות הציבור הרחב למשבר האקלים, מודעות הציבור הרחב למשבר האקלים הינה נדבך חשוב, אבל מה שחשוב יותר מה היא המודעות למשבר בקרב ציבור מקבלי החלטות ומה הם מתכוונים לעשות בנדון.
קשה להעריך עד כמה יש לאנושות יכולת להפוך את התהליכים שגרמו למשבר האקלים אם בכלל. אבל התמודדות עם משבר האקלים היא בעיקר הפסקת השימוש הבזבזני במשאבי כדור הארץ.
אפשר לדמות את כדור הארץ לאקווריום גדול ואת ישראל לאקווריום קטן. כאשר מספר הדגים באקווריום גדל, והדגים הופכים שמנים יותר יש צורך לתכנן את אחרת את האקווריום כך שתתאפשר הישרדות הדגים.
בעיקרון עושים זאת בשני דרכים עיקריות האחת הפחת קצב גידול האוכלוסייה והשנייה ניצול טוב יותר של המשאבים הנתונים.

צילום:דרור עזרא

מה שעושה כל משפחה למען כדור הארץ היא חשובה, ואפשר למצוא על כך מדרכים למכביר, אבל מה שצריכים לעשות מקבלי החלטות הוא בעל חשיבות מכרעת ואין על כך מדריכי מדף זמינים אז הנה צרור עצות בכמה תחומים מרכזיים:

קצבאות ילדים
על מדינת ישראל להפסיק במדיניות של עידוד פיצוץ אוכלוסין, הדרך לעשות זאת היא לא בקיצוץ קצבאות הילדים לילדים שכבר נולדו, כמו שנעשה בעבר. הדרך הנכונה לפעול היא בהודעה על הפסקת תשלום קצבאות הילדים לילד השלישי ואלייך מתאריך מסוים. למשל תודיע היום הממשלה כי החל מ2010 כל ילד שיולד למשפחה מעבר לילד השלישי לא יהיה זכאי לקצבת ילדים.
יש בכך לתת אפשרות להורים להחליט על הרחבת המשפחה באופן מושכל, לפי היכולת הכלכלית של המשפחה ובהתאם לתמיכת הממשלה, וכל זאת בלי לחשוש משינויים שרירותיים בנושא.

מיסוי
אם המדינה רוצה לתת תמריץ לחיסכון בשימוש במשאבים הדרך לעשות זאת היא במיסוי. יש מושג שנקרא טביעת רגל אקולוגית, יש כמה וכמה פרמטרים שבהם אפשר לקבל אינדיקציה על השימוש של כל משפחה במשאבי הטבע, וכול שהשימוש במשאבים מגובר יותר כך המס צריך להיות גדול יותר.
במצב של משבר אקלים ושל מחסור במשאבים מיסוי כזה הוא הכרח. אין שום הצדק שמהנדס שעובד למשל ברמת-החיל, גר במרחק 2 ק"מ ממקום העבודה ומגיע כל יום לעבודה באופניים ישלם מס הכנסה כמו עמיתו, שגר בישוב קהילתי שרוחק 50 ק"מ ממקום העבודה שלו ומגיע כל יום לעובדה עם מפלצת מתכת מסוג המאר.
המדינה צריכה, לתת הנחות במס לאלו שגרים קרוב למקום העבודה, שלא משתמשים ברכב פרטי, למקומות עבודה שנמצאים באזורים אורבאניים ורוב עובדיהם גרים בסמוך אליהם, על מוצרים שלא משתמשים באריזות, ועל מוצרים חסכניים באנרגיה. כמו-כן על המדינה להוסיף מס סביבה מיוחד, על הדלק, על טיסות, על אריזות, על סיגריות ועל מוצרי מזון מיובאים.

תחבורה
ישראל מדינה קטנה וצפופה, אין סיכוי שנוכל להמשיך להיות מכורים למוכנית הפרטית כמו היום.
מה שישראל זקוקה לו הוא שיפור דרמתי במערכות הסעת המונים, זאת ע"י הקמת של רשויות תחבורה מטריפוליטניות שיהיו אחראיות הבלעדיות על הרשתות התחבורה על כל גווניה. עיקר תפקידה של רשות כזו יהיה תכנון מערך התחבורה ורגולציה על מפעילי התחבורה הציבורית לסוגיה. כמו-כן יש לזנוח את הפנטזיה להקים רכבת תחתית ולהתמקד באוטובוסים שזה אומר יותר נת"צים ושמירה עליהם, רגולציה משמעותית ואפקטיבית על חברת האוטובוסים, וכמובן חינוך הציבור. כל זאת במקביל לעידוד הפחתת השימוש במכונית הפרטית.

הפתרון לטווח האורך הוא תכנון נכון, בקליפת אגוז, תכנון כזה שייתר את הצורך בשימוש במוכנית, כלומר אזורי מגורים מצופפים, לאו דווקא מגדלים, יהיו בסמוך ובמרחק הליכה לאזורי התעסוקה ולכל הפונקציות העירוניות האחרות.
יש לזכור, לשכונות מצופפות קל יותר וכלכלי יותר לתת שירותי מערכת הסעת המונים יעילה ומקיפה. המשך »